FuLu Mandarijn Amsterdam

• ...
31-206230885

Over restaurant FuLu Mandarijn Amsterdam

In het oude China

Om de hoek van de dam waan je je voor even in het oude China. De specialiteit van de chef is de bekende pekingeend, geserveerd met pannenkoekjes en een heerlijke saus. De rest van de menukaart is ontzettend uitgebreid, of je nou zin hebt in vlees, vis of groenten. Stuk voor stuk authentieke, traditionele gerechten waar je geen genoeg van krijgt!

Meer informatie over restaurant FuLu Mandarijn Amsterdam

• : Parkeerplaats

• Af te huren , Catering
Voordelig
Jeroen K.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
Sichuan menu gegeten. Heerlijke soep vooraf. Vervolgens smakelijke dunne bami, lekkere knapperige kip, super malse biefstuk en perfect klaargemaakte gamba's. Toe een amaretto bavarois. Alles mooi opgemaakt, smakelijk en met een glimlach geserveerd. Aanrader.
Marcello Z.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
Een welkome verrassing. Netjes ontvangen, er werd een tafel voor ons geregeld ondanks wij niet gereserveerd hadden. Wij worden naar de zaal op de tweede verdieping verwezen. Het is een vrij kille ruimte, met systeem plafond, opgeleukt met de nodige schilderijen. Niet erg sfeervol dus. Het is vrij formeel voor een Chinees, maar later begrijpen we waarom. Dit is een high-end Chinees restaurant, waar met zorg wordt gekookt. De vriendelijke bediening legt ons later uit dat hun keuken zich probeert te onderscheiden van de doorsnee Chinees, wat erg aangepast is aan de westerse smaak. En dat proven wij. Wij bestellen het Szechuan menu, 29,50 euro p.p., wat ongeveer de goedkoopste optie is. Dat maakt dat de gemiddelde menuprijs die genoemd wordt op deze site helemaal niet klopt (11 euro!). We bestellen een glas rode wijn (en dat is voor Chinese begrippen vrij goed, je hebt zelf de keuze uit een aantal wijnen per glas) en een Chrysanten thee, ook een ontdekking. Niet dat het lekker is, maar goed. De wachttijden zijn een beetje aan de lange kant, maar het was ook erg druk. De hot and sour soep is lekker, maar niet meer dan dat. De hoofdgerechten integendeel, waren uitstekend. Rundvlees in een bbq-achtig saus (sorry, ik ben de namen vergeten en kan ze niet meer vinden op hun site), mals en verrukkelijk in zijn licht-gerookte saus, met veel groenten; Szechuan kip, met veel pepers en peper, krokant gebakken een heerlijk mals van binnen; grote garnalen met een licht zure saus, ook vrij verrassend en wederom verrukkelijk. Alle bovengenoemde gerechten waren trouwens zeer royaal qua porties. Toe werd ons de gelegenheid gegeven om een dessert uit de kaart te kiezen, wat normaal gesproken niet mag. De sorbet van drie vruchten en de Amaretto dessert waren wellicht niet authentiek Chinees, wel smaakvol en goed gepresenteerd. De bediening nogmaals voorkomend en professioneel. Al met al de rekening van 66 euro waard.
Jklok55 .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Een modern Chinees restaurant met heerlijke gerechten. Wij kozen voor een menu waardoor we van verschillende gerechten konden proeven en dat beviel prima. De bediening is vriendelijk en attent, overigens spreekt men amper Nederlands maar wel Engels. De gerechten kwamen in een vlot tempo op tafel en de porties waren dusdanig dat wij er voldoende aan hadden zonder dat er veel overbleef. Op de menukaart staat aangegeven met pepertjes hoe "heet" de gerechten zijn, en dat klopte aardig. Voor ons is de Mandarijn een Chinees waar we graag nog eens gaan eten.
Schondorff .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
voldeed niet aan de verwachting; 2 wantan soepjes (goed) mihoen (papperig) witte rijst (goed) combi pekingeend, chasiew en babi pangan; alles smaakte hetzelfde; met 1 saus overgoten; vlees grijs gebakken velletje eend niet crispy; geen interessant parfum; jammer; bediening was prima
Sushimaster .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Afgelopen weekend heb ik hier heerlijk gegeten, een grote variatie aan gerechten. Niet alleen super goed Sichuan food maar ook perfecte Kantonese gerechten en een zeer smakelijke malse ossenhaas.
Kip met Sichuan chili en pepper en krokante vis in zoetzuur saus zijn ons favoriete gerechten.
Moz .
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2016
Na veel positieve recensies op iens hebben wij besloten om hier te gaan eten, het viel ons erg tegen, de service was aardig niet attent, de authentieke sichuan was zeker niet goed op smaak: te flauw en vlak, en te pittig. Dat was erg jammer, wij hadden er erg veel zin in.
Chino7 .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Slechter kon het niet, wij kiezen voor 2 schotels hebben erg na verlangd, een mix van biefstuk, ,kipfilet,varkensvlees,en garnalen in rood kerrie, droog en smaakloos, de mix van zogenaamd import bami met zeegerechten, was flauw en erg slecht uitgevoerd, zijn absoluut niet onder de indruk.
Dear Chino

Thank you for your feedback.
We apologize for your disappointing. We have already informed our Chef about your feedback, in order to improve our quality of food.

Please send us an e-mail for receiving this voucher. E-mail address: info@mandarijnrokin.nl

Thank you for your feedback and looking forward to make your dining experience at Mandarijn restaurant more satisfied.

Kind Regards

Mandarijn Restaurant Amsterdam
Sammi .
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Ik kende het restaurant alleen van de grote groepen Chinese toeristen die ik vaak genoeg voor de deur zag staan. Mijn tafelgenoot was hier eerder geweest en nam mij dit keer mee. Het klopt wat er in eerdere recensies is beschreven: hier komen veel Chinezen eten. We hebben even moeten wachten op een tafel, maar er was er snel een vrij.
Ik heb een lange tijd al niet meer zo lekker gegeten! We hadden 2 Sichuan gerechten besteld - 1 groot, 1 normale grootte. Heerlijk zacht rundvlees in een lekker pittige peperolie. Daarnaast ook een bekend gerecht met aubergine gegeten.
Ondanks de drukte, kwam het eten vrij snel. Bediening is vriendelijk, soms een beetje ongeduldig. Al met al een echte aanrader!
Mirjam V.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Dit is echt Chinees eten en komt overeen zoals we dit in China hebben gegeten. Dat is ook aan het publiek te zien want het overgrote deel van de gasten bestaat uit Chinezen. Er is een zeer uitgebreide kaart (helaas niet op internet terug te vinden) met voor ieder wat wils. De kaart bevat zowel Sichuan (zeer pittig) als Kantonees eten. Wij hadden als voorgerecht dim sum, vegetarische loempia en Chinese loempia. Deze 3 voorgerechten was voor 5 personen meer dan voldoende. Als hoofgerecht Peking eend met pannenkoekjes, een heerlijke groetenschotel met paksoi, Tipan Ossenhaas, trio oriëntal (eend, varken, cha siu), garnalen in zoetzure saus met daarbij nasi, bami en mihoen. Niet alle hoofdgerechten kwamen gelijktijdig op tafel maar dat is in China ook niet zo. Dit alles was teveel voor 5 personen en dus kregen we op verzoek de rest mee naar huis. Wij komen hier zeker weer eens terug. Echt een aanrader
Lailing L.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Super slechte restaurant,had chinees rijsttafel besteld voor 2 personen,alles was zoutloos,smaakte nergens naar. Sate saus was helemaal uitgedroogd.Bediening was niet behulpzaam en vriendelijk...Kom hier nooit meer,was het 71 euro voor deze etentje niet eens waard.
Dear Ms. Lailing

Thank you for your feedback. We are wondering whether you did eat in our restaurant, which is located in rokin26, Amsterdam. We have never provided sate sauce with any dishes in our restaurant.

However, if our restaurant was the one you ate and we certainly apologize for your disappointing. We would like to invite you dining one more time at our restaurant to try other dishes from the menu. We would like to offer you a voucher of a main course according to any of your choices.

Kind Regards

Mandarijn Restaurant Amsterdam

Cynthia W.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2016
Liefhebbers van de pittige Szechuan keuken moeten beslist hier naartoe! Beef in pittige saus met rode pepers geserveerd in een mooie grote bowl was heerlijk. Zo ook de gewokte verse krab en garnalen. Voor onze tafelgenoot die niet tegen de pittigheid kan bestelden we een gestoomde zeebaars. Die was perfect gegaard en goed van smaak. Verder was er een mooie dessertkaart waarmee je, zeker na al dat pittige eten, de avond kunt afsluiten. De prijzen zijn redelijk zeker omdat Madarijn aan het Rokin zit. Een klein minpuntje was de hele klim naar de bovenste verdieping (3e)! De trap is smal en steil iets waarmee je rekening moet houden als je slecht ter been bent.
Annelies D.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2016
Geweldig chinees restaurant, we hebben gekozen van de Peking duck op pannenkoekjes en de garnalen in oestersaus met Chinese broccoli. Mooie presentatie van de beide gerechten en echt heerlijk!!!!!! Het waren mooie ruime gerechten. Wij gaan hier zeker terug en ik raad het al onze vrienden aan.
Jenny T.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2016
Het eten was op zicht wel ok maar als je naar Mandarijn gaat dan zou je echt voor de szechuan gerechten moeten gaan, die zijn wel heel erg lekker.
Martijn K.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2016
Wat een toprestaurant! Ik heb 1,5 jaar in Shang Hai gewoont en toen ik binnenkwam zag ik op de tafels allemaal gerechten die ik daar altijd met veel plezier bestelde. Toen ik op de kaart gong bao ji ding zag staan kon ik mijn geluk helemaal niet meer op. Deze kip met pinda's en een heerlijke gong bao saus was mijn absolute favoriet in China. Authentieker dan hier heb ik hem in Nederland nooit gehad. Verder was de service heel attent en het decor strak, mooi en schoon. In de loop van de avond werd het gezellig druk zonder ooit vervelend te worden. Ik kom hier zeker snel nog een keer terug!
HansHazelaar .
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2016
Prima eten. Vooral de hete gerechten zijn heerlijk. Mijn favoriet het voorgerecht met dunne lapjes varkensvlees en komkommer. Het gerecht van kip met rode pepers heb ik recent ook in China gegeten in een genormeerd restaurant, maar dat was niet zo lekker als hier in Amsterdam bij Mandarijn.
Mruwers .
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2015
Ik ben er nu drie keer geweest en ben elke keer weer blij verrast door de vriendelijkheid, de snelheid en de kwaliteit van het eten.

We zijn tot nu toe altijd nog redelijk vroeg op de avond naar binnen gelopen. Twee keer konden we gewoon plaats nemen in het restaurant, waarbij we de eerste keer naast vreemden zaten en de tweede keer aan een apart tafeltje. Ons maakt het allemaal niet uit. We waren de enige Nederlanders. Verder zat het helemaal vol met Chinezen. En dat is niet voor niets.

De derde keer hadden ze alleen plaats aan een tafeltje dat normaliter niet gebruikt werd op de tweede of derde verdieping. Dat was onder de airco en een ietwat vervelend wandlampje. Op ons verzoek werd echter meteen alles gedaan om ons verblijf zo gemakkelijk mogelijk te maken en de airco iets zachter gezet en het lampje werd uitgedaan.

De kaart is geweldig. Alles is even vers en smaakt zoals je hoopt dat het moet smaken. Ik vond de Pekingeend in het jasje iets minder lekker, maar dat is een kwestie van smaak. De Chu Ching is geweldig, de pekingeend ook. Heerlijk met een prachtig krokant en los vel :-). En de schotel waarbij ze alle twee zitten is echt een award waard. Groenten, sauzen, alles even vers.

Ik bestel ook elke keer een Chinese thee en krijg dan een pot thee die je naar believen kunt opdrinken. De wijnen zijn mooie begeleiders van het eten en ze hebben een mooie keus uit verschillende wijnen met een mooi fruitig, bloemig randje wat uitstekend past bij Chinees.

De bediening is echt top. Iedereen is even vriendelijk, snelle bediening, uitstekende service. De toiletten kunnen wat mij betreft nog wel wat schoner en wat beter bijgehouden worden. Maar het is altijd vol, altijd druk en ik heb nu al drie keer meegemaakt dat bij het vertrekken buiten echt een rij stond met mensen die naar binnen wilden.

Dus... zeker een aanrader. Betaalbaar eten voor 25 a 30 euro pp. We hebben niet zuinig gedaan en gewoon besteld waar we zin in hadden. Wat je te veel hebt krijg je als je wil gewoon mee in een 'doggybag'. Met oud en nieuw kregen we een zakje mandarijnen, want dat brengt geluk in het nieuwe jaar.

Super leuk, super lekker. Zeker proberen!! Groeten uit Brabant!
ErwinMokum .
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2015
In dit restaurant vindt je geen aangepaste keuken maar een echte chinese kaart. Mijn partner is chinees en vindt het eten hier ook heerlijk, bij de "bamipanggang" chinesen vraagt hij zich altijd af wat het met de chinese keuken te maken heeft maar hier doen ze weinig consessies aan de europese smaak.
Robert C.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2015
Voor de eerste maar zeker niet laatste keer hier gegeten. Peking eend met pannenkoeken erg lekker, gefrituurde aubergines uitstekend. Uitgebreide kaart met meer groentengerechten dan gemiddeld bij een Chinees. Redelijke wijn voor redelijke prijs. Service vriendelijk. Ruimte wat krap - tafels te dicht op elkaar, maar het wende wel. Veel Chineze klanten - spreekt boekdelen!
Jan1991 .
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2015
Heerlijk gegeten. Het was koud buiten en wij hebben warme soepen en warme gerechten besteld die ontzettend lekker zijn. De service is ook perfect. Mensen kijken je altijd aardig aan. Ik zal volgende keer zeker terugkomen
Cheng C.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2015
Heerlijk gegeten gisterenavond. Het was koud buiten en wij hebben warme soepen en warme gerechten besteld die ontzettend lekker zijn. De service zijn ook perfect. Mensen kijken je altijd aardig aan. Ik zal volgende keer zeker terugkomen.