Fuoco Vivo

De Clercqstraat 12 1052 NC Amsterdam Nederland Kaart
31-206124309

Over het restaurant Fuoco Vivo

Authentieke Italiaanse receptuur, hoge kwaliteit van de producten en een ambachtelijke houtoven. Wat wil je nog meer? Een goed glas wijn, misschien. Ook daar hoef je je hier geen zorgen over te maken! Het is makkelijk om een pizza te maken: water, bloem, zout en gist. Een heerlijke pizza bereiden is een ander verhaal. Maar dat verhaal hebben ze hier bijzonder goed begrepen!

Meer informatie over restaurant Fuoco Vivo

9,1

Jouw recensie over het restaurant Fuoco Vivo

Kiek B.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2017
De lekkerste pizza's die ik gegeten heb, het restaurant in De Clercqstraat zat vandaag vol gezellige, luidruchtige Italianen (dat zegt ook wel iets). Service is altijd vriendelijk en attent, de sfeer is prima, gewoon een pizzeria zoals ie hoort te zijn. Ik kom hier graag. Het enige nadeel is dat de pizza zo lekker is, dat ik hem (vandaag de Etna met echte mozzarella, tomatensalsa, ansjovis en kappers) echt naar binnen schrok. Trouwens ook super is de zelfgemaakte pikante olie. Rijkelijk belegde pizza's, ik probeer ze allemaal. Aanrader, volgens mij de beste pizza's van Amsterdam!
Hidde L.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2017
Kom hier regelmatig op vrijdag een pizza eten. Een van de beste plekken in de stad wat mij betreft. Vakkundig en vriendelijke personeel en een fijne sfeer. Minpunten? Nee, niet echt.
Martin V.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Een gezellig kleine pizzeria in De Clerqstraat in Amsterdam. Vriendelijk personeel en geweldige pizza's! Niet de normale pizza waslijst maar meer authentieke pizza's. Het toetje was eveneens super!
anne1000 .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Als buurtbewoners komen wij hier regelmatig eten. De sfeer is altijd gezellig en de kwaliteit van het voorgerecht en de pizza is fantastisch. Ons favoriet is de antipasto Fuco Vivo zonder vlees en trouwens ook de scroppino en limoncello zijn onovertroffen!
Bas K.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2016
We hebben ons hier altijd zeeeer welkom gevoeld met de kinderen totdat de nieuwe 'regel' werd ingesteld; kinderen tot 8 jaar welkom tot 1900 uur, oftewel: kinderen liever niet! We hebben nog nooit van zo'n bizarre regel gehoord. Erg teleurstellend!
Beste klant, Jammer dat U al zoveel jaren als klant nooit de moeite had genomen om een leuk recensie te schrijven. Klanten met kleine kinderen zijn hartstikke welkome vanaf openingstijden tot 19uur. Na veel klachten van anderen klanten die een pizza willen eten zonder kinderen die gieren heeft ons directie een special tijd voor kinderen gemaakt zodat iedereen zijn plek in de restaurant zou krijgen. Wij doen ons best voor ons klanten.Bedankt voor U begrip
Window .
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Wat vinden we het hier altijd fantastisch! De bediening is hartstikke behulpzaam, hardwerkend en gastvrij, de pizza's behoren tot de lekkerste van de stad en binnen is het gezellig knus. We kwamen met een grote groep op een moeilijke tijd en ze hebben ons toch rustig laten eten - geweldig. Wel moesten sommige tafelgenoten langer wachten op hun pizza waardoor sommige mensen al half klaar waren voordat zij konden gaan eten. Misschien kan niet alles tegelijk in de oven, maar even een waarschuwing bijvoorbeeld zou aardig zijn geweest. Ook waren sommige pizza's een beetje nat in het midden, dat is meestal niet zo. Maar och, wat klagen we - dit is onze 1e keuze voor pizza in Amsterdam.

Trouwens, het moet gezegd: ook al was het buiten warm, en loeide er binnen een grote pizza-oven, voor de gasten was de temperatuur aan tafel gewoon aangenaam. Fijn!
Joel D.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2015
Zeer zeer goede en autentieke pizza! Het restaurantje is niet super sfeervol (ook weer echt Italiaans) maar je ziet de bereiding van de pizza live gebeuren, daardoor wordt het vermoeden dat door de smaak al ontstaat bevestigd, namelijk dat verse ingredienten van goede kwaliteit worden gebruikt. Beste tot nu toe in heel NL!
etenliefhebber100 .
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2015
Lievelings pizzeria , echt italiaanse pizza , de topper is de pizza fuoco vivo echt een aanrader.
Bediening is vriendelijk.
John-Paul Z.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2015
Mijn favoriete pizzeria in Amsterdam (en eigenlijk in heel NL). Jaren geleden op aanraden van Italiaanse vrienden gaan eten, en sindsdien komen we regelmatig terug. De aanwezigheid van Italianen bevestigt onze voorkeur (zoek je op vakantie niet ook altijd dat tentje uit waar de locals zitten?) Het eten is altijd lekker en we worden altijd hartelijk ontvangen. De pizza's worden op een traditionele manier bereid, met verse ingrediënten. Goede mozzarella is de basis voor een Margaritha pizza, dat vind je lang niet overal. Inmiddels zijn we hier zo'n 10-15 keer geweest, en ik kan iedereen die een goede pizza weet te waarderen, deze plek aanraden.
Madmax66 .
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2015
Heerlijke pizza, volledig te vergelijken met de Italiaanse pizza's. Margherita bereid zoals in Napoli, evenals de rest van de kaart.
Wij komen snel weer
Neni .
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2015
Op aanraden van vrienden een bezoek gebracht aan dit restaurant. De bediening is erg attent en welwillend. Niet altijd zijn ze even efficient en lijken ze soms als kippen zonder koppen rond te rennen. Dat straalt niet veel vertrouwen uit, alsof ze het overzicht niet hebben. Niettemin blijven ze vriendelijk.
Als voor gerecht een gemengde schaal om te delen op tafel. Het is het toonbeeld van de Italiaanse keuken: eenvoudig maar smakelijk. Daarnaast ook de bruschetta met varkensvlees genomen, erg lekker!
Onze pizza's kwamen mooi tegelijk. Hoewel sommigen een beetje nat waren, waardoor ze snel slap werden, waren ze heerlijk van smaak.
Als dessert hebben wij de panacotta en tiramisu genomen. De panacotta was wat flauw en de toppings niet bijzonder. Een beetje chocoladesaus die uit een fles afkomstig leek erover en klaar. De tiramisu was erg lekker maar een beetje te veel cacao bovenop. Je verslikt je erin, zoveel.

Al met al lekker gegeten, een plek dat huiselijk en gezellig aanvoelt. Het was erg druk maar dat was niet storend. Wij komen hier zeker nog wel eens terug.
Frank-Jan V.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2014
Vanavond ben ik met een paar vrienden naar Fuoco Vivo gegaan. Het restaurant maakt een goede eerste indruk: het is schoon, open en gezellig. We namen tweemaal de antipasti, die op zich prima waren. Niet te veel, niet te weinig, een goede appetizer.
Toen na ruim een uur de pizza kwam, toch hun specialiteit en enig hoofdgerecht, viel deze erg tegen. Ik had een Pizza Salsiccio, met 'huisgemaakte Italiaanse worstjes'. De tomatensaus was te zout en de pizza als geheel was te nat. De worstjes kwamen als enig bijzondere ingrediënt weinig naar voren.
Kritiek werd met opgetrokken wenkbrauwen ontvangen: 'Too salty?' en enige compensatie werd niet aangeboden.
In Amsterdam heb ik zeker lekkerder pizza's gegeten dan vanavond.
John-Paul Z.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2014
Wanneer weet je dat je in een goede pizzeria bent? Wanneer je alleen maar italianen om je heen hebt! En dat is bij Fuoco Vivo het geval. Hier vind je pizza's die je nergens anders vindt. Het personeel verdient ook een dikke 9.
roploeger .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2014
Supersmakelijke houtovenpizza's met authentieke ingredienten, zeer vriendelijk personeel. Ben zelf echt pizzaliefhebber dus kom zeker terug om weer te genieten! Remy
Brian M.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2014
Een leuk zaakje op de Clercqstraat. Het is er erg druk en als er zelfs Italianen komen weet je haast wel dat het goed zit. Ik heb gekozen voor de Fuoco Vivo, een heerlijke pizza met o.a. porcini. Alles was heel vers. Qua sfeer is het tja ... heel erg hutje mutje ... en dat vind ik een minpunt. Maar ach, de pizza was goed en daar gaat het om.

petracom .
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2014
2 voor caprese die erg matig was , en beef carpaccio die vers en goed was, margherita mist absoluut de smaak en de 5 formaggi waar de blue cheese overheerst en verpest het geheel ,was niet te eten , bediening moet zeker wat attent worden , voor onze zit er geen herhaling in het eten mist de balans en structuur , helaas
Huygens .
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2014
Als je op zoek bent naar een leuke, sfeervolle en authentiek Italiaanse pizzeria, dan ben je bij Fuoco Vivo in De Clercqstraat aan het goede adres. De pizza' s zijn iets duurder dan gemiddeld maar dat proef je ook: goede kwaliteit, bereid met zuurdesem (sour dough) en goede ingrediënten. Vanuit het restaurant kijk je de open keuken in, met in het midden een grote houtoven. Goede bediening, gezellige entourage.
Silvia V.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2014
Authentic Italian pizzeria, just like in Italy, with delicious regional ingredients from different parts of Italy. Brick oven, mother dough used to let the pizza naturally grow. My favorite is the pizza Vesuvio.
Jade P.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2014
Bij fuoco vivo kun je pizza's eten die net zo smaken als in een gemiddelde Italiaanse pizzeria. Lekkere houtoven smaak en goede Tomatensaus als basis. De pizza met huisgemaakte worst heeft worst zonder velletje en daardoor meer een soort gehakt. De bruschetta met nduja is overigens ook een aanrader. Heel lekker!

Het decor prima. We zaten ruim aan een vier persoonstafel, maar de akoestiek werd wel slechter naar mate het restaurant voller werd.

De bediening is attent, maar een beetje langzaam soms. Vooral als je nog een drankje wil bestellen. Maar goed, we hadden geen haast.

Overall, een leuke authentieke Italiaanse pizzeria.
Djoeke V.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2014
Heerlijke pizza's met geweldige ingrediënten zoals buffel ricotta/mozzarella. Er is ook veel keuze in vegetarische pizza's. De wijn was goed en de sgroppino toe smaakte fantastisch.