Gandhi

Dinsdag t/m Zondag 16:30 - 22:00

Erg voordelig
Antoinette V.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2016
Het beste Indiase restaurant van Zwolle. Klein restaurant, gerechten allemaal erg lekker en autenthiek. Zeer goede prijs/kwaliteit verhouding
Eia .
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
Een onopvallend en klein restaurant met binnen 8 of 9 tafels voor 4 personen. Buiten nog wat tafeltjes, maar het regende dus zaten we binnen. Het interieur is niet bijzonder. We (2 personen) hadden een tafel gereserveerd. Gastvrouw en serveerster waren vriendelijk en het eten (een Biryani en een Tandoori gerecht) was bijzonder lekker. Echter: de tijd tussen binnenkomst en het serveren van onze maaltijd bedroeg 70 minuten; dat is echt een minpunt. De vorige keer dat we hier waren duurde het 50 minuten. Je moet dus geen haast hebben als je hier wilt eten. Maar omdat het eten zo lekker en apart is, komen we hier misschien nog wel eens terug. Goed om door te geven: de 'medium' gerechten vinden wij al uitgesproken pittig.
Markusftw .
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2015
Helaas voor mij een iets minder positieve ervaring. Ik had gereserveerd en werd geplaatst aan een tafel dicht bij de bar. Na 10 min kwam de serveerster met de woorden: Deze tafel is voor iemand ander gereserveerd, jullie moeten verplaatsen naar de tafel bij de deur (niet eens sorry zeggen, laat staan fout erkennen/ klein goedmakertje). Gelukkig werden we hierna door de gastvrouw geholpen, zij was wel erg aardig en attent.
Het voorgerecht was zeer goed. Zowel de soep als de lamb tikka waren van zeer goede kwaliteit. Het hoofgerecht was ook een zeer riante portie met veel vlees. Waar mijn vriendin een zeer behoorlijke (maar geen topper) Lamb rojan josh had, had ik gekozen voor de lam madras. Helaas was dit de heetste lamb madras die ik ooit heb gegeten, en hierdoor was hij totaal uit balans (ik ben gewend thais/indiaas te eten, ik kon het nog goed eten maar al het delicate gebalanceerde vervalt hiermee). Aan het eind van het hoofdgerecht begonnen vaste klanten ook nog eens te vapen (electronische sigaret) wat blijkbaar mocht (het is officieel niet verboden, maar toch zie ik dat niet graag als ik net mijn eten opeet). Helaas was het daarom een eenmalig bezoek. Voor een zeer goede curry zou ik eerder Mayur of BaiYok (wel thais) aanraden.
Chpennink .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2015
Zondagavond heel vroeg in de avond binnengestapt. Zat al behoorlijk vol. Werd al heel snel nog voller. Gezellig, zou je zeggen. Maar helaas heeft de bediening veel moeite om al deze mensen (en zo groot is het er niet) de aandacht te geven die ze verdienen. En vooral de keuken lijkt onderbemand of heeft te weinig gaspitten/ovens. Maar áls het eten komt is het buitengewoon lekker. De Byriani met garnalen is kruidig, lekker rul en heeft een soort prettige 'bite' door de kokos. De Byriani met kip (we hadden overigens een vegetarische besteld, maar dat werd door de bediening ontkend - we hebben het maar laten zitten) was iets minder. En dan het naan-brood: dat was uitmuntend! Vers uit de oven, vol van smaak, super (maar wel pas helemaal aan het eind van de maaltijd pas uitgeserveerd...)! Wat verder opviel: vloeren, trapleuning en wc waren plakkerig en viezig. Dat verdient nog wel wat aandacht, lijkt me.
Joris V.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2015
Goede traditionele indiaase keuken met passie voor de gerechten. Heerlijk gegeten, goede en vriendelijke service tegen een goede prijs
Adel F.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2015
Laatste twee jaar vijf of zes keer naar dit restaurant gegaan, telkens met andere mensen. Van buiten onopvallend Indiaas restaurantje, met bescheiden prijzen, zeer vriendelijke en attente eigenares en bediening. En vooral: verbazingwekkende lekkere en vers bereide kruidige gerechten. Iedere keer weer. Onze veganistische dochter werd verwend met veel keuzemogelijkheden. Alle gasten die we meenemen, voelen zich ook hartelijk verwelkomd. Een tent waar ze weten waar het om gaat: heerlijk eten en een hartelijk ontvangst. Een echte aanrader.
Pica62 .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2015
Wat een ontdekking! Vanaf de straat zie je Ghandi nauwelijks, maar eenmaal binnen komt de gastvrijheid op je af. We werden (naar later bleek terecht) gewaarschuwd voor de pittige gerechten. Medium is voldoende voor de iets geoefende eter. Lamb Jal-ferizi (lam) en Sag Murgh (kip met spinazie) waren allebei fantastisch! De naan wordt hier vers bereid en vraagt dus wat tijd. Wij hadden er helaas te laat aan gedacht. Een kleine minpuntje: de groene 'snoepjes' die bij de rekening meekwamen smaakten heel erg naar zeep!
Alles bij elkaar een prima ervaring. Als we weer in Zwolle zijn, komen we zeker terug.
Amber B.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2015
Op een warme vrijdagavond op het terras gezeten en lekker en goed gegeten bij Gandhi. We bestelden wijn en één glas water, waarna we een karaf met water kregen: pluspunt! Vervolgens werd er ook een voorgerechtje op tafel gezet om de eerste honger te stillen: ook een pluspunt.
Het hoofdgerecht was niet alleen erg lekker, maar ook mooi opgediend.
Nog een pluspunt? De prijs is behoorlijk laag voor wat je krijgt, dus zeker voor herhaling vatbaar!
UschiH .
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2015
Als tevreden vaste klant vandaag bij Marieke en Masud afgehaald. Dit doen we zelden. De kwaliteit deed echter niet onder voor hetgeen we gewend zijn als we bij hen een tafel reserveren. Heerlijk vers, warm en precies naar onze smaak en wens. Marieke en Masud waren hartelijk en warm als altijd. Een total package waar ik graag een dikke 10 voor geef. Heerlijk eten, fantastische service, warme personen met hart en passie voor dehunast en hun zaak.
Sannec12 .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2015
Het eten is zoals altijd overheerlijk. Jammer dat de vega thali nu niet meer per persoon besteld kan worden. Marieke geeft goed advies bij het bestellen en ze serveert met oprechte vriendelijkheid. Vele bezoekers zijn regelmatige gasten. Niet zo verwonderlijk want het is echt lekker eten.
Maaike W.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2014
Het eten was erg lekker (en veel) en de service ook prima; vriendelijk en snel. Gelukkig hadden ze ook butter chicken, al stond dat niet op de kaart. Enige minpunt vond ik sfeer; te felle lichten en het geheel kan wel een likje verf gebruiken. Als je snel wat wil eten is Gandhi een prima plek, maar gezellig natafelen zou ik er niet zo snel doen.
Jouke F.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2014
Klein zaakje aan pleintje in Zwolle. Binnen maar enkele tafels, dus moesten we buiten op terras eten aan een wiebelende tafel. Gastvrouw erg aardig en vriendelijk, assistente wat minder. Voorgerechten gebakken balletjes ui met koriander, erwtenmeel en kruiden, beetje droog. Het kipgerecht was erg lekker. Hoofdgerecht Lamb Dansak, geweldig lekker, zoet, zuur en pittig, aanrader. De kipcurry was dan weer wat gewoontjes, Nan als bijgerecht. Nagerecht Indiaas ijs, wel lekker, veel kokos. De kaart is wel apart, beetje knip-plak van exact dezelfde teksten, maar dan woord kip vervangen door lam. Al met al wel lekker gegeten, maar echt verrassend was het niet.
Sarah-eet .
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2014
Hier kun je heerlijk Indiaas eten, al is het een ietsiepietsie vernederlandst. De bediening is heel vriendelijk, soms wat gehaast als het druk is. Wij kiezen altijd de vegetarische thali, een aanrader.
Petra K.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2014
Afgelopen zaterdag hier gegeten. Smaken zijn heel gebalanceerd. Pittig maar op een goede manier.
Vriendelijke bediening, zaten buiten op terras dus over decor kan ik niet oordelen.
Willem V.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2014
Ik kom al vanaf het begin bij dit Indiase restaurant en zelf nu ik aan de andere kant van het land woon blijf ik bij Ghandi langskomen om te eten.
Met name de gastvrijheid is een dikke plus. Het decor is eenvoudig, maar gezellig. We eten eigenlijk altijd de vegetarische Thali is deze is altijd overheerlijk. Ghandi is zeer betaalbaar en overal waar we komen raden we mensen aan hier te gaan eten.
Siebe P.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2014
Goed gegeten. Bediening was vriendelijk en attent. We voelden ons direct op ons gemak. Decor was eenvoudig, maar wel sfeervol. Prijs kwaliteit verhouding gewoon erg goed.
Lukas X.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2014
Een gezellig klein restaurantje, gerund door een Nederlandse gastvrouw en een Indiase man in de keuken. Het eten is prima, alhoewel het was wat aan de weinige kant was; echt veel was het niet. Wij hadden een menu besteld die slechts 1 keer besteld mag worden, en omdat wij 10 minuten eerder binnen waren dan de andere tafel; kon de andere tafel hetzelfde gerecht niet nogmaals bestellen, dat is wel erg teleurstellend. Dat je als restaurant 1 gerecht maar 1 keer per keer kunt bestellen en laten maken. Met slechts enkele gasten, lijkt het al erg druk omdat er maar een paar tafels zijn. Dat is opzich wel gezellig, maar jammer dat de gastvrouw weinig handen vrij heeft voor een praatje.
over het algemeen, prima zaakje.
Hans H.
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2014
Bij Gandhi in Zwolle kun je voor heel weinig geld erg lekker Indiaas eten. Ik begon met een geweldige mulligatawny soep. De vegetarische tali was heerlijk op smaak en door de verschillende gerechtjes krijg je een goede indruk van alles wat er te krijgen is in dit kleine restaurant met erg vriendelijke bediening. Als ik daar de prima prijs-kwaliteit verhouding aan toevoeg, dan kom ik zeker terug.
Erik S.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2014
Vanmiddag heb ik geluncht in een echt toprestaurant, zie andere recensie. Omdat ik gisterenavond al in Zwolle was, heb ik een hapje gegeten in restaurant Gandhi. Ik had al uitgebreid geluncht, vandaar maar een kleine maaltijd. Ik heb linzensoep genomen (9), een voorgerechtje met lamsvlees (9,5) en een heerlijk nan-brood met kokos (9). Afgaande op deze kleine maaltijd ga ik hier graag nog een keer eten als ik weer in Zwolle ben.
Jonathan123 .
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2014
Ik heb erg veel indiaase restaurants bezocht. Vaak is het ok, soms valt het erg tegen en soms is het perfect. Dat laatste is het geval bij Gandhi in Zwolle. En niet een keer toevallig of zo maar altijd.
De kok is een topper. Hij kookt volgens de traditionele methodes en weet iedere keer zijn niveau vast te houden. Mijn favoriete gerecht lam Jalfrezi met gemixte groente curry en een peshwari naan, heerlijk ! Af en toe wijk ik daarvan af voor bijv. iets uit de tandoor en dat is ook altijd heel goed. De bediening is erg vriendelijk en zorgzaam. Iedereen doet zijn best om er iets moois van te maken. Elke keer weer. Ik waardeer dat enorm. De ambiance is prima maar de hoge kwaliteit van het eten en de bediening verdient een passender omgeving.
Het is eigenlijk te klein en de dames van de bediening moeten in top conditie zijn want de keuken is boven en er is geen liftje voor het eten. Ze moeten dus telkens de trap op en af. Ik denk minstens 100 keer per avond. En dan nog zo vriendelijk blijven de hele avond. Petje af ! Maar ondanks de positieve bijeffecten op de conditie van de dames zou het toch mooi zijn als Gandhi een ruimere lokatie zou weten te vinden. Dan zitten de gasten ook wat ruimer en zal het wellicht voor iedereen nog meer genieten zijn.