Fuoco Vivo

De Clercqstraat 12 1052 NC Amsterdam Nederland Kaart
31-206124309

Over het restaurant Fuoco Vivo

Authentieke Italiaanse receptuur, hoge kwaliteit van de producten en een ambachtelijke houtoven. Wat wil je nog meer? Een goed glas wijn, misschien. Ook daar hoef je je hier geen zorgen over te maken! Het is makkelijk om een pizza te maken: water, bloem, zout en gist. Een heerlijke pizza bereiden is een ander verhaal. Maar dat verhaal hebben ze hier bijzonder goed begrepen!

Meer informatie over restaurant Fuoco Vivo

Reina S.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2012
Super lekkere pizza's, keuze uit witte &tomaten pizza's. Je moet wel beetje zwaaien voor je 2e drankje. Maar ik fiets er graag voor om.
hrudography .
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2012
Erg vriendelijke bediening, heerlijke pizza's vers uit de oven. Fijn om direct de keuken in te kijken waar je je eigen diner voorbereid ziet worden. Ze werken met natuurlijke, vaak zelfgemaakte producten. We hebben in ieder geval een fijne avond gehad en waren erg blij verrast door de kwaliteit van de pizza's. Fijne wijn ook.
Simeon K.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2012
Fuoco Vivo is een uitzonderlijk goede pizzeria. De ingredienten zijn van uitstekende kwaliteit en biologisch. De pizza is precies zoals een goede pizza hoort te zijn: dun en knapperig. Tyrone, één van de twee eigenaren, heeft veel horeca-ervaring in topzaken en controleert persoonlijk of de pizza's genoeg beleg hebben en goed gebakken zijn. Hier laten ze niets aan het toeval over. Buiten Italië zelden zo'n lekkere pizza gegeten!
Erik K.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2012
Fantastische pizza Margherita. Ik vind een "eenvoudige" pizza met uitstekende ingredienten nog steeds het lekkerst, direkt eten, in het restaurant, heet uit de oven. Echt een topper! Met pikante olijfolie erover (even om de fles vragen!).
Martin C.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2012
UIteindelijk een echte pizza gevonden in de buurt. Aardig en behulpzame Italianen, echte ham en salami. Heerlijke pizza's, al zijn ze wel prijzig. En een lekkere limoncello na afloop.
Dieke H.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2012
ZO! Hier eet je lekkere pizza. Zoals gezegd hieronder: Dit is geen pizzeria, hier maken ze pizza's. Heerlijke Italiaanse kerels die je bedienen en wil je nog wat te drinken dan moet je het zelf even vragen. Aanrader
julesescobar .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2012
Dit is geen pizzeria, hier maken ze pizza's > een groot verschil. Ik vind dit by far de beste pizza's in de stad. Iets aan de dure kant misschien, maar dat komt omdat je het al snel vergelijkt met die 13-in een-dozijn deegschijven voor toeristen rond het Leidseplein. Die 5 euro meer besteden ze aan superverse ingrediënten en vakmanschap. Dat heb ik er graag voor over. Ik kom er één keer per week, en wat me opvalt: het is 'voor Italianen door Italianen'. Op welke dag je er ook bent, er zitten bijna altijd meer Italianen dan Nederlanders. Of op z'n minst een groepje of een stel. Waar ze allemaal vandaan komen weet ik niet, maar het lijkt me een goed teken. De bediening is altijd vrolijk, soms wat gehaast en de locatie is inderdaad niet de meest inspirerende. Maar hé, neem je eerste hap, dan snap je meteen waarom dat niet uitmaakt.