Fritèz

Witte de Withstraat 68A 3012 BS Rotterdam Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Fritèz

Yoni S.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Dit is de 2e recensie die ik schrijf over fritez... En ik mag zeggen, ze hebben echt wat aan de kritiek gedaan! Dikke 9 voor de patat! Normaal zoutgehalte en de stoof is echt een dikke aanrader!
Nbc2015 .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Ben hier al minstens 10 x geweest. Frietstoof ALTIJD goed. Friet 1x iets droger dan de andere keren. Altijd lekker. Altijd goed van geur, nooit verbrand. Bediening prima, geen overdreven ongemeende vriendelijkheid. Kroketten en sauzen heerlijk. Zal hier steeds opnieuw terugkeren tijdens een dagje Rotterdam.
Coradekoning .
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2016
Leuk klein tentje waar je bij anderen aan tafel aanschuift voor een overheerlijke portie biologische vers gesneden friet. Friet waarbij je de aardappel proeft. Lekkere sausen erbij. Een aantal goeie vega opties, maar ook een goeie kroket. Ik kom terug!
Francisco_043 .
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2015
Onderstaande recensies deden me voor het ergste vrezen, maar in mijn omgeving hoorde ik toch goede geluiden over het 'frietje stoof'. Ik kom oorspronkelijk uit Limburg en voor een frietje zoervleisj ben ik altijd te porren. Een aardige baardmans stond me te woord en wist me vrij veel over de ingrediënten te vertellen. Het werd in een leuk kartonnen bakje uitgeserveerd en smaakte heerlijk. Veel verse ingrediënten, mooi draadjesvlees en lekker kruidig. Ook de friet was goed. In mijn geval had er zelfs iets meer zout op gemogen. Al met al viel het me niet tegen. Deze limbo gaat zeker terug. Maar inderdaad, doe iets aan die wankele bankjes!
BJ B.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2015
We keken op het bordje en werden door het personeel aangesproken dat dit de lekkerste patat van Rotterdam zou zijn. Aangezien we toch op zoek waren naar een snelle hap en het concept "biologisch" ook wel aansprak maar proberen dan. Patatje stoofvlees kost 7.50, dus dat riekt naar kwaliteit.
Spijt van gehad, want dit was bijna wel de beroerdste patat van Rotterdam. Biologisch houdt toch niet in dat het keihard is? Stoofvlees was dan wel redelijk maar in combinatie met de patat gaat alles onderuit. Zoutgehalte ook nog eens veel te hoog. Het trio van kroketjes is leuk, maar ook geen smaaksensatie. Op tafel staat een kaart dat dit tentje voortgekomen is vanuit de truckfood festivals. Dat kan ik me voorstellen, patat verkopen en maken dat je wegkomt en nieuwe klanten zoeken. Nog een geluk dat er in deze omgeving veel passanten zijn, vaste klanten lijkt schier onmogelijk.
Irene D.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2015
Na een stadswandeling spontaan zin in verse friet, mooi excuus om ambachtelijke snackbar Fritez uit te proberen. Het concept is ontzettend leuk; zelfgemaakte kroketten (ook van gans!), verse hotdogs op goed brood, ambachtelijke frikandel, stoofvlees, geserveerd in een knus pand met lange picknicktafels (ook buiten). Dat belooft wat!
Omdat we al gegeten hadden, toch alleen voor een zak friet met mayo gegaan. Je betaalt er goed voor (zo'n 4 euro), maar dat was het helaas absoluut niet waard. De friet was te lang gebakken en onaangenaam bitter (door het lange bakken, maar wellicht ook door oude olie). Ontzettend zonde! Ook werden we alles behalve vriendelijk te woord gestaan, de dame achter de balie leek er totaal geen zin in te hebben (en dat was dus te proeven). Mayo was wel erg lekker.
We zouden graag de andere dingen op de kaart proeven, maar na deze ervaring hoeft dat niet meer zo nodig.
Roza66 .
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2015
Na een dagje uit wilden we (2 gezinnen met kinderen) nog even wat eten en kwamen terecht in de Witte de Withstraat. Veel terrasjes zaten vol; gelukkig had Fritèz nog plek! De houten bankjes zaten erg gammel maar de zon scheen dus dat namen we voor lief.
Wat minder was, was dat er geen toilet was. Na enig aandringen ( i.v.m. aandrang) kon gebruik gemaakt worden van het personeelstoilet.
Het opnemen van de bestelling binnen verliep nogal moeizaam. De volwassenen kozen een patat met stoofvlees; helaas was die al uitverkocht! Nb het was nog geen 18.00 uur! Dan maar een patatje mèt. De rest wilde een broodje kroket. De hoeveelheid friet was oké, de smaak van de friet op zich ook, maar veel te zout!! Jammer, vooral omdat dit al eerder als aandachtspunt vermeld is. De mayonaise smaakte tamelijk flauw. De kroketten waren goed. De ( biologische?) cola werd niet gewaardeerd maar de appelsap was prima.
Mogelijk richt een tent als Fritèz zich niet op gezinnen met kinderen, maar alle goede bedoelingen ten spijt; wij gaan een volgende keer naar een ' ouderwetse' snackbar.
Pnm O.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2015
Ja wat moet je dan...
De eerste keer konden we er niet eten omdat er oliebollen gebakken werden.
De tweede keer was er een probleem in de keuken zodat men niets kon serveren. 10 minuten later zagen we vanaf het naastgelegen terras dat het wel kon.
De derde keer waren ze nog niet open (12:15h).
3 slag, je bent uit.
Weet je, loop eens een weekje stage bij een willekeurige patattenbakker en leer dat iemand die een patatje wil, gewoon een patatje wil.
De 5 voor het eten is het gemiddelde van de anderen, de 8 voor decor is voor de WdeW straat.
Yoni S.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2015
Goed idee, slecht uitgevoerd. Biologische patat met veel potentie in een kek bakkie. Na openen van 2 bakjes fritez is de ene voor ongeveer 60% gevuld in vergelijking met de ander. Voor 4 euro per patatje is dat eigenlijk belachelijk te noemen. De friet zelf is slap, vet en te zout. Bediening is vriendelijk maar heeft duidelijk nog training en ervaring nodig (1 keer een frietje opsnoepen is niet erg maar na 3 keer word ik jaloers als ik honger heb).

Witte de With is een cafetaria rijker, met de beste bedoelingen. De patat met schil heeft mijn voorkeur mits goed gebakken en minder zout. Please, Grow up fast!
Marrie52 .
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2015
We namen een portie kleine kroketjes en een - ambachtelijke - frikandel. De 3 kroketjes met verschillende vulling waren lekker van smaak, gepaneerd met mooi rul kruim. De frikandel was nogal flauw van smaak.
Geserveerd in recyclebare bakjes, o.a. van rijststro, houten vorkjes, voldoende servetten voorhanden. Vriendelijke bediening. We ontmoetten een wekelijkse vaste klant: de bediening weet na de bestelling precies welke toevoeging (ketchup en uitjes) zonder vraag van de klant, op het hapje hoort.
De zitbankjes zijn enigszins wankel.