Fuoco Vivo

De Clercqstraat 12 1052 NC Amsterdam Nederland Kaart
31-206124309

Over het restaurant Fuoco Vivo

Authentieke Italiaanse receptuur, hoge kwaliteit van de producten en een ambachtelijke houtoven. Wat wil je nog meer? Een goed glas wijn, misschien. Ook daar hoef je je hier geen zorgen over te maken! Het is makkelijk om een pizza te maken: water, bloem, zout en gist. Een heerlijke pizza bereiden is een ander verhaal. Maar dat verhaal hebben ze hier bijzonder goed begrepen!

Meer informatie over restaurant Fuoco Vivo

BenStil .
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2014
Misschien wel de beste pizza van Amsterdam. De keuken is open en de pizza oven heeft een prominente plaats. Extra gezellig omdat de oven hout gestookt is. De bediening is Italiaans en heeft verstand van de menukaart en geeft goede suggesties.
Mary Carmen D.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2013
One of the best pizza place in amsterdam echt Italiaans smaak!De ingrediënten zijn vers, lekker, en de pizza wordt gebakken in een houtoven zoals het hoort
Tyrone D.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2013
De best pizza in Amsterdam. Ik heb samen met mijn vriendin gegeten en wij zijn met elkaar eens. Heerlijk antipasto fuoco vivo voor 2 personen met liefde gemaakt premium beef carpaccio, lekkere garnalen (gunstig prijs). Wij hebben een pizza margherita en een pizza fuoco vivo met lekkere porcini Super lekker allebei . Om advies van de kelder hebben wij een Aperol Sptriz als aperitief genomen en huisgemaakt Limoncello na het eten. Het perfect avond voor een goed prijs kwaliteit. Vriendelijk bediening. Wij komen zeker terug!.
same .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2013
De naam van deze pizzeria zag ik vermeld staan in een blog met top 10 beste pizzeria's in Amsterdam.
Tot nu toe heb ik in 5 daarvan een super lekkere pizza gegeten, dus waren mijn verwachtingen voor Fuco Vivo pizza best hoog, maar wat een teleurstelling…
Pizza Verdure is niet te eten, ipv gegrilde groenten was de pizza bedekt met rauwe courgettes en waterige champignons plakjes, waardoor de deeg meer op een nattte, slecht gemaakte dikke pappardelle leek dan op een houtoven gebakken pizza deeg.
Pizza met ansjovis is niet veel beter, mozzarella is gewoon oneetbaar, zo slecht.
Prosecco is een regelrechte belediging, ik heb mijn twijfels of dat überhaupt prosecco is, het leek meer op oude restjes witte wijn gemengd met spa rood.
Op mijn lijst van 10 slechtste pizza ooit gegeten in Amsterdam scoort Fuoco Vivo pizza heel hoog.
sslekker .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2013
Lekkere pizza, vers klaargemaakt. Zachte, niet te dunne bodem en heerlijke verhouding van kaas, saus en topping. De ultieme comfort food zonder schuldgevoel.
Fisio Julia B.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2013
Very nice decoration in typical Italian style, simple but original! I really like that you can watch the pizza maker making the pizzas in the open kitchen! The staff is all Italian, friendly and attentive! I loved the starters with homemade buffelmozzarella together with a spritz and of course the pizza, the best pizza in town according to me! Definitely worth the money, I had a lovely time!!
Anoniem M.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2013
Een van de beste pizza's in Amsterdam: vers, echt Italiaans, knapperig, en vooral heel erg lekker. Daardoor wel wat duurder dan de gemiddelde toeristenpizzeria op het Leidseplein. Je kunt bijzondere toppings krijgen van een wisselende kaart. (Als je een ingredient niet herkent, kun je gewoon om toelichting vragen, want dat geven ze graag.) Ook de gemengde antipastischotel is een aanrader (overtuigde iemand die beweerde geen tomaten te lusten dat tomaten toch lekker zijn!) evenals de tiramisu en de citroentaart. Bediening is vriendelijk, charmant en ook Italiaans; levert soms wat taalmoeilijkheden op, maar tot nu toe niks aan overgehouden. Over de wijn, limoncello of espresso niets te klagen. WC laat wat te wensen over, maar de rest is zo tiptop in orde dat het niet zoveel uitmaakt. Wisselende kunstwerken aan de muur! Ik ga hier altijd meer dan tevreden weg. Wat ik niet begrijp: soms zit het vol, soms is het er (op wat afhaalpubliek na) hartstikke rustig. Als je met een groep komt, kun je voor de zekerheid dus toch maar beter reserveren.
Tashi E.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2013
Pizza heeft verse en huisgemaakte ingrediënten, maar is verder niet bijzonder en behoorlijk duur. Geen goede wijn. De prijs van de pizza was op de rekening duurder dan op de menukaart. Daarnaast werd bij het pinnen per ongeluk 10 euro te veel ingetoetst. Onaangenaam gevoel aan overgehouden. Lawaaiig door slechte akoestiek en tafels dicht op elkaar.
David S.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2013
De pizza's zijn wel zeker een van de betere in Amsterdam, al moet ik zeggen dat ze wel concurrentie hebben in het betere pizza segmet van bijvoorbeeld Sotto, Yam Yam, La Perla, pizzabakkers, dus de exclusiviteit van een heerlijk pizza neemt wat af en de prijs is fors. Tcoh nog steeds een topper. De bediening spreek in ieder geval vloeidend Italiaans en Engels.Misschien is dat een setback voor anderstaligen. Het is zowel buiten op het terras als binnen een beetje frotten, echt krap. Lekker eten maakt veel goed.
Robert G.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2013
Het was prima, niet meer dan dat. Bediening is erg vriendelijk, maar het eten was niet bijzonder, een beetje saai zelfs. De wijn was wel erg lekker. Kortom, het was niet slecht, maar ik hoef er niet per se weer terug te komen.
Shayed S.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2013
Het blijven fantastische pizza's hier bij Fuoco Vivo. Veel van de ingrediënten zijn huisgemaakt, zoals de mozzarella en Italiaanse worst. Daarnaast importeren ze veel ingrediënten uit Italië. Het resultaat: bijzonder smaakvolle pizza's met een fantastische bodem!
Sascha B.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2013
Een van de lekkerste pizza's van Amsterdam. Goede bodem, beetje veel kaas, maar zo heeft Nedeland zijn pizza graag. De buffelmozzarella komt overigens uit Nederland maar is er niet minder lekker om!
mariette M.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2013
Heerlijke pizza's. Smaken echt italiaans! Tiramisu vond ik ook erg lekker. Vriendelijke bediening.
Het enige wat ik minder vond was de harde muziek, niet heel sfeervol (ik was er met mijn man)
QAmsterdam .
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2012
Heerlijk Italiaans gegeten, van dit restaurant krijg je een echt authentiek Italiaans gevoel. De pizza's zijn heerlijk en ook de huiswijn is lekker. Het enige minpuntje is de akoestiek van het restaurant. Ik was er op een drukke vrijdag en dan is het af en toe lastig om je tafelgenoot te verstaan, maar buiten dat, een welverdiende 'Iens topper'.
Ikik87 .
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2012
Erg leuk, authentiek aanvoelend restaurantje bemand met vriendelijke Italiaanse mannen, compleet met gebrekkig Nederlands. Verfrissend om te zien dat zo'n klein restaurantje een bediening van 2-3 man sterk heeft.
De pizza's zijn heerlijk op smaak - de Umbrische worstjes zijn erg goed gekruid! - goed dun met een krokante korst, en snel bereid in de prominent aanwezige steenoven. Je kijkt zo de keuken in, waar een jonge pizzabakker bedreven zijn pizza's belegt.
Om ons heen zaten alleen maar Italianen. Erg goed teken. En op een gegeven moment kwam een oudere Italiaanse man een zakje met twee mozzarella bollen afhalen bij de keuken. Je proeft ook dat de producten vers zijn. Heel goed dat zij hun eigen kazen maken.
Als toetje een heerlijk romige panna cotta met limoncello creme. De huiswijn vond ik het enige minpuntje, was wat vlak en zoet.
Al met al erg blij dit restaurant als tip te hebben gekregen, wát een lekkere pizza's en fijne sfeer. Ik kom hier zeker nog een keer.
Reina S.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2012
Super lekkere pizza's, keuze uit witte &tomaten pizza's. Je moet wel beetje zwaaien voor je 2e drankje. Maar ik fiets er graag voor om.
Simeon K.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2012
Fuoco Vivo is een uitzonderlijk goede pizzeria. De ingredienten zijn van uitstekende kwaliteit en biologisch. De pizza is precies zoals een goede pizza hoort te zijn: dun en knapperig. Tyrone, één van de twee eigenaren, heeft veel horeca-ervaring in topzaken en controleert persoonlijk of de pizza's genoeg beleg hebben en goed gebakken zijn. Hier laten ze niets aan het toeval over. Buiten Italië zelden zo'n lekkere pizza gegeten!
Erik K.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2012
Fantastische pizza Margherita. Ik vind een "eenvoudige" pizza met uitstekende ingredienten nog steeds het lekkerst, direkt eten, in het restaurant, heet uit de oven. Echt een topper! Met pikante olijfolie erover (even om de fles vragen!).
Martin C.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2012
UIteindelijk een echte pizza gevonden in de buurt. Aardig en behulpzame Italianen, echte ham en salami. Heerlijke pizza's, al zijn ze wel prijzig. En een lekkere limoncello na afloop.