Fromagerie Crignon Culinair

Meer informatie over restaurant Fromagerie Crignon Culinair

6,6
Miens95 .
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2015
Prima gegeten hier! Na het lezen van de recensies waren wij enigszins sceptisch. Wij hadden een grouponbon en zijn dus toch gegaan. Echter werden we erg goed bediend door de vriendelijke eigenaar en de fondue die wij hadden gekozen (Fribourg) was lekker. Bij de groupon was een mandje vers gebakken brood inbegrepen. Het restaurant zelf is klein maar heeft een prima sfeer. Al met al leuk om een keer te proberen!
Esther H.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2015
Ramen die stuk zijn dicht geplakt met duct-tape ventilator boven de tafel die denk al minimaal 20 jaar niet is schoon gemaakt, lampenkappen met dooie vliegen erop!! Alles zo vies echt geen woorden voor!! Daarnaast was de kaasfondue slech, vies dus nee ga alsjeblieft niet! Jammer dat ik geen foto's kan posten op deze site
Beau V.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2015
Hier terecht gekomen via amigoamigo.
Restaurant is klein en vies en duidelijk aan renovatie toe. Erg ongezellig en krakkemikkig.. Vies en smerig behang.
Nooit meer!!
Stella W.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2015
Heerlijke kaasfondue gegeten hier. Met Social Deal vouchter. Echt niets op aan te merken. Ondanks dat er maar één personeelslid (eigenaar?) was (die ook nog een baan overdag heeft vertelde hij) liep alles prima en was alles prima in orde. Goed eten, vriendelijke gedienstige man. Ik las de negatieve (en positieve) recensies, maar er bleek voor ons dat dit geheel niet van toepassing was. Alles prima en netjes. Zelfs de toilet was netjes, maar wel klein.

Ik vind het een aanrader!
DennisHaarlem .
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2014
Drie maanden geleden via een Groupon daar terecht gekomen. Na de recensies te hebben gelezen rees enige twijfel over de aankoop van de bon. Maar, toch maar gegaan, en eerlijk gezegd was het allemaal nog erger. De kaasfondue was simpelweg vies, zat in een caquelon met verschillende barsten en stukken er af. Het brood smaakte zoals eerder vermeld naar afbakbrood van de supermarkt.
Het pand zelf was gewoon ranzig. Overal vlekken op de vloer en de muren, de tafels en stoelen plakten een beetje, de wc is met geen pen te beschrijven.
De bediening leek het in de gaten te hebben, en voerde een overmatig vrolijke slapstickshow op. Maar dat kon het allemaal niet meer redden.
Na vertrek hebben we een goeie slappe lachbui gehad, en ons daarna voorgenomen om nooit maar dan ook nooit meer naar Crignon te gaan.
Brrrr....
Isabelle R.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2014
Het pand/restaurant zag er van buiten leuk uit, oud pand naast de Nieuwe Kerk. Maar het eten (waar het om gaat) was kortom DRAMATISCH! Zulke vieze kaasfondue heb ik nog nooit gegeten (en ik heb een flink aantal restaurants geprobeerd). Maar dit sloeg alles! Het was een vette drap (olie lag op de fondue) die naar een soort opgewarmde smeerkaas smaakte. Geen wit brood, alleen oud bruin. Geen salade bij de fondue. Service was wel redelijk. Het restaurant was helemaal leeg dus we konden gaan zitten waar we wilde, maar er waren wel een paar ramen gebroken dus overal was het koud op een hoek na. Na nog geen 10 minuten zijn we opgestapt, eten en drinken laten staan, en ergens anders gaan eten. Ik had een bon via Social Deal maar ik zou iedereen afraden deze te kopen of om hier ooit te gaan eten.
Annemarie K.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2014
Crignon is piepklein restaurantje in een oud pandje achter de Nieuwe Kerk, waar je via een zeer steil trappetje (niet te doen voor ouderen en slecht ter been) bij de eetzaal komt op de eerste etage. Er kan in deze ruimte geen raam open, het was er ook muf en benauwd, bij een drukke avond moet dat nog erger zijn. De manager of baas had naar vermoeden geen zin in gasten, hij keek verveeld, ongeïnteresseerd, verwelkomde niet, had er gewoon geen zin in en zat merendeel van de avond verveeld buiten te roken. De jonge dame die bediende was voorbeeldig, zeer netjes, bescheiden doch oplettend, attent, die verdient het om in een veel beter restaurant te werken. De hele avond herhaalde zich de cd van Louis Armstrong. Er was met de korting bon keuze uit 8 soorten kaasfondue, de roquefortfondue zag er als havermoutpap uit, korrelig, rare structuur, maar redelijk van smaak. Groene salade was vers, voor twee voldoende. Het brood leek afbakbrood, kan beter. Als specialiteiten restaurant miste ik passie en kwaliteit. De serveerster doet haar uiterste best om het goed te maken, echt, maar als ik terugkom zou dat voor het eten moeten zijn en niet voor de bediening.
Stefanievl .
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2014
Ook wij zij met een socialdeal bon gaan eten bij Crignon. Ik weet niet wat andere mensen doen bij het kopen van een bon, maar ik google dan even het restaurant of lees wat op Iens.nl erover. Zodoende wist ik al dat het een klein (hartstikke prima) restaurant was. Over de fondue's waren de reacties verschillend, dus toch geprobeerd. Ik kan niet anders zeggen dat dat we een super leuke avond met hartstikke lekkere kaasfondue gehad hebben. Vooral de Chaume en de Ardonnaise zijn aanraders! Pluspunt dus: je kunt zelfs met een bon nog kiezen uit een stuk of 8 soorten! Niks waterig, niks smakeloos en het brood was super en werd op tijd aangevuld. We hebben er zelf nog wat groenten aan toegevoegd (extra betalen, maar je betaalt immers al weinig voor die bon). Het meisje was inderdaad in haar eentje, maar ze deed erg haar best! Het is inderdaad net een woonhuis, met steile trap en ietwat kleine wc's,maar is dat juist niet de charme van Amsterdam? Wij vonden het top!
Mbakker123 .
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2014
Wij hadden een groupon ( dus goedkope deal) en daardoor werd het nog een enigszins lachwekkende avond. Al zijn we niet langer dan nodig binnen geweest. Slechte 1 vrouws -bediening (geen onwil maar onkunde): onvolledige bestelling brengen, tot 2 x aan toe, geen contact kunnen krijgen met de bediening (dus heel lang wachten op extra brood). Maar het ergste van alles : de kaasfondue was niet lekker ! Echt, uit een pakje vd supermarkt is t 10 x beter en lekkerder. Dit smaakte soms zelfs vies..had rare bijsmaak. We hadden 2 verschillende smaken besteld maar smaakte bijna eender. Nog nooit zulke slechte kaasfondue gehad ! Brood was volgens mij van dat afbakbrood uit de supermarkt. Wit, klef en smaakloos. Kortom, zsm de rekening gevraagd en de benen genomen. Oh ja, het pand zou best leuk kunnen zijn mits je het smaakvol inricht. Dat was niet het geval. wc's lachwekkend krap. Alle spullen die je ziet zijn oud, viezig etc. Echt een dikke no go
Lenlen92 .
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2014
Een paar weken geleden hier op een doordeweekse avond wezen eten met mijn moeder. Het restaurant is heel klein, voor sommigen kan dit storend zijn maar wij vonden het juist knus en gezellig. We konden via een Groupon menu kiezen uit verschillende soorten kaasfondue's. Welke we hadden weten ik niet meer precies maar het was een variant van pittige soorten kazen en die beviel ons heel goed! De rest zag er ook heerlijk uit op de kaart dus we konden haast niet kiezen. Enige minpuntje was dat de service niet optimaal was (lang wachten op eten en drinken), dit kwam omdat de serveerster helemaal in haar eentje stond en het erg druk werd in het restaurant, dus begrijpelijk maar misschien wel iets om van te leren voor in de toekomst.
Jos S.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2013
het personeel is erg aardig en deed er van alles aan om het ons naar de zin te maken. we hadden 1 groupon voor 2 personen met een basicfondue en de 3e had roquefortfondue. doordat er veel bloem cq maizena in zit ben je na een paar happen echt vol. en helaas als een steen in je maag. jammer.! het kan zo goed zijn. wanneer we weer fondue gaat eten gaan we zeker niet hier meer heen. in het verleden stond deze tent echt goed bekend.! er werd geen nederlands gesproken, alhoewel het een meisje van de bediening echt haar best deed .
NoraAngie .
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2013
Ondanks de slechte recensies toch gegaan. Geukkig maar! Heerlijk gegeten, gezellige kleine ruimte met een vriendelijke jongen in de bediening. Heerlijke kaasfondue en brood extra werd steeds bijgevuld, al met al een heerlijke avond gehad. Prijs kwalitiet met een Groupon bon geweldig, maar zelfs zonder Groupon gaan we er zeker terug. Gewoonweg de moeite waard!
Irene 1955 V.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2013
We hebben gebruik gemaakt van een Groupon deal. De kaasfondue met roquefort was erg lekker. We kregen voldoende wit stokbrood. Het werd ongevraagd bijgevuld. Ik vond het jammer dat je met 2 personen maar één soort fondue mocht kiezen, terwijl je wel ieder een eigen schaaltje krijgt! Wij hadden het wel leuk gevonden om te delen! Bij het eerste mandje met stokbrood kwam ook een schaaltje met lekkere kruidenboter. Toen wij de beide schaaltjes met de fondue ophadden kwam de bediening vragen of we nog wat kaasfondue wilden hebben. Wij vonden de drankjes wel behoorlijk aan de prijs! 4,20 Euro voor een glas wijn in dit restaurant is gewoon te duur!
De bediening [1 persoon] was attent, maar zou geen tijd kunnen hebben voor een persoonlijke touch omdat hij constant in de weer was met bedienen en trappen lopen.
De inrichting is zeer basic. Wanneer wij geen bon hadden gehad waren we er waarschijnlijk niet naar binnen gegaan. Je ervaart het niet direct als een restaurant. Je komt binnen in een halletje. Daar zijn trappetjes naar beneden[keuken] en een paar treden omhoog. Daar is een ruimte met een bar[waar niemand is] en zijn de uiterst kleine toiletten met deuren die niet goed sluiten! Daar is ook de zeer steile trap omhoog met smalle treden die je naar het restaurantgedeelte brengt. Je kunt zien dat het van oorsprong een woonhuis was.
SanneJim .
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2013
We hebben hier 10 november jl gegeten.
Het leek een mooie deal van Groupon om voor 15 euro onbeperkt te kunnen kaasfonduen.
Omdat er op het plaatje ook groenten stonden hadden wij niet verwacht hier voor extra te moeten betalen. Die inrichting is erg verouderd en lijkt op een oude huiskamer, maar ach smaken verschillen. De bediening van Fromagerie Crignon was niet erg vriendelijk en al helemaal niet toen we om een tweede kaasfondue vroegen.

Daarnaast was ook het sanitair aan een opknapbeurt toe. ( toilet lekte en de hele boel stond blank, niet bepaald fris)
Liesbethpas .
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2013
Vandaag hier gegeten met 4 personen met de groupondeal een ongezellig onderkomen , want geen restaurant mag heten .
ik heb nog nooit zo'n slechte Kaasfondue gegeten , totaal geen smaak aan, zelfs een kant en klaar fondue van de supermarkt smaakt beter en het stokbrood was hard afgebakken. En dan staat er nog in dat je 2 uur de tijd heb , nou wij waren al uitgegeten na 20 minuten.
Wat een aanfluiting
Cowboy .
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2013
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet wist wat ik moest verwachten na de negatieve recensies maar ik dacht we doen het toch.Op zich een heel mooie studentenflat maar daar houd het wel mee op.Service ok maar kaasfondue te waterig en het brood was keihard.We moesten bijbetalen voor de groenten (tomaten en uitjes) en we waren na 1 uur weer weg. Geen aanrader.
Ini66 .
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2013
Wij hadden ook nog een bon van social deal en na het lezen van alle slechte recensies ernstig aan het twijfelen gebracht. Uiteindelijk besloten om het zelf maar eens te proberen en het bleek een goede beslissing. Heerlijk gegeten. Kaasfondue met stilton is echt heerlijk en ook die met de hamreepjes erin smaakte zeer goed. Zeker geen maizena!! Het (bruine) brood was heerlijk vers. Erbij gebakken champignons, ook heerlijk in knoflook gebakken. De wijn smaakte prima. (geen hoofdpijn de volgende dag) de bediening was prima maar inderdaad alleen en daardoor voortdurend heen en weer aan het lopen. We moesten wel even wachten op ons drinken en eten maar niet irritant lang. De keuken is beneden. Het trappetje is inderdaad heel steil dus dat is al een prestatie op zich voor de ober om elke keer op en neer te klimmen. Kortom: een heerlijk adresje voor kaasfondue in een typisch amsterdams pandje midden in het centrum. Mijn advies is:Ga het gewoon zelf proberen, en ga niet altijd uit van de mening van een ander
Karin V.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2013
De kaasfondue met chaumes was heerlijk, de normandische iets minder, beetje aan de flauwe kant.
Salade prima en groot bord crudités ook.
Lekker (wit) knapperig stokbrood erbij, niks mis mee.
Wel jammer dat we geen cappucino na afloop konden bestellen, we werden naar het naburige café verwezen want er was alleen espresso. Al met al ben ik best tevreden.
Linda V.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2013
Gisteren hier wezen eten voor de eerste keer en met een Groupon deal. Toen we binnenkwamen werden we naar boven verwezen waar het erg huiselijk is. Wat ikzelf wel gezellig vond. De bediening was zo ongeïnteresseerd dat ik daarom alleen al nooit meer terug zou gaan. Maar dan komt het waar je uiteindelijk toch voor komt en hopende dat de vorige recensies niet waarheid zouden worden. Maar helaas was niets minder waar. De kaasfondue was overduidelijk aangelengd met maïzena en wij kregen een ander bakje dan de betalende klanten. Was overduidelijk wie er met de Groupon deal zat, beschamend gewoon! Het brood was niet afgebakken en klef waardoor wij na twee happen de tent weer snel verlaten hebben. Daar in tegen zeggende dat de kaasfondues van de betalende klanten (Groupon is ook betaald, maar voor dit restaurant geld dat niet ofzo) zagen er wel redelijk uit. Voor ons een nooit meer. En mocht je nu nog in bezit zijn van een Groupon deal: beter doorscheuren die bon, want het is die 15,- euro totaal niet waard!
Jolanda V.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2013
Gisteren hier met 3 personen gegeten. Het is een beetje een obscuur tentje. Je moet 2 trappen op en dan kom je op een zolderverdieping die eruit ziet als een studentenkamer met een enorm lichtgevende ijskast en een keukenblok met geiser. Er loopt 1 meisje rond die alles doet. Ze is dus bijna niet in de zaal aangezien de keuken die (door haar) bediend wordt op de bg grond is. Drankjes of andere dingen bestellen lukt dus bijna niet. De traditionele kaasfondue is vrij smaakloos, de stilton wel lekker maar klonterig en de camembert zuur.