Gare de l'Est

Cruquiusweg 9 1019 AT Amsterdam Nederland Kaart
31-204630620

Over restaurant Gare de l'Est

Toveren met de mooiste producten

Dit voormalige koffiehuis staat er al sinds 1901 en vormt het betoverende decor van dit geliefde restaurant. De kaart heeft een internationaal tintje en biedt echt voor ieder wat wils. De chef werkt het liefst met seizoensgebonden- en duurzame producten. Je proeft het meteen: hier wordt met zorg en kennis gekookt.

Meer informatie over restaurant Gare de l'Est

Voordelig
Danielps .
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2016
Martine C.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Heerlijk gegeten op een donderdagavond met een groep oud-collega's. We hadden een tafel aan de ene kant van het restaurant; aan de andere kant zat een grote groep, verder was het redelijk rustig, en konden we heerlijk kletsen en eten. De gastvrouw was heel vriendelijk en correct. Het was allemaal in een zeer ontspannen setting. Leuke gerechten, en 4 gangen voor €33,00, dat is echt goedkoop voor Amsterdamse begrippen. Parkeren voor de deur, ook erg handig! Aanrader!
Paul W.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
Verras me maar ze mijn vriend uit Laren, wil niet weten waar je gereserveerd hebt.
Hij verwachtte iets als Madam, of een andere spectaculaire locatie. Het werd Gare de l'Est, gelukkig voor ons deze avond. Want heel rustig kunnen praten, en vooral heerlijk gegeten. De kalfssucade was al een mooi begin en bij proeven van eerste mossel naast de zeebaars, weet je het zeker, dit kan niet meer stuk. Heerlijk knapperige huid, mooie smaakcombinaties. Empathische gastvrouw, wat wil je nog meer? Na zoveel jaar is dit restaurant nog zeer de moeite waard.
Hylco V.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2016
Lekker eten voor een redelijke prijs. Serveerster had wat tijd nodig om te begrijpen dat zij alle keuzes mochten maken, ook omtrent wijn. De uiteindelijke keuzes waren goed.
Pauline16 .
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2016
Gisteren weer super lekker gegeten. Fijn zo'n restaurant, waarvan de kwaliteit altijd goed is, de bediening en de sfeer geweldig en dat in een historisch gebouw op een makkelijk te bereiken locatie!
Eén menu, zodat je je niet hoeft bezig te houden met een menu kaart terwijl er wel rekening met jou wensen of smaak kan worden gehouden.
S M.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Ik ben nooit telleurgesteld in Gare de l'Est - heerlijke eten, maar ook bijzonder vriendelijke bediening en goede prijzen. Bedankt!
Wanokia .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Heerlijk buiten gezeten op kleine, maar intieme terras. De Cruquiusweg loopt naast het terras, dus soms is het verkeer wat dominant en moet je het gesprek even staken. Het restaurant ziet er van binnen prachtig uit. De bediening is vriendelijk, maar de dame die ons hielp was blijkbaar nieuw en niet echt handig in de communicatie. Het voorgerecht was bij een van ons koud van binnen en moest terug naar de keuken. Veel excuses en met een grap en een grol opgelost door mannelijke bediening. Vervolgens gooide hij wijn over smartphone. Dat leverde vervolgens gratis rondje drank op, dus dat was weer goed opgelost. Bij het afhalen van het voorgerecht snapte dame niet dat er bij een van ons geen bord stond, maar zij er niets van. Awkward. Daarna was de jinxs er blijkbaar af, want voor het overige hebben we prima gegeten. Lekkere gerechten, bijzonder kaasplankje. Hoofdgerecht met snoekbaars was lekker, mede door de bescheiden saus. Bij betaling gng het nog even mis, want bijna was er 12,500 van mijn rekening geschreven. Weer sorry, want ze had de komma verkeerd gezet. Daarna toch met mixed feelings naar buiten gestapt. Ze krijgen nog 1x kans van me.
Simone K.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Met 5 personen heerlijk gegeten gisteravond. Bij binnenkomst gelijk een fles water en mandje brood met tapenade op tafel. Zo wil ik een avondje uit eten graag starten! Fijn dat je niet hoeft te kiezen van een kaart...we eten allemaal hetzelfde en je kunt aangeven wat je niet lust of mag eten. Alles is mogelijk. Vriendelijke bediening. Kom graag een keertje terug.
Tessa_wil .
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Heel leuk, gezellig restaurantje. Alleen het hoofdgerecht was iets aan de zoute kant, maar nog steeds ontzettend lekker. Bediening was heel fijn. Heerlijke avond gehad.
Sandra V.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
Prachtige plek voor een avondje-uit: de gerechten zijn met veel zorg bereid en opgemaakt. De bediening is redelijk informeel en zeer servicegericht; je voelt je een welkome gast.
Arjan T.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Echt een aanrader! Dit restaurant heeft geen kaart, maar een dagmenu wat aangepast kan worden aan persoonlijke smaak en allergieën. De bediening is informeel en erg behulpzaam. De prijs/kwaliteit verhouding is zeer goed en de kwaliteit van de ingrediënten hoog. Het was de tweede keer in 8 jaar dat ik hier ging eten en het niveau bleek gelukkig onveranderd.
Betty.lokerse .
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2016
Alles was heerlijk! Diner werd op maat gemaakt, 2 voorgerechten en een dessert voor iemand die kleine portie wilde. Super attente bediening. Heerlijk brood en water inclusief.
Liesbeth G.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Heerlijk gegeten. Goede porties. Lekkere wijn met name de picpoul. Vriendelijke personnel en leuke setting. Absolute aanrader
Tim E.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2016
Zeer prettig verrast door dit restaurant in oost. Geen al te moeilijke gerechten, maar wel super bereid met goede ingredienten! Op het terras kun je nog lang genieten van de laatste zonnestralen. De bediening is erg vriendelijk en attent en kunnen je prima adviseren over de best bijpassende wijnen per gang.
Ik kom hier zeker nog een keer terug!
Erik V.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Gare de l'est heeft een vast menu en dat werkt! Terrine met kalfsvlees vooraf, perfecte dorade als hoofdgerecht, dan kaasjes met erg lekker krentenbrood en nog een toetje met cassistaart en pistacheijs. Met goede bijpassende wijnen (zoals een late harvest tokaj bij het dessert en een albarino bij de vis). En dat alles komt uit een mini-keukentje. Ook de bediening goed, ze vinden het geen enkel probleem om halve glazen wijn te schenken en gaan goed om met onze klacht over de bittere decafe als afsluiter.
Carlaoo .
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2016
De derde keer dat we hier hebben gegeten, en het was weer super. Heel vriendelijke en snelle bediening, en heerlijk eten. Prijs-kwaliteit verhouding is zeer goed. Goede huiswijn. We komen zeker weer terug. Dank voor de fijne avond!
Vincent V.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2016
Een paar maanden na het recentste bezoek aan Gdl'E blijkt het restaurant van hetzelfde hoge niveau. Heerlijke Dorade, sappig braadsel met verrassende kruiden voor die speciale touch. De 'kruiderij' voltrok zich ook in het toetje; heerlijk, maar of dat daar nou iets toevoegde.
Compliment voor de serveerster, die allervriendelijkst, kundig (! Zij kon spontaan bijna al onze kruiden- of culinaire vragen spontaan beantwoorden) in haar uppie heel veel tafeltjes bediende.
Aan een buurtafeltje zat een luidruchtig Italiaans orakelende man, die ons uiteindelijk naar een plezierig rustig deel van het restaurant, dat nog op slot zat, deed verkassen. Ook dit met werd met grote gastvrijheid voor ons gedaan.
Hier komen we nog heel vaak terug!
Ronvisser .
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2016
Een echte ontdekking die ik beter geheim had kunnen houden. Het dagmenu was geweldig, leuk was gebraden vlees als vooraf.
HilHend .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Dineren op het terras in goed gezelschap en mooi weer maakte dat het een geslaagde avond werd. Het eten, een vier gangen menu werd in een voor ons gepast tempo geserveerd met goed getime de pauzes tussen de gangen. Alle gangen waren met het genot van een rode Merlot als huiswijn geserveerd en streelde onze smaak pupillen.
Het dessert hebben we na 10 uur binnen in het restaurant in een heerlijke ambiance met kaarslicht genuttigd. Kortom een echte aanrader voor een ieder die zich de tijd neemt om "genietend" te dineren.
Service van het bedienend personeel oprecht en vriendelijk.
Ga zo door en er volgen nog ontelbare goede recenties.
Mischien kan er een stukje geschiedenis vertelt worden over het ontstaan en de ontwikkelingen van Gare D'est . Een mooi oud en ingericht gebouw waar waarschijnlijk meerder mensen dit willen weten.
Groeten van een tevreden gast.
Maddyberg .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Gare de l'est is een aanrader voor een gezellig en origineel avondje uit. Wij namen het 3 gangen menu en het eten is er zeer goed, en het bedienend personeel is zeer vriendelijk. Bijpassende wijn was goed uitgezocht.