Gallizia

Javastraat 67 1094 HA Amsterdam Nederland Kaart
31-203706204

Over het restaurant Gallizia

Modern Italiaans in Amsterdam Oost

Midden in het moderne stuk in Amsterdam Oost vind je Italiaans restaurant Gallizia. Een Italiaans restaurant met de focus op lekkere Italiaanse gerechten, een goed glas wijn, wat dolce, pasta's en vooral gezelligheid! Bij Gallizia drink je s’ ochtends de beste koffie, s ‘middags geniet je van versgebakken focaccia en in de avond blijf je hangen voor een goed glas Italiaanse wijn met heerlijke antipasti. Na het eten lekker blijven hangen? Bij Gallizia is het allemaal mogelijk. Geniet!

Meer informatie over restaurant Gallizia

Dinsdag t/m Vrijdag vanaf 17:00
Zaterdag en Zondag vanaf 10:00

Eva V.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2017
Was een gezellig tentje en enthousiasme medewerkers. En heerlijk eten, niet te vergeten. Vooral de borrelplank vooraf is een aanrader!
Joost H.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Leuke verrassende kaart met net even andere Italiaanse gerechten. Heerlijk gegeten. We komen zeker terug!
Jan J.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
De kwaliteit van de gerechten was goed, al was de hoeveelheid kalfsvlees (Ossobuco) in de pasta minimaal. Dat was sowieso 'het probleem' : de heel kleine porties voor toch een behoorlijke prijs. De week ervoor bij NOPI (Ottolenghi) gegeten, en dat was qua prijs vergelijkbaar, maar dan hebben we het wel over een toprestaurant in hartje Soho/Londen. Bediening niks op aan te merken, maar de kleine kaart doet toch hopen dat iets meer gemaakt wordt van een hoofdgerecht (zonder verdere groenten niets). Jammer.
Leonie D.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2016
Afgelopen vrijdag hier spontaan gegeten nadat alle andere restaurants vol gereserveerd waren. Dat we hier dus spontaan nog gezellig konden eten was al een pluspunt! De kaart bestaat uit lekkere Italiaanse gerechtjes die je met elkaar kunt delen. Hebben lekker gegeten en de zingende kok met de leuke liedjes creëerde ook een leuke sfeer. Een minpuntje vind ik wel de kleine variatie aan hoofdgerechten. Hoopte zelf op lasagne of de canneloni die wel op het menu bij hun afhaalrestaurant staat! Als afsluiting een heerlijke zelfgemaakte limonchello van de kok gehad, was top!
Roos V.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Het eten was heerlijk, wel aan de prijs, maar bijzonder smakelijk. Wat ik leuk vond, was dat we de gerechten konden delen. Alles werd in het midden neergezet en we kregen allemaal een klein bordje, zodat we van alles konden proeven. Heel leuk en erg lekker.
Nadeel vond ik dat het ontzettend lawaaierig is. Je kunt bijna geen gesprek voeren en dat vind ik erg jammer.
maag .
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2016
Wij hebben een heerlijke avond gehad bij Gallizia. Vriendelijk ontvangst en een ontspannen sfeer. Zij hebben heerlijke Italiaanse hapjes en de gerechten die geserveerd worden zijn goed. Zij hebben een hele mooie wijnkaart en je mag alles proeven. Je kan zien hoe je eten klaargemaakt wordt. Kortom een ontspannen plek waar ook de prijs kwaliteit verhouding prima is.
Jos L.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2016
We kozen als voorgerecht, Gallizia's Antipasti. Was lekker, behalve het zand wat nog in de salade zat. Daarna als hoofdgerecht hadden we de keus uit 4 verschillende pasta. Gekozen werd voor de pasta met worst en fungi. Dit viel erg tegen. Er zat nauwelijks worst in, ongeveer een kubieke centimeter. Een vegetarier zou het niet eens gemerkt hebben. Ook bleek de door de bediening genoemde pasta met zalm volgens het bord pasta met tonijn te zijn. Die had ik wel willen proberen. Verder de nogal kleine tafeltjes waar nauwelijks twee borden een plaats vinden. Alles bij elkaar geen ervaring die om herhaling roept.
Jos V.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2016
Antipasti OK. Hoofdmaaltijd beetje simpel.
Justine D.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2016
Alle vier waren we heel tevreden: wijnen en gerechten heerlijk. Bediening goed, bekwaam en prettig.
remko035 .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
leuke locatie gezellige buurt. De bediening was vrolijk en attent wist genoeg van het eten af. Eten was zeer lekker en wat je mag verwachten van Italiaans eten.
Nicky K.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Mooie, warme inrichting. Huiskamer gevoel. Zeer vriendelijke, vlotte bediening. De Italiaanse anti pasti zijn van een goede kwaliteit.
Bij de keuze voor verschillende anti pasti zou wat mij betreft niet bij ieder gerecht brood geserveerd hoeven worden, misschien afgewisseld voor iets anders.
Roos S.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Verse pasta's en ander lekker eten bij een gezellig buurtrestaurant op de Javastraat. De service is top! Bedankt voor de fijne avond.
Tasted-BY-Frank .
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
Een zonnige dag op een terras waar de zon nog net op schijnt. Een goed moment voor een Italiaanse maaltijd voorafgaand aan een workshop. Het meisje dat ons bediende was heel vriendelijk en behulpzaam, de mannelijke bediende was vooral bezig met rondkijken en sociale contacten. De 8 gaat dus volledig naar het meisje, anders zou het cijfer aanmerkelijk lager zijn.

Omdat we wat haast hadden gaven we aan de bruschetta's en burrata tegelijk met de pasta te willen. geen probleem en goed geregeld door de bediende. Het eten was vervolgen lekker, precies zoals je verwacht als je Italiaans eet. Zeker waard om nog eens terug te komen.
Jacyntha S.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2016
Lekker gegeten. Zoals je van de Italiaanse keuken verwacht, simpele gerechtjes met hele goeie ingrediënten en lekkere wijn erbij! Prijs van sommige gerechten vond ik niet helemaal in verhouding. 11 euro voor bruschetta's (die overigens heerlijk waren) vind ik toch wat veel. Maar leuke plek, met leuk personeel!
Karin E.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Gezellige sfeer, super vriendelijk personeel, jammer dat de kaart zeer beperkt is.
Meer een restaurant om gezellig te borrelen met een hapje erbij dan uitgebreid te eten.
sentauer .
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Vriendelijk personeel, leuke inrichting, en eenvoudig lekker eten. En zo hoort het bij italiaans eten. Heerlijke pasta' s van de dag. Weer een leuk adres in oost
Theo B.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Een leuk restaurant in Oost, waar vooral het voorgerecht erg lekker was. De hoofdgerechten en de wijnen vonden we minder bijzonder. De tiramisu was helaas vloeibaar en de citroentaart met aalbessen en bosbessen was wel erg zuur. De ober was wel zo attent om een gratis limoncello aan te bieden.
Het podium waar we op zaten met een tafeltje voor 2 was leuk bedacht, maar maakt toch dat je voor je gevoel erg te kijk zit.
Bora D.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
De parel van Amsterdam Oost, wat mij betreft. Ik kom hier heel graag. De wijnen en het eten zijn fantastisch, de service is persoonlijk en heel goed! De Burrata (die wekelijks vers geïmporteerd wordt uit Italië) is echt een aanrader, zo ongelofelijk smeuïg! Daarnaast kun je dagelijks kiezen uit drie lekkere pasta's. Vandaag had ik het geluk dat de tartufo (truffel) ravioli op de kaart stond. Als desert een tiramisu en huisgemaakte limoncello, ai ai ai.... kon ik hier elke dag maar eten!
Nicole R.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
lekker gegeten, de bediening is vriendelijk en toegankelijk. Vooraf met z'n 3 een plankje vlees, kaas, olijfjes en heerlijk zelfgebakken brood. De keuze is beperkt 3 verschillende pasta gerechten, maar geweldig lekker! We hadden grote gevulde tortellini met truffel en tagliatelle met tomaatjes en olijven. De wijn die we aanbevolen kregen was ook perfect! We gaan hier zeker nog eens heen...ook leuk voor alleen even drankje en hapje
Caroline A.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Geweldig plekje in oost, leuke simpele kaart met heerlijke pasta, alles Italiaans (ook alle dranken) en super bediening! Echt een aanrader.