Gamasot

Meer informatie over restaurant Gamasot

6,8
Pimmes-Frites V.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2013
Nog steeds een zeer goede prijs:kwaliteit-verhouding in dit afhaalrestaurant (met beperkte zitgelegenheid). Voor zover ik er kijk op heb, niet in een van beide Korea’s geweest zijnde, serveert men hier authentiek Koreaanse gerechten. Vers gemaakt, elke bestelling. De Koreaanse keuken heeft zo zijn eigen smaakpalet (sommigen moeten daar wel aan wennen) en dat komt hier in elk gerecht naar voren. Alcohol wordt hier niet geserveerd, maar neem er om in de sfeer te blijven een blikje rijstdrank bij, verfrissend en ook weer exotisch van smaak.
Gamasot wordt gerund door een vriendelijk echtpaar. Het qua ruimte beperkte interieur is schoon en netjes, met toch wel iets van Koreaanse uitstraling.
Het duurste gerecht (dosirak, een soort rijsttafel zal ik maar zeggen) is 14 euro. Voor 15 euro heb je een goede 2-gangenmaaltijd, inclusief drankje.
Nog steeds een aanrader, Gamasot.
Jing G.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2012
Prijs: klopt niet echt, voor een goede diner kom je niet weg met 7,5, maar eerder het dubbele.

Eten: is wel lekker, afhankelijk van wat je besteld. De sushi-achtige (kimbap) vind ik persoonlijk niet lekker, omdat het uit blik komt. Maar de Bibimbap is wel beter (ook qua hoeveelheid en pijskaartje).

Decor: klein, goed voor afhaal, maar rustig dineren (als er uberhaupt plek is) is wat lastiger.

Kortom, goed voor snelle hap als je trek hebt in Koreaans.
toekiemonster .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2012
Gamasot is een simpele koreaanse eetcafe. Laat je niet afschrikken door de erg cafetaria-look. Het eten is zeer goed op smaak en vriendelijk geprijsd. We hadden de bibimbap en de zalm bibimbap, met vooraf de gyoza pasteitjes. De pasteitjes waren lekker gekruid en aan de buitenkant was het krokant. De bibimbap waren heerlijk op smaak. Was ik eerst lichtelijk teleurgesteld dat de bibimbap niet in een traditionele hete stenen kom wordt geserveerd ( waardoor de onderste laag rijst als het ware krokant wordt gebakken), heb ik het hier in gamasot totaal niet gemist, de bibimbap was zo goed op smaak gebracht, alles klopte gewoon. Ik zit nu nog te watertanden, terwijl ik zo vaak koreaans heb gegeten. Haha. We gingen op een doordeweekse dag eten en het kleine eethuis was vol, waardoor mensen moesten wachten op een plek. mocht ik ooit weer in rotterdam zijn, dan weet ik wel wat ik ga eten! Bibimbap bij gamasot!
Fonn M.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2012
Altijd lekker bij de enige Koreaan in Rotterdam. De eigenaresse is ook altijd vriendelijk. Decor is niet modern of nieuw, maar heeft toch wel iets aparts...beetje Koreaanse huiskamer-gevoel. Ik kom zeker nog vaak terug.
Johan V.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2012
Heerlijk low-key Koreaans eten in Rotterdam: het kan! Voor de eerste keer bij Gamasot gegeten (lunch). Een typisch Aziatisch eetcafe met puur eten. Je wordt vriendelijk welkom geheten door het echtpaar dat het restaurant beheert. Koos voor bulgogi, een typisch Koreaans gerecht van rundvlees gemarineerd met Koreaanse saus (soya saus, knoflook, sesamzaadjes), met witte rijst en wokgroenten. Al met al een aanrader en ik kom zeker terug!
Maria W.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2012
Verassend om eens Koreaans te eten. Ik zou het zelf nooit hebben gekozen maar zo af en toe ga ik met mensen mee die van Aziatisch eten houden en zodoende kwam ik hier terecht. Ik heb een smakelijk kipgerecht gegeten, met een Koreaanse saus, die ik wat zoetig en plakkerig vond, maar dat hoort bij de Aziatische stijl. De smaak van het gerecht was heerlijk, heel geurig en kruidig, veel knapperige groenten erbij en veel rijst, die ik laat liggen want ik ben ook geen liefhebber van rijst. Volgens mijn tafelgenoten, die veel ervaringhebben met Aziatisch eten, o.a. doordat zij zelf Aziatische roots hebben, is het eten zeker naar waarheid Koreaans te noemen. Vriendelijk echtpaar dat deze zaak runt, qua indeling en uitstraling heel simpel maar wel schoon en netjes.

Mathijs V.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2012
Gamasot is goed! De beste Koreaan van Rotterdam en zeer gunstig qua prijs.
Je moet door het cafetaria interieur heen kijken en puur voor het eten gaan.
Mic B.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2012
Geweldige kok, steeds betere bediening en veruit de beste prijs/kwaliteit-verhouding in Rotterdam. Om af te halen een lust, om te zitten een crime, want Gamasot is niet meer dan een veredelde snackbar. Gouden greep, dat de meesterchef en zijn vrouw tegenwoordig wisselende, Nederlands sprekende, aziatische schoonheden, voor de bediening inhuren. Komt de kwaliteit van de service bijzonder ten goede.

De beperkte keus van 13 gerechten – standards uit de Koreaanse keuken – is van constante topkwaliteit. Vorige week weer eens de topper Dosirak besteld. Een bak goed gestoomde rijst, in deegbeslag gefrituurde garnalen, roergebakken steak met knapperige champignons, paprikas en uien, kimchi en sashimi van verse, rauwe zalm. Naar eigen inzicht te overgieten met overheerlijke zachte, zoete ketjap. Wordt ik elke keer weer heel blij van, van Gamasot.