Fugu

Van Vollenhovenstraat 15 3016 BE Rotterdam Nederland Kaart

Over restaurant Fugu

Japanse parel in Rotterdam

**Extra info over de Albert Heijn actie bij FUGU:**
Voor de AH actie heeft FUGU een zeer authentiek traditioneel Japans menu voor je samengesteld.

Wie Rotterdam zegt, zegt Wereldmuseum, Erasmusbrug, Euromast, Scheepvaartkwartier en ga zo maar door. Fugu mag wel spreken van een absolute toplocatie te midden van al deze culturele bezienswaardigheden. In het gezellige Westelijk Handelsterrein, oftewel de overdekte horecastraat van Rotterdam, vind je dit Japanse restaurant. Fugu betekent kogelvis, maar om je meteen uit de droom te helpen (of juist gerust te stellen); deze vis wordt hier niet geserveerd door het wereldwijde verbod om deze Japanse delicatesse te importeren. Werp een blik op de kaart en je bent verkocht!

Meer informatie over restaurant Fugu

Dinsdag t/m Donderdag 15:00 - 22:00
Vrijdag en Zaterdag 16:00 - 23:00

Erg kort
Maupert .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Afgelopen zaterdag heeft Fugu voor ons, 13 personen, een Sushi kookworkshop verzorgd. De workshop heeft ongeveer 4 uur in beslag genomen. In veel gevallen zie je bij dit soort (goedkopere) workshops dat er slechts enkele sushi's gemaakt worden. Bij Fugu krijg je de kans om vrijwel alle soorten te leren maken. De begeleiding was erg goed, locatie was gezellig en het eten was goed. Echt een aanrader. Afhankelijk van de grote van de groep kunnen je eigen wensen ingevuld worden.
Bas H.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
Restaurant vrijwel leeg, toch ivm ?? niet mogelijk om buiten te eten. Eerste 2 sushis niét lekker, droog en smakeloos. Volgende 2 waren heerlijk. Daarna chabu chabu, makkelijk zou je denken, maar dan moet de bouillon wel op smaak zijn , helaas!! Al met al géén aanrader, jammer want het ziet er veelbelovend uit. Bediening prima overigens.
JMRI .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Het eten voor all you can eat is okay. Maar de bediening is echt zo slecht en service kennen ze al helemaal niet!! De eetstokjes waren kapot, vroeg hiervoor nieuwe en wat later bleek deze werden voor € 0,50 ct in rekening gebracht hoe triest is dit?? Ons zien ze niet meer!!
Annie S.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2016
We hadden nog een groupon liggen voor de Shabu Sabu in dit restaurant. Die besloten we te gaan gebruiken op de laatste dag van onze vakantie. We werden allerhartelijkst ontvangen. Vooraf werden enkele sushi's geserveerd met goede uitleg over hoe je die het beste kon eten. Dat hadden we nog nooit eerder meegemaakt en we zijn zeer blij met wat we geleerd hebben. De fondu zelf was overvloedig. Ook nu weer goede uitleg over hetgeen op tafel neergezet werd en wat lang of juist kort in de bouillon moest garen. We kregen er een lekker sesamsausje bij en een kommetje met een rauw eitje, wat geklutst kon worden met sojasaus en waar je vlees, vis of groente doorheen kon halen . Het ei stolt dan rondom het warme eten. Gezellig en mooi uitziend restaurant maar dat vind ik voor alle restaurants in het Westelijk Handelsterrein gelden. Zoals al eerder gezegd: prettige en zeer deskundige bediening. Wij gaan er beslist nog eens terug naartoe.
Annelies-hobbykok .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
De hoge verwachtingen die wij hadden na het lezen van voorgaande recensies, werden niet helemaal waar gemaakt! De locatie is super; een van de restaurants op het Westelijk Handelsterrein. Het interieur is ook gezellig (niet echt Japans strak/minimalistisch, maar wel Aziatisch). Het is wel klein, dus je zit dicht op elkaar, maar toch vinden wij dat gezelliger dan die massale 'all-you-eat'-(Japanse) restaurants. De bediening was wel attent (sommigen spreken alleen Engels), maar toen we bijvoorbeeld de lamskotelet terug stuurden omdat hij te gaar was i.p.v. rosé, werd het terug genomen met de opmerking dat 'het bij ons zo hoort'! Pas nadat wij er na een tijd later weer om vroegen, kregen we een nieuwe die wel goed was.
Voordat we bestelden van de (wel goedkoop ogende geplastificeerde 'snackbar-achtige') kaart, kregen we het advies niet teveel sushi tegelijk te bestellen maar ook wat warme gerechten omdat de sushi vers wordt gemaakt door twee sushikoks en dat anders de wachttijd wel erg zou oplopen. Toen ik antwoordde dat ik sushi graag als voorgerecht eet (dus tijdens de eerste ronde van de 5, waarvan wij er overigens altijd maar 3 halen) antwoordde hij dat Japanners sushi juist als laatste eten, omdat de rijst nogal vult.
In vergelijking met andere Japanse restaurants met dit concept is de kwaliteit m.n. van de sushi wel beter, maar ook duurder. Je kunt kiezen uit standaard - en speciaal menu (8 euro p.p. duurder) met ruimere keuze, waarbij je voor sommige gerechten b.v. de dragon roll nog eens 2,50 extra betaalt. Ook kun je voor het standaardmenu kiezen en enkele gerechten uit het speciaalmenu voor 1,50 of 2,50 per gerecht bijbestellen. Wij kozen voor deze optie omdat je per tafel voor een menu moet kiezen en niet per persoon.
Kortom: wij vonden het wel lekker en gezellig, maar niet echt de hogere prijs waard (t.o.v. andere 'all-you can-eat'-Japanse restaurants).
Margot K.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2016
We hebben hier Shabu Shabu fondue gegeten met een groupondeal. Uitleg was erg goed en duidelijk. Je krijgt een pan met bouillon en daarbij groenten, paddenstoelen, tofu, garnalen, zalm, biefstuk, kip en noodles (dus voor elk wat wils). Het is de bedoeling dat je deze ingrediënten in de bouillon gaar kookt. Dat gaat heel snel. Aan het eind houdt je een lekkere krachtige bouillon over die je gewoon kan opdrinken. Het is heel gezellig om te doen. In Japan is dit een familie gebeuren. Dat was het bij ons ook. We waren met z'n vijven met een groupon voor 4 personen. Voor de vijfde werd gewoon de grouponprijs berekend. Heel attent. De zaak heeft een authentiek Japans uitstraling met een echte kogelvis in een aquarium.
Helene B.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
We kozen voor Fugu omdat we niet naar een standaard all you can eat sushi restaurant wilden gaan.
De ober vertelde ons hun concept en legde de menu kaart uit. Net zoals bij all you can eat restaurant moesten wij een kaartje invullen. We mochten van de ober geen streepjes zetten bij de gerechten, maar cijfers, wat bij de 1e ronde een heel boekhouding opleverde voor 6 personen. Bij de volgende "rondes" gewoon streepjes gezet.
Degene die de wijn proefde, kreeg de opmerking van dezelfde ober dat hij niet op de juiste wijze wijn proefde en langzamer zijn glas moest draaien..... Sommelier in opleiding????
Gerechten waren heerlijk bereid, en de overige bediening was heel aardig en klantgericht daarom toch een 6 gegeven.
Renée R.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2016
Laat ik beginnen te zeggen dat ik geen fan ben van all you can eat Japanse restaurant, omdat de kwaliteit over het algemeen ver te zoeken is, het niets met Japans eten te maken heeft en er net iets te veel families met jengelende kinderen zitten. Dat gezegd hebbende ben ik van mening dat Fugu wel de minst erge van de all you can eat Japanners is. Het is een wat kleinschaliger restaurant, waar je rustig en ontspannen zit in sfeerlicht. Wat betreft het eten: laat ik met het minder positieve beginnen. De tempura lijkt meer op kfc dan op tempura (maar dat is vrijwel bij elk Japans restaurant in Nederland het geval), veel van de rollen hebben een te hoog mayonaise gehalte (sinds wanneer eten Japanners constant mayonaise? kan er dan ook appelmoes bij?) en veel rollen hebben gefrituurde inhoud (garnaal/krab). Daarnaast moet je om de wasabi steeds opnieuw vragen. Nu het positieve: van de rollen en sushi zonder mayonaise of frituur is de kwaliteit wel degelijk goed! De vis was vers en het eten was goed op smaak. Conclusie: voor een all you can eat Japanner zeker goed en een aanrader!
Felicia R.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2016
Wij zijn op een rustige dinsdag gaan eten bij Fugu, en het beviel erg goed! Wij zijn kritische klanten als het gaat om sushirestauranten. Mijn vriendin werkt namelijk al zo'n 7 jaar bij verschillende sushi restauranten, en wij proberen er veel uit in Rotterdam.

Fugu heeft een fijne bediening. Ze proberen het je het naar je zin te maken, en vragen regelmatig of alles nog bevalt.

Het eten zelf is prima! Alles wordt vers bereidt en is dan ook te proeven. Het mysterietoetje was in Fugu echt te gek! Er was keuze uit een chocolade taart van Dudok of lycheeijs met Japanse pruimenwijn.

Wij zullen vaker komen.
Imen M.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2016
Al meerdere keren bij Fugu wezen eten en altijd tevreden geweest. Een echte aanrader zijn de lamskoteletjes, de geflambeerde sint-jacobsschelp en zonder twijfel de verse sushi (favoriet: Vulcano roll) het decor is fraai met een leuk achtergrond muziekje en de bediening heeft ook leuke japanse kimono's aan. Iets langer duren de gerechten dan gemiddeld maar dat verdient zich dubbel en dwars terug in de smaaksensaties
Sybe155 .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Met de Xenos restaurantbon een speciaal traditioneel Japans 4 gangen menu. Bouillon in theepotje superlekker. Zeebaars, hertenbiefstuk saté, ingrediënten van sushi om zelf sushi samen te stellen. Alles supervers en erg lekker. Grote pot bouillon met glasnoedels, groenten en andere ingrediënten vond ik het minste gerecht. Maar zelfs het in Japan ongebruikelijke nagerecht was erg lekker. Bijzonder was de tijd die genomen werd om uitleg te geven over de gerechten, over Japanse gewoonten en over de manier waarop men het restaurant graag wil runnen. Minpunt is de te hoge temperatuur en de krappe ruimte in het restaurant. Het is niet goedkoop maar wij vonden het de prijs zeker waard. Een avondvullend programma!
Sara N.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
Helaas viel dit restaurant ons tegen.
De bediening was erg slecht. Nadat we nieuwe (schone) glazen vroegen (er zaten make-up resten op de glazen) werden we raar aangekeken en de rest van de avond op een vervelende manier bediend.
De sushi was lekker, de andere gerechten vielen tegen.
Tamdo .
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2016
Was een super ervaring! Heerlijk eten, leuke service qua uitleg over ons eten en de sake!! Wij gaan binnenkort zeker weer terug .
MCM010 .
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2016
???
Met vrienden een fantastische avond gehad. Je stapt Japan binnen! De bediening is uitermate vriendelijk en behulpzaam en legt ons uitgebreid alles uit over het Japanse verrassingsmenu. Dit is geen sushi-vreetschuur met "all you can eat" maar een echt Japans restaurant met aandacht voor de gasten en verse ingrediënten.
Fousert .
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2016
Prima! We waren met z'n vieren met AH-bonnen en hebben ervan genoten.
Vooral de gefrituurde sushi was heerlijk! Dit was de tweede keer dat we bij Fugu gingen eten en we komen vast nog wel eens terug.
DB010 .
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
Al meerdere malen bij Fugu van de altijd verse sushi genoten. Ook het decor ziet er leuk uit en vaak is er op de bediening ook weinig aan te merken. Deze avond was de service echter ronduit slecht. Zo wilden wij bijvoorbeeld een fles wijn bestellen. Los van het feit dat onze eerste en tweede keuze uitverkocht waren (kan gebeuren), kregen wij een glas om de wijn te proeven, waarna de serveerster voor onbepaalde tijd verdween. Na vervolgens bij een ander de wijn te hebben besteld, duurde het nog een half uur, voordat deze arriveerde. Begrijpelijk dat het wachten op sushi wellicht iets langer duurt, als het druk is. Dat een wijntje inschenken zo een grote uitdaging is, had ik echter niet verwacht. De rest van de avond bleef het lastig om de aandacht van de bediening te trekken. Kortom: volgende keer nog 1 poging wagen en anders genoeg andere opties in Rotterdam voor verse sushi.
LvGageldonk .
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2015
Het was weer heel smakelijk. Goed rekening gehouden met mijn dieet. Leuke uitleg over het eten. Zeer vriendelijke bediening. Ik hoop dat het klassiek Japanse eten op het menu blijft.
Hpma .
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2015
Het overtrof onze verwachtingen!! Heel lekker en bijzonder gegeten. Een keer heel anders dan andere Japanse restaurants.
Bibi247 .
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2015
Ik heb zondag bij Fugu gegeten met de AH bon en we werden vriendelijk ontvangen. We mochten zelf een plekje uitkiezen. We begonnen met een Japanse thee, wat heel eenvoudig is maar goed smaakt.
We kregen eerst als voorgerecht de Japanse boontjes en een bouillonsoepje. Daarna kregen we de Japanse sushi en de bediening legde uit hoe dat ontstaan is in Japan en liet ons zien hoe je dat moet eten.
Dat was op zich geen slecht idee van hem. Daarna kregen we zeebaars in folie gewikkeld en tempura sushi. Die was wel echt overheerlijk met de mayonaise en honing ernaast.
Daarna kregen we tot onze verbazing nog div gerechten op onze bord, waaronder biefstuk in een potje met mie en de hertenbiefstuk smaakte ook overheerlijk, lekker zacht en op smaak.
En het toetje met fruit maakt het wel af. Tussendoor hebben we de Japanse pruimenwijn gedronken, ook dat is een aanrader als je van zoet houdt.
Omdat we het zo gezellig hadden en nog bleven kletsen kregen we gratis thee.
Ook zonder ah bon zou ik weer langs willen komen. Ik kom niet uit Rotterdam, maar zou graag ervoor over hebben om daar weer een hapje te eten.
Complimenten aan de kok en de bediening.
Bekertje .
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2015
Fugu is prima, maar er zijn wel diverse verbeteringen mogelijk. Ik kreeg erg het gevoel dat Fugu iets probeert te zijn wat het niet is. Het is het allemaal net niet. De gerechten worden begeleid door een verhaal waardoor het iets heel bijzonders lijkt, maar dat valt tegen. Verder kan er wat mij betreft net iets meer aandacht zijn voor service. Bij binnenkomst kregen wij eerst een tafel waar we eigenlijk niet aan pasten omdat we erg dicht naast de 'buren' zaten. Dat zag je meteen (er stonden bijv ook maar 3 stoelen ipv 4), maar de ober blijkbaar niet. Verder vroegen wij om een Japans biertje en dat had men niet koud staan wat je wel zou verwachten bij een Japans restaurant. Dit werd voor ons in de vriezer gezet en daar moesten we vervolgens herhaaldelijk om vragen. Eén gerecht werd zonder uitleg op tafel gezet. Een en al deed soms wat knullig en onhandig aan, zoals hoe dingen geserveerd werden: een kommetje met rijst waarin de duim van de ober verdwijnt, een 'hot pot' die gevaarlijk wiebelt als hij op een verwarmingselement gezet wordt. Het eten was verder prima (maar voor de prijs verwacht je iets specialers). Ook de ober was verder wel heel vriendelijk.