Gård - Nordic Kitchen

Hoogoorddreef 1 1101 BA Amsterdam Nederland Kaart
31-202415002

Over restaurant Gård - Nordic Kitchen

Scandinavische smaken in Amsterdam

In dit restaurant proef je de smaken van Scandinavië: Zweedse gehaktballen, Noorse kabeljauw en Deens smørrebrød. Maar ook klassiekers als de caesar salad en hamburger sieren de kaart. Het belangrijkste van deze Scandinavische experience is dat je je goed vermaakt met vrienden of familie. Een koud kunstje in dit gezellige restaurant!

Meer informatie over restaurant Gård - Nordic Kitchen

Maandag t/m Vrijdag 06:30 - 22:00
- Ontbijt 06:30 - 10:00
Zaterdag en Zondag 07:00 - 22:00
- Ontbijt 07:00 - 11:00

7,1
Familieschaar .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Eten was goed (zalm rose, burger lekker sappig) en de bediening ook attent en gezellig. Enige minpunt geen wc papier op damestoilet.
Claudia V.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2016
Hele goede hamburger met friet gegeten. Jammer dat er net iets te weinig personeel was waardoor het wat langer duurde, maar bediening liep de benen onder zich vandaan!
NV22 .
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Lekker buiten gegeten en daarna binnen in het restaurant nog koffie gedronken. Mooie zaak die erg sfeervol scandinavisch is ingericht. Maar de service was zeer slecht. De helft van de bestelling werd vergeten en het personeel had geen overzicht. Toen we afsloten met een kopje koffie moesten we daar 20 min op wachten. Werd wel netjes opgelost maar dit was eigenlijk al te laat.
Nienke A.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Fijn ontvangen bij Gård en begonnen met een lekkere Verdejo. We kregen smakelijk brood met boter, wel wat weinig boter maar bij navraag werd er direct extra boter gebracht. We aten met zijn vieren voor het concert van Adele en 2 van ons waren iets later maar daar werd niet moeilijk over gedaan. We hadden keuze uit een event menu en deze had opties voor vlees, vis en vega. Het eten was erg smakelijk, hele gezelschap was het daar over eens. Ik persoonlijk had de toast met garnalen vooraf. Lekker fris gerechtje. Zeker met de temperaturen van die dag. Als hoofd had ik de zalm met groene asperges. Die was erg smakelijk. Zalm had van mij iets rozer van binnen gemogen maar was nog steeds lekker, en de asperges, krieltjes en saus pasten er goed bij. Na voor en hoofd helaas geen ruimte voor dessert, zat echt vol. Maar dessert zag er ook goed uit. Service was erg snel, attent en prettig. Decor was heel mooi, sfeervol en hip. Mocht ik ooit weer regio Amsterdam Arena/Ziggo Dome moeten zijn dan ga ik hier zeker weer eten. Vele andere opties in die regio kunnen hier niet aan tippen.
Assie56 .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
We hebben er gegeten tijdens een evenement in het Ziggodome. Er was een evenement menu van toepassing met een keuze uit 2 of 3 gangen. We kozen voor twee gangen. N mooi voorgerecht met garnalen en n heerlijke dressing. Daarna n gard burger met frietjes. Ruim voldoende en heel goed verzorgd.
Het personeel is vriendelijk vooral de jongedame achter de bar.
Jeroen B.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2016
Uitstekend gegeten, niet per sé heel Scandinavisch in mijn optiek, de Noorse gehaktballetjes zullen wel iets Scandinavisch hebben gehad. In ieder geval was het allemaal lekker. Carpaccio vooraf en ijs met een muffin toe. Het was in de AH actie, en ook dit restaurant had het goed voormekaar; er waren toch nog een paar keuzes te maken. De bediening was geweldig en de ambiance eenvoudig doch chique. Zeker een adres om nog eens heen te gaan.
Meme1 .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2016
Beetje jammer dat er een standaard menu (spoep, kip en choc brownie) voor AH actie was gemaakt, prima te eten trouwens, maar de normale kaart staan juist hele mooie gerechten die me een volgende keer zouden doen terug komen. Wel fijne bediening en prachtig interieur, ben nieuwsgierig naar de typisch scandinavische gerechten dus wellicht voor herhaling vatbaar..
Vondel59 .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2016
We hebben hier met z'n vieren gegeten in het kader van de AH restaurantactie. Er was erg weinig keus (voorgerecht: soep of carpaccio. hoofdgerecht: Zweedse balletjes met puree of gebraden kip met patat en haricots verts, nagerecht: brownie met een bolletje ijs). Erg jammer, want we waren benieuwd naar enkele andere gerechten op de kaart zoals 'cured cod' of ander visgerecht. Portie carpaccio met wat groen was mager, smaakte wel goed. De balletjes waren matig, te droog en te zout. De kip was lekker mals en knapperig aan de buitenkant, patat goed gebakken en de haricots verts waren nog lekker knapperig. Brownie was erg machtig. Bediening (Finse studente) was alert, vriendelijk en goed. Decor is wat kaal en onpersoonlijk.
Al met al een leuke avond gehad, maar voor de normale prijs zouden we hier niet komen eten. Ook de locatie 'in the middle of nowhere' is niet gezellig.
Horjusalette .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Leuk restaurant, perfect klaargemaakte Kabeljauw! Heel leuk ingericht, bediening leek wat onervaren maar was wel netjes. De tafeltjes stonden erg dicht naast elkaar.

Kaart staat op een ipad, de foto's van het eten zijn niet echt professioneel gemaakt waardoor dit af doet aan wat je daadwerkelijk krijgt. Dat ziet er namelijk allemaal veel beter uit dan de foto's.
Mailtfs .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Het eten is in verhouding tot de prijs redelijk goed. Maar ook hier weer het euvel van het lange wachten veroorzaakt door het feit dat er maar 2 koks in de keuken
blijken te staan terwijl de tent helemaal vol zit. Gewoon verkeerde zuinigheid !
De houten stoeltjes zijn niet alleen hard maar ook veel te laag waardoor het lange wachten zeker voor iets oudere mensen een behoorlijk beproeving is.
Wij gaan niet op herhaling.
MoniqueMelis .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
We gingen op de valreep nog op de ah restaurantzegel actie. Dom, de kaart vergeten, maar geen probleem, want die kaarten gooien ze toch weg, werd ons achteloos verteld. We moesten na 20 minuten, na binnenkomst, vragen of we alsjeblieft wat te drinken mochten bestellen. Uiteindelijk kwam er 1 drankje en liep men gelijk weg. De 2e persoon dorstig achterlatend. Om ons heen was er veel onvrede en veel foute bestellingen. Ons eten was oké, maar de speciale Noors klaargemaakte kabeljauw, was een gewone in de boter gebakken kabeljauw. Geen aandacht van het personeel bij het weggaan. Heel apart allemaal
Esther N.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
lauwe. flauwe soep, hoofdgerecht bestond uit gebakken kipfilet en aangemaakte bladsla, verder niets. crème brûlée was vloeibaar. Thuis eet ik exclusiever en lekkerder. Vriendelijke bediening wel!
Nanouk_Sabel .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Heerlijk gegeten, stijlvolle modern/hippe Scandinavische inrichting. Bediening vergat wat dingetjes, maar dat heeft ons niet gestoord.
RicharddeHaas01 .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Eten kwalitatief uitstekend, maar Nouvelle Cuisine is wel passé.
Trendy Hotelrestaurant, die sfeer en intimiteit mist. Mede omdat de bar, samen met het restaurant, in één ruimte zit. Fraaie open keuken. Tafel was groot genoeg voor een "drankje", maar geen dinertafel. Te weinig ruimte voor bord en bijhorende schaaltje en de wijn- en waterglas. Ook het theelicht/rookverdrijver met elektrisch vlammetje is onnodig.
Bart R.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Het eten was uitstekend, wel wat kleine porties en stevig aan de prijs. Bediening viel erg tegen lang wachten voor we drankjes konden bestellen en het dan ook nog vergeten. Wel grappig dat het personeel zelf de complimentjes op het bord schrijft over elkaar.
Ya-Ching H.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Toen we arriveerden bij Gard, waren we echt onder de indruk van het mooi ingerichte restaurant. Supermooi restaurant, modern en gezellig ingericht. We gingen bij Gard eten met de AH restaurant actie, dus we waren met een groep van 9 personen.
Eten was niet veel bijzonders. We konden kiezen uit een hertencarpaccio of een aspergesoep. De aspergesoep was niet lekker en die bleef staan. Hertencarpaccio was een paar plakjes vlees met salade en dressing, niet veel culinairs. Bovendien duurde het ontzettend lang. We waren pas om 23:00 uur vertrokken, terwijl we rond 7 uur al compleet waren. Als hoofdgerecht hadden we kippenbout of kabeljauw. De kabeljauw zag er erg armzalig uit. Een paar gebakken aardappeltjes met drie stukjes asperges en een plakje kabeljauw. Mijn kabeljauw was erg zout, die van mijn man was net goed. De kippenbout was iets beter, niet te droog en op een bedje van sperziebonen en aardappelpurree. Het nagerecht was een combi van brownie, appeltaart en vanille-ijs. Brownie was erg droog.
Het was verder wel gezellig, alleen de service kan duidelijk beter. We hadden flessen wijn besteld en flessen water. Dat werd op tafel gezet, zonder te openen of in te schenken. Ze renden elke keer snel weg! Gelukkig was het een schroefdop. Het duurde ontzettend lang voordat de andere dranken werden gebracht, ongeveer 10 tot 15 minuten. Verder was het personeel niet erg vriendelijk, want mijn vriendin werd aangesproken van: jullie zijn van de Albert Heijn actie toen ze net naar voren liep om een menukaart te vragen. Op de een of andere manier waren wij niet gewenst? We arriveerden allemaal om 7 uur en om half 8 was er niemand geweest om de menukaart te brengen. Uiteindelijk hebben wij alsnog met 7 volwassenen en 2 kinderen EUR 38,00 per persoon betaald, zelfs de kids kosten EUR 38,00 p.p.. Terwijl een drie-gangenmenu EUR 32,50 kost. De prijzen die berekend werden voor een verse muntthee was EUR 4,50 en de thee was EUR 3,50! Het kon niet eens netjes gebracht worden in een nette doos, ik kreeg het theezakje zo aangereikt van de kelner. Absurd hoge bedragen, ze zouden zich eens diep moesten schamen!

Wij komen zelf uit de horeca en voor zo een mooi ingerichte zaak moeten ze echt wat aan hun bediening doen. Absoluut geen aandacht voor de gast en dat vonden wij erg teleurstellend! We hebben drie keer om de rekening moeten vragen! De prijs kwaliteit verhouding klopt gewoon niet. We hebben het uitgeprobeerd met die actie en dat is het dan voor ons. Ik neem aan dat die restaurantactie juist mensen moest trekken, i.p.v. mensen af te schrikken.

Bry-de-Bry .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Restaurant is erg tegengevallen. Via de AH-actie daar wezen eten. Je zou denken dat restaurants deze gelegenheid dan aangrijpen om zich van hun beste kant te laten zien zodat klanten in de toekomst terugkomen. Helaas. Ontvangst was ok. Werden naar onze tafel gebracht. Tafel is goed maar als je rond de 185 lang bent dan hangt de lamp precies in je gezichtsveld en moet je om de lamp heen kijken om de persoon tegenover te kunnen zien. Brood/boter werd niet aangeboden en heb er om moeten vragen. Er was een vast menu voor de AH-actie. Is opzich niks mis mee om een vast menu te hebben maar het was ronduit karig. Voorgerecht was herten carpaccio en miste smaak. Hoofdgerecht was aardappelpuree met een gebraden kippetje en daaronder letterlijk vijf sperziebonen. Op het eerste gezicht was de kip lekker mals en niet droog. Halverwege de kip kwam ik bloed tegen en zag dat er nog rauw uit. Niet alleen op mijn bord maar op het bord van mijn vrouw was hetzelfde aan de hand. Dat hebben we dus verder laten staan. Gemeld bij medewerker. Antwoord was "ja dat is inderdaad niet zo smakelijk". Verder geen actie op ondernomen. Dan maar alle hoop vestigen op het toetje. Twee theelepels ijs, stukje appeltaart en iets wat ik me niet meer voor de geest kan halen. Ook dit was erg flauw en echt niet iets om over naar huis te schrijven. Na het toetje ben ik meteen opgestaan en heb ik betaald en weggegaan. Ook al heb ik maar voor een persoon betaald, het was het niet waard. Lang geleden dat ik in zo een slechte zaak heb gegeten. Jammer, want dit was een mogelijkheid voor het restaurant om juist klanten erbij te krijgen. Misschien krijgen ze dat ook wel maar niet via mij.

Ook de bediening mag zeker verbeteren. Qua wachttijd is er niks op aan te merken maar de presentatie, vriendelijkheid en contact met de klant zijn naar mijn mening voor verbetering vatbaar. Werd door drie verschillende mensen bediend. Een iemand in wat het lijkt een koks-outfit, een andere met een vies schort en de ander weer netjes in pak gestoken. Verder vond ik ze afstandelijk en zou fijn zijn als ze tussendoor kwamen vragen of alles naar wens is. Ik zal het restaurant niet nog een keer bezoeken en ook niet aanraden.
Suzanbrugman .
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2016
Helaas een beetje teleurstellend. Bij de reservering doorgegeven dat er 1 x glutenallergie bij zat. Reservering was echter niet doorgekomen. Bij binnenkomst 5 minuten genegeerd door bediening omdat ze het te druk hadden. Ook toen we aan tafel gingen duurde het nog ruim 10 minuten voor er iemand bij ons kwam. Voor- en hoofdgerechten waren prima. Dessert echter teleurstellend voor de glutenallergische (fruitsalade, weinig creatief...). Voorts weer heel lang op koffie moeten wachten en toen het gebracht weg kregen we er maar 1 in plaats van de twee die we besteld hadden. Toen we dit aangaven zou de bartender onmiddelijk de tweede komen brengen. Eenmaal bij de bar aangekomen was hij dit echter weer vergeten en ging hij eerst even rustig cocktails maken...

Al met al teleurstellend. Een enkele jongen uit de bediening deed overigens wel heel erg zijn best om ons toch een leuke avond te bezorgen, werd door ons zeker gewaardeerd.

Ammerdammer .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
Goede service. Bediening doet erg goed z'n best. Eten was lekker en kwam in flinke porties. Rendiercarpaccio smaakte goed. Evenals de soep (al was het wat veel voor sommigen). Hoofdgerechten en desserts ook prima. Enkel de zalm had iets korter gemogen. Wij hadden gebruik gemaakt van de AH restaurantactie. Doe je dat niet, dan konden de prijzen nog wel eens wat onverwacht aankomen.
Jokha .
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Wel een beetje jammer dat er met de Albert Heynactie geen keuze was.
Ook weinig groente, maar misschien is dat dan wel .