Gare de l'Est

Cruquiusweg 9 1019 AT Amsterdam Nederland Kaart
31-204630620

Over restaurant Gare de l'Est

Toveren met de mooiste producten

Dit voormalige koffiehuis staat er al sinds 1901 en vormt het betoverende decor van dit geliefde restaurant. De kaart heeft een internationaal tintje en biedt echt voor ieder wat wils. De chef werkt het liefst met seizoensgebonden- en duurzame producten. Je proeft het meteen: hier wordt met zorg en kennis gekookt.

Meer informatie over restaurant Gare de l'Est

Eten8,5/10
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2016
- Recensie wordt momenteel bewerkt -
Wanokia . 1e beoordeling (1 recensie) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Heerlijk buiten gezeten op kleine, maar intieme terras. De Cruquiusweg loopt naast het terras, dus soms is het verkeer wat dominant en moet je het gesprek even staken. Het restaurant ziet er van binnen prachtig uit. De bediening is vriendelijk, maar de dame die ons hielp was blijkbaar nieuw en niet echt handig in de communicatie. Het voorgerecht was bij een van ons koud van binnen en moest terug naar de keuken. Veel excuses en met een grap en een grol opgelost door mannelijke bediening. Vervolgens gooide hij wijn over smartphone. Dat leverde vervolgens gratis rondje drank op, dus dat was weer goed opgelost. Bij het afhalen van het voorgerecht snapte dame niet dat er bij een van ons geen bord stond, maar zij er niets van. Awkward. Daarna was de jinxs er blijkbaar af, want voor het overige hebben we prima gegeten. Lekkere gerechten, bijzonder kaasplankje. Hoofdgerecht met snoekbaars was lekker, mede door de bescheiden saus. Bij betaling gng het nog even mis, want bijna was er 12,500 van mijn rekening geschreven. Weer sorry, want ze had de komma verkeerd gezet. Daarna toch met mixed feelings naar buiten gestapt. Ze krijgen nog 1x kans van me.
Tessa_wil . 1e beoordeling (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Heel leuk, gezellig restaurantje. Alleen het hoofdgerecht was iets aan de zoute kant, maar nog steeds ontzettend lekker. Bediening was heel fijn. Heerlijke avond gehad.
Sandra V. 1e beoordeling (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
Prachtige plek voor een avondje-uit: de gerechten zijn met veel zorg bereid en opgemaakt. De bediening is redelijk informeel en zeer servicegericht; je voelt je een welkome gast.
Eldit . Bourgondiër (2 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Echt een aanrader! Dit restaurant heeft geen kaart, maar een dagmenu wat aangepast kan worden aan persoonlijke smaak en allergieën. De bediening is informeel en erg behulpzaam. De prijs/kwaliteit verhouding is zeer goed en de kwaliteit van de ingrediënten hoog. Het was de tweede keer in 8 jaar dat ik hier ging eten en het niveau bleek gelukkig onveranderd.
Betty.lokerse . 1e beoordeling (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2016
Alles was heerlijk! Diner werd op maat gemaakt, 2 voorgerechten en een dessert voor iemand die kleine portie wilde. Super attente bediening. Heerlijk brood en water inclusief.
Liesbeth G. Bourgondiër (2 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Heerlijk gegeten. Goede porties. Lekkere wijn met name de picpoul. Vriendelijke personnel en leuke setting. Absolute aanrader
Tim E. Bourgondiër (4 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2016
Zeer prettig verrast door dit restaurant in oost. Geen al te moeilijke gerechten, maar wel super bereid met goede ingredienten! Op het terras kun je nog lang genieten van de laatste zonnestralen. De bediening is erg vriendelijk en attent en kunnen je prima adviseren over de best bijpassende wijnen per gang.
Ik kom hier zeker nog een keer terug!
Erik V. Gastronoom (19 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Gare de l'est heeft een vast menu en dat werkt! Terrine met kalfsvlees vooraf, perfecte dorade als hoofdgerecht, dan kaasjes met erg lekker krentenbrood en nog een toetje met cassistaart en pistacheijs. Met goede bijpassende wijnen (zoals een late harvest tokaj bij het dessert en een albarino bij de vis). En dat alles komt uit een mini-keukentje. Ook de bediening goed, ze vinden het geen enkel probleem om halve glazen wijn te schenken en gaan goed om met onze klacht over de bittere decafe als afsluiter.
Carlaoo . Bourgondiër (4 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2016
De derde keer dat we hier hebben gegeten, en het was weer super. Heel vriendelijke en snelle bediening, en heerlijk eten. Prijs-kwaliteit verhouding is zeer goed. Goede huiswijn. We komen zeker weer terug. Dank voor de fijne avond!
Vincent V. Bourgondiër (2 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2016
Een paar maanden na het recentste bezoek aan Gdl'E blijkt het restaurant van hetzelfde hoge niveau. Heerlijke Dorade, sappig braadsel met verrassende kruiden voor die speciale touch. De 'kruiderij' voltrok zich ook in het toetje; heerlijk, maar of dat daar nou iets toevoegde.
Compliment voor de serveerster, die allervriendelijkst, kundig (! Zij kon spontaan bijna al onze kruiden- of culinaire vragen spontaan beantwoorden) in haar uppie heel veel tafeltjes bediende.
Aan een buurtafeltje zat een luidruchtig Italiaans orakelende man, die ons uiteindelijk naar een plezierig rustig deel van het restaurant, dat nog op slot zat, deed verkassen. Ook dit met werd met grote gastvrijheid voor ons gedaan.
Hier komen we nog heel vaak terug!
Ronvisser . 1e beoordeling (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2016
Een echte ontdekking die ik beter geheim had kunnen houden. Het dagmenu was geweldig, leuk was gebraden vlees als vooraf.
HilHend . 1e beoordeling (1 recensie) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Dineren op het terras in goed gezelschap en mooi weer maakte dat het een geslaagde avond werd. Het eten, een vier gangen menu werd in een voor ons gepast tempo geserveerd met goed getime de pauzes tussen de gangen. Alle gangen waren met het genot van een rode Merlot als huiswijn geserveerd en streelde onze smaak pupillen.
Het dessert hebben we na 10 uur binnen in het restaurant in een heerlijke ambiance met kaarslicht genuttigd. Kortom een echte aanrader voor een ieder die zich de tijd neemt om "genietend" te dineren.
Service van het bedienend personeel oprecht en vriendelijk.
Ga zo door en er volgen nog ontelbare goede recenties.
Mischien kan er een stukje geschiedenis vertelt worden over het ontstaan en de ontwikkelingen van Gare D'est . Een mooi oud en ingericht gebouw waar waarschijnlijk meerder mensen dit willen weten.
Groeten van een tevreden gast.
Maddyberg . Gastronoom (23 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Gare de l'est is een aanrader voor een gezellig en origineel avondje uit. Wij namen het 3 gangen menu en het eten is er zeer goed, en het bedienend personeel is zeer vriendelijk. Bijpassende wijn was goed uitgezocht.
M.hulsegge . Bourgondiër (3 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Poosje niet geweest bij dit restaurant; nog steeds voldoende goede prijs/kwaliteitsbalans voor het geboden 4 gangenmenu. Voorgerecht: mooie Aziatische smaken voor een combi van rauwe zalmtartaar/coquille en zeewier. Hoofdgerecht van mals kalfsvlees met daarbij groenten die nog wel iets té veel beet hadden, maar met lekkere aardappels en goede saus. Uitstekende Viognier erbij gedronken die makkelijk bij alle gerechten meeging. Kaasplank niets op aan te merken met knapperig kletsenbrood erbij, maar het dessert was toch wat teleurstellend. Een crème brulee met een echt mooi knapperig suikerlaagje, maar daaronder een volstrekt ongedefinieerde smaak, die ook qua substantie niet helemaal leek te kloppen. Het kersenijs erbij was voor mij geen geweldige combi, maar smaken verschillen. Gelukkig was de koffie erna weer prima en met goed cappuccinoschuim (waarmee ik de Italiaanse koffieregels natuurlijk weer volop heb geschonden :-)). De bediening was sympathiek en enthousiast maar wel wat aan "de drukke kant". Al met al blijft dit een aardig adres om af en toe een no-nonsense menu te gaan eten.
Carla220 . 1e beoordeling (1 recensie) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2016
het was zoals iedere keer opnieuw weer een feest. De ontvangst, het vrijblijvend uitzoeken van een tafeltje binnen of buiten de hartelijke bediening en last but zeker not least het verrukkelijke eten en drinken.
Carovdlaan . 1e beoordeling (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2016
De sfeer deed oosters Frans aan. De bediening was prettig.Er was geen kaart,alleen 2 menu's die wel verandert konden worden naar wens.De asperges werden aangepast naar een vegetarische variant met een heerlijk sausje en groenten.De tarbot was lekker,het dragonsausje gaf de smaak,maar de garnituur was niet zo origineel met tomaat,aardappel en courgette. Kaasplankje was lekker. Van het toetje was vooral het hazelnotenijs heerlijk,de bavarois was wat flets in de smaak.
Marion D. Gastronoom (13 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2016
Vier gangen diner voor 33 Euro p.p. was erg goed. Prima prijs-kwaliteit verhouding. Zoals in de meeste Nederlandse restaurants is de wijn aan de dure kant. Ik moet nog steeds wennen aan 6 euro voor een glaasje. Aardige, attente bediening. Kom hier al sinds ze 17 jaar geleden begonnen en ook gisteren zal niet de laatste keer geweest zijn!
Osmi . Bourgondiër (2 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Heerlijk gegeten, lekkere wijnen. Verassende combinaties van ingrediënten. Aanrader. Enige nadeel; de bank waar wij zaten is eigenlijk net iets te hoog voor de tafel waardoor je hier wat minder comfortabel zit.
Karmenvandendriessche . 1e beoordeling (1 recensie) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2016
Heel lekker voor een goeie prijs.
Juist gin tonic was mager : weinig gin en enkel de commerciële Schweppes
Beter investeren in enkele betere gins en fever tree tonic
Anders heel goed