Gandhi Indiaas Specialiteiten Restaurant

Houtplein 2B 2012 DG Haarlem Nederland Kaart

Over het restaurant Gandhi Indiaas Specialiteiten Restaurant

Traditionele Indiase keuken

Als eerste Indiase restaurant van Haarlem is Gandhi een waar begrip. Kenners zijn het er over eens: de chef serveert authentieke gerechten. Een uitgebalanceerde blend van specerijen en kruiden geeft elk gerecht een heerlijke smaak. Vlees, vis, groenten, alles wordt met de grootste zorg bereid.

Meer informatie over restaurant Gandhi Indiaas Specialiteiten Restaurant

• : Parkeerplaats & Valet parking

6,6
6,5
Gerie K.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2017
Lekker gegeten, voor herhaling vatbaar.
Eem V.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2017
De Chicken Tica Tandori was droog en smakeloos. Besteld via Foodora maar was echt niet lekker, zonde van ons geld. Hier eten we nooit meer.
Dick V.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2017
Flexibel want door treinvertraging kwamen we 40 min later dan gepland.
Ontvangst was hartelijk en we hebben een goed plekje met onze gezin gekregen.
Kaart is zeer uitgebreid en vergt wel enige studie om een keuze te maken. Alle 5 tafelgenoten hebben een verschillende keuze gemaakt en alle gerechten waren goed met name het vegetarisch menu was erg lekker en qua prijs-kwaliteitverhouding zeer goed. Ook de Chicken mango curry en de Chicken Vindaloo (voor de liefhebbers van zeer spicy) waren erg lekker.

Kortom goed eten in een aangename, niet pretentieuze sfeer voor een heel redelijke prijs!
mel2886 .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2017
Heerlijk en erg smaakvol eten. Er is van alles wat, zowel pittige als niet pittige gerechten.
Ik had gekozen voor dahl soep en als hoofdgerecht lamb madras. Beide erg smaakvol en de lamb madras was lekker pittig maar had ook veel smaak.
Mijn vriend had sheek kebab vooraf en tandoori mix grill als hoofdgerecht. Hij vond het ook erg lekker.
De eigenaar is een erg vriendelijke man die een praatje komt maken.
Het is gezellig ingericht en er wordt Indiase muziek gedraaid.
Kortom een aanrader voor iedereen.
Wij komen hier zeker een keer terug, waarschijnlijk met familie.
Krisna B.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2016
Hier wezen eten met paar familieleden, we zijn echt gek op het Indiaas eten. Vooral de Butterchicken en de Naanbrood. Eten was hier wel lekker, niet de beste maar wel lekker. Aanrader is de tandoori lam Tikka. Vraag om de pittige saus want die wordt niet standaard geserveerd. Die is echt lekker. Service is vriendelijk. Interieur is nu wat oud, kan wel een opknapbeurt gebruiken.
Susanne V.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Met social deal gegeten. Het voorgerecht (soep) en hoofdgerecht (vis curry) waren prima, Het nagerecht stelde niet veel voor: koffie, thee of 2 bolletjes ijs met slagroom uit een spuitbus.
De eigenaar komt niet betrokken over en begrijpt blijkbaar niet hoe je een klant klant kan laten voelen: toen we vroegen welke specialiteit hij ons zou aanbevelen was het antwoord "alles lekker".
De bediening (dame, 50+) sjokte door de zaak en sprak nauwelijks Nederlands of Engels. Het was er vrij ongezellig (een paar tafeltjes waren bezet, er stond geen muziek aan, kaarsen waren uit, ramen moesten nodig gelapt worden) en de Indiase rode wijn vond ik niet lekker. Kortom: geen aanrader.
Klaas N.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2016
Afgelopen zaterdag in dit restaurant met een Social Deal gegeten. Dit bleek onze allereerste tegenvaller met zo’n deal te zijn. Waren we tot aan die zaterdag altijd zeer tevreden over de Social Deals, dit keer bleek een zware domper te vormen. Er ging te veel mis en we werden ronduit onvriendelijk door de vermoedelijke eigenaar bejegend. Om met dat laatste dit keer te beginnen: na het hoofdgerecht wilde ik de vouchers (3 gangen à la carte) afgeven, omdat daar nog niemand naar gevraagd had. De eigenaar begon toen gelijk tegen ons uit te varen, want die vouchers hadden meteen bij binnenkomst gescand moeten worden. Dit gebeurde dus en plein public. Toegegeven, na nalezing stond dat inderdaad in de voorwaarden vermeld. Maar toen ik bij binnenkomst in het restaurant mijn naam had genoemd en dat we een Social Deal reservering hadden, werden we onmiddellijk door de eigenaar naar de 1ste etage verwezen. Er werd geen enkele opmerking over het scannen van de vouchers gemaakt. Volgens de man werd er veel misbruik van de vouchers gemaakt. Slechte mensen zouden regelmatig met een kopie van de vouchers nog een keer hebben geprobeerd zeer voordelig te eten. Dat bleek even later helemaal niet te kunnen, zoals de man nota bene zelf aantoonde. Na veel misbaar kwam de man uiteindelijk toch met de scanner naar boven (we hadden net eigenlijk besloten om af te rekenen en weg te gaan). Bij onze tafel scande hij de vouchers in en controleerde later wat de scanner weergaf bij opnieuw scannen van de vouchers. Precies wat de scanner moest weergeven, namelijk dat de vouchers al gebruikt waren. Kortom, het verhaal over het hergebruik (kopieën) van vouchers was een regelrechte leugen. Die “slechte” mensen kon hij dus onmogelijk in zijn restaurant hebben gehad.
Wat het eten betreft, ging er ook veel mis. Mijn lief bestelde vooraf papadums. De ober vertelde ons dat die al bij het menu inbegrepen zijn. Inderdaad kwam er een mandje met één papadum (2 is gebruikelijk als je met z’n tweeën bent – later werd er op ons verzoek nog een mandje met een papadum gebracht). Daarbij wenste mijn partner nan brood zonder knoflook, maar we kregen nan brood met juist veel knoflook.
Als voorgerecht nam mijn tafelgenote een garnalensoep, die ze wel lekker vond, zij het niet bijzonder. Ikzelf nam de Mint Tikka. Eerlijk is eerlijk, dit was een heerlijk voorgerecht. Fijn gekruid kippenvlees. Daarbij dronk ik een Cobra biertje en mijn geliefde een Bitter lemon. Die drankjes zouden we bij het hoofdgerecht nog een keer nemen.
Het hoofdgerecht van mijn prinses was King Prawn Saag. Ook dit gerecht werd door mijn gezellin als lekker ervaren, maar ook niet zo speciaal. Ikzelf keek uit naar de Lamb Vindaloo. Hierbij vroeg de ober of ik dat wel zeker wist, want dat is een bijzonder heet gerecht. Uiteraard vertelde ik hem dat dat voor mij geen enkel probleem is, gewend als ik ben aan zeer hete gerechten en de Lamb Vindaloo in het bijzonder. Tot mijn verbijstering kon het gerecht (op zich goed lamsvlees) niet eens op een ietsepietsie scherpte bogen. Totaal niet heet. Toen ik bij de ober hiervan melding maakte, zei hij dat men niet wist hoe heet ik het gerecht wilde hebben, want beneden had net iemand hetzelfde gerecht gehad en die had heel erg zitten zweten. Ja, aan mijn zolen. Eerder op de avond had hij nog gevraagd of ik wel zeker wist dat ik dat gerecht wilde. Waarschijnlijk was er gewoon (weer) een fout gemaakt. Bij het hoofdgerecht kregen we ruim voldoende Basmatirijst en groenten (o.a. bonen, mais, komkommer en tomaat).
Tenslotte vroeg mijn disgenote om de dessertkaart. De eigenaar gaf die echter niet maar noemde op uit welke smaken ijs kon worden gekozen of eventueel koffie of thee. Vreemd, want ik zag dat onze buren wel een kaart hadden gekregen. Enfin, mijn partner koos een combinatie van pistache-ijs en aardbeienijs en ik opteerde voor alleen pistache-ijs. Dat ijs was trouwens goed te noemen.
Bij het afrekenen kregen we nog een onaangename verrassing: de voorgerechten stonden gewoon op de rekening! Daar ik geen zin had in nog een discussie, hebben we gewoon betaald en zijn daarna spoorslags vertrokken. Voeg daarbij nog eens de zeer lange wachttijden tussen de gangen en het zal duidelijk zijn dat wij daar geen voet meer over de drempel zullen zetten. Een stevige afrader.
I_Storm .
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Het beste Indiase eten dat ik ooit heb gegeten. Volgens mij beschikken ze over een authentieke kok die het vak echt beheerst. Ze gebruiken alleen echte kruiden en specerijen, de porties zijn heel erg ruim bemeten. Het restaurant wordt gerund door een Indiase familie die aardig en gastvrij is en hun uiterste best doet om het de klanten naar de zin te maken. Wij eten lactosevrij en vegetarisch, dat was geen enkel probleem. De kip van onze gast was ook buitengewoon smakelijk.
Marco V.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2016
leuke bediening, gezond eten... vers zonder e621.. lekkere lassi met cocos en mango. De butter chicken viel wat tegen maar.... de andere gerechten, speciaal de saag paneer en een ocra gerecht maakten het meer dan goed.
ralphvergeer .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Zo vriendelijk! En lekker eten, origineel Indiaas. Als voorgerecht de Seekh Kebab. Ja zo moet ie smaken. Wat papadum en een heerlijk glas Lassi. Nan. Lamb meat saag als hoofdgerecht. Voor mij mag het heet, dus vindaloo. Heerlijk pittig met perfect bereide rijst. De droge witte wijn combineerde prima. Het restaurant zat redelijk vol met mensen uit India. Die wisten het ook te waarderen. Kunstwerkjes uit de keuken!
Anne-Klaver .
  • Datum van je bezoek: 29 feb. 2016
In een behoorlijk foute ambiance namen we plaats aan tafel, voor het eerst brachten we een bezoek aan Gandhi. Mede benieuwd vanwege de hele goede maar aan de andere kant ook hele slechte recensies.

Het decor is vreselijk, bloemstukken zo oud als de weg naar Rome waar het plastic van vergaan is, gordijnen met knijpers aan elkaar en serviesgoed waar je ogen pijn van doen....ECHTER is het eten subliem!
Wat een waanzinnige gerechten, wat een verwennerij! Prijs kwaliteit verhouding is meer dan goed. We raden dan ook absoluut dit restaurant aan. Er liep 1 dame in de bediening, zeer vriendelijk & mee denkend (we bestelden 2 hoofdgerechten met behoorlijk veel bijgerechten voor 2 personen. Ze paste de hoofdgerechten aan in een bijgerecht portie waardoor we alles op kregen) waardoor de ietwat langere wachttijd voor ons geen probleem was.

Gandhi moet je een keer geweest zijn!
beauron .
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2016
Gisteren weer eens bij Gandhi gegeten. We komen daar al 20 jaar en het treft ons keer op keer dat de kwaliteit onveranderlijk uitstekend is. De bediening is correct en men is flexibel genoeg om het 'spicy' karakter (van heet tot mild) aan de smaak van de gasten aan te passen. De variëteit van de menukaart is indrukwekkend, de madrassoep en de lam met koriander en spinazie zijn overheerlijk. Echt een aanrader waar we blijven terugkomen.
LindaJanssen68 .
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
Het eten was lekker, maar niet heel bijzonder, hoewel de Tikka Massala er wel bovenuit stak. Het restaurant leent zich niet echt voor een uitgebreid diner en we kregen een beetje het gevoel dat ze alle gasten weer zo snel mogelijk de deur probeerden te werken. Al met al een redelijk restaurant met schappelijk geprijsd eten, maar we denken niet dat ik heel snel weer terug zou komen
SDP11 .
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2015
Bij de Gandhi gegeten met 4 personen en het was echt verrukkelijk, vriendelijke bedieningen en een leuke sfeer. Vooral mijn kip madras vond ik geweld, en mijn familie hun gerechten.
Topper die Gandhi.
Mohamed B.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2015
hou van indiaas eten maar het moet wel goed en lekker zoals ik vaak heb gehad maar niet hier, er wordt niet geluisterd dat het niet lekker was , en je wordt eigenlijk genegeerd , wat ik vooral raar vond, met minder kwaliteit en vlas smaak komen wij dus nooit meer terug
Annemarie K.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2015
We kwamen op een warme zaterdag middag en er was buiten geen plaats meer, de plaatsen buiten zijn op een kruispunt en ook niet echt gezellig gelegen, dus naar binnen. De inrichting is, zoals ik verwachtte van een Indiaas restaurant, maar mocht wat mij betreft nog wel iets strakker en netter. De temperatuur was gelukkig goed.
Van te voren bij de reservering had ik vermeld dat ik Social Deal vouchers had, 3 gangen voor 14, 95. Bij alle duurdere gerechten moet je wel 5 euro bij betalen.

We namen een halve karaf witte huiswijn, 8, 75. Het was zoals verwacht een eenvoudige witte wijn op de juiste temperatuur, een glas is 2,50
Als hapje vooraf, dat was naast het menu, nam ik een Pishawri Nan, een dunne, gekruide Nan, er kwamen twee sausen bij, een rode zoetige en een groene, hete, pepersaus. De Nan was heel lekker van smaak en goed krokant.
Wat mij betreft had er wel iets meer Nan geboden mogen worden voor 2,50.

We moesten wel even wachten nadat we besteld hadden, het was niet te lang, blijkbaar wilden ze eerst de afhaal menu's afhandelen.

Als voorgerecht de Sadhu mixed starter, allerlei kleine vegetarische hapjes/ koekjes/ pasteitje. Dat smaakte prima.
Als hoofdgerecht Fish Tandoori. Er kwam een schaaltje, gloeiend heet uit de oven met rode, goed gekruide vis-stukjes, die op een bedje van hoofdzakelijk uien lagen.
De vis was lekker, maar niet zo sappig. De ui onder de vis was zwart verbrand en dus eigenlijk oneetbaar.
De hoeveelheid groente, we kregen voor ons tweeën, was niet zo groot, bloemkool en sperziebonen die in saus lagen. Met die saus heb ik kon ik de maaltijd wat sappiger maken.
We kregen er een schaaltje witte rijst bij.
Na het hoofdgerecht werd heel lang gewacht met het nagerecht. het leek erop alsof ze erop wachtten dat we meer wijn gingen bestellen. Ik moest nog rijden en heb kraanwater gevraagd.
Eigenlijk vind ik het wel prettig, als er aan het begin wordt gevraagd of een karaf water gewenst is, helemaal op een warme dag, zoals afgelopen zaterdag.
Als nagerecht konden we kiezen uit o.a. ijs, 5 smaken, koffie of thee.
We namen pistache-ijs, dat kregen we met wat slagroom.

Al met al was het precies voldoende, voor een grote eter is het wat weinig.
In de wc was er een afvalbak zonder deksel, dat vind ik niet prettig.
De vrouw die bediende kwam niet vriendelijk over, er kon geen lachje vanaf.
De man was wel vriendelijk. De bediening spreekt slecht Nederlands.

Wat betreft de voucher was de prijs-kwaliteit-verhouding goed.
Eigenlijk had ik ter plekke een opmerking moeten maken over de verbrande ui, dat heb ik helaas niet gedaan.

Als ik de prijs moet betalen die op de site staat,
Sadhu mixed starter 5,95
Fish Tandoori 17,50
Dan vind ik de Fish Tandoori is niet goedkoop en dan mag er beslist geen verbrand eten op tafel komen.
John V.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2015
Zo heerlijk gegeten, beste Indiaans restaurant van Haarlem. De musalam is onovertroffen. De sfeer is erg gezellig, je waant je op vakantie. Topper!
YvonneLiket .
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2015
Ontzettend lekker eten en heel goede service. Een gezellig restaurantje op een toplocatie. Gaan hier zeker vaker terugkomen!
WilJ .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2015
Nog nooit Indiaas gegeten , maar wel veel over gehoord dat de curry "heet" kon zijn. Voor theater spontaan naar binnen gestapt e we werden gastvrij als eerste gasten van de dag ontvangen door de eigenaar, die keurig onze jassen aannam .uitgelegd dat we nog niet eerder indiaas gegeten hadden en liever niet "te heet" aten.
We wilden ook graag de Indiase wijn proberen en mochten proeven. Prima witte huiswijn !
We hebben voor een kant en klaar menu gekozen met verschillende gerechten . Wij vonden het eten heerlijk ! In plaats van kippenvleugels vooraf hadden wij liever soep en dat was geen probleem, heerlijke kruidige smaak !
Gemarineerde gegrilde kip was lekker zacht, het lamsvlees iets droog, groenten en brood prima, nee geen klachten! Eigenaar kwam verschillende keren vragen hoe we het vonden en knoopte ook gezellig gesprek aan. Af en toe door accent wat moeilijk te verstaan, maar te volgen.
Decor van restaurant, veel te zien, en eigenlijk geen commentaar op.
Kortom leuk etentje gehad met prima eerste kennismaking met Indiaas eten!
ankstaven .
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2015
vreemd ervaring begin bij decor wat kitch en saaie de service was ver van het zoeken , dan het eten had het idee dat de keuken geen kruiden mer heeft , vlak en flauw smaak ,wat jammer heb eerder goede ervaring met indiaas keuken gehad