Fuoco Vivo

De Clercqstraat 12 1052 NC Amsterdam Nederland Kaart
31-206124309

Over het restaurant Fuoco Vivo

Authentieke Italiaanse receptuur, hoge kwaliteit van de producten en een ambachtelijke houtoven. Wat wil je nog meer? Een goed glas wijn, misschien. Ook daar hoef je je hier geen zorgen over te maken! Het is makkelijk om een pizza te maken: water, bloem, zout en gist. Een heerlijke pizza bereiden is een ander verhaal. Maar dat verhaal hebben ze hier bijzonder goed begrepen!

Meer informatie over restaurant Fuoco Vivo

9,1
BenStil .
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2014
Misschien wel de beste pizza van Amsterdam. De keuken is open en de pizza oven heeft een prominente plaats. Extra gezellig omdat de oven hout gestookt is. De bediening is Italiaans en heeft verstand van de menukaart en geeft goede suggesties.
Mary Carmen D.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2013
One of the best pizza place in amsterdam echt Italiaans smaak!De ingrediënten zijn vers, lekker, en de pizza wordt gebakken in een houtoven zoals het hoort
Yamile F.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2013
De beste houtoven pizza van amsterdam! echt Italiaans smaak! Alles vers, bedenning was top!! ik kom zeker terug!! grazie!!
Tyrone D.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2013
De best pizza in Amsterdam. Ik heb samen met mijn vriendin gegeten en wij zijn met elkaar eens. Heerlijk antipasto fuoco vivo voor 2 personen met liefde gemaakt premium beef carpaccio, lekkere garnalen (gunstig prijs). Wij hebben een pizza margherita en een pizza fuoco vivo met lekkere porcini Super lekker allebei . Om advies van de kelder hebben wij een Aperol Sptriz als aperitief genomen en huisgemaakt Limoncello na het eten. Het perfect avond voor een goed prijs kwaliteit. Vriendelijk bediening. Wij komen zeker terug!.
lels .
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2013
Afgelopen maandag met z'n twee bij Fuoco Vivo gegeten,wat een leuke tent zeg!
De bediening is heel vriendelijk en je krijgt het gevoel dat je thuis bent!! ik kom zelf uit Italie en ben heel blij om deze Pizzeria te kunnen ontdekken
We zijn begonnen met de Antipasto misto gemaakt met Carpaccio,Mozzarella di bufala gegrilde garnalen,courgette gevuld met tonijn, kappertjes,anjovis en Parmigiamo, heerlijk.
Dan hebben we de Margherita besteld ,omdat die de origineele pizza is en ik denk dat als je deze pizza kan maken dan ben je een goede pizza bakker,en de Pizza met Salsiccia(Italiaanse worst) en Porcini gegeten . In een woord heerlijk!!
ten slotte zelf gemaakte Tiramisu en 2 glazen Limoncello van het huis!!
We waren heel blij en we komen zeker weer terug!!!
Andrea G.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2013
De De beste pizza dat Ik hier in Amsterdam heb gegeten.
Ik had de pizza verdure met lekkere gegrilde courgettes en het was heerlijke. Ook service was prima. Ik raad aan iedereen om tenminste een keer te proberen.beste pizza dat Ik hier in Amsterdam heb gegeten.
Elisa30 .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2013
Mijn favoriete adres voor een (h)eerlijke pizza! Kwalitatief goede pizza's met een goede bodem, een gezellige sfeer een zeer attente bediening. Veel italianen weten deze zaak ook te vinden, goed teken lijkt mij! Ik kom hier zeker nog vaker terug. Ga zo door!
same .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2013
De naam van deze pizzeria zag ik vermeld staan in een blog met top 10 beste pizzeria's in Amsterdam.
Tot nu toe heb ik in 5 daarvan een super lekkere pizza gegeten, dus waren mijn verwachtingen voor Fuco Vivo pizza best hoog, maar wat een teleurstelling…
Pizza Verdure is niet te eten, ipv gegrilde groenten was de pizza bedekt met rauwe courgettes en waterige champignons plakjes, waardoor de deeg meer op een nattte, slecht gemaakte dikke pappardelle leek dan op een houtoven gebakken pizza deeg.
Pizza met ansjovis is niet veel beter, mozzarella is gewoon oneetbaar, zo slecht.
Prosecco is een regelrechte belediging, ik heb mijn twijfels of dat überhaupt prosecco is, het leek meer op oude restjes witte wijn gemengd met spa rood.
Op mijn lijst van 10 slechtste pizza ooit gegeten in Amsterdam scoort Fuoco Vivo pizza heel hoog.
sslekker .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2013
Lekkere pizza, vers klaargemaakt. Zachte, niet te dunne bodem en heerlijke verhouding van kaas, saus en topping. De ultieme comfort food zonder schuldgevoel.
Julia G.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2013
Very nice decoration in typical Italian style, simple but original! I really like that you can watch the pizza maker making the pizzas in the open kitchen! The staff is all Italian, friendly and attentive! I loved the starters with homemade buffelmozzarella together with a spritz and of course the pizza, the best pizza in town according to me! Definitely worth the money, I had a lovely time!!
Window .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2013
Een van de beste pizza's in Amsterdam: vers, echt Italiaans, knapperig, en vooral heel erg lekker. Daardoor wel wat duurder dan de gemiddelde toeristenpizzeria op het Leidseplein. Je kunt bijzondere toppings krijgen van een wisselende kaart. (Als je een ingredient niet herkent, kun je gewoon om toelichting vragen, want dat geven ze graag.) Ook de gemengde antipastischotel is een aanrader (overtuigde iemand die beweerde geen tomaten te lusten dat tomaten toch lekker zijn!) evenals de tiramisu en de citroentaart. Bediening is vriendelijk, charmant en ook Italiaans; levert soms wat taalmoeilijkheden op, maar tot nu toe niks aan overgehouden. Over de wijn, limoncello of espresso niets te klagen. WC laat wat te wensen over, maar de rest is zo tiptop in orde dat het niet zoveel uitmaakt. Wisselende kunstwerken aan de muur! Ik ga hier altijd meer dan tevreden weg. Wat ik niet begrijp: soms zit het vol, soms is het er (op wat afhaalpubliek na) hartstikke rustig. Als je met een groep komt, kun je voor de zekerheid dus toch maar beter reserveren.
Tashi E.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2013
Pizza heeft verse en huisgemaakte ingrediënten, maar is verder niet bijzonder en behoorlijk duur. Geen goede wijn. De prijs van de pizza was op de rekening duurder dan op de menukaart. Daarnaast werd bij het pinnen per ongeluk 10 euro te veel ingetoetst. Onaangenaam gevoel aan overgehouden. Lawaaiig door slechte akoestiek en tafels dicht op elkaar.
David S.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2013
De pizza's zijn wel zeker een van de betere in Amsterdam, al moet ik zeggen dat ze wel concurrentie hebben in het betere pizza segmet van bijvoorbeeld Sotto, Yam Yam, La Perla, pizzabakkers, dus de exclusiviteit van een heerlijk pizza neemt wat af en de prijs is fors. Tcoh nog steeds een topper. De bediening spreek in ieder geval vloeidend Italiaans en Engels.Misschien is dat een setback voor anderstaligen. Het is zowel buiten op het terras als binnen een beetje frotten, echt krap. Lekker eten maakt veel goed.
Robert G.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2013
Het was prima, niet meer dan dat. Bediening is erg vriendelijk, maar het eten was niet bijzonder, een beetje saai zelfs. De wijn was wel erg lekker. Kortom, het was niet slecht, maar ik hoef er niet per se weer terug te komen.
Shayed S.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2013
Het blijven fantastische pizza's hier bij Fuoco Vivo. Veel van de ingrediënten zijn huisgemaakt, zoals de mozzarella en Italiaanse worst. Daarnaast importeren ze veel ingrediënten uit Italië. Het resultaat: bijzonder smaakvolle pizza's met een fantastische bodem!
Sascha B.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2013
Een van de lekkerste pizza's van Amsterdam. Goede bodem, beetje veel kaas, maar zo heeft Nedeland zijn pizza graag. De buffelmozzarella komt overigens uit Nederland maar is er niet minder lekker om!
Filianne F.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2013
Het kan aan mij liggen maar zo razend enthousiast als de rest ben ik niet. Op zich prima gegeten (bodem is inderdaad goed!) maar ik vind de prijzen aan de hoge kant en ik miste wat groente op het menu. Oh, en ze moeten echt iets aan hun playlist doen.
mariette M.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2013
Heerlijke pizza's. Smaken echt italiaans! Tiramisu vond ik ook erg lekker. Vriendelijke bediening.
Het enige wat ik minder vond was de harde muziek, niet heel sfeervol (ik was er met mijn man)
Nicole K.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2012
(H)eerlijke pizza's met verse ingrediënten. Heerlijke eigengemaakte ricotta gegeten en zelfgemaakte limoncello gedronken bij de ook erg lekkere cappuccino en espresso. De pizza met verse tomaat en basilicum was echt heerlijk. Allemaal vers uit de houtoven. Echt een aanrader als je een lekkere pizza wil eten. Mooie frisse open keuken en vriendelijke Italiaanse bediening!
QAmsterdam .
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2012
Heerlijk Italiaans gegeten, van dit restaurant krijg je een echt authentiek Italiaans gevoel. De pizza's zijn heerlijk en ook de huiswijn is lekker. Het enige minpuntje is de akoestiek van het restaurant. Ik was er op een drukke vrijdag en dan is het af en toe lastig om je tafelgenoot te verstaan, maar buiten dat, een welverdiende 'Iens topper'.