Fromagerie Kef

Meer informatie over restaurant Fromagerie Kef

• : Parkeerplaats

Emma D.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2014
Vandaag een uitgebreiden proeverij bij Kef gegeten. Drie gangen kaas en een gang charcuterie, met bijpassende wijnen en goed stokbrood. De kazen waren allemaal heerlijk, en de wijnen paste goed bij elk plankje. De charcuterie was ook lekker maar niet zo lekker als de kazen. De rilletje van gans smaakte ook wat flauw in vergelijking met alle zoute worstjes en mega lekkere ham. Wat wel jammer was was dat we na het serveren van de plankjes vaak nog lang op de wijn moest wachten. Het is toch het leukst als dit tegelijk gebeurt zodat je alles samen kan proeven, en daar waren wij te ongeduldig voor met al die heerlijke kazen voor onze neus.
Lianne C.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2014
Enige tijd geleden hier dan eindelijk de proeverij gedaan op een zondag, het was prachtig weer en wat mis je dan een terras bij KEF, maar goed, binnen zitten in de heerlijke geuren van de verschillende kazen is ook geen straf. Vriendelijk ontvangst, idee dat de dames erg kundig zijn en weten waar ze het over hebben. Wij hadden de uitgebreide proeverij genomen waarbij we niet alleen kazen kregen maar ook worst en rillete's, bijna alles was echt heerlijk, goede verhalen bij de kazen en worsten. Alleen 1 puntje van kriktiek, wij krijgen de wijn steeds veel later dan de kazen werden neergezeten, het zou fijn zijn om deze in het vervolg tegelijk te krijgen.
Emma R.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2014
Vorige week zondag werd ik verrast door mijn ouders, vrienden en vriend met een kaas/wijn proeverij bij Kef voor mijn verjaardag! Kef is al lange tijd mijn favoriete plek om een heerlijk kaasplankje samen te stellen, een proeverij stond al een tijd op mijn to do lijst. Bij binnenkomst was het erg druk, maar ons tafeltje stond al klaar. We werden warm ontvangen en naar onze plek gewezen. We moesten best even wachten op onze wijn & kaas maar de lieve en spontane dames lieten ons weten dat het allemaal zou komen en dat het nu even druk was ivm de wisseling tussen de rondes. Als ze aan je tafel komen vertellen nemen ze alle tijd om je in geuren en kleuren te vertellen over de wijn en kaas. Ze zijn ontzettend kundig en vertellen met zoveel passie dat het tussendoor wachten helemaal gecompenseerd wordt. Leuke verhalen over de kaas maar ook over de afkomst maken je gelijk enthousiast. Twee rondes met de heerlijkste kazen en knapperig brood worden vergezelt door een lekker glas wijn. Was een goede zondag-besteding, en zeker voor herhaling vatbaar!