GalamaDammen

Galamadammen 1-4 8723 CE Koudum Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant GalamaDammen

• Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Lift aanwezig , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Pieter P.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Na een familie dag kwamen we weer tesamen voor een afsluitend diner bij de Galemadammen. Mooie locatie aan het water met ruime parkeer gelegenheid. De entourage is meer dan in orde. Het restaurant had een opfrisbeurt gekregen en zag er puik uit. De bediening was vriendelijk en snel. De menu kaart heeft voor elk wat wils. ( voor mij de coquilles met bloedworst en de varkenshaas met tijm. De wijn van de Salentein (goede keuze) was heerlijk. Een foutje bij de bestelling werd snel en goed opgelost. Eigenlijk geen onvertogen woord. En de prijs was gewoon goed !! We komen terug !
Fijnproefjes .
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
Mooie locatie om eens lekker te gaan eten.

We begonnen met de carpaccio van de weiderund. Op zich een mooie kwaliteit maar de balans tussen de smaken was er niet waardoor het vlees moeilijk te traceren was.

Die balans was wel beter bij de ribeye alleen is wel te merken dat er in de keuken wel van alles iets teveel wordt gebruikt!
Wel jammer want de kwaliteit van de producten is wel van een goed niveau!

Afgesloten met een crème brûlée; deze was goed maar niet erg bijzonder!

Het mag, wat mij betreft, wel allemaal wat moderner aangekleed worden.
Het heeft een beetje een gedateerde uitstraling terwijl dat helemaal niet de sfeer is als je er eenmaal bent!

Wij gaan hier zeker terugkomen, het is ons goed bevallen!
Albert D.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2015
Mooie plek aan t raam, schitterend uitzicht over de meren en het Friese landschap. 2 x Zomermenu: uitstekende parmaham met meloen, voor madam de geconfijte eend, voor meneer de gegrilde zeewolf filet. Allebei zeer smaakvol en mooi opgediend. Als dessert een mooie brownie met roomijs en oranjekoek. Bediening erg attent en vrolijk, mooie verhalen over z'n skutsje . En dat voor 29,50 , aanrader !
Mobilientje .
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2015
Terras op fantastische locatie. Ontzettend aardig , behulpzaam en leuk personeel. Heerlijk eten en het is duidelijk dat de keukenbrigade passie voor dit vak heeft. Een absolute aanrader.
MClayton .
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2014
Op een heerlijke zomeravond gegeten op het terras. Wat een uitzicht! Heel mooi, je kijk prachtig uit over het water. Ik had de uiensoep en de diamthaas. De soep was heel vettig en de toast met komijnekaas hadden ze "gegrild" in de magnetron. Of in een hele slechte oven, zonde want het kan zo lekker zijn, net als de vettigheid van de soep. Later kreeg ik mijn hoofdgerecht dat hadden ze per ongeluk gewisseld met een black angus steak. Helaas, maar goed opgelost en heel snel had ik mijn bestelde diamanthaas. De diamanthaas is OK, niet heel bijzonder, je krijgt best wel veel dus dat is beter, maar de smaak en jus met uiencompote was wat flauw. Mijn vriendin had de salade en een paprika soep met cheesecake toe. Dat was weer wel heel goed. Dus een 6 en een 8 maakt 7 voor het eten. Uitzicht en service uitstekend.
Ernst V.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2014
Op het terras van de Galamadammen verveel je je niet. Bootjes varen voor de wind of boksen er tegenop. Het is een komen en gaan van aanleggende en afvarende motor- en zeilboten dat zorgt voor veel vertier op een winderige middag.

Lekker om daar in de zon op het ruim ingedeelde terras te lunchen. Eenvoudige gerechten besteld en gekregen. Simpel en lekker: prima uitsmijter ham-kaas, uitstekende meergranenbol met roombrie. Drankjes erbij en het vakantiegevoel is helemaal daar.

De bediening was vriendelijk en vrolijk en zorgde ervoor dat we ons uitstekend verzorgd voelden. Zeker voor herhaling vatbaar.
YoJa36 V.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2014
Op vrijdagavond (18-07-2014) hier gegeten met mijn vrouw. Wij hadden niet gereserveerd maar konden lekker buiten op het terras plaatsnemen. Het is dan rond de klok van 18:00 uur en het zit redelijk vol. Het is nog warm en lekker zonnig dus maar eerst een biertje en een lekker glas droge witte wijn.
Het is hier heerlijk genieten vanaf het terras zie je talloze bootjes voorbij komen, alleen vervelend dat het bediend personeel (geen overleg dus) ook steeds langs komt om te vragen (zodra je laatste slok heb genomen) of je nog iets drinken wil en of je al een keuze hebt gemaakt. We hadden duidelijk kenbaar gemaakt dat we eerst iets willen drinken en daarna een hapje eten. Maar goed na een uurtje hebben wij het eten besteld, mijn vrouw seizoen salade met gerookte zalm, garnalenkroket,
rode ui, kappertjes en wasabimayonaise en ik in sojaolie gebakken zeebaarsfilet, Chinese mie, gember en chili dressing en chips van cassave. Omdat mijn vrouw de salade nu als hoofdgerecht neemt krijgt zij er geen brood bij. Zij kan wel een extra broodplankje bestellen, vreemd waarom dan wel bij een voorgerecht.
Enfin, de salade was lekker, niet uitstekend, maar gewoon lekker. De gebakken zeebaarsfilet was goed maar geen culinair hoog standje. Daarbij de seizoensalade bij het hoofdgerecht is niks, kunnen ze achterwege laten, zit totaal geen smaak aan en is alleen wat gemende sla, fijngehakte wortel en plakje ei. Omdat het zo lekker weer is blijven we nog even nagenieten van het uitzicht onder een genot van een kopje koffie. Wat trouwens wel heel erg lekker was.
Al met al zeer mooie locatie, lekker drinken en eten is goed, maar niet bijzonder.

Jaap E.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2014
Om me tot het hoofdgerecht te beperken (want vooral daarop moet de kok toch worden beoordeeld): de tournedos van ossehaas (zoals ten overvloede vermeld, ik dacht dat tournedos per definitie een dubbele haasbiefstuk was) was óf niet van een goede slager óf niet door de kok naar behoren behandeld, het smaakte eigenlijk 'naar niks' en was soms, aan de randen, zelfs moeilijk weg te kauwen. De jus oogde veelbelovend maar was ook al zwak van smaak, wat ook gold voor de aardappelgarnituur en de mousse (van ??) waar de hoge 'homp' vlees mee bedekt was en het haricots verts-bundeltje verpakt in een plakje ontbijtspek. Eigenlijk waren de patates nog het meest smakelijk, doch dit werd weer 'ontsierd' door het schoteltje duidelijk niet huis-gemaakte mayonaise. En dan toch nog even over de andere keukenprestaties: de aspergesoep met kervel en gerookte zalmsnippers smaakte overal naar maar niet naar asperges (die dan ook niet werden aangetroffen). Alleen het dessertbuffet was overvloedig en uitbundig van smaak, maar daar was dan ook nauwelijks 'kookkunst' aan te pas gekomen.
jeu
Hans D.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2014
Schitterende omgeving! Binnen echter wat sfeerloos ingericht, hier kan meer mee gedaan worden. Eten (het wintermenu me veel vis in mijn geval) was om te smullen en bediening was aandachtig en vriendelijk. Gewoon een prettige plek voor een prettige en lekkere avond.
Henk S.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2013
Het is een schitterende locatie we zijn hier al meerdere keren geweest ,ook om te slapen en alles is top.
Erg vriendelijk personeel,ontzettend goede koks nergens iets op aan te merken!
We komen hier erg graag omdat alles zo vriendelijk is !!!!
Marten H.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2013
Dineren op het terras met uitzicht op heel veel bootjes en andere bedrijvigheid is altijd heel aangenaam, en dat goede gevoel werd nog eens versterkt door de prima service en de uitstekende keuken. Het terras is groot, en zat helemaal vol en ook binnen bevonden zich heel wat mensen. De keuken brigade en de bediening hadden geen moeite dit bij te benen. Wij genoten van de persoonlijke service die geen moment verslapte. Voor het eerst die dag stonden mosselen op het menu, en die waren uit de kunst. De verse groenten maakte de mosselen goed op smaak, en de mosselen waren precies goed gaar. Wij vroegen om brood in plaats van frites erbij, en dat was geen enkel probleem. We kregen niet een gewoon stukje stokbrood, maar een hele plank vol lekere broodjes, tappanade en roomboter. De begeleidende witte huiswijn was ook prima. Als afsluiter bestelde ik het nagerecht van citroen panacota en pernod ijs. Dat werd heel mooi opgediend en smaakte overeenkomstig. Uiteindelijk hebben wij op deze heerlijke plek nog lang kunnen nagenieten.
Hans G.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2013
Ontroerend slecht! Tonijn tot twee maal te ver laten doorbakken ( niet op de grilplaat), groenten die niet vers lijken, groene asperges die men heeft geschild. Heel knap om zulke eenvoudige gerechten te verknallen.. De ambiance is van de tachtiger jaren. De bediening was voorkomend en wrong zich in alle bochten om het goed te maken. Zonde van de avond.
Carina A.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2013
Op een druilerige zondag rond 17.00 uur binnen gestapt. Nog erg rustig en we waren vrij om in het gedekte deel plaats te nemen of in het andere deel. Vooraf eendenborst welke lekker was maar wat weinig en sober aangekleed. De uiensoep aan de andere kant was heerlijk en goed heet. Daarna gamba's. Smakelijk maar slechts 6 stuks, voor een hoofdgerecht is dat echt te weinig. Het hert was zeer goed bereid, mals en prachtig rose, hier had iets meer saus bij gemogen. Bijgeleverd garnituur was prima. Wat mij betreft mag er overal een beetje meer van: saus bij het hert, fritessaus bij de frites, pudding onder de loempia. Maar buitengewoon lekker gegeten met een vriendelijke bediening. Zomers is dit een heerlijk plekje om een paar uur te vertoeven!