Frits

31-202339796

Meer informatie over restaurant Frits

Vanessa V.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Gisteren bij frits gegeten goeie sfeer fijn buite teras bediening uitstekend enige min punt de hamburger staat op kaart medium maar van dochter en vrouw zaten rauwe stukken in beetje jammer maar veder prima tent
Jose R.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2016
Prima burger, beetje flauw van smaak alleen en ik mis de lekkere grill smaak. Uienringen en coleslaw ook lekker. Prijs/kwaliteit is meer dan uitstekend. Leuk terras, prima om hier af en toe wat te eten als je geen zin hebt om te koken.
Boykort O.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Om de hoek, al vaak gezien maar nu pas voor het eerst gaan eten.

Fijne sfeer op het terras, goede en zeer ruime keuze aam bier. Het eten is eenvoudig, burgers! Wij kozen voor de Chili (?) burger, Eem fijn broodje, mooi vlees, echter voor sommigen wat aan de rode kant en ik zelf had er iets meer grillsmaak bij geblieft. Prima broodje dus, rijkelijk belegd met goede ingrediënten en de prijs meer dan waard. Frietjes erbij waren smakelijk, salade ook, ingelegde groenten echter hadden wat zuurder gemogen en waren nogal aan de prijs.

Al met al, ik kom hier nog wel eens terug.
Lucien V.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2016
Lekker buiten kunnen zitten op hun terras onder de heater. Naast een bescheiden keuze aan burgers, ook een bijzondere bierenkaart met een aantal tapbieren en bieren onder de dop. On the side lekkere verse frietjes en een coleslaw besteld. Over het algemeen een heerlijke tent met prima eten en lekkere bieren.
AdBorrelnoot .
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2016
Bier en Burgers. Simpel, eerlijk en bovenal zeer smaakvol. Frits pretendeert niet iets te zijn wat men niet waar kan maken, en ze zijn gewoon goed in wat ze doen. Ga zo door!
Nicki V.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Frits is goed in waar ze bekend om zijn: bier en burgers. Er is een gigantische keuze aan biertjes waarbij je wel iets móét vinden wat je lekker vindt. De burgers zijn smaakvol, de bijgerechten helaas alleen iets minder. Waar Frits het alleen niet van moet hebben, is de service. Het meisje dat ons hielp was uit de hoogte, en soms zelfs onbeschoft. We voelden ons echt weggekeken. Daarnaast was er een DJ aan het draaien, waardoor je elkaar vrijwel niet kon verstaan. Jammer, want voor het eten zou ik terug komen.
Tasted-BY-Frank .
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Bier en Burgers. Daarvoor kom ik naar Frits en maken ze me blij. Een uitgebreide selectie van bieren waardoor je kan variëren in wat je wilt. De burgers zijn prima in combinatie met het bier en worden eenvoudig gehouden. Mijn persoonlijke favoriet is die afgetopt is met Jalapenos, geeft er wat spice aan.
Sam D.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2016
Hamburgers en bier, traditioneel een goede combinatie. Met die twee is hier dan ook niks mis: vooral die met blauwe kaas was lekker. Maar kleine portie vette friet met een nog kleinere portie mayo en bediening die prioriteit lijkt te leggen bij geinen met elkaar achter de bar: dat is toch jammer.
MargeauxM .
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2015
De burgers waren ontzettend lekker, en de porties meer dan goed. Wij hadden 2 huisgemaakte friet met 3 personen, maar dit had gemakkelijk 1 portie kunnen zijn. De prijzen zijn ook erg schappelijk.
Over de service van de bediening waren wij deze avond helemaal niet te spreken, geen lachje kon er van af; het was ronduit slecht.
Het decor ziet er leuk uit, alleen de krukjes zijn neit uitnodigend om een hele avond te zitten.
Ik zal Frits zeker aanraden aan vrienden, hopelijk was de bediening deze avond gewoon een misser.
CJ Dippel !.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2015
Gisteren gegeten bij Frits op het Mercatorplein. Er was geen kinderstoel, dus die hadden we meegenomen. Restaurant van binnen is vrij simpel, maar uitzicht op Mercatorplein is boeiend. Het eten was voortreffelijk (hamburger, frietjes en cheesecake). En niet duur. Bediening liet ons eerst een tijd wachten. Vervolgens kwam de verkeerde burger door. Toen we dat aangaven, deed de bediening een beetje moeilijk. Uiteindelijk kwam het goed.
Rick T.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2015
Blijkbaar hebben de mensen in dit deel van West lang gewacht op een goed biercafé op het Mercatorplein. En toen Frits eindelijk kwam kwamen we erachter dat ze ook nog eens hamburgers serveerden. De perfecte combinatie, ik ben net op tijd verhuist. Ben er inmiddels een paar keer geweest waarvan één keer naast het bier een burgermenu. Ik was erg verbaasd hoe ze de oude creepy gangsterlook hebben omgetoverd tot een populair fancy en gezellig café. Ik heb de chiliburger besteld: erg smaakvol, sappig en goed gekruid. Ook over de frites en uienringen niks te klagen: frites is zoals het hoort crunchy en lekker dik zodat je de aardappel goed proeft. Als biercafé hebben ze een redelijke selectie van bier. Niet heel erg speciaal (een hoop kun je tegenwoordig ook bij de Albert Heijn kopen) maar zeker als je toerist bent is het een goede plek om de Amsterdamse bieren te proberen: 't IJ, Oedipus en De Prael in een gezellige atmosfeer met leuk personeel en een hoop locals. And deze lekkere bieren is samen met de toegankelijke gezellige atmosfeer en de lekkere burgers een goede reden om regelmatig een bezoekje aan Frits te brengen. Ik hoop wel dat ze in de winter wat zwaardere en donkere bieren aan hun assortiment toevoegen, de selectie is nu erg wit/blond.
Marinke V.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2015
Een verse smoky burger met handgemaakte frietjes in de schil. Gepresenteerd in een leuk papier. Niet hoogstaand allemaal, maar het klopt en gaat goed met de vele biertjes die ze op de kaart hebben. Ga voor de cheesecake als dessert, een aanrader. Goeie aanwinst voor mercatorplein.
Yvonne Z.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2015
Laatst hier voor het eerst wezen eten met een vriendin, snel hapje na het werk en de nodige borrel op het terras in de zon! Ik had een burger met blauwe kaas en mijn vriendin had de veggie burger. Allebei erg lekker! Lekkere grote malse burger op een licht getoaste witte bun. Ook hier bestel je de burger los van de frietjes, zodat we mooi een portie frietjes konden delen. De huisgemaakte friet was echt heel erg lekker, maar ook wel heel erg vet, waardoor het mij sneller gaat tegen staan. Verder hebben ze een ruime keus aan speciaal biertjes, lekker! Het terras is lekker groot, maar ondanks dat het er leuk uit ziet, vind ik die lange tafels met banken minder lekker zitten. Binnen vind ik het een kale treurige bedoening, terwijl mijn vriendin die sfeer juist wel leuk vond. Prima tentje met groot terras en lekkere burgers!
Arieuiteten .
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2015
Simpel op een dienblad in een papier zonder bestek lekker met je handen eten in een leuk hip café. Een smakelijke burger die groot genoeg is om de maag te vullen en lekkere verschillende bieren.
Roel V.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2015
Hele lekkere spicy burger gegeten. Het was zo druk bij Frits dat we buiten op het terras zaten, ietwat fris nog maar het lekkere IPA biertje en de goede burger maakte dat meer dan goed! De mayonaise kuipjes zijn inderdaad echt mini, daar mag wel wat meer van gegeven worden. De frieten zijn lekker!
Emma D.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2015
Beste burger die ik in Amsterdam ooit heb gegeten! Het broodje was perfect, een zacht brioche-achtig broodje maar wel stevig genoeg om de burger te ondersteunen. Vaak vallen zachte broodjes na 2 happen helemaal uit elkaar maar deze niet! Lekker dik vlees, perfect op smaak en de toppings op de burger waren ook goed. Daarbij goede friet met mayo, de mayo wel in bizar kleine cupjes dus ik zou al op voorhand meer mayo vragen. Maar verder heerlijk!!
Lennert H.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2015
Frits is een gezellige tent om lokale en minder lokale bieren te drinken. Een bar van het soort waar er de afgelopen tijd meer van worden opgericht in Amsterdam.
Het concept is helder: een ruim aanbod aan bieren en een simpele kaart. In dit geval is er gekozen voor de hamburger als specialiteit. En laat dit nu net het grote probleem zijn van Frits.
Wij hadden de dubbele burger en de skinny (zonder broodje). Deze laatste wordt gepresenteerd in een houten bakje. Een wat smakeloze burger gekwakt op een paar blaadjes sla en een schijfje tomaat. Niet erg aantrekkelijk. De dubbele burger heeft eveneens weinig smaak en is zo nat dat het broodje volledig verzadigd is. De bacon geeft het broodje nog iets van pit.

Los van het negatieve idee over het eten is Frits een fijne plek voor een borrel.
Zeker de moeite waard om een keer langs te gaan.
Chiel V.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2015
Heerlijke burgers; fast food 2.0. Lekkere bijgerechten, huisgemaakte toetjes. Verder veel keuze aan lokale bieren, zowel op tap als fles. Bediening was vriendelijk, alert en ontspannen.
Dieuwke D.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2015
Gezellige kroeg met erachter een extra “gymzaaltjes” met wat tafeltjes en hogere tafels met barkrukken. Lekkere burger en bijgerechten (uienringen, frietjes, coleslaw) en vooral de hoeveelheid bieren van de tap is top. Wij genoten o.a. van een tropisch smakende Funk IPA.
De burger was overigens qua smaak goed, maar aan de koude kant. Nadeel vind ik de hippe verpakking van de burger in papier. Er kwam zoveel vocht uit de burger dat het wel een beetje een gedoetje was om deze boven je papiertje zonder knoeien te verorberen. Papiertje dus goed vouwen anders druipt die plas met vleessappen er alsnog uit…! Overigens kijk ik uit naar het terras dat Frits waarschijnlijk kan creëren in de zomer. Mét speciaalbiertjes van de tap!