Friuli

• Toegankelijk voor rolstoelen
Voordelig
Tsjies .
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Perfetto! Het eten dus. Friuli heeft veel meer op de kaart staan dan alleen pizza's en het is zeker de moeite waard dat te proberen. De inrichting mag dan wat oubollig aandoen, de plek is ook niet om over naar huis te schrijven maar het eten is erg goed. Zelf had ik de saltinbocca, inclusief salieblaadje zoals het hoort en de disgenote had de vegetarische lasagne. Beide gerechten waren prima. De lasagne overigens, was voor twee mensen ook voldoende geweest. De bediening was vriendelijk en komisch rommelig maar niet echt storend. Bovendien werd het vergeten broodje vooraf goedgemaakt met een kopje koffie achteraf. Prima zaak die meer te bieden heeft dan alleen de pizza quattro stagioni. Het viel me op dat nogal wat gasten kruidenboter op hun pizza smeerden. Eeuwig zonde natuurlijk en net zoiets als Maggi in de soep. Rare lui, die Drentenaars.
Rien1939 .
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Wij hebben in ons leven veel pizza's gegeten maar nog nooit zo goed als bij Pizzeria Friuli in Zuidlaren. Wij kozen voor de 4 Stagioni ( € 11,25 per pizza) . Ongelooflijk lekker. Wij zaten in de sfeerrijke binnentuin onder de druivenranken. Wij dachten dat wij in Italie waren. Als wij weer in Zuidlaren zijn dan gaan wij beslist weer naar Friuli
Cucimulut X.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
Na een dagje kanoën op de Hunze gingen we nog even een pizza eten bij Friuli. De bodems zijn niet te dik en hebben smaak. De vegetariana was goed, maar bij de pizza met Sardijnse worst waren de dubbele plakken een beetje te veel van het goede. Ook de hampizza van zoonlief was overladen met plakjes. Koks: minder is meer!
Willemijn S.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Inrichting wat gedateerd, maar wel gezellig. Vriendelijke bediening.
Prima gegeten, voor ons geen pizza maar een heerlijke pasta en ossenhaas met gorgonzolasaus. Prima wijn, voor een heel redelijke prijs.
Bert H.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Wanneer wij in het Noord-Drenthe zijn is een bezoek aan Friuli al sinds jaren een vast onderdeel van het programma. Een bezoek aan Friuli is zodanig vanzelfsprekend dat ik nog nooit een recensie over dit restaurant had geschreven en daarmee doe ik ze ernstig tekort. De keuze valt vaak op één van de talrijke pizza's en het is altijd jammer dat één pizza voor de maag ruim voldoende is. Ook de andere gerechten zijn goed van smaak en kwaliteit. Met name in het voorste deel van het restaurant is het goed toeven in een sfeervolle omgeving. De bediening is attent, correct en efficiënt, ook bij grotere groepen. De prijs-kwaliteit is goed en zelfs zeer goed, afgemeten naar 'westerse' begrippen. Bent U in de buurt van Zuidlaren, dan is Friuli een bezoek waard voor zowel een snellere hap als een avondvullende maaltijd.
Frits S.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
Wat een leuk restaurant! We logeerden het weekend in een naburig hotel, maar voor de afwisseling Friuli gekozen. Het pand ziet er niet bijzonder uit, wel voldoende parkeren en een donkere maar gezellige inrichting. Vooraf een selectie van voorgerechten met een paar specialiteiten van het huis geserveerd met warm brood; in een woord heerlijk. Als hoofdgerecht de Doradefilet en Lamskoteletten geserveerd met gebakken aardappelen, groenten en een verse salade. Beide gerechten puur van smaak zonder opsmuk. Als dessert de huisgemaakte Tiramisu die ook erg lekker was. Twee glazen huiswijn en een kopje thee completeerden het geheel. Een eerlijke keuken, redelijke prijzen, een gezellige sfeer en een attente bediening. Een aanrader; jammer dat het voor ons vanuit Utrecht zo ver rijden is.
Edzo B.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2015
Op een zomeravond hier naar toe gegaan. Makkelijk parkeren achter het restaurant. We kozen voor een tafel in de tuin onder de druiven. Met een witbiertje en een radler kozen we voor brood met kruidenboter en olijfjes vooraf en tagliatelle al funghi en ravioli met ricotta en spinazie als hoofdgerecht. Aangezien de wijnkaart nog in de maak was kwam de eigenaar ons zelf adviseren. We kozen voor een Negro Amaro uit zijn geboortestreek Salento in Puglia. De pasta en de wijn waren heerlijk. De dessertkaart liet alleen fabrieksijsjes zien, waarna we kozen voor koffie met slagroom en thee na. Afgezien van het dessert een aanrader: leuk restaurant met tuin, uitstekend eten, lekkere wijn en vriendelijke bediening.
C W.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2015
Gezellig Italiaans restaurant waar je fantastische pizza's en pasta kan eten. De prijzen ziin schappelijk. Het personeel is vriendelijk en niet opdringerig. Inrichting gezellig. Kortom een aanrader
Tirza-mooijman .
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2015
Tijdens weer een weekendje in Drenthe deze zaak opnieuw bezocht. Hadden vorige keer goede ervaring hier, zowel op culinair gebied als wat betreft de sfeer. Gelukkig niets veranderd: genoten van een heerlijke caprese vooraf, gevolgd door gamba's met knoflooksaus. Sfeer heel ontspannen, leuke bediening.
Saskia V.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2015
Regelmatig kom ik hier, met het gezin, met familie of met vriendinnen. Altijd is het eten zeer goed en de bediening precies goed: zorgvuldig zonder overdreven gedoe. Het interieur is ietwat gedateerd, maar misschien is dat juist de charme van deze traditionele Italiaan. 's Zomers zit je heerlijk in de tuin achter het restaurant!
Tirza-mooijman .
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2013
Op basis van de recensies zijn mijn vriend en ik hier gaan eten tijdens een weekendje Drenthe. Ik ben zelf gek van Italiaans eten en ik kan ook niet anders dan beamen wat hierover gezegd wordt: een zeer goede carpaccio vooraf gegeten en een heerlijke vitello capriccio als hoofdgerecht. Voor een nagerecht helaas geen ruimte meer maar wel een lekker kopje koffie met een ijs- en ijskoude limoncello. Het moet gezegd dat het inderdaad een vrij kleine zaak is met erg veel aanloop, waardoor de temperatuur binnen inderdaad stijgt. In de zomer zal dat niet zo'n probleem zijn maar in deze tijd is het iets te koud om buiten even af te koelen. Maar dat mag geen beletsel vormen om hier te gaan eten!
Eline B.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2013
Een goed Italiaans restaurant in het leuke dorpje Zuidlaren. Ik heb er 3 keer gegeten, en alle 3 de keren was het heerlijk.
De eerste keer, echter, had ik zalm(filet), maar deze was zó koud, dat het net leek alsof het zo uit de diepvries kwam. Voor de rest allemaal klassieke Italiaanse gerechten (pasta, pizza e.d.).
Service was prima en gezellig. Het decor oogt/is wel een beetje krap, dus het is een kwestie van geluk hebben of je leuke mensen naast je hebt zitten.
Patty G.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2013
Met 3 volwassenen en 2 kleine kindjes op zondagavond naar Friuli getogen. Het ziet er uit zoals ieder Italiaans restaurant in de jaren 70. Maar goed, het was gezellig druk en we kregen een tafel in de ruimte aan de achterkant waar meer families met kinderen zaten te eten. We werden top geholpen; direct 2 kinderstoelen gekregen bijvoorbeeld. Het eten was erg lekker. We hadden vooraf de anti-pasti schotel besteld en deze vulde letterlijk de hele tafel. Heerlijk van gesmuld. Ook de hoofdgerechten waren lekker. Voor de baby hadden we wat gekookte penne gevraagd en ook dit kwam keurig mee met de hoofdgerechten. Verder hebben de kindjes meegesmuld van alles dat op tafel stond. Toen na het eten bij de koffie de limoncello ook nog in een ijskoud bevroren glas geserveerd werd... Super!
Pascha1912 .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2013
Met zoveel klanten kan je niet fout zijn in dit italiaans restaurant gerund door mensen uit apulie/lecce.verwacht echter geen italiaanse gastronomie want als het niveau moet opgekrikt worden loopt het al eens fout:de prosecco kwam uit een fles die wat lang open stond en zijn frizzante kwijt was,de citroencake was nog net een beetje bevroren,de theekeuze is eerder beperkt tot soorten fruitthee
Maar ga je daar aan voorbij dan blijft wel een herinnering aan lekkere visschotels carpaccio van tonijn en zeewolf in witte wijn tomatensaus en een persoonlijk vriendelijke bediening .
Wendenski .
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2012
Voor de lekkerste pizza in de omgeving gaan we doorgaans naar Friuli in Zuidlaren. Dit restaurant is al die jaren (decennia!) dat we er nu komen niet of nauwelijks veranderd. Het is er wat mij betreft iets te donker en soms te krap. Het is er dan ook bijna altijd druk, wel weer gezellig. Hoe dan ook, het eten is er uitstekend. Zowel de pizza's als de pasta's en de vleesgerechten smaken altijd prima en ze houden bij Friuli niet van kleine porties. De bediening is attent en erg vriendelijk. Een zekerheidje, als je het zo bekijkt!
Corretje46 .
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2012
Een topper. Volgens mijn vrouw een van de lekkerste pizza's ooit. Ik had Spagetti Carbonara en ook die was heerlijk. Met onze kleindochter (kleine pizza) alles bij elkaar voor nog geen Eur 40,00. De bediening is zeer attent en vriendelijk. Eigenlijk is alles al bekend, want de zaak zat stampvol (op donderdagavond!)
Anne S.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2012
Passie is het toverwoord, Domenico voert de regie.
We hebben heerlijk gegeten, de porties vonden we echt te groot, lekker was het.
Wij hebben geen pizza gegeten, maar een menu met spaghetti vongole en zeewolf als hoofdgerecht.
Met de bijlagen, salade, minder begrepen gebakken piepers? en warme groenten, dik in orde.