Gaar

Klinkenberg 173 6231 BC Meerssen Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Gaar

Saskia M.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
super echt super lekker gegeten met 7 personen werden zeer vriendelijk door de gastvrouw ontvangen heerlijke avond alleen 21.30 uur hadden we een toetje gekregen en toen kwam de ober en ruimde alles van tafel bij ons af vroeg of we nog koffie wilde want hij ging het koffieapparaat schoonmaken met andere woorden eruit we gaan sluiten buiten was het terras ook al helemaal opgeruimd en een emmer sop stond op de bar dat was jammer nog geen 22 uur ze gaan pas om 17 uur open
Baskabouter .
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2016
Nee, dit is geen vergissing, die tienen zijn welverdiend!
Gaar is een knus restaurant in Rothem, op een steenworp van Maastricht.
De kaart is origineel, met vaak wisselende seizoensgerechten. De prijs-kwaliteit verhouding is werkelijk onovertroffen.
De bediening is losjes en informeel, en gaat heel ver om het de gasten aan niets te laten ontbreken.
We zijn hier al vaker gaan eten, altijd héél tevreden, maar gisteravond heeft Gaar zichzelf overtroffen met hun voorgerecht van tortelloni met creme van mascarpone, parmaham, parmezaanse kaas en groene asperges. Het hoofdgerecht van verse asperges met lamscarré's in honing-tijmsaus, en krieltjes maakte het feest compleet. Echt een aanrader, DOEN!!
Ellen D.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Al diverse keren heerlijk gegeten bij Gaar! Wil je gewoon gezellig en ongedwongen een lekker hapje eten, moet je hier zijn! Prijs-kwaliteit is meer dan in orde. Mooi interieur. De gastvrouw maakt het verschil hier; zij is super attent en begaan met haar gasten en heeft écht verstand van zaken. Ook met allergieën e.d. weet zij precies van de hoed en de rand. Hier voel je je echt nog gast. De gastheer zou iets meer van deze eigenschappen mogen hebben :)
Christelgaateten .
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
Wederom heerlijk gegeten bij Gaar. Dit maal met een redelijk grote groep. De gastvrouw heeft meerdere keren van te voren met mij contact gehad over mijn wensen, wat ik als heel prettig heb ervaren. Ze heeft een erg persoonlijke benadering en zorgt ervoor dat uiteten echt een feestje is. Het eten smaakte heerlijk en de prijs kwaliteit verhouding is 10+. Wij komen graag weer een keertje terug. Complimenten!
Paul U.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2016
Hier ga je voor uit eten: een fijne menukaart met lekkere een oudige gerechten tegen een sympathieke prijs, een keuken die ook van een eenvoudige gerecht een feestje weet te maken, een gastvrouw die je meteen het gevoel geeft dat je welkom bent, vlotte bediening, een wijnkaart met lekkere betaalbare wijnen, zeer royale porties...

Wij hadden veel mensen goede dingen horen zeggen over Gaar en na ons eerste bezoek begrijpen we alle positieve geluiden maar al te goed. Er wordt écht lekker gekookt, met traditionele gerechten op de kaart zoals zoervleis en "knien", mosselen in allerlei variaties en een lekker mals biefstuk.

Gewoon zoals je thuis ook iedere dag wilt eten, maar dan beter. Je merkt aan alles dat de chef een zeer ervaren kok moet zijn.

De prijs/kwaliteit verhouding van Gaar verdient een 10+, zeker teruggaan. Wel even reserveren want de keren dat wij er waren was de zaak vol.

Smakelijk!
Mirpet .
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
Voor de tweede keer hier gegeten. Als we in de buurt verblijven schuiven we hier graag aan. Altijd een gezellige sfeer. Bediening is altijd vriendelijk en men heeft altijd tijd voor een praatje met de gasten.
De gerechten zijn heerlijk bourgondisch. De porties misschien zelfs een beetje aan de (te) grote kant.
Dion_W .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2015
Gaar is een klein, redelijk druk restaurantje gelegen in Rothem (nabij Maastricht). Zonder verwachtingen liepen wij binnen en werden hartelijk ontvangen (jas werd aangenomen, tafeltje werd aangewezen). De aankleding van het restaurant was prima, zonder al te veel poespas. Je kunt er à la carte eten met een keuze uit een aantal simpele vlees- en visgerechten (denk aan saté, schnitzel, ossenhaas, zalm en kabeljauw) tegen variabele prijzen (van 12,50 voor de schnitzel tot 19,50 voor de ossenhaas). Ik zelf koos voor de ossenhaas en wat heb ik hiervan genoten. Zoals gezegd, zeer simpele ingrediënten, maar heerlijk klaargemaakt. Zeer mals vlees, een heerlijk bedje van groenten, en een lekker huisgemaakte saus. Boven verwachting lekker dus! Mijn tafelgenoten hadden eveneens niks te klagen (kabeljauw, die heerlijk zacht en smaakvol was, en schnitzel, geserveerd met een lekkere champignon roomsaus). Ook de bediening was zeer alert en behulpzaam. Als dessert (ook weer keuze uit de standaard desserts (van creme brulee tot dame blanche) nam ik de dame blanche. Deze was prima en het ijs was bijna vrij van kristallen. Al met al heerlijk gegeten van een simpele kaart. Een echte aanrader!
Marie-Josée D.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2015
Voor de eerste keer gegeten bij Gaar, prijskwaliteit prima, goede gerechten, hoeveelheid meer dan voldoende en de bediening was zeer vriendelijk en gastvrij.
Wij komen zeker terug.
Wil en MJ de Schrevel Maastricht
Leny M.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2015
Zoals meerdere malen weer heerlijk gegeten in een prettige en rustige sfeer. Vooral de hartelijke en oprechte interesse van de gastvrouw zijn bijzonder te noemen. Mooie kaart die regelmatig wisselt. Vooral hierdoor is het altijd weer fijn om te gast te zijn bij Gaar. Ja je wordt behandeld als gast!! Kompliment !!

Nico D.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2015
Met 4 personen gegeten bij Gaar op een zondagavond. Het was weer helemaal vol en de ontvangst was weer erg hartelijk. Na het lekkere brood met roomboter als amuse hebben wij als voorgerecht o.a. de "petite" Bouillabaise vissoep besteld. Het "petite" viel wel mee het is een mooie kom vissoep, rijkelijk gevuld, lekker van smaak en goed op temperatuur en voorzien van knoflookbrood. Verder hebben wij ook een dagsoep preisoep en de tomate crevettes op salade met gemarineerde geitenkaas en gegrilde courgette. Ook allebei prima voorgerechten. Als hoofdgerechten hebben de heren allebei de konijn met pruimen gekozen. Erg lekker en een grote bout met uitstekende frietjes. De saus was iets te waterig maar wel lekker. De dames hebben vanwege de hoeveelheden gekozen voor een ander voorgerecht als hoofdgerecht namelijk een erg lekker ricotta taartje met spinazie vulling op een frisse salade. De huiswijn was ook goed. Het nagerecht hebben we vervangen door koffie. Kortom een prima prijs/kwaliteit verhouding. De inrichting is gezellig, netjes niet overdreven chique net zoals de bediening door het personeel weinig op aan te merken. Het is een prima adres en wij komen zeker terug. Reserveren is aan te bevelen.
Ralf .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2015
Gisteren met zes personen gegeten bij Gaar. Wij hebben de service als prima ervaren.
En de complimenten voor de inrichting!
Nadeel was wel dat het best luidruchtig was.
De voorgerechten waren heerlijk (scampi's en vitello tonato). Flinke porties ook.
Ook het hoofdgerecht ( kabeljauw en spies van ossenhaas) was lekker, hoewel de spies iets mooier gepresenteerd kon worden op het bord.
De toetjes waren allemaal heerlijk en ook dat waren ruime porties.
Afsluitend is het wel jammer dat er geen gangenmenu's op de kaart staan en er langs die weg wellicht iets kleinere porties gepresenteerd kunnen worden voor een mooie totaalprijs.
Maar we komen er zeker nog een keer terug!
Richard H.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2015
Wij komen met enige regelmaat bij restaurant Gaar nadat we per toeval deze mooie plek hebben ontdekt! Gastvrouw krijgt van mij een 10 door haar warme persoonlijkheid die ze met oprechte interesse naar de gasten toe weet te hanteren. Herkenning, begrip, flexibiliteit en gastvrijheid zijn zo maar een paar kreten die bij mij opduiken.
Daarnaast heeft het restaurant een warme gezellige uitstraling gekregen door het team van Gaar en is het groter dan je aanvankelijk zou denken.
Prijs / kwaliteit verhouding van het eten en drinken is prima en er is al ruimte om met elkaar afstemming te vinden over (aanvullende) wensen.
Naar het team van Gaar zou ik willen zeggen: blijft dit volhouden!!!
Guillaume G.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2015
Heerlijk gegeten heel goede en vriendelijk bediening beslist een aanrader. Begrijp eerdere recensie niet over een onvriendelijke jongeman met bril die niet geschikt zou zijn voor zijn werk . Wij hebben deze avond hem als een heel vriendelijke en spontane gastheer ervaren . (Waren ze maar allemaal zo )
Rinze H.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2014
Bij binnenkomst werden we 'onthaald' door een jongeman (met bril) die ons niet groette, maar ons meer als een soort verkeersagentje een tafel aanwees, zonder een woord te zeggen.
Nadat onze bestelling was opgenomen, kregen we een mandje met brood en roomboter van het huis.
Als voorgerecht hadden we de carpaccio met truffelcrème. Deze smaakte voortreffelijk. Als hoofdgerecht namen we spareribs, erg lekker en goed op smaak! Naast de spareribs kregen we een grote bak met patat, en een hoop groente. Je vindt tegenwoordig weinig restaurants waar je zoveel lekker eten krijgt voor zo weinig geld.
Jammer van die ene jongen in de bediening, maar ik ben blij dat we er geweest zijn.
11floris .
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2014
gegeten bij gaar. van te voren wat recensies gelezen. het eten was prima, porties inderdaad ruim voldoende, de portie van de chocolade mousse mag gehalveerd worden hoe lekker ook, ondanks dat we goede eters zijn teveel. het een gezellig familie vrienden eetgelegenheid waar het goed toeven is en het er gezellig rumoerig is wij hebben er in elk geval geen last van gehad. ondanks dat het vol zat kwam alles snel op tafel. zullen vast nog eens gaan
Jaci .
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2014
Naar aanleiding van vele positieve info gister naar Gaar geweest. Parkeren was moeilijk. Het was gezellig druk. Inrichting smaakvol. Mooie kaart , veel keuze. Eten smaakvol . Grote portie. Wijn prijs kwaliteit goed . Bediening slecht. Basis hospitality ontbreekt. Een reden om niet terug te gaan . Maar de kwaliteit van het eten motiveert mij hen een 2 e kans te geven .
MartijnNjeanine .
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2014
Volle zaak op een doorsnee woensdagavond (22 okt) begonnen met waanzinnig lekkere scampi's in tempura en ananassaus. Mijn vrouw had een vitello die ook doorhad gekund als hoofdgerecht, smaak beide gerechten top en presentatie strak.
Hoofdgerecht was een prachtige tournedos om je vingers bij af te likken, de bij geserveerde saus niet eens geprobeerd omdat de tournedos zo lekker was. Ook de spareribs waren super lekker.
Interieur is heel gezellig en verrassend, een soort van het nieuwe hip. Restaurant Gaar is alles wat je verwacht van een zaak waar de prijs kwaliteit waanzinnig goed is!!
Bediening is super aardig en heel vlot en werkt er allemaal al sinds de opening, geen snelle wisselingen of hoog verloop blijkbaar....
Petra D.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2014
Het eten was goed echt niets op aan te merken.De meiden waren ook super vriendelijk maar die knul verschrikkelijk.Hij snauwde ons al af toen we binnen kwamen.Dan komt het eten hij gooide zowat de borden op tafel.We vroegen wat te drinken komt hij naar onze tafel kijkt hij over zijn bril heen en zegt dat we even moeten wachten.We gaan betalen en omdat mijn vriendin klein is kwam ze niet aan het pin kastje die knul geërgerd en pakt dan het pin kastje.Hij heeft een paar lolly's in een houten bakje mijn vriendin pakt er aan en hij duwt gewoon het houten bakje naar haar toe en zegt op een brute manier Pak aan.Nou op die manier wenst ik echt niet meer bedient te worden want als we weer eens gaan wens ik niet meer door die knul geholpen te worden.
Jakko29 .
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2014
Gaan eten samen met mijn moeder en zus. Gereserveerd maar onze tafel was nog niet vrij, geen probleem maar de bediening liet je gewoon wat aan de bar staan ipv een drankje aan te bieden, gemiste kans?... Voorgerechten waren heerlijk maar de schnitzels zijn ronduit vies te noemen zuur en slecht vlees volgens mij geen kalfsvlees...!
De kabeljauw daarentegen was heerlijk.
Al met al twijfel of we er nog eens teruggaan. De mannelijke bediening heeft werkelijk geen kaas gegeten van de horeca!! Jammer voor zo'n leuk restaurant met wel degelijk potentie..
Gertie P.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2014
De eerste keer met 4 vriendinnen geweest, alles perfect. Naar aanleiding hiervan verjaardag van mijn man daar ook gehouden met 10 personen.Het was er druk en het was duidelijk dat ze hier niet op berekend zijn. Er is geen vaste structuur wie, wat doet. Bij het opnemen van apiratief moest er steeds herhaald worden wie wat besteld had. Schrijf het dan op als het zo niet lukt!!!! Glazen voor hoofdgerecht werden weggehaald anders zou er plaatsgebrek zijn! Voorgerecht goed verlopen. De akoestiek is waardeloos, je kunt niets vertellen. Het galmt en het is hierdoor zeer onrustig en veel te rumoerig. Hoofdgerecht waren 3 personen voor entrecote, na kwartier werd er gevraagd of er voor 1 persoon ook kalfslende gebracht kon worden, er waren nog maar voor 2 personen entrecote - dit is toch niet goed. Na nog 5 minuten weer een volgende vraag of nog 1 persoon kalfslende wilde, er was nog maar voor 1persoon!!! daarna werd er voor de 3e keer gevraagd hoe de entrecote gebakken moest worden. De mannen van de bediening gaven het gevoel dat ze dit wel even goed geregeld hadden!!!!
Toen kwamen alle hoofdgerechten, dachten we. Nee helaas voor mijn moeder (90 jaar) was er niets. Oh wat had ze dan besteld, een schnitzel. die moest nog bereid worden. We zijn uiteindelijk toch maar begonnen met eten. Er werd voor mijn moeder wel een drankje aangeboden, maar ze hoefde niets.
Voor de rest geen enkele tegemoetkoming als je bedenkt : de entrecote, de aperatiefs, later het drinken waar we voor moesten gaan vragen.
Kortom helaas zullen we er met z'n allen niet meer teruggaan.
Tip: zorg voor geluiddempers, maak een tafelverdeling voor de bediening, schrijf het op als het moeilijk is om het zo te onthouden. Kom tegemoet als er zoveel mis gaat. Doe iets voor de jarige ook al neemt deze geen dessert!