Galerie Café Leidse Lente

Haagweg 4 2311 AA Leiden Nederland Kaart

Over restaurant Galerie Café Leidse Lente

"
Stap café-restaurant Leidse Lente binnen en ontdek een eclectische, stadse oase vol leuke details. Aan dit café is een galerie verbonden en dat verklaart meteen de vrijzinnige, creatieve sfeer die hier hangt. De kaart is goed geprijsd, hoofdgerechten kosten rond de 15 euro. Wie haast heeft neemt het theatermenu dat gegarandeerd binnen een uur geserveerd wordt. "

Meer informatie over restaurant Galerie Café Leidse Lente

Dagelijks 10.00 - 22.00 uur

7,1
Mariovanbussel .
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
voor het eten hoef je daar niet naar toe.
kaart is zeer beperkt net zoals de porties!
bierkaart is iets meer dan een standaard kroeg (drie van de tap en een tiental op fles).
decor is een oude school; doet je weer terug denken aan je lagere school.
kortom: ga daar lekker wat drinken en neem een kijkje terug in de tijd.
eten: beter ergens anders of je gaat daar eten en daarna nog een snack halen.
Keeslau .
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2016
Dit restaurant is wat betreft interieur een geweldige plek. Hoog, ruim, keuze uit een luie zithoek voor de borrel, de bar of aan tafel en direct naast de grootste parkeerplaats van Leiden. Het restaurant zit in een oude school die nu gebruikt wordt als atelier voor kunstenaars en behuizing voor startende bedrijven. Een dynamische omgeving dus.

We hebben eerst uitgebreid geborreld met tot mijn vreugde Urquell bier op de kaart.

Tenslotte aan tafel en studeren op de kaart. Die is niet heel groot en bevat vooral niet al te ingewikkelde gerechten voor een betrekkelijk lage prijs.

Vooraf koos ik de Vitello tonato; kalfsvlees met tonijn mayonaise. Dat laatste was heel karig aanwezig en dus nauwelijks te proeven. Het vestigde ook nog extra de aandacht op het kalfsvlees dat ik echt aan de droge kant vond. Geen aanrader dus.

Als hoofdgerecht nam ik de Parelhoen gevuld met verse spinazie, roomkaas en champignons. Dat was heel behoorlijk en gelukkig overheerste de roomkaas niet wat ik aanvankelijk vreesde. De verse spinazie was wel ver gegaard dus een wat papperige substantie geworden.

Toe nam ik koffie met Frangelico, een notenlikeur en die kan ik iedereen aanraden.

Ik vind het jammer dat er niet met wat meer aandacht gekookt wordt want de locatie verdient dat en met wat zorg in de keuken moet dat echt lukken. Het zit hem in de details. Ik ga hier zeker terugkomen.
Jet- .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Erg leuke inrichting. Jaren 50-60. Gerechten zijn vriendelijk geprijsd. Kwaliteit en rpijs van een eetcafe. Vriendelijke bediening.
Pauline B.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Na al een aantal keer voor een borrel bij de Leidse Lente binnen te zijn geweest besloten we er gister te gaan lunchen. Helaas was dit een tegenvaller.
Het was gister een "Leidse" feestdag dus er was een aangepaste kaart. Opzicht een prima idee zodat er wat minder keus is en de bereidingstijd dus ook snel zou moeten kunnen zijn.
Helaas liep het een beetje anders. De beperkte kaart was wel heel erg beperkt want er was alleen keuze uit;
- een broodje roerei met ham en kaas,
- een broodje zalm (met roomkaas maar dat was niet vermeld) of
- uiensoep
De serveerster had geen prijzen genoemd en achteraf gezien hadden we hier duidelijk om moeten vragen.
Wij gingen voor het broodje zalm. We moesten ruim 35 minuten wachten terwijl de zaak niet vol zat en onder de mensen die er zaten waren er veel die alleen wat dronken.
Toen we eindelijk ons broodje kregen bleek het een pistoletje te zijn met aan 1 kant een dikke laag kruidenroomkaas en aan de andere kant wat plakjes zalm, ernaast lag een blaadje sla. (Wij houden beide niet van roomkaas dus dit was al erg jammer). We wilden de roomkaas er daarom afhalen maar we hadden ook geen bestek gekregen. Toen we om bestek vroegen keek het meisje erg moeilijk en moesten we eerst wachten totdat er weer bestek beschikbaar was omdat alles blijkbaar in de vaatwasser zat.
Nadat we uiteindelijk ons broodje op hadden en wilde betalen schrikken we ook nog van de prijs. De boordjes bleken €9,- per stuk te zijn. Dit was het zeker niet waard. Een prijs van tussen de €5,- en €7,50 was een stuk passender geweest.
Het eten en de kwaliteit van het eten viel dus zwaar tegen, helemaal in verhouding met de prijs.
Het decor en de sfeer blijven wel leuk maar het is dus meer een locatie voor een borrel.
Barbara V.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2015
Na onlangs op een feest te zijn geweest in dit galerie café, deze keer een avondje gezellig bijgepraat met een vriendin en ondertussen het eten uitgeprobeerd. Het eetcafé maakt onderdeel uit van een verzamelgebouw waar o.a. een groep kunstenaars werkt, heeft een gezellige informele sfeer en biedt meteen de gelegenheid om werk van de kunstenaars te bezichtigen en/of te kopen. Leuk concept.
Het eten bleek ook goed: de daghap van makreel op een bedje groenten met provencaalse kruiden en krielaardappeltjes was een smakelijke schotel met een mooie prijsstelling (12,50). Als dessert een kaasplateautje met 5 kaasjes en notenkoek: goed op smaak èn op temperatuur. Voor de liefhebber truffelhoning extra bij te bestellen. Op de koffie ter afsluiting ook niets aan te merken. Een leuke zaak waar met verschillende mogelijkheden.
Vegas241014 .
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2015
Leuk interieur. Cappucino en koffie verkeerd besteld. Dame stond alleen en had het erg druk. Logisch tijdens de jaarlijkse Monumentendag waarbij een naastgelegen pand ook te bezoeken was. Koffie was niet heet. Dit gemeld. Dame vertelde dat dit zo hoorde omdat het anders geen echte koffie was? Zulke lariekoek nog nooit gehoord. Nieuwe koffie gekregen, wederom niet warm. Ook het koekje was verdwenen. Dame was boos en liet dit ook blijken. €5,10 voor 2 lauwe koffie. Jammer........
EricaO .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
We hebben buiten gegeten langs een drukke weg. Dat was minder hoewel er wel avondzon was. Binnen zag het er erg leuk uit en ik vond het vooral leuk dat de menukeuze erg origineel was. Er was niet heel uitgebreid keuze maar toch vond ik het lastig kiezen omdat er veel lekkere en ook gezonde keuzes waren. Eten was erg lekker en ook voorzien van genoeg groente! Ik vind het zeker een goed eetcafé wat qua prijs ook prima was. Ik ben van plan om hier vaker te gaan eten.
Tonnetjerond .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2015
Ik heb nog nooit avond gegeten bij Leidse Lente, maar wel de borrelhapjes geprobeerd. Ik vind het erg leuk dat ze a typische hapjes serveren. Niet alleen maar de bitterballen, maar ook inktvis ringen of bijzondere kroketjes.
Fijnproeverleiden .
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2015
Ik ben hier geweest met mijn vriendin en heb hier absoluut geen leuke avond gehad. Nadat ik tot 2x toe een vis moest terug sturen omdat hij nog rood aan de binnekant was werd ik al even niet lekker. ik besloot ook om de vis te laten schieten en ik koos voor de Leidse Lente burger, prima burgertje alleen het broodje wat er bij zat was zo zompig geworden van het vet dat het al uit elkaar viel voordat ik het in mijn mond kon stoppen. Bediening was ondanks dat ik haar 2x terug moest sturen erg vriendelijk. Ik vond het maar een beetje sneu voor haar dat ze met zulke matige koks moet werken. Als dessert nam ik een cheesecake die erg lekker was. Uiteindelijk toch nog een koffie van het huis gehad vanwege de vis wat jk erg aardig vond, maar voor mij is t duidelijk dat ik hier niet zo snel meer terug kom.
Ino H.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2015
Nieuw, naast parkeerterrein Haagweg, dus goed te bereiken. Eten is degelijk, bediening is goed. Het decor ziet er goed uit, maar de kunstigheid is zo ver doorgeschoten dat er stoelen staan waar zelfs een 20-jarige een hernia van krijgt.
Advanwinden V.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2015
Leiden heeft er een aangename drink- en eetplek bij. In een gebouw vol kunstenaars is de horeca natuurlijk ook versierd met kunst. Het interieur ademt de jaren 50 maar is tevens op een bijzondere manier hip. De bediening (soms wat onwennig en aarzelend) is aardig en vriendelijk. De gerechten zijn leuk samengesteld, goed van smaak en geschikt voor de grote eter. De Leidse Lente ligt iets buiten het centrum van Leiden, maar is de kleine omweg waard.