Fuiks eten & drinken

Meer informatie over restaurant Fuiks eten & drinken

Dinsdag t/m Zondag

Maurice N.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2017
Wat een gezellige avond moest zijn met collega, werd een regelrecht drama. Op het terras werden de bestelde bitterballen nooit geleverd. Het bier bleek lauw, want de tap bleek "stuk". Alles duurde steeds langer dan gebruikelijk. Er werden in plaats van 8, 9 voorgerechten geleverd. Niet ernstig, maar wel slordig. Het hoofdgerecht werd verkeerd uitgeserveerd. 2 van de 8 gerechten waren fout. Men probeerde ons toen de gerechten aan te smeren. Daarin gingen we slechts deels mee. 1 gerecht werd nieuw gemaakt. Dat gerecht werd uitgeserveerd toen iedereen al bijna klaar was met eten. De bestelde patat werd ook pas na aandringen opgediend en bleken gewoon krap gebakken. Te laat uit het vet? Ik geloof niet dat we hier ooit nog gaan eten.
Wil P.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2017
Lang wachten op drankjes of er kwam helemaal niets. 4 x hapjes waarvan 2 met varkensvlees. Veel mensen eten dat niet en niet alleen om religieuze redenen. Buikspek??? Sorry maar ik was gek op Fuiks maar nu niet meer. Dit was voor zo'n zaak zeer slecht.
Voorbeeld: ik vroeg waar mijn drankje bleef. Oh, gewoon vergeten werd mij gezegd. 15 tot 20 min.op een drankje wachten??
Dit kan echt niet hoor.
Hoop dat u hier wat mee gaat doen.
Wil Posthuma
F. D.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Op 13 april 2017 met onze familie wezen dineren. Zoals altijd perfect. Goed eten, super bediening. Een plek om je op je gemak te voelen. Super!
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2017
Al eerder willen schrijven... Fuiks heeft '26 april' mede onvergetelijk gemaakt voor ons. Op die dag ontving mijn vrouw een koninklijke onderscheiding uit handen van de burgemeester van Capelle aan den IJssel in het Van Capellenhuis. Na afloop van deze plechtigheid met 35 gasten lopend naar Fuiks, dat die middag alleen voor ons ter beschikking stond,

We werden ontvangen met een glas prosecco. Vervolgens een lunch met keuze tussen vis of vlees voor zowel voor- als hoofdgerecht. De menukaarten waren feestelijk opgemaakt en voorzien van een afbeelding van de koninklijke onderscheiding.

Efficiënt werken voor de bediening zorgde ervoor, dat de lunch op tijd was afgelopen en dat het restaurant klaar was voor de receptie, die door zo'n 100 personen werd bezocht.

Allerwegen lof gehoord over de adequate bediening van de drankjes en de hapjes en de vriendelijkheid van het personeel. Tijdens de receptie werd gelegenheid geboden voor een muzikaal intermezzo door harp en dwarsfluit.

Inmiddels weer aantal malen bij Fuiks gegeten: aanrader blijft de catch of the day met bijpassende wijn.
anne D.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2017
Na al een keer van een heerlijke lunch genoten te hebben, gisteravond prima gegeten bij Fuiks!
Eten uitstekend maar de bediening een welverdiende pluim!!!
Joke W.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2017
We hadden ons zeer verheugd op dit etentje. De vorige keer was een succes en door deze fijne herinnering waren de verwachtingen hoog. Wat viel dat tegen! Het eten was weer goed, maar de verrassing was eerlijk gezegd wel weg, want hoewel de borden mooi zijn opgemaakt, wordt het wel voorspelbaar hoe deze zijn opgemaakt.
Het restaurant is smaakvol ingericht en de ligging blijft natuurlijk mooi.
Maar, nu komt het. Wat kan bediening veel doen! De hele avond werden wij bediend door een jonge ober, die niet één keer vroeg of alles naar wens was, maar nog erger niet één keer langs kwam om ons van drinken te voorzien. Wij moesten hem daar constant op attenderen en het toppunt was dat één van ons water bestelde en hij alweer weg was, voordat de anderen hadden kunnen zeggen wat zij wensten. De wachttijd voor het eerste gerecht was ruim 5 kwartier en dat terwijl het restaurant niet geheel bezet was. De borden, bestek, glazen werden bepaald niet zachtjes neergezet. Het inschenken van de drankjes gebeurde voorlangs, terwijl er genoeg ruimte was om netjes naast de gasten te bedienen.
Dit keer dus geen lovende recensie helaas. Waarvan we eerst dachten een fijn restaurant gevonden te hebben, bedenken we ons nu voor we hier weer gaan eten.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2017
Lunchen bij Fuiks in Capelle aan den IJssel met inmiddels gepensioneerde oud-collega's wordt zeker een traditie als het blijft gaan, zoals het vandaag ging: vriendelijke ontvangst, mooie ronde tafel (in verband met rolstoel), adequate bediening en gezellige aandacht. De lunchkaart biedt ruime mogelijkheden: voor ieder wat wils. Gecombineerd met een goed glas wijn was het goed toeven vanmiddag. We hebben opnieuw gereserveerd voor een nieuwe ontmoeting in maart bij leven en welzijn.
Joke W.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2017
Voor het eerst bij Fuiks gegeten en dat was een aangename verrassing! We werden vriendelijk ontvangen en naar onze tafel begeleid. Er volgde een korte uitleg over het menu. We kozen voor de hazenpeper. Eerst namen we een bruschetta met heerlijke pata negra. Zelden zo'n lekkere bruschetta gegeten. De hazenpeper werd mooi opgediend en smaakte goed. Tussendoor kwam de bediening kijken of alles nog naar wens was en legde ongemerkt nog een servet neer, toen er één op de grond was gevallen. Precies zoals het hoort. De bediening was vrolijk en deskundig. Het nagerecht was een echte klapper. Nog nooit heb ik zo'n origineel gerecht gezien en het smaakte voortreffelijk: bitterkoekjes parfait/ gefrituurde dropveter/pindakaas bavarois/ "stickie ".
We hebben een fijne avond hier gehad!
Alie F.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Fam. F? Gistermiddag met familie hier gelunched. Acht volwassenen en vier kinderen. We hadden twee kinderstoelen gereserveerd. Deze stonden weliswaar klaar maar bij de hoge tafel met krukken zodat de kinderen tegen de onderkant van de tafel keken. Na hier iets van gezegd te hebben werd er een ronde tafel tegen aan geschoven. Wij hadden al geruime tijd geleden gereserveerd om 12.30 uur.Het was bijzonder druk met naar ons idee zeker twee gezelschappen en het hele terras zat vol. Na bijna een uur gewacht te hebben onder het genot van een drankje toch maar de lunchkaart eens gevraagd. Al met al duurde het veel te lang voor wij onze lunch kregen. Het eten was goed. Na weer een hele tijd te hebben moeten wachten de dessertkaart gevraagd. De tafel werd nog niet afgeruimd. Wel werden er glazen weggehaald omdat ze deze te kort kwamen werd er gezegd. Enkele mensen van onze tafel wilden koffie en deze werd direct gebracht. Toen de desserts kwamen ijs e.d. stond de tafel nog vol met lege borden en schalen en waardoor de desserts niet op de tafel pasten. De raketijsjes die voor de kinderen besteld waren, waren er niet bij. Deze werden later min of meer neergegooid toen er bij een andere tafel een borrelschotel werd neergezet. Wij hebben hier meer gegeten en alles was altijd prima verzorgd maar nu was het in een woord rampzalig. Er was veel te weinig professioneel personeel. Naeen fikse rekening te hebben betaald zijn wij toch wel. geïrriteerd weggegaan Heel erg jammer want wij hadden wel iets te vieren.
Fam M.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Onze eerste recensie: Met de overburen en hun zoon gereserveerd om eens lekker te gaan eten bij Fuiks. Lang geleden dat we geweest waren en we konden heerlijk buiten zitten. Onze bediening was top. Dacht met je mee en bij navraag over welke wijn aangeraden werd kwamen er meerdere flessen om te proeven, zonder problemen. Echt een beleving. We hadden drie verrassings menu's met o.a. overheerlijke licht gerookte zalm. Van de kaart een trio van eend geit en lam en een rund Fuiks classic als vooraf. De hoofdgerechten waren een Guilty Pleasure burger perfect medium gebakken, Lam met een combi van lamsstoof, lamsrack en kebab van lamsgehakt en drie heerlijke hoofdgerechten van de kok om bij te watertanden. De desserts waren ook gewoon goed. Hier kan je gerust eens gaan eten. En schroom niet om je te laten adviseren want dat kunnen ze gewoon en dan is "niets te gek" .
Paul L.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Vanavond hier gegeten voor de verjaardag van mijn moeder. Mijn vriendin is veganist, dus het is soms lastig om een geschikte plek te zoeken om met zn allen uit eten te gaan. Bij Fuiks is dit geen probleem! De koks zagen het juist als een uitdaging en in plaats de gebruikelijke salade met worteltjes die ze normaal voorgeschoteld krijgt als een verschrikte ober het woord 'veganist' hoort, kreeg ze heerlijke gerechten voorgeschoteld. Voor de rest van de partij is ook alles naar wens geweest. De bediening was attent, grappig en vriendelijk. Daarnaast konden de kids lekker buiten spelen naast het restaurant. Ik heb zelf 15 jaar parttime en fulltime in de horeca gewerkt, ook op management niveau en kan niets anders zeggen dan dat deze gasten begrijpen hoe het moet. Goeie ambiance en lekker eten. Echt een heerlijke avond gehad en kan Fuiks iedereen aanraden.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Was weer gezellig! Onze gastheer Ricardo heeft weer goed voor ons gezorgd. Het eten was zoals altijd weer lekker en verzorgd. Personeel attent en vriendelijk. Ook de kindermenukaart is leuk en een aanrader. Komen zeker weer terug.
maria anna .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Vanavond met een grote groep gegeten bij Fuiks, was goed verzorgd en lekker eten, de bediening was heel attent, en het was een geslaagde avond, zeker een aanrader om met een klein gezelschap te gaan eten.
Adebruin .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Afgelopen zaterdag bij Fuiks gegeten. Werden opgehaald met de sloep omdat de verbindings-brug door onderhoud afgesloten was. Leuk initiatief van de eigenaar die zelf aan het roer stond.
Eten was erg lekker. Vooraf de mosterdsoep en carpaccio. Beiden prima. Hoofdgerecht de tournedos en zeebaars. Tournedos erg lekker en boterzacht. Wel wat aan de prijs maar omdat hij erg goed was het geld ook waard. De zeebaars was helaas erg dun waardoor er, na hem van de graat te hebben gehaald, weinig vis over bleef.
Er werd een goed glas wijn bij geschonken en ook het speciaal biertje (voorstel van bediening) smaakte naar meer. Verder is de lokatie (we zaten eerst op het terras en later in het restaurant zelf) uitstekend. Kortom een prima avond gehad.
Willem H.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
Tijdens het rijden langs de lek hebben we een tussenstop gemaakt bij Fuiks eten&drinken.
Het terras zat helemaal vol, maar we zijn ergen op een loungebank erbij gaan zitten. De ober kwam vragen wat we wilde drinken. We hebben dit aangegeven en om de kaart gevraagd.
De kaart liet even op zich wachten en hebben deze jonge man nog maal aangeschoten om de kaart. Hij herinnerde zich wel dat we het gevraagd hadden, maar was dit geheel vergeten.

Nadat hij nog enkele bestellingen heeft opgenomen op andere tafels en nog wat heeft uitgeserveerd, kwam uiteindelijk de lunchkaart bij ons.
Er kwam een tafeltje vrij waar we heen zijn verhuisd, wat wel makkelijker eet dan de loungebank.
We hoorde nog andere gasten tegen deze zelfde ober praten over dingen die hij was vergeten of had beloofd. Misschien was het de warmte, maar hiervoor geven we voor de service wel een 5. Uiteindelijk werd de drank en eten door andere bediendes bij ons aan tafel gebracht.
Het is niet een goedkopen kaart, maar het eten ziet er allemaal heel goed uit.
Zelf hebben we biologisch brood (heerlijk vers) met zalm genomen. De smaak was perfect.
We gaan hier zeker naar terug om in de avond een diner te nemen.
PeterCoby D.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2016
Wij zaten op het terras vanwege het prachtige weer. Wat een geweldige locatie! Beroeps- en pleziervaart trekken voorbij, da's genieten. De inrichting van het terras is ruim met goed meublilair waaronder zeer grote en effectieve parasols. Eten was goed. Bediening iets aan de trage kant (wat wil je op zo'n dag......), wel vriendelijk en enthousiast èn vrijwel foutloos. Kortom we hebben met z'n vieren heerlijk genoten.
Brigitte22 .
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2016
Mooi terras met uitzicht. De maaltijd salades zijn goed maar relatief duur waardoor wat mij betreft de prijs/kwaliteit verhouding scheef is.

Het was onverwacht zonnig zodat we op het mooie terras konden plaats nemen. Omdat we beiden zin hadden in salade bestelden we de geitenkaas salade en de salade met zalm. Grote porties en heerlijk, maar relatief duur in vergelijk met de andere lunch gerechten. Wellicht is een kleinere portie aanbieden voor minder geld een optie.
Rogier A.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2016
Met collega's gegeten bij Fuiks. Het eten was goed maar het duurde vrij lang voordat er een bestelling voor het drinken werd opgenomen. Tevens vond ik het eten te laat komen. Het voorgerecht kwam pas om 20:00 uur. We waren er al om half 6 om te borrelen en gingen rond 7 uur aan tafel. Na het toetje gingen we direct naar huis. De locatie is echter leuk zo aan het water.
Martine B.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2016
Op Moederdag bij Fuiks gegeten met drie volwassenen en 2 kinderen. Het was heerlijk weer en we konden gezellig op het terras zitten.
Er kwam gelijk iemand naar onze tafel om te vragen wat we wilden drinken en of we stokbrood wilden. Na het stokbrood gekregen te hebben, kregen we gelijk de kaart en bestelden 3 tournedos en 2 kindergerechten. De tournedos waren heerlijk van smaak maar 1 van de stukken oogde kleiner dan de andere stukken. Dit hebben we kenbaar gemaakt en de bediening zou dit doorgeven aan de keuken. Na ca. 5 minuten kwam de kok aan tafel en kwam uitleggen dat in principe alle stukjes rond 175 gram zijn. Maar om ons tegemoet te komen had hij een klein stukje extra gebakken. Dit vind ik nu service en klantgericht/vriendelijk!!
De bediening doet echt zijn best om alles goed te laten verlopen met een glimlach om hun gezicht.
We zijn hier echt tevreden en met volle buik weggegaan en komen zeker binnenkort terug.
We hebben ook een andere ervaring met Fuiks maar als ze dit voortzetten, komen wij zeker veel vaker terug!
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Steeds opnieuw is het goed toeven bij Fuiks. Nu - gezien het prachtige weer - op het schitterend gelegen terras langs de IJssel van 15.30 uur tot 19.30 uur.
Eerst wat drinken en wat hapjes: Thaise snacks en Kip en Iberico. Het eerste is zeer voor herhaling vatbaar. Het tweede - vinden wij - minder: te grote stukken vlees en de buikspek erg vet. Vervolgens bruchetta Pata Negra als voorgerecht (= aanrader!) en Tarbot en Flank steak (250 gram) als hoofdgerechten, gecombineerd met een zeer frisse Quinta Hinojal Rosé. Afgesloten met koffie. Het koekje bij de koffie is - na het diner - wat minder aansprekend.

Tijdens ons bezoek werd de 400.00e klant verwelkomd. Een bewijs dat het - steeds opnieuw - goed toeven is bij Fuiks Eten en Drinken. Op naar de 500.000....