Gambrinus

Ferdinand Bolstraat 180 1072 LV Amsterdam Nederland Kaart
31-206717389

Over restaurant Gambrinus

Gezelligheid kent geen tijd

Midden in de bruisende Ferdinand Bolstraat kun je uitstekend eten bij Gambrinus. Kom binnen en geniet van de gezelligheid en knusse uitstraling. Het vriendelijke personeel is altijd behulpzaam en zorgt ervoor dat je een onvergetelijke avond zult hebben. De heerlijke gerechten worden met liefde voor je bereid en smakelijk fantastisch. Kom snel langs in deze fantastische tent gelegen op een prachtige hoek van de Ferdinand Bolstraat.

Meer informatie over restaurant Gambrinus

Maandag t/m Zondag

Voordelig
Iskander B.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
vanouds vertrouwd en lekker!
Nina T.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Sinds lange tijd weer eens bij Gambrinus gegeten. Het eten was erg goed. Met een paar gerechten toch een originele kaart en veel beter uitgevoerd dan doorsnee bij een eetcafé. Meteen bij de drankjes kregen we een karaf water aangeboden en de bediening was verder ook erg vriendelijk en ontspannen. We hadden hier een hele leuke avond.
Robstomps .
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2015
Het eten was dit keer echt top. Service goed. Sfeer goed. Prima avond gehad. Mijn tafelgenoten zijn dezelfde mening toegedaan.
Gambrinus is zeker een aanrader.
Ruud B.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2015
Gezellige cafe ambiance, maar door verhoogd eetgedeelte zit je toch ook rustig. Ervaren bediening. Eten had ik iets meer van verwacht. Uiensoep was flauwtjes, eendenborst met veel vet. Wel lekkere verse frieten en chocolade trio als dessert was heerlijk.
Edgar V.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2015
Café Gambrinus, 'groots in gezelligheid'; althans zo zeggen zij het zelf op hun website. Met art deco lampen, andere stijlelementen uit die periode en rock 'n' rol uit de jaren vijftig zachtjes op de achtergrond, wordt die gezelligheid beslist gestimuleerd. Mijn gezelschap en ik genieten er van de lunch op een warme middag in december. Wij laten ons de muntthee en de verse jus d'orange goed smaken. De lunch zelf bestaat uit een uitsmijter met spek en kaas, een salade van rucola, tomaat, pesto en buffel mozzarella, licht aangemaakt met vinaigrette en huisgemaakte frieten. Het bevalt allemaal goed maar de 'wow' factor ontbreekt. Het brood onder de uitsmijter kan misschien iets spannender, de salade op zijn beurt iets verrassender. Bij de salade wordt stokbrood met boter geserveerd. Prijs en kwaliteit zijn goed in balans. De bediening is bovenal vriendelijk en attent. Al met al is Gambrinus een fijne en aanbevelenswaardige plek voor de lunch.
Andre B.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2015
Een bijzonder eetcafé voor een schappelijke prijs. Uitstekend gegeten, waar krijg je zo'n lekkere, sappige, gevulde parelhoenborst? Ook de andere gerechten waren van goede kwaliteit. De open wijnen waren prima. Tenslotte een geurige, smakelijke espresso macchiato.
Johrijn .
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2015
Ik had gekozen voor Gambrinus omdat de recensies ook wat het eten betreft goed waren. Vrijdagavond is wellicht altijd een drukke avond vanwege begin van het weekend. Gevolg was wel dat er vrijwel geen gesprek mogelijk was met m'n tafelgenoten. Het eten vond ik erg tegenvallen, het vlees (entrecot) was redelijk mals maar met een enorme rand vet, de groente bestond uit een paar stukjes paprika, twee peultjes en een paar sperziebonen alles weggeschoven onder het vlees en voor vier personen één schaaltje gebakken aardappels. Als toetje tiramisu wat redelijk smaakte. Al met al voor mij niet voor herhaling vatbaar en zal ook zeker niet aanbevelen om er te gaan eten. Het is toch meer een kroeg om een biertje te drinken dan om er te gaan eten.
Annemarie K.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2015
Voor een eetcafe, is dit een eetcafe die naar mijn mening echt boven het 'gemiddelde' uit stijgt. Ik had een soort groente taartje als hoofdgerecht besteld en deze was werkelijk waar heel culinair in elkaar gezet. Gambrinus is geen eetcafe met standaard voedsel als patat en een hamburger, ze doen hier echt moeite om een goede en culinaire hap in elkaar te zetten. De bediening is verder vlot en legt goed uit wat je op je bord hebt gekregen. Verder ziet het eetcafe er uit als een knus en gezellig café.
Inge V.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2015
vandaag geluncht. we hadden een tosti en brood met kroket besteld. bij het ontvangen bleken de kroketten niet helemaal gebakken. direct werden nieuwe gebakken en voor het wchten kregen we nog een drankje vd zaak. heel attent. bij de 2e keer waren de kroketten goed warm en smaakten extra lekker.
nee prima service en misschien nog wel een keer terug voor het diner.
Lidwien V.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2014
Sorry, beetje late reactie. Vorige week zo'n héérlijk voorgerecht gegeten - makreeltartaartje - dat mag niet onopgemerkt blijven. Hulde! De verdere gerechten waren ook weer zoals altijd heel lekker, maar dat makreeltartaartje was overweldigend!
Antonie E.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2014
Gambrinus blijft een gewoon goed eetcafé. Ongecompliceerde, goed bereide gerechten tegen echt schappelijke prijzen, zeker wanneer je kiest voor het drie gangen-dagmenu (vlees of vis). Als je boven zit, heb je ook nog eens een goed uitzicht op de bar.
Patrick V.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2014
Op een maandag avond hier gegeten met mijn vriendin, en het was druk en gezellig. Eten lijkt simpel op de kaart maar wordt je wel verrast als er aankomt. Goed gepresenteerd en lekker. Vooraf de ravioli gedeeld en als hoofdgerecht had ik de lamsrack en mijn vriendin de rib-eye, allebei heerlijk. Goede verse frietjes. Wijnkaart niet uitgebreid maar toch een goede Pinot Noir. Gewoon goed eten met goede prijzen.
Haricot .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2013
Afgelopen vrijdag uitstekend gegeten in dit bruisende café-restaurant. Wij zijn hier ondertussen bekend geraakt met het 3-gangenmenu dat voor zeer bescheiden prijs een heerlijke avond garandeert. Om u een indruk te geven. Als voorgerecht hadden wij de keuze uit een pompoensoep geserveerd met creme fraiche, walnoten en Hollandse garnalen of in kruidenboter gebakken slakken (9!) met champignons. De boter is zelfgemaakt en het geheel wordt in een gloeiendheet, pruttelend bordje geserveerd. Heerlijk! Voor het hoofdgerecht konden we kiezen uit vlees of vis. Gebakken black angusbiefstuk met rodewijnsaus of op de huid gebakken zeebaarsfilet met garnalenbisque en het dessert is naar keuze van de kaart. Wij hebben het kaasplankje genomen en een heerlijke limoentaart met bosbessensaus. Alles wordt met zorg en vriendelijk geserveerd. Dit ondanks de vrijdagavonddrukte.
Wij komen terug!
Peter G.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2013
Gisteravond hier heel lekker gegeten. Bij de borrel kwam wat brood met een voortreffelijke huisgemaakte aioli. Vooral zo goed omdat de knoflooksmaak zo mooi mild was. Ik had vooraf een huisgemaakte ravioli met mozzarella en pesto die heerlijk was en als hoofdgerecht lamskoteletjes die uitstekend gebakken waren. De chocomousse met een bol vanille-ijs was prima in orde. Een 8 is kortom dik verdiend, net geen 9. Ook mijn tafelgenoot was erg tevreden over zijn dagmenu met vis. De bediening was keurig en attent. Heel vroeger - toen het hier anders heette - kon je hier al prima eten en nu weer, dus ik kom graag nog eens terug.
Ron D.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2013
Hier op maandag 14 oktober met 2 personen gegeten. We kregen ruim de tijd om vooraf even een glaasje te drinken en dat werd gelijk aangevuld met heerlijk brood met nog lekkerder mayonaise met olijfolie en knoflook.
Zowel voorgerecht als hoofdgerecht smaakten prima. Zelf had ik kabeljauw en deze was perfect gebakken, niet te gaar en niet te rauw. Uit eigen bevindingen weet ik dat dit erg moeilijk is.
Mijn partner had overheerlijke lamskoteletten, zijn lievelingsgerecht.
De bediening was gewoon snel, keurig en zoals het hoort.
Een eetcafé waar je voor niet al te veel geld een goede maaltijd kan nuttigen in een plezierige omgeving.
Sophie44 .
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2013
Grambrinus is a nice eetcafe in a vibrant neighbourhood. We had dinner outside. A great location to people-watch. The food (spinach quiche For My partner, lamb chops For me) was surprinsigly good For such a cafe. Service was The typical student-type Amsterdam service but was friendly. Overall, a very pleasant place to have a nice meal.
B B.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2013
Heerlijk stadscafe! Ook heeft gambrinus een goede menukaart! Spareribs zijn er heerlijk en meer dan genoeg, ik had pasta van de dag en was ook heerlijk! Niet duur en altijd lekker gezellig!
Sanne K.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2013
Sympathieke plek! Ik at een heerlijke melanzane, mijn vriend goeie spareribs. De bediening was erg vriendelijk en attent, nette prijzen. Wij komen terug!
Antonie E.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2013
Het is echt een eetcafé. Goede sfeer en vriendelijke, attente bediening. Het eten was eenvoudig, maar wel prima. Zeker de vis van de dag. En de wijn (Barbera, Pico Maccario) was opvallend goed. Sinds jaar en dag is dit alles bij Gambrinus eigenlijk al zo.
Slikker .
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2013
Altijd super gezellig en lekker eten, voor wanneer je relaxt wilt eten en lekker biertje wilt drinken! Ook leuk om te blijven hangen na het eten..