Gadjah Mas

Meer informatie over restaurant Gadjah Mas

6,8
Hans B.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2015
De inrichting en uitstraling doet vermoeden dat men het goed voor elkaar heeft bij Gadjah Mas.
Het tegendeel is waar.
Het begon met een bakje kroepoek dat van het rechaud afgleed. De mevrouw van de bediening had zich letterlijk vertild aan twee zware en te hete rechauds met daarop de kroepoek. Dat was dus mis.
Vervolgens kwam de soep. Een mini kop soep met een tamelijk flauwe smaak. Ik vroeg om sambal, maar dat redde de soep niet echt. Een klein half koud tussengerecht kwam voor de soep goed en wel op was en daarna begon het lange wachten. Na vijftig minuten informeerde ik maar eens waar de rijsttafel bleef. Toen bleken we de volgende bon in de keuken te zijn en met vijf minuten stond de rijsttafel op de rechauds.
De sate's waren koud.
De garnalensate was lekker gemarineerd maar ook koud.
In de rendang trof ik een stuk citroengras van ongeveer drie centimeter aan in mijn mond. In de duisternis niet gezien en dit voor vlees gehouden. Bah.
Vervolgens beet ik op een klomp gember van een centimeter.
De bonen waren niet afgehaald.
De vis was bitter, teveel kruiden dus.
De bami koud en waarom kreeg ik zonder te vragen bami. Ik wil nassi.
Een en ander uitgelegd aan de mevrouw van de bediening.
Ja ze kon er niks aan doen.
Helemaal niks behalve dat ze een stukje spekkoek gaf om het goed te maken.
Heel erg jammer allemaal.
JanReut .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2015
Vandaag hier gaan eten met 2 zakenrelaties. Een van de twee houdt van Indonesisch eten dus naar Gadjah Mass.
We bestelden een rijsttafel voor 3 personen. Om een lang verhaal kort te maken, zo weinig heb ik nog nooit gezien. We waren van mening dat dit voor 1 persoon was maar navraag leerde dat het inderdaad voor 3 personen was. Satestokjes die de kwalificatie 'mini' nog niet verdienen. Al met al 87 euro betaald (excl. drank) voor een rijsttafel die wij nog geen 25 euro waard vonden.
Uiteraard onze zorg geuit tegen de bediening maar meer dan " we geven het door" kwam het helaas niet.
Kortom, ik had plaatsvervangende schaamte tegenover mijn relaties.
Nooit meer!!
Ab V.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2015
We waren met tweee personen en hebben rijsttafels gegeten, waarvan een vegetarische.
Het eten was lekker gekruid, en goed gevarieerd'.
De bediening was vriendelijk en de prijs/kwaliteit verhouding goed
Dennis87 .
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2015
Vriendelijk personeel in vlotte bediening. Rijsttafel was goed. Dessert idem.
Goede sfeer en locatie, alhoewel niet bijzonder.
Enjoy-food .
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2015
Wezen eten met familie.
Eten wel lekker maar niet de echte authentieke Indonesische keuken, erg aangepast naar europeesche smaak.
Wel alles goed verzorgt en fatsoenlijke porties.
Vlees zou iets sappiger mogen zijn.
Als appetizer van het huis krijg je kroepoek.
Bediening aardig en vriendelijk, keurig en correct.
Verder gewoon een mooie zaak, gezellig.
Steef C.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
Ik ben afgelopen weekend op zaterdag bij Gadjah Mas wezen eten. Het was heel vol de bediening had toch tijd om ons bepaalde gerechten aan te raden en wilde zelfs wel wat voor ons aanpassen in het gerecht (andere rijst). De keuze was gevallen op pittige vis in ik geloof een bananenblad met daarbij gado gado en gele rijst dus. Ik vond het echt prettig dat het eten niet te vettig was maar juist fris en kruidig. Het eten bij de chinees vind ik namelijk altijd veel te vettig.
De aankleding hangt tegen het Kitch aan maar daardoor juist wel sfeervol en gezellig. Prijs kwaliteit was ook prima aangezien je echt een uitgebalanceerd gerecht/rijsttafel krijgt met leuk advies en ik zat goed vol.
Shanice G.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2015
Heerlijk vegetarisch gegeten. De bediening was super vriendelijk en hebben me gewezen op alle vegetarische keuzes. Zeker voor herhaling vatbaar!
FrederikaF .
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2015
Op maandagavond bij Gadjah Mas gegeten. Vegetarische rijsttafel en kipsatéschotel besteld. Bediening prima (goede adviezen), eten prima, sfeer prima.
Ton V.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2015
Wij hadden gekozen voor de rijsttafel Kartini voor één persoon en wilde nog een hoofdgerecht bij bestellen, dit werd ons door de serveerster afgeraden omdat de rijsttafel voor één persoon voor ons tweetjes meer dan voldoende was, een suggestie die door ons erg op prijs gesteld werd, zeker achteraf want er bleven gerechten over die netjes voor ons ingepakt werden. De rijsttafel was uitstekend alleen kwa smaak neutraal, wij miste het pittige, maar zo hoorde het ook vertelde de serveerster ons in de Oost Javaanse keuken. Al met al een goede ambiance en bediening , een airco die uitstekend haar werk deed (buiten was het 30 graden) en een rijsttafel die heerlijk smaakte en uitnodigde voor nog eens een bezoek aan dit Indonesisch restaurant in Maastricht.
Ti N.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2015
Sinds lange tijd weer eens bij Gadjah Mas gaan eten; heel lekker! Goed ook om te zien dat de eigenaar zelf betrokken is en ook on de bediening loopt. Ik kom graag op korte termijn nog eens. Heerlijk eten, top service... 0rima decor.
Lilian B.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2015
Wij zijn al eens eerder bij Gadjah Mas gaan eten. Nog nooit eerder een recensie geschreven omdat ik daar niet zo van houd.
Nu vind ik het echter tijd om deze zaak eens in het zonnetje te zetten.
Het personeel is altijd vriendelijk de menukaart is duidelijk en overzichtelijk , het interieur is passend en niet overdreven, alleen hier en daar zou er iets meer licht mogen zijn. Wat leuk is de servetten zijn niet van papier maar van stof met een speciale print.
Het allerbelangrijkste is het eten ! Daar was wederom niets op aan te merken en smaakte voortreffelijk. Wij waren met zn 2 en best wel goede trek en hebben gekozen voor de rijsttafel voor 2 . betaalbare prijs en ruim voldoende .
Wat ikzelf heel lekker vond waren de diverse soorten saté. Kortom dik tevreden .
Vonjo .
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2015
Weekend in de gezellige stad Maastricht geweest.
In de wijk, Wyck staan heel veel restaurants. We hebben hier gegeten bij het Indonesisch restaurant Gadjah Mas.
Het ziet er gezellig oosters uit. Zoals de meeste Indonesische restaurants kun je hier ook kiezen uit verschillende rijsttafels. We hebben hier niet voor gekozen. We hebben aparte gerechten genomen.
Sate Kambing en Ajam Pangang Pedis.
Bij het bestellen gaf men al aan dat de Kambing geen Geitenvlees is maar Lamsvlees. Dat was wat teleurstellend, maar we hebben toch besteld.
Ondanks dat het lamsvlees was, was de de saté lekker.
Ook de Ajam Pangang was goed van smaak en pedis. Het was wel allemaal kipfilet. Ik prefereer wat meer kip met bot. Kipfilet is wat droger en dan wordt het al snel teveel.
Het nagerecht Es Tjampoer was qua smaak goed. Het werd echter opgediend in een diep bord, zodat het leek alsof je soep aan het eten was. De fruit had ook wel wat fijner gesneden mogen worden en de ijsklontjes wat minder groot. Dat geeft het ook een beter aanzien.
Bediening was goed en vriendelijk.
Serina M.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2015
Lekker gegeten. De rendang was echt zalig. Bediening was heel vriendelijk en netjes. Hele nette meiden. Mooie zaak. Perfect voor een date. Sowieso een aanrader. Net zo lekker als de Indische keuken van mijn oma!!
DeeziejO .
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2015
Gezellig ingericht restaurant in gezellige wijk van Maastricht.
Bediening was zeer flexibel toen we een onderdeel van de rijsttafel wilden omruilen voor iets anders. Ook aanvulling van bijgerecht was geen enkel probleem. Het wijnadvies was perfect.
We vonden het eten erg lekker en zeker voldoende.
Of we hier nog eens terug komen? Zeker weten!
Dieddied .
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2015
Bediening was vriendelijk maar erg gehaast. Rijsttafel besteld en het vlees was erg lekker, de rest niet. De gado gado was niet te eten: smakeloze pindasaus (potje van de supermarkt?) en waterige zachte smakeloze groenten. Atjar tjampoer smaakte ook als uit een potje
Holle .
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2015
Ongehoord!
bij het ontvangst om 18.00 uur, wordt ons een tafeltje direct aan de entreedeur toegewezen. ik vraag beleefd om een andere plek ivm met een verkoudheid. op dat moment zijn er nog maar slechts 3 tafeltjes bezet. het antwoord luidde: "nee dat gaat niet want alles is al ingedeeld". de zaak zat schijnbaar volgeboekt door "Socialdeal-gasten".
mijn vrouw en ik hadden een kleine rijsttafel (ook via socialdeal) besteld. onze dochter kiest dan alvast voor een tomatensoepje en de rest zouden we dan nog doorgeven. komt de serveerster terug bij onze tafel die ons dan meldt; " sorry geen tomatensoep want die is namelijk BEDORVEN!
met zo'n start lukt het ons niet echt om hier nog lekker van een diner te genieten!
Erwin H.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2014
Gisteren gaan eten bij deze zaak omdat we eens wat anders wilden. Het begon veelbelovend. De saté is immers overheerlijk. We hadden een van de twee rijsttafels genomen die men aanbeveelt wanneer je er voor het eerste komt. En eerlijk is eerlijk, er is voor elk wat wils. We betaalden € 25,- voor deze rijsttafel en het was echt meer dan genoeg. Zoals gezegd, de saté was overheerlijk. De rijst en bami eveneens. Natuurlijk zitten er ook wat gerechten bij die wat minder spectaculair zijn, maar dit zul je altijd hebben. De sfeer die de zaak uitstraalde was prima, al moet ik zeggen ook wel een beetje saai. Personeel was erg vriendelijk en attent. Een ding vond ik wel echt nadelig en dit betrof het bestek. Men werk hier met heel onpraktisch bestek en dit was niet prettig om te eten. Diepe borden en gewoon niet lekker in de hand liggend bestek. Al met al verdient dit restaurant toch een dikke voldoende.
John H.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2014
Schandalig behandeld! Sommige van onze gasten waren iets te vroeg. Ze moesten buiten in de regen wachten. Vijf uur is vijf uur. Kennelijk geen idee wat gastvrijheid betekent. Het eten en de sfeer waren goed als altijd maar daarmee was de avond niet meer te redden.
MirtheM .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2014
Sfeervol restaurant met zeer vriendelijke bediening, in de leukste wijk (Wijck) van Maastricht. Praktisch aan de Maas gelegen, en na 18u (doordeweeks) konden we gratis heel dichtbij parkeren. We hebben allebei een rijsttafel op, ik zelf de vegetarische. Andere rijst erbij vragen was geen probleem. Wij vonden het eten lekker, maar niet subliem. Rijst die apart voor ons werd gemaakt maar nog wat harde stukjes had bijvoorbeeld, saté van de bakplaat ipv van de grill. Ik had een vega saté (erg leuk dat ze dat hebben!) maar die vond ik niet lekker. Prima adresje dus, maar niet top.
Fhuiman .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2014
Ook wij wilden de rijsttafel voor 3 personen maar waren met z´n tweeën. Er viel echter niet over te praten, Wijzelf hebben toen gekozen voor de satéschotel.
Die viel een beetje tegen: de kipsaté was erg droog en ook vonden wij de hoeveelheden bij deze schotel aan de kleine kant. Een paar stokjes per persoon extra is geen overbodige luxe,
En dus was ook de prijs-kwaliteit verhouding niet juist: te duur voor wat je krijgt.

Wat mij verder erg tegenviel was dat , toen ik om wat kraanwater vroeg (nadat we al wijn hadden besteld), dit niet mogelijk was: ´´dat mag niet van de chef´´ was het antwoord...

Wij zullen hier dan ook niet nogmaals eten.