Funkenstein

Lange Hezelstraat 80 6511 CM Nijmegen Nederland Kaart

Over restaurant Funkenstein

Funky fun

In eetcafé Funkenstein proef je ontspanning en gemoedelijkheid. Dit komt vooral door de gastvrije bediening, die het je graag naar je zin maakt. De kaart bestaat uit de favoriete gerechten van de gasten. Door de jaren heen ontstond een menu van toegankelijke, maar smakelijke hoofdgerechten. Daarnaast wordt deze kaart aangevuld met wisselende gerechten. Vers bereid, net zoals de huisgemaakte frietjes en salades. Met de speciaal- en seizoensbiertjes erbij is de kaart van Funkenstein een opvallende verschijning.

Meer informatie over restaurant Funkenstein

Maandag gesloten
Dinsdag t/m zondag 17:00 - 0:00

• Af te huren , Bar , Huisdieren welkom , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Fiona J.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2016
Wat je van een eetcafe mag verwachten; kleine maar prima kaart met goede gerechten die een goede prijs-kwaliteit-kwantiteit hebben. Ik zelf ben meer van gezonde gerechten; vega, groenten en salades. Zodra die meer op de kaart staan, zal ik hier zeker vaker komen. Maar, mijn ervaring tot nu toe hier is prima en er werken vriendelijke mensen!!!!!
BroekmanFrank .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
op 13.02.2016 hier gegeten. hond welkom (heeft enige uren onder de tafel geslapen) en kreeg snel waterbak. Schnitzel en Ribeye waren prima, de patatjes ruw, puur natuur en heerlijk krokant en daarbij het meer dan uitstekende bakje gemengde salade....met kort geblancheerde haricots vert. Donker bier op de juiste temperatuur, vriendelijke en attente bediening en bovenal niet te luide maar heerlijk jazz op de achtergrond. Vol maar toch rustig. Prima tent voor Randstedelingen op wandeltocht..... en natuurlijk al die andere genieters.
Vincent_Vega .
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2015
Burgers is het hoofdgerecht wat ze serveren, verschillende keuze maar ook regelmatig een nieuwe. Goede burgers, goed gevuld en een zeer goede smaak. Lekkere friet, mogelijk zelf gemaakt?
Inrichting sober maar passend bij een eetcafé, bediening mag iets actiever.

Ik zou hier zeker weer eens heen gaan.
Latinairo .
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2013
Sinds jaren de afgelopen week 2x gegeten bij Funkenstein en ik de diamanthaas heb genomen.
De haas wordt geserveerd met een frisse salade op een groot bord met een heerlijke bospaddestoelensaus. De frites gesneden uit ongeschilde patatten komen on the side.

Een heerlijk vers en mals sappig haasje die vooral naar meer smaakt interesse opwekt de rest van de kaart te proberen bij een volgend bezoek.

Bediening is vriendelijk, de wachttijd zoals je zou verwachten.

De entourage is warm en gezellig veel hout en antieke geëmailleerde reclameborden.

Sanitaire voorziening is schoon en compleet, een enorme verbetering t.o.v. enkele jaren geleden.

Marcus M.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2013
Ik woon al jaren in Nijmegen, maar was nog nooit eerder gaan eten in Funkenstein. Naar aanleiding van de recensies hier en een telefoontje naar het restaurant om te vragen naar de vegetarische opties, toch besloten eens te gaan kijken.

Het cafe oogt donker en een beetje groezelig, het is allemaal hout en geeft de aanblik van een soort blokhut. Niet ongezellig, maar geen restaurant sfeer. De bediening is jong en komt onervaren over. We werden gevraagd of we wat wilden drinken, maar werden verder aan ons lot overgelaten, geen kaart, geen voorafje, niet eens de vraag of we wilden bestellen.

We hadden een uur uitgetrokken om te eten i.v.m. een andere afspraak, dus na een half uur gaf ik aan dat ik wel wilde bestellen. Zonder kaart, met alleen een groot schoolbord in de donkere zaak, was het best moeilijk beslissen wat te eten, maar ik had gehoord over een vegetarische burger, dat kon ik moeilijk afslaan. Mijn tafelgenoot nam een Indian burger.

Het eten liet niet heel lang op zich wachten en ik zag, tot mijn genoegen, dat de vegetarische burger in een apart schaaltje uit de oven kwam. Het eten werd geserveerd op grote borden, met de friet in een aparte schaal.

Om te beginnen met de friet. Veel te donker gebakken en zelfs vaak met zwarte aangebakken randjes, keihard. De friet was niet alleen bij ons zo gebakken, maar zo kwamen ze de hele tijd dat wij er zaten uit de keuken. Niet ok.

Mijn vegetarische burger werd geserveerd op een kaiserbroodje, dat bij de eerste aanraking uit elkaar viel. De burger was aan de onderkant gedeeltelijk zwart gebakken, met kaas overbakken en met een saus die ik qua smaak niet echt thuis kon brengen. Ernaast lag een zielig hoopje koude groente (paprika, slablaadjes, komkommer) en een bakje mayonaise. De saus overheerste qua smaak, tot ik in een soort van gepekelde augurk beet. De burger zelf was moeilijk te onderscheiden van het broodje qua consistentie en smaak.

Het was zeker niet duur, we hebben ongeveer 30 euro betaald met zijn tweeen, maar ik ga nooit meer terug naar dit restaurant. Als ik het 1 woord zou moeten omschrijven: slecht.
goh, jammer hoor. onze frieten worden door iedereen geprezen, skin-on, vandaar her en der wat donkerder, en uit plantaardige olie. De saus is een mango-chutneysaus. We doen ons best het iedereen naar de zin te maken, helaas slagen we daar blijkbaar niet altijd in. Onze excuses hiervoor.
Bas H.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2013
Een eetcafe dat de naam eetcafe meer verdient dan Funkenstein is in Nijmegen waarschijnlijk niet makkelijk te vinden: een sobere (om niet te zeggen kale) inrichting, waarbij de de bar een prominente plaats heeft, wat eenvoudige houten tafels en dan heb je het wel zo'n beetje gehad. Er hangt een ongedwongen sfeer, mede door de losse en gezellige bediening. De jongste bediende durft ons, als we na een flauwe witte wijn vragen om een stevige rode wijn, geen wijnadvies te geven, maar zijn wat meer ervaren collega (baas?) komt met een zeer acceptabele Rioja aanzetten.
En je kunt er dus eten, al is de kaart sober: vooral veel variaties op burgers. Het begin is niet erg goed: de mini-loempia's zijn vooral vet en smaken letterlijk nergens naar en we moeten het dus helemaal hebben van het bijgeleverde sausje. Als hoofdgerecht kiezen we het meest opmerkelijke van de hele kaart: een witlofschotel met gorgonzola en peer. Die smaakt dan weer opmerkelijk lekker, al is kok wel erg zuinig met de peer. We sluiten af met een aardig chocoladetaartje. Voor de prijs die we uiteindelijk betalen helemaal niet gek alles bij elkaar. Als ze nu nog eens een betere afzuiginstallatie in de keuken hangen...
Het mankement aan de afzuiginstallatie is inmiddels verholpen en de mini loempia's uit het assortiment. bedankt voor de tip!
Peter T.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2012
De keuken is nog laat open en ze hebben een lekkere maar simpele kaart. De biefstuk is prima te eten en ik zou dus ook zeker nog eens terugkomen.
Nimwegenaar .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2012
Heerlijk gegeten in dit sympathieke eetcafe in de Nijmeegse binnenstad. Superlekkere burger en mijn vegetarische partner heeft ook heerlijk gegeten.
De biertjes van de tap zijn een echte aanrader. En leuk dat je gewoon frietjes mag bijbestellen, die kosten vind je later niet terug op de bon. Prijs-kwaliteit is uitstekend!
D I.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2012
Heel gezellig caferestaurant met prima prijs kwaliteit verhouding (goede porties waarvan de meeste onder de 15 euro). Ben hier meerdere malen met collega's uit eten geweest, wat steeds prima beviel. Leuke attente bediening en heerlijke patat en salade bij het eten. Aanrader!
Bourgondier22 .
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2012
Een heerlijk eetcafe, waar de gezelligheid voorop staat. Het eten was voor de prijs oke. De sfeer was super en nodigt uit voor een leuke avond. Wij hebben met wat vrienden dan ook na het eten de nodige biertjes gedronken. De bediening was ons broodmandje vergeten, maar de schnitzel kregen wij met moeite weg dus was dit achteraf geen enkel probleem.

Leuke tent!