Galantijn

Stationsstraat 9 7201 MC Zutphen Nederland Kaart

Over restaurant Galantijn

Pure ambacht

Tafelen is een kunst. Eentje die ze bij Galantijn meesterlijk beheersen. In een aangename huiskamersfeer omlijsten schilderijen het decor en is het heel prettig dineren. Geniet van de ambachtelijk Franse keuken doorspekt met Hollandse invloeden.

Meer informatie over restaurant Galantijn

9,1
Voordelig
Conny D.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Een fantastische avond in dit restaurant waar je je echt welkom voelt. Het eten was uitstekend en de bediening geweldig. Het vier-gangen menu gekozen en verwend met allerlei heerlijke en bijzondere smaken. Het meest bijzondere is, dat ze hier van een simpel ingredient iets verrukkelijks maken, zoals de appeltjes die als garnering bij de terrine van eendenlever lagen. Ga zeker terug als ik weer eens in Zutphen ben.
Johanna E.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
Vanavond hebben wij hier heerlijk gegeten. Eerst kregen we een amuse van het huis met brood. Vooraf hadden we de steak tartaar en de rundercarpaccio. Beide waren voortreffelijk en op smaak gebracht met truffel. Als hoofdgerecht hadden we de biefstuk van de ossenhaas. Een mals stukje vlees geserveerd met lamsoor. De bediening was prima. Tot slot namen we de korstschelp met banketbakkersroom en aardbeien. Dit viel ook erg in de smaak. De inrichting gaf een wat ouderwetse indruk. Verder een aanrader!
Iwp .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Vanuit de haven vanuit Zutphen een mooi wandelingetje naar de galantijn, waar we een mooi zomer menu gepresenteerd kregen. verrukkelijke steak tartare, gevolgd door zeewolf. Ook de jongens kregen mooie aangepaste gerechten, waardoor het voor een ieder heerlijk dineren was. Fijn als er zo wordt meegedacht!
Met z'n vieren genoten we nog van aardbeienschelpen waarbij wij nipten van een goede desertwijn. Het uitzicht op de haven was mooier geweest dan op het station, maar de vriendelijkheid van de gastheer daarentegen overtrof alles!
Jos S.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Voor het eerst dat ik een restaurant 3 maal met een 10 beoordeel. Het was dan ook werkelijk subliem op alle facetten. Een gastheer die alles in het werk stelt om je een geweldige avond te bezorgen, een smaakvol ingericht restaurant, een kok die zijn vak verstaat en een prettige prijs-kwaliteit verhouding. Super en voor iedereen een aanrader om hier te gaan genieten.
Rita C.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2016
In maart hier met zakenvrienden gegeten. Hier heen gegaan vanwege recensies op IENS. Vond het niet bijzonder genoeg om nog een keer te gaan. Qua eten niet maar ook niet qua service en decor.
HankDussen .
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Culinair en gastvrij hoogstandje
Met twee personen genoten we van het jubileummenu (nog t/m 28 maart 2016) dat met een gastvrije vanzelfsprekendheid werd aangepast omdat we geen vlees eten. De drie amuses: zalmmousse van gerookte zalm, tonijn met sesam en een coquille met rucola beloofden een geweldig diner. En dat werd het. Na een smaakvolle, frisse zalmtartaar, kregen we een romig soepje van nog knapperige kropsla en Hollandse garnalen. Pasta met vongoles, met Parmezaanse kaas en peterselie was een geweldig vervolg, een begeleidend vingerkommetje met heet water en citroen is hier nog een vanzelfsprekendheid. En toen die malse kabeljauw met een saus van schaaldieren! Brood, tafelwater en bijpassende witte wijn die zeer ruimhartig en gul werd bijgeschonken begeleidden het diner. Als dessert icecream macarons met pistachenootjes, verse frambozen en bramen met bijpassende Australische dessertwijn en natuurlijk koffie met bonbon. En dat allemaal, inclusief alles, voor nog geen 60 euro p.p. Complimenten voor chefkok Paul en gastheer Johan die al dertig jaar dit restaurant runnen. En eindelijk eens een restaurant met een akoestiek waarbij je rustig met je tafelgenoten kunt praten.
M. P.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
Voor eerste keer gegeten. Erg tevreden. Zeer aandachtsvolle bejegening. Eten met zorg bereid en zeer smakelijk. Belangrijk is dat het ook voldoende is.
Ambiance: wat gedateerd.
Fijnproever0200 .
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2015
Gister heerlijk gegeten!! Gastheer is lief, erg service gericht naar iedereen in zijn zaak en heeft een fijne humor! Eten is puur, eerlijk, iets traditioneel en van zeer hoge kwaliteit. Lekkerste eendenlever van m'n leven!
Jos G.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2015
Met zakelijk gezelschap wezen eten en de service was erg slecht. weinig uitleg over het eten en ingredienten. en we hebben 45min gewacht tot er eindelijk iemand ons de rekening kwam brengen. voor mij hier nooit meer.
JLH .
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2014
Hartelijke en vriendelijke ontvangst en bediening. Het verrassingsmenu, was ook een echte verrassing, vanaf het hapje vooraf t/m koffie een feest om te kijken en te proeven. De wijn goed afgesteld op de gerechten. Voldoende tijd tussen de verschillende gerechten. Je bent echt even uit! een aanrader.
Mary R.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2014
klassiek Frans/Nederlanse kaart. Service was erg goed, aardige bediening die een foutje snel en goed herstelden. Drie gangen menu was in balans met een lekker wijntje. Zeker de moeite waard om een keer terug te komen.
Zizz .
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2014
Lekker eten, goede wijn, perfecte service! De bediening is ontzettend vriendelijk en niet kinderachtig met wijn bijschenken. Zelfs onze dochter van 7 -die niet veel bestelt en eet- wordt in de watten gelegd. En belangrijk: het eten heeft ons nog nooit teleurgesteld!
Alex R.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2014
Echt een typisch leuk restaurant met stam gasten aan de bar! Hoewel het er niet druk was hebben we een super leuke en gezellige avond gehad! Heerlijk gegeten, de zeetong was precies zoals ie moest zijn en hadden we eigenlijk zin aan meer! Maar we wilde ook het dessert, die viel iets wat tegen maar genoeg reden om terug te komen!
Westerman .
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2014
Zaterdag 7 juni heerlijk gegeten bij de Galantijn. De recensies die gepost waren beloofden veel. Nog voor het eten een heerlijke amuse gekregen en wat stokbrood. Als voorgerecht smakelijke carpaccio. Als hoofdgerecht een aspergemenu en een zeetong. Prima geserveerd zonder veel toevoegingen, gewoon uitstekend eten. Toe een kopje koffie omdat we voldoende hadden aan 2 gerechten. Het viel ons op dat er plaats was voor veel meer gasten, doe als ons: ga er een keer eten en je zal er zeker naar teruggaan.
Conny B.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2014
Het eten was prima, we hebben het drie gangen verrassingsmenu genomen, viteilo tonnoto vooraf en lamspuntjes als hoofdgerecht en ijs als dessert. Het restaurant was niet zo goed voorbereid op de Iens deelname aangezien er bijna een uur tussen het voorgerecht en het hoofdgerecht zat. Voor ons niet erg maar het hoort niet zo. Daarnaast was er een groep vaste klanten aanwezig die beduidend meer aandacht kreeg dan de Iens deelnemers.
Men heeft ons niet kunnen overtuigen om hier vaker te gaan eten.
Jeanetschut .
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2014
Weer heerlijk gegeten met de iens week. Was weer fantastisch met heerlijke wijnen. Een fijne bijkomstigheid dat de tafel de hele avond voor jou is.
En ze nemen heerlijk de tijd tussen de gerechten. Perfect resturant voor een
"avondvullend" programma. We komen zeker weer.
Marilenevdh .
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2013
Mijn favoriete restaurant van Zutphen, ze weten hier precies hoe het hoort. Een hele attente service gecombineerd met lekker, puur eten. Wij komen hier al jaren met veel plezier. Eigenaren Johan en Paul zijn ontzettend leuke mensen, en mede door hen komen we regelmatig langs! De vissoep als voorgerecht was erg lekker, net als de sashimi. Ook de steak van mijn vriend was erg op smaak. Kortom genieten in Zutphen!
Randstedeling T.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2013
Een mooi intiem restaurant. De gerechten waren prima, niet spraakmakend, wel goed.
De huiswijn was redelijk, maar viel wat tegen in relatie tot de stevige prijs.
Alles bij elkaar goed voor een hernieuwd bezoek
De Kistemaker S.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2013
We hebben voortreffelijk gegeten. 3-gangen menu. Kregen nog een extra bouillon als tussengerecht. Prima smaken. Informeel sfeertje. gastheer en kok zijn leuke mensen. Absolute aanrader.
Wouter M.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2013
Als ik in Zutphen ben is Galantijn mijn favoriete restaurant. Vorige week was ik er weer. Een drie gangen menu voor een schappelijke prijs. Salade Nicoise vooraf (klein kritiekpuntje: met tonijn uit blik, terwijl er verse tonijn op de kaart stond), sllptongetjes die precies goed gebakken waren, en een lekker aardbeien dessert. De wijnen zijn zeer betaalbaar, en de eigenaar geeft er goed advies over. Hopelijk zit het restaurant meestal voller dan op de vrijdagavond dat wij er waren.