Fyrre

Javastraat 40 1094 HW Amsterdam Nederland Kaart
31-207372795

Over het restaurant Fyrre

Visbar Fyrre (Deens voor ‘veertig’, wat het huisnummer van het restaurant is) in de Javastraat is de plek voor iedereen die in een ontspannen setting wil genieten van bijzondere visgerechten, oesters en lekkere wijn of een cocktail! We werken altijd met de beste producten: kraakverse vis uit IJmuiden, oesters uit Zeeland en Normandië, alles duurzaam gevangen en zoveel mogelijk biologische groente. Het menu wisselt doorlopend om altijd te kunnen werken met wat op dat moment in het seizoen is. Chef en eigenaar Folkert Scheper is geïnspireerd geraakt door de Scandinavische Keuken, die hij weet te combineren met de Hollandse en Franse keuken. Maar ook schroomt hij niet om Japanse azijnen en dergelijke te gebruiken om verrassende gerechten te maken.

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant Fyrre

Treinstation muiderpoort op loopafstand, tram en bus stoppen om de hoek op het javaplein
  • : Parkeren voor de deur

Dinsdag t/m zaterdag 17.00 - 22.00 uur

• MasterCard , Pin
  • Af te huren , Bar , Wi-Fi
9,1
9,1

Jouw recensie over het restaurant Fyrre

Vera K.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2018
Vriendelijk ontvangst, enthousiaste flexibele bediening, heerlijke gerechten. Een tip: svp andere (comfortabelere) stoelen
Miriam S.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2018
Leuk nieuw restaurant op de Javastraat. Lekkere gerechten op de kaart en leuk dat we ipv het verrassingsmenu de gerechten a la carte mochten bestellen voor dezelfde prijs. Wijnen zijn lekker en gunstig geprijsd. Enige opmerking over de voorgerechten; de zalm tataki was qua portie precies goed, de coquilles waren erg zuinig, 2 kleine gebakken coquilles per voorgerecht.
Dimphy P.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2018
Wat een heerlijke verwennerij. Alle gerechten waren heerlijk en de selectie wijnen is ook uitstekend. De bediening is fantastisch, heel betrokken, alert en enthousiast. Echt een feest om hier te eten. Wij komen zeker terug.
Harold V.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2018
Heerlijk vis gegeten in dit nieuwe restaurant. Prima porties, ook de voorgerechten. Bediening zeer vriendelijk. 2 kleine puntjes: de wijn kan iets koeler en bij de garnalenkroketjes zou ook wel een sausje kunnen (zoals bij de calamares wel zat). Verder dik in orde.
maaike W.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2018
Wij hebben hier gister heerlijk gegeten! Leuke nieuwe tent op de gezellige Javastraat. We vonden de rilette van gerookte makreel echt super! Ook in gin gemarineerde zalm was heel lekker. Eigenlijk was alles lekker :-). Alles was met zorg bereid en werd geserveerd door leuke en opmerkzame bediening. Ook een heerlijke wijnkaart! Ga zo door! Wij komen zeker terug!
Ina M.
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2018
Heerlijk gegeten bij Fyrre, dat overigens erg lijkt op het visrestaurant dat hier tot voor kort zat. Kostelijke graved lax en perfect gegaarde schelvis onder andere. Het laatste gerecht was wel aan de zoute kant. Naast een aantal hoofdgerechten een hele serie warme en koude kleinere visgerechten. Schappelijk geprijsd (hoewel ik de oesters, die we daarom niet namen, wel vrij prijzig vond), lekkere wijn per glas in gulle hoeveelheden, bij aankomst gelijk een karafje kraanwater op tafel. Kundig en vriendelijk personeel. Het was op de avond dat wij er waren vrij rustig, hopelijk helpen de vele positieve om meer klanten te trekken!
Izabella Z.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2018
Heel fijn dat de vis duurzaam wordt gevangen en heerlijk bereid. Coquille perfect, inktvis lekker chewy met rokerig sausje. De bouillabaisse is rijk gevuld, tarbot zacht met smeuïge paddestoelen. Coulant als toe is perfect.
Rutger T.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2018
Heerlijk gegeten. Erg prettige service. We komen zeker weer terug.
Yvette K.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2018
Gezellig tentje met kleine kaart
Goed en vers eten met aandacht bereid.
Baukje R.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2018
Heerlijk gegeten, lekkere wijn, vriendelijke bediening, leuke inrichting: kortom een top zaak!
We hadden het 3 gangenmenu, waarbij het geen probleem was het dessert te vervangen voor wat extra voorgerechtjes. Alles wat op tafel kwam was heerlijk! Leuk detail was dat ook de kok zijn gerechten aan tafel kwam brengen. Wij komen zeker terug!!
Lex H.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2018
Heerlijk 5 gangen menu gegeten en superattente bediening door Ezra en ??????. Officiële opening zaterdag 27 jan as????????!!