Gallizia

Javastraat 67 1094 HA Amsterdam Nederland Kaart
31-203706204

Over restaurant Gallizia

Modern Italiaans in Amsterdam Oost

Midden in het moderne stuk in Amsterdam Oost vind je Italiaans restaurant Gallizia. Een Italiaans restaurant met de focus op lekkere Italiaanse gerechten, een goed glas wijn, wat dolce, pasta's en vooral gezelligheid! Bij Gallizia drink je s’ ochtends de beste koffie, s ‘middags geniet je van versgebakken focaccia en in de avond blijf je hangen voor een goed glas Italiaanse wijn met heerlijke antipasti. Na het eten lekker blijven hangen? Bij Gallizia is het allemaal mogelijk. Geniet!

Meer informatie over restaurant Gallizia

Dinsdag t/m Vrijdag vanaf 17:00
Zaterdag en Zondag vanaf 10:00

Maag .
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2016
Wij hebben een heerlijke avond gehad bij Gallizia. Vriendelijk ontvangst en een ontspannen sfeer. Zij hebben heerlijke Italiaanse hapjes en de gerechten die geserveerd worden zijn goed. Zij hebben een hele mooie wijnkaart en je mag alles proeven. Je kan zien hoe je eten klaargemaakt wordt. Kortom een ontspannen plek waar ook de prijs kwaliteit verhouding prima is.
Jos L.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2016
We kozen als voorgerecht, Gallizia's Antipasti. Was lekker, behalve het zand wat nog in de salade zat. Daarna als hoofdgerecht hadden we de keus uit 4 verschillende pasta. Gekozen werd voor de pasta met worst en fungi. Dit viel erg tegen. Er zat nauwelijks worst in, ongeveer een kubieke centimeter. Een vegetarier zou het niet eens gemerkt hebben. Ook bleek de door de bediening genoemde pasta met zalm volgens het bord pasta met tonijn te zijn. Die had ik wel willen proberen. Verder de nogal kleine tafeltjes waar nauwelijks twee borden een plaats vinden. Alles bij elkaar geen ervaring die om herhaling roept.
Jos V.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2016
Antipasti OK. Hoofdmaaltijd beetje simpel.
Justine D.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2016
Alle vier waren we heel tevreden: wijnen en gerechten heerlijk. Bediening goed, bekwaam en prettig.
Remko035 .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
leuke locatie gezellige buurt. De bediening was vrolijk en attent wist genoeg van het eten af. Eten was zeer lekker en wat je mag verwachten van Italiaans eten.
Nicky K.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Mooie, warme inrichting. Huiskamer gevoel. Zeer vriendelijke, vlotte bediening. De Italiaanse anti pasti zijn van een goede kwaliteit.
Bij de keuze voor verschillende anti pasti zou wat mij betreft niet bij ieder gerecht brood geserveerd hoeven worden, misschien afgewisseld voor iets anders.
Roos S.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Verse pasta's en ander lekker eten bij een gezellig buurtrestaurant op de Javastraat. De service is top! Bedankt voor de fijne avond.
Tasted-BY-Frank .
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
Een zonnige dag op een terras waar de zon nog net op schijnt. Een goed moment voor een Italiaanse maaltijd voorafgaand aan een workshop. Het meisje dat ons bediende was heel vriendelijk en behulpzaam, de mannelijke bediende was vooral bezig met rondkijken en sociale contacten. De 8 gaat dus volledig naar het meisje, anders zou het cijfer aanmerkelijk lager zijn.

Omdat we wat haast hadden gaven we aan de bruschetta's en burrata tegelijk met de pasta te willen. geen probleem en goed geregeld door de bediende. Het eten was vervolgen lekker, precies zoals je verwacht als je Italiaans eet. Zeker waard om nog eens terug te komen.
Jacyntha S.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2016
Lekker gegeten. Zoals je van de Italiaanse keuken verwacht, simpele gerechtjes met hele goeie ingrediënten en lekkere wijn erbij! Prijs van sommige gerechten vond ik niet helemaal in verhouding. 11 euro voor bruschetta's (die overigens heerlijk waren) vind ik toch wat veel. Maar leuke plek, met leuk personeel!
Karin E.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Gezellige sfeer, super vriendelijk personeel, jammer dat de kaart zeer beperkt is.
Meer een restaurant om gezellig te borrelen met een hapje erbij dan uitgebreid te eten.
Sentauer .
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Vriendelijk personeel, leuke inrichting, en eenvoudig lekker eten. En zo hoort het bij italiaans eten. Heerlijke pasta' s van de dag. Weer een leuk adres in oost
Theo B.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Een leuk restaurant in Oost, waar vooral het voorgerecht erg lekker was. De hoofdgerechten en de wijnen vonden we minder bijzonder. De tiramisu was helaas vloeibaar en de citroentaart met aalbessen en bosbessen was wel erg zuur. De ober was wel zo attent om een gratis limoncello aan te bieden.
Het podium waar we op zaten met een tafeltje voor 2 was leuk bedacht, maar maakt toch dat je voor je gevoel erg te kijk zit.
Bora D.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
De parel van Amsterdam Oost, wat mij betreft. Ik kom hier heel graag. De wijnen en het eten zijn fantastisch, de service is persoonlijk en heel goed! De Burrata (die wekelijks vers geïmporteerd wordt uit Italië) is echt een aanrader, zo ongelofelijk smeuïg! Daarnaast kun je dagelijks kiezen uit drie lekkere pasta's. Vandaag had ik het geluk dat de tartufo (truffel) ravioli op de kaart stond. Als desert een tiramisu en huisgemaakte limoncello, ai ai ai.... kon ik hier elke dag maar eten!
Nicole R.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
lekker gegeten, de bediening is vriendelijk en toegankelijk. Vooraf met z'n 3 een plankje vlees, kaas, olijfjes en heerlijk zelfgebakken brood. De keuze is beperkt 3 verschillende pasta gerechten, maar geweldig lekker! We hadden grote gevulde tortellini met truffel en tagliatelle met tomaatjes en olijven. De wijn die we aanbevolen kregen was ook perfect! We gaan hier zeker nog eens heen...ook leuk voor alleen even drankje en hapje
Caroline A.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Geweldig plekje in oost, leuke simpele kaart met heerlijke pasta, alles Italiaans (ook alle dranken) en super bediening! Echt een aanrader.
Sarah R.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2016
Fijne zaak voor een goed glas wijn. Lieve mensen in de bediening en het is er rustig zitten. Eten is lekker en prima prijs kwaliteitsverhouding. Echt een plek waar je op een doordeweekse avond lekker kunt zitten voor een goed gesprek.
Anne17h .
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2016
Voor anti pasti, lekker maar ik toch voorkeur voor iets meer variatie buiten vlees en kaas.
Hoofd prima, voldoende. Ik als groente liefhebster mis wel wat groente in het geheel.
Aardige bedoening, het was wat fris,dit werd direct opgelost.
De keus voor wijn werd geholpen door ze even voor te mogen proeven.
Prima plek voor een door de weeks hapje
Jasper G.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2016
We komen hier graag!! De service is hier altijd top, leuke meiden in de bediening en de eigenaar heeft altijd tijd om een leuk wijnadvies te doen, voordat je het weet staan er 6 verschillende flessen wijn op tafel om te proeven! Ook de antipasti is lekker gevarieerd en je merkt dat het hoogwaardige kwaliteit is wat ze gebruiken. De pasta met zalm was erg lekker! De tent zelf ziet er strak maar wel gezellig uit, gelukkig staan de tafeltjes niet zo dicht bij de buren zoals in de meeste hippe tenten! Ga zo door!
Hemmik L.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Heerlijk gegeten en goede wijn gedronken! Een goede toevoeging aan de Javastraat. We komen hier graag snel weer een keer eten.
Annabel S.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Bij binnenkomst werden wij hartelijk welkom geheten. De zaak ziet er prachtig uit met een mix van hout, staal en grote glazen deuren. Hierna kregen wij hulp bij het uitzoeken van de wijn, we kozen voor de Valpolicella Ripasso. Hierbij hadden we een heerlijke plaat met verschillende antipasti. Als hoofdgerecht hadden wij twee van de drie verse pasta's gekozen, die ook erg lekker waren. Er hing een ontspannen sfeer en wij komen zeker terug!