Fusto D'Oro

6,2
6,8
Robbo74 .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Met vrienden hier een pizza wezen eten. Ik ben nog nooit zo onbeschoft behandeld al door de eigenaar van Fusto D'Oro. Deze man kan kan absoluut niet klanten omgaan en omdat het ander personeel excuses aanbood zijn we gebleven. De pizza was erg matig met een harde bodem en weinig smaak. Ik kan dit restaurant dus aan niemand aanbevelen.De locatie aan de gracht is wel mooi,
restaurant_proever .
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2016
Het eten was beneden verwachting. Pizza bodem slap en geen geweldige smaak. De bediening functioneel en slordig. De locatie waar je zo buiten kan zitten verdient een betere horeca gelegenheid.
Renoir1 .
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2016
Een gezellig dagje uit in Utrecht wilden wij afsluiten met een lekker etentje. We kozen voor Fusto d'oro omdat de locatie aan de oude gracht ons wel aansprak. Echter binnen overvalt je meteen een gevoel van dit moeten we niet doen. Toch een proef op de som genomen omdat we ook niet verder wilde zoeken. De pizza Mista was niet met zorg opgemaakt. De bodem was hard, bijna niet door te komen, en de ingrediënten kunstmatig van smaak en niet vers. De pizza smaakte zoals je die koopt bij de supermarkt. De Calzone Ripieno was erg zout en gekruid. Zeker geen verse producten gebruikt en van knoflook hebben ze hier nog nooit gehoord. Kortom een zware teleurstelling.
Nicky B.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Absoluut geen aanrader!! Mijn 'risotto' met champignons, waren met champignons uit blik en normale rijst, onwijs smaakloos en de pizza van m'n vriendin was een kant en klare en niet vers. Beide daarna ook erg veel last van onze maag! En voor die prijzen zou je veel beter moeten krijgen!
Berkenbosje .
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2015
Mooie locatie, maar Pizza Margerita was zo onsmakelijk dat wij deze (overigens voor het eerst in ons leven) hebben teruggestuurd. Hierop kwam de verbazingwekkend onbeleefde reactie van het personeel dat dit "de slechtste smoes" was die de ober ooit had gehoord. Prijs-kwaliteit verhouding slecht. Daarna trouwens heerlijk (en goedkoper) gegeten op t Neude.
Inge P.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2015
Aardige locatie, vriendelijk personeel maar matig eten. Ham in een gehaktlasagne vind ik er niet in thuis horen en zeevruchten bij mn gezelschap smaakten alsof ze uit de vriezer kwamen...
JohnTim .
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2015
Op mijn pizza Mista (salami en ham) zat een slijmerige saus van kaas, olie en veel oregano. Daarnaast twee plakjes ham en salami. Zelden zo'n onsmakelijke pizza gehad. Het restaurant is gevestigd in een werfkelder, dat geeft in het hoofdgedeelte een knusse sfeer. Het tweede gedeelte heeft minder sfeer. Naar het toilet is ook lastig met een urnioir tegen een schuine muur. Service niet noemenswaardig.
Frans S.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2014
Jammer, dit restaurant. Lokatie perfect, echter tomatensoepverdacht op een hoog instant gehalte, pizzadeeg niet gaar en van het soort brooddeeg, vulling nat en smakeloos
Arie V.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2014
Na een congresdag in het Beatrixgebouw zijn we de stad in gelopen op zoek naar een eetgelegenheid. Het was bijzonder druk in het centrum, wellicht mede door de viering van Sint Maarten op het Domplein, compleet met lampionoptocht. Heel veel restaurants waren vol, met zelfs rijen wachtenden bij de ingang. Dat stond ons niet aan, maar bij Fusto D'Oro konden we wel naar binnen.
We werden opgevangen bij de deur en konden kiezen tussen twee tafels. Wat meteen opviel was de grote warme en benauwde atmosfeer in het keldertje. De lucht kon onmogelijk veel zuurstof hebben bevat, bovendien stonden op alle tafels waxinelichtjes te branden en die zorgen ook niet echt voor een schoon binnenmilieu. Mede daarom een 5 voor het decor. De inrichting was basaal, niet veel aankleding van het decor, maar daar is in een werfkelder ook niet echt veel plaats voor.
Ook hier was het goed vol, zo ongeveer alle tafels waren bezet, sommige met wat grotere groepen.
Het zorgde allemaal voor een behoorlijk luid geroezemoes en het maakte het lastig de persoon tegenover je te verstaan.
We kregen snel de kaart en onze drankjes. We kozen beide voor een pizza.
Omdat het erg druk was moesten we daar best even op wachten, maar niet onredelijk lang en de bediening kwam tussentijds vertellen dat onze pizza nu in de oven lag.
Mijn pizza was de Americana, met ham, salami en kaas. De bodem was erg dun, maar eigenlijk net iets te lang en op te hoge temperatuur gebakken, dus wat hard. Bovenop een flinke laag olie, die het ding nogal vet maakte. Als je salami kiest dan weet je dat het allemaal wat zout kan zijn en dat was het ook. Al met al geen spetterend goede pizza waar je nog eens voor terugkomt.
De bediening kon het door de grote drukte net aan en kon het allemaal precies aanlopen.
Als dessert koos ik voor Cassata, met advocaat en slagroom. In de cassata kwam ik geen vruchtjes tegen, het was een erg eenvoudig fabrieksproduct zonder veel smaak.
Tot slot namen we een koffie, maar dat werd de teleurstelling van de avond: De temperatuur was goed, maar de smaak was ver te zoeken. Mijn vader zou zoiets “een bakkie sloerie” genoemd hebben. Het leek in de verte op een plons filterkoffie. Daardoor zakt de waardering voor het eten naar een 4.
De pizza kostte 13,50 Euro en dat is voor het gebodene stevig aan de prijs, idem met betrekking tot het ijs, 6,50 Euro.
Het eindbedrag was precies 56 Euro en normaal gesproken leg ik dan drie briefjes van twintig neer en zeg: “Het is goed zo.”
Omdat het allemaal stevig aan de prijs was en kwalitatief niet goed heb ik het wisselgeld toch maar opgeraapt en aan aardige buschauffeur die me naar huis reed het geld voor een kopje koffie gegeven.

Tom73 .
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2014
Decor: Mooi gelegen aan de gracht (maar dat hebben alle restaurants daar)
Eten: De tomatensoep was niets bijzonders en de pizza's smaakten ons allemaal niet en hadden een slappe bodem
Service: In 1 woord "waardeloos". Nadat we gingen zitten duurde het zo'n 15 minuten voordat de tafel werd schoongemaakt, 25 minuten voordat we ons drinken konden bestellen, 35 minuten voordat we ons 1e drankje kregen en na 1 uur en 15 minuten de vraag gesteld hoe het met ons voorgerecht zat. Onze bestelling bleek kwijt en vergeten te zijn. Dus opnieuw moeten bestellen en er werd beloofd dat we binnen 5 minuten onze soep kregen (werden er uiteindelijk meer dan 10) en dat we de pizza's dan binnen 10-15 minuten zouden krijgen. Uiteindelijk kregen we de hoofdgerechten een half uur later en was iedereen om ons heen al vertrokken. Na veel discussie en gezeur over de rekening (men vond dat ik het allemaal niet begreep en niet zo moeilijk moest doen) kregen we zo'n €20 korting op een bedrag van €80, maar dat ging met heel veel gemopper, gezucht en gesteun gepaard. Voor ons en onze buitenlandse gasten een domper als afsluiting van hun verblijf..
Marcel P.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2014
Bij toeval hier terecht gekomen. Mijn pizza Calzone was goed warm, vulling was op het randje. Niet al te veel en de smaak was wat egaal wat mij betreft. Bediening op zich vriendelijk maar ik kreeg hier niet echt het gevoel te gast te zijn. Dat is jammer want de locatie aan de Oude Gracht leent zich natuurlijk bij uitstek om er wat moois van te maken. Op zich ok voor een snelle hap maar geen restaurant om naar huis te schrijven.
Marcel120377 .
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2014
Het restaurant is prachtig gelegen aan de gracht.
Het duurde een tijdje voordat besteld kon worden.
Uiensoep en tomatensoep waren niet bijzonder. Weinig tot geen kaas en geen stokbrood. Vleesgerechten waren goed. Friet met een cupjes mayonaise. Pizza niet bijzonder. Vaker een betere pizza gehad, zeker qua bodem.
Extra knoflook voor de pizza kon wel besteld worden maar werd niet geleverd.
Kon ook niet extra geserveerd worden, werd niet begrepen of men had er geen zin in moeite te doen. Penne quatro formaggi was goed.
Wederom moest ook weer lang gewacht worden voor bestelling nagerecht/koffie.
Men was ook al heer druk bezig met opruimen van niet bezette tafels en stoelen.

Dobrovolski .
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2014
Met een paar vrienden in de stad en vervolgens hier min of meer toevallig neergestreken aan de gracht. Alle vier van ons bestelden pizza. Laat ik er weinig woorden aan besteden: de pizza's zijn van middelmatige kwaliteit maar tegelijk aan de kostbare kant. Bediening is ongeïnteresseerd. Omdat de gesprekken gezellig waren toch nog even blijven hangen met een koffie/cappuccino; ook deze waren van zeer middelmatige kwaliteit... Uiteindelijk vertrokken zonder fijn restaurantgevoel na verder een leuke dag in de stad. Niet voor herhaling vatbaar deze mijns inziens 'tourist-trap'.
Ellen D.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2014
Je zit er bijzonder: aan het water met alle levendigheid van dien. Maar dat was het dan ook. Voor het eten hoef je hier niet heen te gaan. Gemiste kans voor deze unieke plek.
Vincent V.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2014
Het was een zondagmiddag en ik was eigenlijk niet van plan geld uit te geven aan eten tot ik met een groep vrienden neerstreek op een terras in Utrecht. Het was erg gezellig dus we besloten een pizza te gaan eten of iets Italiaans (dat valt vaak goed in een grote groep).

Mijn vrienden kozen voor Fusto D'Oro.

Het nadeel van een restaurant aan de gracht is altijd dat het wat duurder is, dus dat in gedachte meegenomen ga ik een recensie schrijven.

De bediening was redelijk, niet heel vriendelijk maar ook niet schofterig. Het was erg rustig en je merkte gewoon dat niemand er zin in had (logisch zou ik ook hebben). Dus dat vond ik wel jammer.

De kaart laat eigenlijk weinig creativiteit zien en dat vond ik jammer, ik wilde eigenlijk een lekker bord pasta en dat vond ik er niet tussen. Dan maar een pizza! Ik nam een pizza met ansjovis, kappertjes en uien.

Veel anderen namen ook een pizza (ik denk dat iedereen even wat makkelijks wilde nemen). De Pizza was OK qua kwaliteit. Niks speciaals maar ook niet heel slecht, vandaar mijn cijfer. Misschien ben ik verwend, dat zou kunnen. Elders haal ik een pizza voor minder die compleet biologisch is en uit een echte houtoven komt. Dat in gedachte dacht ik: hmm duurder en niet echt speciaal.. geen herhaling.

Pluspuntje! Ik at per ongeluk ook het pepermuntje op van een vriendin van mij en toen ik vroeg of ik er nog één mocht kregen we een hele lading. Leuke afsluiter.

De datum is een gok, ik heb ergens in die maand op een zondag daar gegeten maar kan me het niet precies herinneren.
Stefan W.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2013
We moesten even snel en goedkoop een hapje eten voor een afspraak dus we wilden geen poespas. Dit kregen we dan ook echt niet. We kunnen het eten helaas het beste vergelijken met een goedkope kant en klaar maaltijd van de supermarkt. Mijn pasta was Brem zout en de "strooi kaas" eroverheen rook muf. De "lasagne" van mijn tafelpartner was al niet veel beter. De bediening was redelijk maar gezien de grote van de zaak gokt men waarschijnlijk op de eenmalige (arme) toerist. Beter dit restaurant mijden als je van echt Italiaans eten houdt. Maar ja voor die prijs moeten we misschien maar niet teveel zeuren.
Forel125 .
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2013
Afgelopen zaterdag wilde ik met mijn zoon na een lange wandeltocht wat eten. Omdat we al de nodige kilometers in de benen hadden niet te ver lopen. Dus even een pizza pakken. De locatie is leuk aan de gracht gelukkig onder een parasol ivm de regen. Wel jammer dat je aan de gracht ook direct in de uitlaatgassen van de boten zit. Onze bestelling (Pizza Americana en Salami) is snel opgenomen en na ik schat een klein kwatiertje kwam twee dampende pizza's op tafel. De bodem van de pizza was niet knapperig het leek meer op een diepvriespizza verder vond ik de pizza erg vet. Smaak was goed maar niets bijzonders. Voor de kwaliteit en locatie is het eten te duur. Personeel is een mengsel van jong en oud waarbij sommige personen meer aandacht voor randverschijnselen hebben dan voor de gasten. Voor een snelle hap kan dit restaurant nog maar je kunt ook gewoon je pizza bij een pizzaketen halen en ergens in de stad opeten. Je bent dan gauw zo'n 10 euro goedkoper uit
Lolahjaf .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2013
Mooi weer, dus lekker even aan de oude gracht eten. Pizzeria Fusto D'Oro, mooi terras direct aan de gracht.
Ober kwam snel met de kaart en een drankje. Bestelling werd vlot opgenomen en in normale tijd uitgeserveerd. Had een pizza Mista, de bodem was lekker krokant, echter op de pizza wel beetje teveel vet.
Biertje was Warsteiner van de tap, ik vond hem lauw en heb dat gezegd. Kreeg een lekkere koude palm, en de Warsteiner werd niet genoteerd, goede service.
Lekkere cappuccino na, totaal 18 euro kwijt.
Vond wel jammer dat men het terras al begon op te ruimen ivm beetje regen, terwijl het nog halfvol zat. Beter doen als de laatste klant is vertrokken.
Tevens wisselende bediening, de ene jongen was erg voorkomend, de ander beetje morsig en onervaren.
Daphne V.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2013
Het kalfsvlees was heerlijk (geen grote portie) ! De pizza was wat mager als hoofdgerecht. De mixed visschotel was ruim voldoende.
De tafels mogen beter schoongemaakt worden.
De bediening was vriendelijk. Wat meewerkt aan het vakantiegevoel was dat de dame meer Italiaans dan Nederlands sprak! Al met al zullen we daar nog wel vaker komen.
Laurens S.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2013
Met het heerlijke weer van afgelopen woensdag leek het zo mooi om aan de gracht te eten. Grote Italiaanse vlaggen op de reclame borden en "Italiaans specialiteiten restaurant" wekten een indruk waarvan wij hoopten dat die waargemaakt zou worden.
Het eten (Een pizza Misa en een pizza Hawaï):
Haastwerk want de bodems waren zeer dun maar toch nog "deeg-ig". Het had niet de kans gekregen te rijzen noch stevig te worden waardoor de bodem slap en zacht was i.p.v. hard en krokant. De snippers kaas die nog niet volledig gesmolten waren bevestigden dat de pizza te kort in de oven had gezeten. Hierdoor was het vocht wel uit de topping (champignons, ananas) gekomen maar niet verdampt wat het geheel waterig en zompig maakte. Of kwam dit (ook) door het gebruik van niet verse ingrediënten want de champignons leken net als de hele ananas schijven (dus niet in stukjes verdeeld over de pizza) uit blik te komen. De ham op beide pizza's was zeer dik gesneden (>2mm) en was als 2 grote plakken op de pizza gekwakt. De salami was vrij smakeloos en wekte de indruk cervelaatworst te zijn. Om het geheel toch nog wat Italiaans mee te geven was er een ruime lading olijfolie over de pizza's gedaan. De combinatie van vocht uit de topping en deze olijfolie samen met de slappe niet afgebakken bodem maakte het tot een slap en zompig geheel. Het had smaak maar daar is dan ook alles mee gezegd.. Hier zou een Italiaan niet trots op zijn.

De service was vrij beperkt, we hebben 4 verschillende obers/bedienden aan de tafel gehad. Deze waren niet spraakzaam tot gewoonweg kortaf, allen casual (onverzorgd) gekleed en zeer informeel in woordkeus en zinsopbouw (als hier al sprake van was). Bediening was verder wel vlot maar met het gebrek aan gastvriendelijkheid wist men niet te overtuigen.

Het decor: Mooi weer, aan de gracht, uitzicht over water en de "boulevards"/winkelstraten. Zo kennen we Utrecht en idyllischer lijkt het niet te kunnen. De pikkende tafel die zonder schoongemaakt te worden wordt ingedekt zonder gebruik van placemats weet dit al iets te verpesten. Haalt men de stoelen en de tafels weg dan blijft er niets over. Juist de setting nodigt uit om Venetiaanse sferen te creeeren.. Ik ken echter menig terrassen van ijskramen waar de boel leuker is aangekleed. Hier ontbreekt het aan ieder idee van decor of experience en zorgt alleen de plaats voor wat punten.

Nu wekt deze review de indruk van een wel heel kritische klant.. Dat ben ik dan ook wel. Maar ik kan er echt niet meer van maken dan dat er makkelijk geld wordt verdient en hart voor de zaak hebben en trots op je winkeltje zijn al lang is verdwenen. Ik beveel het niemand aan en zou het zelfs afraden.. Voor dezelfde prijs of niet veel meer bied de gracht zat andere / betere eettentjes.