Over het restaurant Gachita

Kwaliteitssteaks uit Argentinië

Bij Gachita serveren ze, zelfbenoemd, de 'best steak in town. Maar naast kwaliteitssteaks uit Argentinië serveren ze hier ook diverse andere traditionele Zuid-Amerikaanse gerechten. Van dit alles geniet je in de fijne huiselijke sfeer binnen, maar als het lekker weer is dan gaan de tuindeuren open en eet je in de buitenlucht alsof je echt in Zuid-Amerika bent!

Meer informatie over restaurant Gachita

• : Gratis parkeren in de buurt, Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Maandag vanaf 17:00
Dinsdag en Woensdag Gesloten
Donderdag t/m Zondag vanaf 17:00

9,1
Vanessa S.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2015
Heerlijk gegeten. Zeer goedgehumeurde, attente, professionele bediening. Alleen jammer dat we wat koude tocht voelde (terwijl wij heel ver van de deur zaten), dus kwam waarschijnlijk ergens bij het raam vandaag. Het heeft de avond niet verpest.
Vanessa M.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2015
Ik had de vegatarische schotel die was super lekker.Me partner had de spare rib maar vond hem matig,je proefde erg de houtskool...Ik kom zeker een keer terug
Marcel J.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2015
Zeeg Goede/aardige service.
Eten was super
De aberdeen vlees is echt aan te raden
De toetjes zijn ook zeker aan te randen
Huijs .
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2015
Gachita is een heel gezellig restaurant met een gemoedelijke sfeer, waar we vaker komen. Dit keer waren we bij 'de winteravond': een 5-gangen proeverij met o.a. heerlijke ossehaas, pompoensoep en div. Er was live muziek, dat heel sfeervol was en we werden verwelkomd met een cocktailtje in ijsglas. Een evt aardappelgerecht had nog wel toegevoegd kunnen worden, maar verder was alles prima! We komen hier graag weer terug.
Marleen O.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2015
Er lekker gegeten, leuk restaurant en zeer goede bediening. Lekkere steaks en de saladebar was goed verzorgd!
Zeker een aanrader.
Jeroen P.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2015
het was heel erg gezellig en een goede bediening gewoon top!!!!!!!!
mijn man en ik hadden even tijd voor elkaar, en het is voor herhaling vatbaar
ik zou zeggen ga zo door!!!!!!
Michel S.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2015
Met zijn tweeën hebben wij gedineerd bij Gachita. Wij arriveerden iets te vroeg, waardoor we in eerste instantie even plaats moesten nemen aan de bar, maar nog voor we aan de bar zaten was onze plek gereed.

Gelukkig kwam er geen mandje met brood, maar nacho's met een dipje. Love it! Het voorafje was lekker. Niet te voorzichtig met de knoflook, de portie groot genoeg.

Als hoofdgerecht hebben we gekozen voor de Argentijnse entrecote en de chimichanga, de kip in bloemtortilla. De entrecôte was mals/zacht, maar als hoofdgerecht niet voldoende. Daarom hebben we ook de aardappeltjes als bijgerecht genomen. Deze waren iets te gekruid/zout. De chimichanga was een flinke maaltijd. De bloemtortilla is flink gevuld. De kip bevatte nog voldoende vocht en was heerlijk gekruid. De chimichanga wordt geserveerd met een erg fijne guacamole.

Als nagerecht heb ik gekozen voor de tartaleta van rode port. Het taartje was helaas te droog en de rode port had niet echt toegevoegde waarde. Het bord was wel erg vrolijk opgemaakt en het ijs was heerlijk. Voor het taartje en de overmatig gekruide aardappeltjes krijgt Gachita enkele minpunten op 't onderdeel eten.

Tijdens het eten werd ons regelmatig gevraagd of alles naar wens was. Misschien een beetje de schuld van ons gehaast vertrek, maar wij mochten onze jassen zelf opzoeken in de garderobe, waar deze bij binnenkomst nog aangenomen werd. Daarom een enkel minpuntje op het onderdeel service.

Het decor was wisselend. Door de akoestiek is de ruimte vrij rumoerig. Gelukkig zag het restaurant er wel schoon uit. De saladebar vind ik persoonlijk afdoen aan de ervaring en de stijl van de rest van het menu. Daarvoor enkele minpunten op het onderdeel decor.
sanfelice .
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2014
Eten was ok, maar zeker niet hoogstaand. Medium biefstuk is rauw en van de stukjes vlees bij de wrap al meerdere stukjes niet door te komen. Voorgerechten en toetjes waren wij wel over te spreken.
Het decor vonden wij erg kaal en kil. Wij hadden hier meer van verwacht.
De service was ok. Het beste onderdeel van de avond.
Marga S.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2014
Was allemaal perfect.
Alleen jammer toen we weg gingen.
Je mocht zelf je jas tussen de massa zoeken.
Niemand die je verder een prettige avond verder wensten
romkens .
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2014
Dit was ons 2e etentje bij Gachita. Net als bij de 1e keer blij verrast. Wederom zeer genoten van
de "proeverij" die als vast menu op de kaart staat. Alles klopt; keurige ontvangst, aanpassingen en wensen worden direct ingewilligd, het eten is van een zeer goed niveau, de service laat niets te wensen over, hetgeen ook geldt voor de sfeer en de omgeving. Wij worden vaste Gachita klanten.
Xavier M.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2014
Wij hebben met zijn tweeën heerlijk gegeten bij Gachita. De bediening was zeer vriendelijk en hartelijk. Als voorgerecht hadden wij verschillende tapas voor twee personen genomen, gevarieerd en erg lekker. Als hoofdgerecht hadden wij de onvermijdelijke Ossenhaas genomen, dit blijft ons favoriete gerecht in een grill restaurant! Medium bereid en erg smakelijk, als bij gerecht waren er gegrilde groenten die het geheel goed complementeerde. We hadden een fles Shiraz' die lekker wegdronk en goed paste bij de smaken op het bord. Al met al blijft Gachita voor ons een van de betere restaurants van Purmerend.
R-Oppenkamp .
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2014
Wij komen al jaren bij Gachita en zijn groot fan van de Bife de Lomo (400 gram het liefst), een van de lekkerste stukken vlees verkrijgbaar in Nederland. Een aanrader dus!
Anna van R.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2014
Heerlijk gegeten en prettige sfeer. De salade als hoofdgerecht was zeer in balans met alle smaken. Desert van chocoladefondue was top, al was ik persoonlijk blij dat we het met zn tweeen aten, omdat het vrij machtig was.
FreddyB .
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2014
Wij zijn zowat verslaafd aan de Italiaanse keuken maar gisteren hebben eens wat anders geprobeerd. We waren Purmerend, een vreemde stad voor ons en hebben Iens gebruikt om een restaurant te vinden.
We zijn terecht gekomen bij Gachita, een restaurant met een Zuid Amerikaanse keuken.

Omdat we er voor de eerste keer waren hebben we de proeverij voor twee personen besteld. Een van de gerechten was kip en omdat geen kip wil eten werd er onmiddellijk geschakeld en een aanpassing geregeld die wel aanvaardbaar leek.

Het eten was erg lekker en zelfs verfijnd te noemen. Mooie sausen en afwissende smaken die allemaal goed door kwamen
De bediening was attent de menukaart zeer uitgebreid en de wijnkaart Zuid Amerikaans georiënteerd. Wijnen uit Argentinië, Chili en Mexico.
Dit adres is een aanrader!
Sabrina2807 .
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2014
Vorige week wezen eten na zo een 6 jaar niet te zijn geweest.
Het eten was toen niet verkeerd maar nu hebben we overheerlijk gegeten!
Nieuw decor wat een stuk lichter maakt en de bediening heel goed.
Enige minpuntje is dat de chocoladefondue van de kaart is maar met de Grande Dessert (met zijn tweeën van gegeten) hebben ze een hoop goedgemaakt!
Frups .
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2014
Wat een heerlijke plek om ontspannen te eten! De bediening was ontzettend vriendelijk en behulpzaam.
Wij hebben genoten van het lekkere eten, de mooie presentatie van het eten en de heerlijke wijn! Absoluut een restaurant om aan te raden, wij komen hier zeker nog eens terug!
Ellflejen .
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2014
Vriendelijke bediening, mooie producten en dus heerlijk gegeten!! Tip, De desserwijn is goddelijk!!Absoluut een aanrader. Het interieur kan echter wel een 'update' gebruiken.
Verder helemaal goed!
Martijn D.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2013
Samen met mijn vriendin en twee vrienden heerlijk gegeten bij Gachita. Altijd een moeilijke keuze tussen een lekker stuk gegrild vlees en de beroemde spareribs, haha. Beiden stonden op tafel en beiden waren erg lekker. Aangevuld met een maiskolf, gepofte aardappel en saladebar is het helemaal compleet.

De nieuwe kaart bevalt me goed. De klassiekers aangevuld met nieuwe gerechten en vlees bestellen op gewicht. Ik ben benieuwd naar het nieuwe uiterlijk, aangezien er binnenkort wordt verbouwd.
Francisca L.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2013
Heerlijk vlees restaurant!! Als ik trek heb in een goed stuk vlees, weet ik dat ik hier heen moet.
Goed om te horen dat het verbouwd wordt, het interieur is idd niet om aan te zien.
Voor de rest ben ik altijd helemaal tevreden als ik hier ben wezen eten.
Paul R.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2013
Eten werd te koud geserveerd. Gambas waren ongepeld terwijl dit vooraf gevraagd was. Zou alleen een staartje aan zitten. Vleesspies was qua smaak goed, alleen koud!

Spareribs waren ongelooflijk taai. Bij de supermarkt zijn ze nog beter. Saladebuffet was heel klein, weinig keus en kaalgeplunderd. Jammer, Gachita op zijn retour. Ook de menukaart sprak me niet aan. Vroeger hadden ze heerlijke mini tortillas met kip enzo. Nu zogenaamde culinaire kaart. Blijf daar weg, laat dat aan de betere restaurants over.

Laatste keer voor mij geweest. De heer die ons bediende was overigens wel zeer klantvriendelijk.