Meer informatie over restaurant Frits

Donderdag t/m Zondag 18:00 - 22:00

Voordelig
Proefmetsmaak .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Wat een bijzondere zaak op een bijzonder plek, een huiskamerrestaurant met 2 verdiepingen. Wij zaten boven.
Bij het opnemen van de drankjes vroeg ik welk bier ze hadden. Ze hadden een huisgemaakt witbier en dat was een feest. Zelden heb ik zo'n fantastisch bier gedronken, mooie schuimkraag, volle smaak en perfect in balans Hulde!!
Ik heb gelijk gevraagd of ik het bier ook kon kopen om mee naar huis te nemen. En met een gelukje mocht ik de laatste 1,5 liter kopen. Voor de volgende weken stond er een huis gebrouwen dubbel bier op de kaart. Zal ook vast fantastisch zijn.
Het 8-gangen menu was fantastisch, niet alleen qua smaak, maar ook qua presentatie. Hier zijn liefhebbers aan het werk. Bij het 8-gangen menu namen wij het bijpassend 8-gangen wijnarrangement en voor de chauffeurs onder ons was er een BOB-wijnarrangement (1/8 glas). Elke gerecht en elke wijn werden vergezeld van een uitgebreide uitleg. Alleen al de uitleg was om van te smullen. Tot Slot nog een huisgemaakte likeur en de avond was TOP. Grote complimenten van de hele groep!
Marloesv1 M.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Bijzonder lekker gegeten voor een schappelijke prijs. Lekkere gerechtjes met goede afwisseling van vlees, vis en vegetarisch. Niet te veel, niet te weinig. Precies goed. Leuk detail was het eigengemaakte bier en de huisgemaakte limonades. Zeker een aanrader!
Susan G.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2016
gister hier met zijn 3en gegeten. het weer was nog super lekker, dus we zijn buiten blijven zitten.
dit is een top restaurant met een mooi 8 gangen verrassingsmenu. elke gang had weer iets speciaals en eigenlijk te mooi opgemaakt om op te eten.
de enthousiastme van de obers straalde er van af en het was geen probleem om alles in het Engels te vertalen voor een vriendin.
we komen zeker weten weer terug, om dit keer binnen te eten. bedankt voor de superfijne avond!
Ingridvanegmond .
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2016
Heerlijk gegeten in een hele fijne omgeving. Mooi klassiek ingericht restaurant met deskundige en hartelijke bediening. De toelichtingen op de wijn waren heel goed en het eten was ook erg lekker. Het concept is acht gangen met halve glazen wijn. Op zich prima voor een feestelijke avond maar voor mij zou het nog beter zijn als er ook keuze uit bijvoorbeeld een menu van vijf gangen zou zijn. Nu is het een avondvullend programma en daar heb ik zelf minder vaak tijd voor dan dat ik zin heb om naar dit geweldige restaurant te gaan.
Remco V.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
Een acht-gangen verrassingsmenu stond er op het programma. En een verrassing was het. Acht verschrikkelijk lekkere dingen met asperges, vis, zwezerik en nog veel meer lekkere dingen. We hebben niet gekozen voor het wijn-arrangement maar een lekker wijntje bij een bepaald gerechtje gedronken. Prima wijnen waarbij duidelijk is dat er voldoende (wijn)kennis in huis is. Iedere twee maanden is het menu volledig vervangen. Dat is wat ons betreft een reden om hier vaker naar toe te gaan.
Roos A.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2016
Een leuk restaurant aan een prachtig straatje in Delfshaven. We konden met het lekkere weer buiten zitten en zodra het koud werd konden we naar binnen. Een hele vriendelijke gastheer die de tijd neemt om alle gangen en wijnen toe te lichten. Het eten is voor 35 euro, 8-gangen lekker en je bent lang aan het tafelen. Af en toe mogen er wat meer kruiden worden gebruikt om het gerecht wat op te hemelen. De wijnen paste mooi bij het eten. Kortom, voor een avondvullend programma met lekker eten en een ongedwongen sfeer moet u zeker hier gaan eten.
Jordi V.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2016
Een absolute aanrader !! Een uitnodigende en professionele service. Eten van hoog en verfijnd niveau in een warm sfeer! Over de prijs- kwaliteit verhouding nog niet gesproken. Wij zullen zeker terug komen .
Robwie .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Een grote groep (oma, (klein)kinderen en aanhang) is altijd lastig, maar wat gingen ze er goed mee om. Tot het laatste moment bereid om rekening te houden met voorkeuren. Daar moeten we geen gewoonte van maken, want het concept gaat uit van een vast en in de tijd wisselend menu. En wat voor menu: 8 heerlijke gerechten, waarbij de verrassing elke keer weer in de bijpassende wijnen zat. Een avondvullend feest met een prijs-kwaliteitverhouding die ik nog nooit eerder heb meegemaakt.
Maarten V.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Nieuwe naam maar nog steeds van dezelfde eigenaren. Dus gelukkig nog steeds veel aandacht voor wijn spijs combinaties en een keuken die daarbij spannende gerechtjes serveert. Zoals brandade of langzaam gegaard varken en lamszwezerik. Fijn dat er ook eens aandacht wordt geschonken aan groentes en desserts. Verfijnd,geraffineerd met koffie. Aan de lange tafel op het terras onder de oude bomen waan je je op een zomerse avond als god in Rotterdam!
Nick K.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2016
Gelegen in het mooie Delfshaven. Het interieur is klassiek en warm. De gerechten en dranken zijn een heerlijke beleving voor je smaakpapillen. Elke gang weer.
VorkjeMeePrikken .
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
Een restaurant dat van NRC-Handelsblad de hoogste waardering krijgt, maakt natuurlijk nieuwsgierig. De verwachtingen worden inderdaad waargemaakt. Ongecompliceerd: weinig décor, geen kaart, ter plekke dieetwensen opgeven geen probleem. Tussen zeven en tien uur passeren acht prima gangen, dus dat gaat ook lekker vlot. Met een wijnarrangement in de BOB-versie van ¼ glas per gang. Alles heel vriendelijke geprijsd. Over de gerechten niets dan lof, al wordt wel eens een dieetwens vergeten. Ach, we doen maar alsof we dat niet gemerkt hebben. Frits doet ons denken aan een betaalbare versie van 'In de keuken van Floris'.
Sita H.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
We hebben afgelopen avond heerlijk gegeten bij Frits! Wat een sfeervolle gelegenheid met heel vriendelijke bediening . En vooral heerlijk eten, dit kom je niet meer zo snel tegen! Dank jullie wel!!
111250 .
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
Vriendelijke ontvangst! wij begonnen om 18.45u en het laatste hapje kwam om 23.00u: een eindeloze zit dus. Want de hapjes zijn lekker, maar minuscuul, letterlijk: één hapje! Het wijnarrangement is prima, maar prijzig! Conclusie: vriendelijke bediening, een halfuur tussen elke hapje, je gaat met honger naar huis. Geen genoegen dus voor € 49pp.
Kristian V.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2016
Via een Bongo bon (vanwege de goede cijfers op deze website) terecht gekomen bij dit unieke tentje in Delfshaven. Hierbij kregen wij (een jong stel) 6/8 gerechtjes van de bon en we hebben een zoet dessert toegevoegd.

We werden verrast door de intimiteit en klasse van dit door vaklui gerunde restaurant. Uiterst smaakvol samengestelde gerechtjes, waarvan een enkel gerechtje (gelukkig de eerste) wat minder kon bekoren, waren goed voor zo'n 3 uur intens genieten.

Het moet gezegd, de aankleding van het restaurant van het restaurant was niet onze smaak, maar de spijzen en wijnen waren uiterst uitgebalanceerd en de kennis van het personeel was erg goed. Dat verschillende mensen de gerechtjes aan je tafel komen toelichten, maakt het nog net wat intiemer.

Frits is een hele beleving en een echte aanrader voor fijnproevers. Hier gaan wij zeker terug komen!!
Renée H.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Vanwege alle goede recensies op Iens bij Frits gereserveerd. Heerlijk 8-gangen verfijnd verrassingsmenu gegeten en dat voor maar €35,00 pp. Menu veranderd iedere maand. Aan deze prijs/ kwaliteitverhouding kunnen een hoop restaurants een voorbeeld nemen. Fijne bediening die niet overheersend aanwezig is. Akoestiek is wel een puntje van aandacht. Voor ons zeker een restaurant om naar terug te keren.
Pascha1912 .
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Bij Frits(chie) ga je niet voor het decor en de afgeborstelde bediening. Het pand is niet groot en de bediening zorgt dat de 8gang-hapjes en 8 wijn proefjes op je tafel komen. Voor die no-nonsense betaal je 35€ (voor de 8 hapjes)en 23.5€ voor de wijn. Uiteindelijk draait alles om de hapjes en de wijn. En voor de eerste keer in 3jaar niet echt tevreden naar huis gegaan. Er was geen positieve uitschieter en een paar duidelijke minnetjes. De ideeën waren er nog wel maar ofwel was de keuken verkouden of de kruiden vergeten want wat voornamelijk gemist werd was smaak. Qua wijn zou ik toch willen pleiten het arrangement iets duurder te maken zodat er toch iets meer per glas kan gegeven worden. Hopelijk volgende keer beter
Jan D.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
Gisterenavond op pakjesavond afgereisd naar het mooie Delfshaven. Bij binnenkomst al een warme ontvangst en begeleid naar ons tafeltje boven. Na de mooie recensies gekozen voor het wijnarrangement bij de 8 gangen.
Wat een feest, 8 heerlijk gangen en mooie wijnen. Bij iedere gang deskundige uitleg van wijn en eten. De sfeer is knus en het eten zalig. We waren met z'n tweetjes en hebben 4 uur lang genoten van al het heerlijks dat ook nog eens mooi werd gepresenteerd. Frits (voorheen Fritschy) gaat ons meer zien. Echt een aanrader als je een avond van elkaar en van lekker eten en drinken wilt genieten! Ook een pluim voor personeel en kok, wat een aandacht. Afgesloten met een huisgemaakte Limoncello, het was af!
Toos V.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Wat een verrassing, dit kleine maar fantastische restaurant in het mooie oude Delfshaven! Echt een plek om met een groep vrienden gezellig bij te kletsen tijdens een heerlijk diner. Bij het reserveren begon de uitstekende service al: er werd meegedacht over onze wensen wat betreft de tafel en we bleken ook inderdaad een plek boven gekregen te hebben. Snelle service, karaffen water geen probleem, goede uitleg over gerechten en wijnen: top! En dan natuurlijk de 8 plaatjes van gangen, die in een prima tempo op tafel verschenen: mooi om te zien met fantastische smaakcombinaties, zoals zeebaars op aardpeer puree, een bitterbal van ree met tuinboontjes en mandarijnen ijs met chocolademousse. Ieder gerecht was top, met een kleine uitzondering van de risotto met oesterzwammen en truffel. Die was wat aan de droge kant en leek meer op gewone rijst. Maar het zij hen vergeven want we hebben genoten. De wijn die bij de verschillende gangen geschonken werd was prima passend en de prijs-kwaliteit verhouding is uitstekend. We komen hier graag nog eens terug!
RonVersteeg .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2015
We hebben vanavond mogen genieten van 8 heerlijke gerechten. Van gerookte oester tot boeuf Wellington, van risotto met paddenstoelen tot speculaasbonbon...alles zeer hoog op smaak en op en top verzorgd. Het is niet vreemd dat er geen peper en zout op tafel staat, het is gewoon niet nodig.
De avond werd gecompleteerd door de uiterst vriendelijke bediening.
Dit is zeker niet ons laatste bezoek!
Jessica V.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2015
Voor de tweede keer dit jaar speciaal afgereisd naar Rotterdam om bij Fritschy te eten. Wat een heerlijk restaurant is dit voor een avondje uit. Attente én alerte bediening, ontzettend vriendelijk en kundig maar bovenal heerlijk eten. Je krijgt hier 8 gangen voorgeschoteld, waarbij iedere gang een verrassing is. We hebben prachtige en ogenschijnlijk eenvoudige gerechten voorgeschoteld gekregen, maar één hap en je proeft dat hier vakmanschap achter zit.
Het restaurant is vrij klein (huiselijke sfeer) dus van tevoren reserveren is aan te raden. Ook is het verstandig om eventuele dieetwensen en/of allergieën door te geven.