Friture-Restaurant Reitz

7,2
6,8
Hormar .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Lang geleden (nog voor de verbouwing) dat we hier frieten hebben genoten, de frieten zijn niet slecht maar ze zijn niet apart lekker, sterker nog, op veel plaatsen zijn ze beter en goedkoper.
Zag trouwens toen ik al betaald had en op een frikandel (die overigens prima smaakte) stond te wachten, dat man die de frieten verstrekt zich € 1,-. teveel had geteld. Hij telt uit zijn hoofd en in zijn voordeel, maar ja, dan kun je niet meer reclameren, want er zijn al weer 2 klanten na jouw gekomen. Al met al inderdaad een zaak die drijft op vergane glorie.
Jefvan .
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2016
Dinsdag bij Reitz een grote puntzak friet besteld. Reitz snijdt en bakt zelf en doorgaans is het prima friet, beter dan die van de omliggende zaken. Wat ze dinsdag serveerden was helaas ver onder de maat. Bruin uitgeslagen friet, papperig en veel te vet. waarschijnlijk een opnieuw in het vet gegooid restant dat in de puntzak gedaan was. Jammer, dat is niet nodig. Het personeelslid dat ik aansprak bood na reclame wel een nieuwe portie aan. Maar met zoveel andere frites verkopers in de buurt moet Reitz wel op de kwaliteit letten.
Alice T.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2016
Vanmiddag geluncht frites en frikandel glaasje fris. De patat was super lekker. Eigen frites zalig. Aardige bediening. De stoeltjes zijn aan vervanging toe. Voor de rest een nette zaak.
Paul B.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2014
Het blijft gewoon heerlijk!
Reitz is een stuk cultuur.
Ja, de frieten worden papperig onderin de papieren zak, dat is normaal door condens en saus. Wil je dat tegengaan moet je ze te hard bakken, wat niet lekker is. Het is hygiënisch, de service vriendelijk en vlot. Wat mij betreft genomineerd voor nog eens 100 jaar lekkere frites! Ik ga dalijk weer :)
MrsAwesome .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2014
Lekker verse hete en krokante friet met een kroket gegeten. Gewoon erg lekker! Met die speciale fritessaus...heerlijk! Enige nadeelnis de lange rij..
Piet V.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2014
Lang geleden hier een friet gehaald. Uit nostalgie nu weer. Met zuurvlees. Enorme afknapper. Ongeinteresseerd personeel om te beginnen. Dan de fameuze puntzak: prachtig. Kleine frietjes, soms zelfs kruimels. Plens zuurvlees: twee stukjes vlees, verder vocht en paar stukjes ui. Patatpap als resultaat. Geen smaak verder.
Dit is moord op je reputatie. Ongelooflijk, wat een afknapper.
Fijnproever1976 .
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2014
Ik begrijp niet wat er bij Reitz is gebeurd, waarschijnlijk van eigenaar gewisseld. Hier betaal je voor een halve puntzak saus, de friet was lauwwarm en droog en veel te weinig, restfriet noem ik het. En dat tegen premium prijs. De honger heb ik elders gestild.

Tip: haal een gezinszak op een willekeurige andere plek voor deze prijzen. Deze zaak drijft op recensies uit vervlogen tijden.
Paul D.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2013
Tja ... al die zeurende hollanders over teveel saus en vieze vingers. Dit is de manier om patat te eten, heerlijk uit een puntzak met de saus eroverheen (en niet in zo'n rot plastic bakje met de saus ernaast) ... de lekkerste patat met zuurvlees en mayo krijg je bij Reitz op de Markt. Achteraan sluiten want de wachtrij kan soms flink oplopen!!
013foodie .
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2013
Eindelijk dan toch een keer hier een frietje kunnen eten na ongeveer 7 bezoeken aan Maastricht; als lunch dan want met de openingstijden tot 19.00u hebben wij hier al vaak voor een gesloten deur gestaan. Helaas viel het tegen. De friet zag er lekker en vers uit maar door de hoeveelheid saus die er over heen gaat was er niets meer van te proeven. Een grote kleffe boel dat ook nog eens met een veel te klein vorkje uit de mooie puntzak geprikt moet worden waardoor je hand helemaal onder de saus zit.
Paul D.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2013
"Reitz is al meer dan 100 jaar hét adres in Mestreech voor de enige echte handgedraaide "TUUT" frites en is daarmee ook meteen de oudste friture van Nederland."

'Tuut friet', saais (zuurvlees) en een ferme klodder mayonaise!
Dat is zo'n beetje de samenvatting van één van de lekkerste dingen die je in Maastricht kunt eten. Op de Markt zit Reitz, een snackbar beroemd om zijn goede frieten en lekker zuurvlees.

De service is prima; joviale snackbar bediening. Druk is het ook, héél druk en je moet met regelmaat enige tijd wachten voordat je aan de beurt bent, maar dat is meer dan de moeite waard.

When in Maastricht, go to Reitz!

Heerlijk!
Philippe R.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2012
Voor een echte Maastrichtse "tuut friet" moet je hier geweest zijn! In de rij staan is het wachten meer dan waard, hoewel je ook lekker binnen kunt zitten voor een menuutje.
Letty V.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2012
Hier ga je heen voor je patatje zoer vleis, heerlijk. Verder is er niks aan, onvriendelijke bediening, geen leuke ambiance. Nee, patatje halen en gewezen.
Criston S.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2012
Waardeloos, jammer! als mensen zich in een rij willen scharen, okay. maar laat dan het product top zijn. Niet hier. Flauwe frieten met een "mayonaise" die smaakt naar kraanwater. Ik vraag me werkelijk af waarom dit een statuut verdient, 20 meter verder wel een top product en zonder veel heisa.
Roeland .
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2012
Tja, Reitz... een begrip in Maastricht als je het over friet hebt.
Inderdaad altijd rijen voor de deur voor de afhaal frieten.
Friet wordt verkocht in een papieren puntzak waar vervolgens, bij mijn bestelling, met een lepel een kwak ietwat zurige mayo op gemikt wordt. Heerlijk! Niet teveel eisen aan stellen, gewoon lekker.
Vervolgens lekker opeten buiten op het muurtje van de fontein.
Binnen heb ik nog nooit gegeten, dus daar kan ik niks over zeggen. Het enige dat ik daarvan weet is dat het er ook daar druk is.
Mijn vaste recept: grote friet mayo, zonder verdere fratsen. Ideaal als je op zondagmorgen een kater hebt, want ze zijn al open om 10:30 uur.
Kortom, je hebt mensen die het geweldig vinden en mensen die er niks aanvinden. Ik vind het heerlijk.