Over het restaurant Gachita

Kwaliteitssteaks uit Argentinië

Bij Gachita serveren ze, zelfbenoemd, de 'best steak in town. Maar naast kwaliteitssteaks uit Argentinië serveren ze hier ook diverse andere traditionele Zuid-Amerikaanse gerechten. Van dit alles geniet je in de fijne huiselijke sfeer binnen, maar als het lekker weer is dan gaan de tuindeuren open en eet je in de buitenlucht alsof je echt in Zuid-Amerika bent!

Meer informatie over restaurant Gachita

• : Gratis parkeren in de buurt, Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Maandag vanaf 17:00
Dinsdag en Woensdag Gesloten
Donderdag t/m Zondag vanaf 17:00

Denise S.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2015
Wat een heerlijke vleesgerechten! Spontane bediening, die ons direct liet weten dat de kinderen ook welkom waren. De overige gasten maakten aanzienlijk meer herrie dan onze kroost :). De gerechten waren goed, het vlees perfect bereid en de wijnen waren heerlijk.
Voor perfectie zou er wat meer variatie in groenten op de kaart kunnen, het saladebuffet viel wat tegen.
Prettige ambiance en goede prijs. Wijk komen nog eens terug!
mjlust .
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2015
Ruime menukeuze, de fajitas en de spare ribs waren smakelijk, het toetje was riant en de bediening was voorkomend. Parkeren in de buurt was lastig i.v.m. het feit dat het koopavond was (i.e. vrijdag). Ondanks dit logistieke dingetje, een prima restaurantje!
Rene K.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2015
Super lekker gegeten. Het vlees is echt uitmuntend! Ik had zelf een Bife de Lomo (Aberdeen - Argentijnse ossenhaas) en hij was heerlijk mals. Mijn vrouw nam de Chimichanga con pollo (knapperig gevulde bloemtortilla) en ze vond het ook heerlijk. Prettig gekruid en zacht vlees.
Echt een aanrader, en niet alleen omdat ze 's maandags geopend zijn! Kom zeker terug.
Vanessa S.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2015
Heerlijk gegeten. Zeer goedgehumeurde, attente, professionele bediening. Alleen jammer dat we wat koude tocht voelde (terwijl wij heel ver van de deur zaten), dus kwam waarschijnlijk ergens bij het raam vandaag. Het heeft de avond niet verpest.
Vanessa M.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2015
Ik had de vegatarische schotel die was super lekker.Me partner had de spare rib maar vond hem matig,je proefde erg de houtskool...Ik kom zeker een keer terug
Marleen O.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2015
Er lekker gegeten, leuk restaurant en zeer goede bediening. Lekkere steaks en de saladebar was goed verzorgd!
Zeker een aanrader.
Jeroen P.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2015
het was heel erg gezellig en een goede bediening gewoon top!!!!!!!!
mijn man en ik hadden even tijd voor elkaar, en het is voor herhaling vatbaar
ik zou zeggen ga zo door!!!!!!
Michel S.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2015
Met zijn tweeën hebben wij gedineerd bij Gachita. Wij arriveerden iets te vroeg, waardoor we in eerste instantie even plaats moesten nemen aan de bar, maar nog voor we aan de bar zaten was onze plek gereed.

Gelukkig kwam er geen mandje met brood, maar nacho's met een dipje. Love it! Het voorafje was lekker. Niet te voorzichtig met de knoflook, de portie groot genoeg.

Als hoofdgerecht hebben we gekozen voor de Argentijnse entrecote en de chimichanga, de kip in bloemtortilla. De entrecôte was mals/zacht, maar als hoofdgerecht niet voldoende. Daarom hebben we ook de aardappeltjes als bijgerecht genomen. Deze waren iets te gekruid/zout. De chimichanga was een flinke maaltijd. De bloemtortilla is flink gevuld. De kip bevatte nog voldoende vocht en was heerlijk gekruid. De chimichanga wordt geserveerd met een erg fijne guacamole.

Als nagerecht heb ik gekozen voor de tartaleta van rode port. Het taartje was helaas te droog en de rode port had niet echt toegevoegde waarde. Het bord was wel erg vrolijk opgemaakt en het ijs was heerlijk. Voor het taartje en de overmatig gekruide aardappeltjes krijgt Gachita enkele minpunten op 't onderdeel eten.

Tijdens het eten werd ons regelmatig gevraagd of alles naar wens was. Misschien een beetje de schuld van ons gehaast vertrek, maar wij mochten onze jassen zelf opzoeken in de garderobe, waar deze bij binnenkomst nog aangenomen werd. Daarom een enkel minpuntje op het onderdeel service.

Het decor was wisselend. Door de akoestiek is de ruimte vrij rumoerig. Gelukkig zag het restaurant er wel schoon uit. De saladebar vind ik persoonlijk afdoen aan de ervaring en de stijl van de rest van het menu. Daarvoor enkele minpunten op het onderdeel decor.
sanfelice .
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2014
Eten was ok, maar zeker niet hoogstaand. Medium biefstuk is rauw en van de stukjes vlees bij de wrap al meerdere stukjes niet door te komen. Voorgerechten en toetjes waren wij wel over te spreken.
Het decor vonden wij erg kaal en kil. Wij hadden hier meer van verwacht.
De service was ok. Het beste onderdeel van de avond.
Marga S.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2014
Was allemaal perfect.
Alleen jammer toen we weg gingen.
Je mocht zelf je jas tussen de massa zoeken.
Niemand die je verder een prettige avond verder wensten
Xavier M.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2014
Wij hebben met zijn tweeën heerlijk gegeten bij Gachita. De bediening was zeer vriendelijk en hartelijk. Als voorgerecht hadden wij verschillende tapas voor twee personen genomen, gevarieerd en erg lekker. Als hoofdgerecht hadden wij de onvermijdelijke Ossenhaas genomen, dit blijft ons favoriete gerecht in een grill restaurant! Medium bereid en erg smakelijk, als bij gerecht waren er gegrilde groenten die het geheel goed complementeerde. We hadden een fles Shiraz' die lekker wegdronk en goed paste bij de smaken op het bord. Al met al blijft Gachita voor ons een van de betere restaurants van Purmerend.
Sabrina2807 .
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2014
Vorige week wezen eten na zo een 6 jaar niet te zijn geweest.
Het eten was toen niet verkeerd maar nu hebben we overheerlijk gegeten!
Nieuw decor wat een stuk lichter maakt en de bediening heel goed.
Enige minpuntje is dat de chocoladefondue van de kaart is maar met de Grande Dessert (met zijn tweeën van gegeten) hebben ze een hoop goedgemaakt!
Martijn D.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2013
Samen met mijn vriendin en twee vrienden heerlijk gegeten bij Gachita. Altijd een moeilijke keuze tussen een lekker stuk gegrild vlees en de beroemde spareribs, haha. Beiden stonden op tafel en beiden waren erg lekker. Aangevuld met een maiskolf, gepofte aardappel en saladebar is het helemaal compleet.

De nieuwe kaart bevalt me goed. De klassiekers aangevuld met nieuwe gerechten en vlees bestellen op gewicht. Ik ben benieuwd naar het nieuwe uiterlijk, aangezien er binnenkort wordt verbouwd.
Paul R.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2013
Eten werd te koud geserveerd. Gambas waren ongepeld terwijl dit vooraf gevraagd was. Zou alleen een staartje aan zitten. Vleesspies was qua smaak goed, alleen koud!

Spareribs waren ongelooflijk taai. Bij de supermarkt zijn ze nog beter. Saladebuffet was heel klein, weinig keus en kaalgeplunderd. Jammer, Gachita op zijn retour. Ook de menukaart sprak me niet aan. Vroeger hadden ze heerlijke mini tortillas met kip enzo. Nu zogenaamde culinaire kaart. Blijf daar weg, laat dat aan de betere restaurants over.

Laatste keer voor mij geweest. De heer die ons bediende was overigens wel zeer klantvriendelijk.
Jefrem H.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2013
Boterzachte ossenhaas, knapperige aardappels, verse, schone saladebar en een aardige bediening. Ik ben blij dat ik hier eindelijk eens gegeten heb, het is goed nassen hier!
AndreJ .
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2013
Interieur is gedateerd en erg donker, dat is overduidelijk. Maar de ossenhaas was prima, gewoon een uitstekend stukje vlees, goed gegrild met lekkere patatjes en gegrilde groenten, een heerlijk biertje, prettige bediening en een gratis tequila voor vaderdag (mij). Hele gezellige avond. Niks mis mee!
Albert V.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2013
Zaterdag 26/1/2013 gegeten bij Gachita. Voorgerechten waren prima maar alle hoofdgerechten waren verprutst door de keuken. De bestelde Gamba's waren veel te gaar waardoor ze niet meer te eten waren. Aangezien ze ongepeld waren zou je ook wel een bakje citroenwater voor je vingers verwachten maar ook die ontbrak. Alle vier de ossenhaas gerechten waren koud en rauw van binnen ook al hebben we ze medium besteld. Het leek wel of ze onder de warmtelampen bereid waren, slap, zonder lekkere gebraden stevige rand etc etc... Voor een Surf and Turf gerecht van bijna 27 euro is dit echt een belachelijk slecht restaurant. Ik mag alleen maar hopen dat de kok zich die avond ziek had gemeld en dat ze iemand van de straat hebben geplukt om in te vallen..
R R.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2012
Gewoon een goed zuid Amerikaans (grill) restaurant.
Niet al te veel poespas, en het personeel is zeker niet te opdringerig, maar doet wel altijd goed zijn best.

De geserveerde maaltijden zijn naar onze eigen ervaring
altijd goed verzorgd en smaakvol, alleen is de menu kaart
ietswat eentonig en zijn de uiteindelijke menu prijzen (omdat je zelf de salade en friet apart moet bijbestellen) relatief iets aan de hoge kant

Verder tijdens onze bezoekjes nooit een echt minpuntje kunnen vinden
jacquesp .
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2012
Inderdaad, je schrikt bij binnenkomst van het achterhaalde interieur. Super saai, ouderwets, oud. Jaren 70 meubilair met zogenaamde zware steunbalken die Spaans aan moeten doen. Tijd om te vernieuwen. Daar zal men zeker meer klanten gaan binnen halen. Omdat het vlees goed is, ook al mag het iets heter zijn van binnen. Of komt dat omdat het van de grill afkomt en ik het rood wil hebben? Ik kan het bijna niet geloven. Ook het versierinkje op het bord, laat het achterwege. Niemand eet het op, gewoon niet doen. Het gaat toch om het hoofdgerecht? De frites of de mais en de aardappeltjes zijn er heerlijk bij. De dames van de bediening waren enthousiast en vlot. Prima.
Marie-jose R.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2012
afgelopen vrijdag hebben wij hier heel verrassend gegeten. leuke bediening, lekkere wijn en het eten was perfect. de ossehaas was zo mals, heerlijk! zeker voor nog een keer