Funkenstein

Lange Hezelstraat 80 6511 CM Nijmegen Nederland Kaart

Over het restaurant Funkenstein

Funky fun

In eetcafé Funkenstein proef je ontspanning en gemoedelijkheid. Dit komt vooral door de gastvrije bediening, die het je graag naar je zin maakt. De kaart bestaat uit de favoriete gerechten van de gasten. Door de jaren heen ontstond een menu van toegankelijke, maar smakelijke hoofdgerechten. Daarnaast wordt deze kaart aangevuld met wisselende gerechten. Vers bereid, net zoals de huisgemaakte frietjes en salades. Met de speciaal- en seizoensbiertjes erbij is de kaart van Funkenstein een opvallende verschijning.

Meer informatie over restaurant Funkenstein

Zondag t/m woensdag 17:00 - 23:00
Donderdag t/m zaterdag 17:00 - 2:00

Jouw recensie over het restaurant Funkenstein

Hans J.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2017
heerlijk gegeten voor goede prijs. Relaxed en gezellig eettentje in prachtige straat. Zeer vriendelijke bediening.
Wel vrij druk en beetje rumoerig. reserveren is aan te bevelen. Om ong. 20.30 was het wat rustiger en hebben wij hier heerlijk gezeten.
Linde V.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2017
Iedere keer weer heerlijk eten tegen een zeer goede prijs! Vooral de heerlijke hamburgers zijn aan te raden. In allerlei variaties
Maartje S.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
We hebben super lekker gegeten en aardig personeel! Ook voor kinderen maken ze een lekker bordje met malse kipschnitzel!
Bas G.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2017
De beste burgers van Nijmegen. Habanero kaasballetjes ook favoriet. Kortom je kunt voor een goede prijs eten bij Funkenstein. Daarnaast hebben ze goed bier op de tap en dat past goed bij de burgers.
Stefan J.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2017
Eten is gezien de prijs zeer goed. Geen culinaire hoogstandjes. Gewoon een lekker hapje eten in een gemoedelijke sfeer. Dat kan bij Funkenstein.
Pieter M.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2017
Ga hier naartoe als je zin hebt in een bruin cafe, losse sfeer (relaxe bediening met een oprechte glimlach!) met betaalbare gerechten, waarbij de hamburgers de specialiteit van het huis zijn. Alles goed te combineren met veel speciaalbieren, zowel van de tap en fles. Na het eten blijven hangen voor een extra drankje of twee? Het kan allemaal hier, gewoon doen.
Frans K.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2017
Lekker eten, goed biertje van de tap erbij. Geen overdreven poespas en aardige bediening.
John K.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2017
Klein eenvoudig eetcafé!
De menukaarten zijn twee aan de muur hangende krijtborden. De bediening is gastvrij en het eten is vers en lekker. Binnen is het donker. Het kaarsje op de tafel biedt net niet voldoende licht om goed te kunnen zien wat er op je bord ligt. Voor gezellig natafelen, prima geschikt.

Leuk tentje om uit te proberen
Eva R.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2017
Heerlijke kaasfondue gegeten, met van alles erbij om te dippen, echt een aanrader!
Ariane V.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2017
Eten, prijs, sfeer, snelheid, personeel: top! Hele goede prijs kwaliteit verhouding! Heb erg genoten en ik kom zeker nog een keer terug.
singha .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2017
Heerlijke bbq hamburger, lekkere salade en verse frieten gegeten. Grite porties en vriendelijke bediening. Absolute aanrader wanneer je van eetcafé-sfeer houdt.
Lianne G.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2017
Het personeel was echt super. Ze werken met passie. Ze geven je voldoende persoonlijke aandacht waardoor je je erg welkom voelt. Het eten was heerlijk. Hele goede prijs kwaliteit verhouding! Heb erg genoten en ik kom zeker nog een keer terug.
judit D.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2017
Heerlijk gegeten!
Alles zag er keurig uit.
Leuke en vriendelijke bediening.
Eten voor een fijn prijsje!
De temperatuur binnen was wat aan de lage kant.
Wellicht door de deur. We zagen dat er meteen wat aan gedaan werd.
paulsuzan .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Gezellige inrichting en vriendelijk personeel. Lekkere burgers, niet echt culinair, maar prima voor een eetcafe. Ruime keuze in drankjes
Mark E.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Goed eten voor een mooie prijs
Fiona J.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2016
Wat je van een eetcafe mag verwachten; kleine maar prima kaart met goede gerechten die een goede prijs-kwaliteit-kwantiteit hebben. Ik zelf ben meer van gezonde gerechten; vega, groenten en salades. Zodra die meer op de kaart staan, zal ik hier zeker vaker komen. Maar, mijn ervaring tot nu toe hier is prima en er werken vriendelijke mensen!!!!!
BroekmanFrank .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
op 13.02.2016 hier gegeten. hond welkom (heeft enige uren onder de tafel geslapen) en kreeg snel waterbak. Schnitzel en Ribeye waren prima, de patatjes ruw, puur natuur en heerlijk krokant en daarbij het meer dan uitstekende bakje gemengde salade....met kort geblancheerde haricots vert. Donker bier op de juiste temperatuur, vriendelijke en attente bediening en bovenal niet te luide maar heerlijk jazz op de achtergrond. Vol maar toch rustig. Prima tent voor Randstedelingen op wandeltocht..... en natuurlijk al die andere genieters.
DeReviewer V.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2015
Burgers is het hoofdgerecht wat ze serveren, verschillende keuze maar ook regelmatig een nieuwe. Goede burgers, goed gevuld en een zeer goede smaak. Lekkere friet, mogelijk zelf gemaakt?
Inrichting sober maar passend bij een eetcafé, bediening mag iets actiever.

Ik zou hier zeker weer eens heen gaan.
latinairo .
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2013
Sinds jaren de afgelopen week 2x gegeten bij Funkenstein en ik de diamanthaas heb genomen.
De haas wordt geserveerd met een frisse salade op een groot bord met een heerlijke bospaddestoelensaus. De frites gesneden uit ongeschilde patatten komen on the side.

Een heerlijk vers en mals sappig haasje die vooral naar meer smaakt interesse opwekt de rest van de kaart te proberen bij een volgend bezoek.

Bediening is vriendelijk, de wachttijd zoals je zou verwachten.

De entourage is warm en gezellig veel hout en antieke geëmailleerde reclameborden.

Sanitaire voorziening is schoon en compleet, een enorme verbetering t.o.v. enkele jaren geleden.

Marcus M.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2013
Ik woon al jaren in Nijmegen, maar was nog nooit eerder gaan eten in Funkenstein. Naar aanleiding van de recensies hier en een telefoontje naar het restaurant om te vragen naar de vegetarische opties, toch besloten eens te gaan kijken.

Het cafe oogt donker en een beetje groezelig, het is allemaal hout en geeft de aanblik van een soort blokhut. Niet ongezellig, maar geen restaurant sfeer. De bediening is jong en komt onervaren over. We werden gevraagd of we wat wilden drinken, maar werden verder aan ons lot overgelaten, geen kaart, geen voorafje, niet eens de vraag of we wilden bestellen.

We hadden een uur uitgetrokken om te eten i.v.m. een andere afspraak, dus na een half uur gaf ik aan dat ik wel wilde bestellen. Zonder kaart, met alleen een groot schoolbord in de donkere zaak, was het best moeilijk beslissen wat te eten, maar ik had gehoord over een vegetarische burger, dat kon ik moeilijk afslaan. Mijn tafelgenoot nam een Indian burger.

Het eten liet niet heel lang op zich wachten en ik zag, tot mijn genoegen, dat de vegetarische burger in een apart schaaltje uit de oven kwam. Het eten werd geserveerd op grote borden, met de friet in een aparte schaal.

Om te beginnen met de friet. Veel te donker gebakken en zelfs vaak met zwarte aangebakken randjes, keihard. De friet was niet alleen bij ons zo gebakken, maar zo kwamen ze de hele tijd dat wij er zaten uit de keuken. Niet ok.

Mijn vegetarische burger werd geserveerd op een kaiserbroodje, dat bij de eerste aanraking uit elkaar viel. De burger was aan de onderkant gedeeltelijk zwart gebakken, met kaas overbakken en met een saus die ik qua smaak niet echt thuis kon brengen. Ernaast lag een zielig hoopje koude groente (paprika, slablaadjes, komkommer) en een bakje mayonaise. De saus overheerste qua smaak, tot ik in een soort van gepekelde augurk beet. De burger zelf was moeilijk te onderscheiden van het broodje qua consistentie en smaak.

Het was zeker niet duur, we hebben ongeveer 30 euro betaald met zijn tweeen, maar ik ga nooit meer terug naar dit restaurant. Als ik het 1 woord zou moeten omschrijven: slecht.
goh, jammer hoor. onze frieten worden door iedereen geprezen, skin-on, vandaar her en der wat donkerder, en uit plantaardige olie. De saus is een mango-chutneysaus. We doen ons best het iedereen naar de zin te maken, helaas slagen we daar blijkbaar niet altijd in. Onze excuses hiervoor.