Friterie Par Hasard

Erg duur
Lang
Bastien V.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Teleurstellend. Par Hasard pretendeert met hun prijzen en aankleding mee te kunnen dingen naar de Beste Patat van de Stad, maar dat haalt het bij lange na niet. Helft weggegooid, want veel te lang gebakken en veel te vet.
Coradekoning .
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Leuke ambiance, leuk ingericht en bijzonder fijn klein terrasje voor de deur. Leuk gedaan. Aardig personeel die onthoudt wie je bent en of je veel of weinig tijd hebt. EUR 3,50 voor een grote friet die in mijn ogen niet groot is, veel geld. Niet super knapperig, sommige frieten zelfs ronduit slap. Hetzelfde voor een bio kroket. Je betaald behoorlijk voor een kroket die ik niet bijzonder smaakvol vond en waarvan ik dacht dat het niet de hele kroket was, zo klein. Leuke plek en leuk personeel, maar voor een snelle vette hap ga ik voortaan naar elders.
Betty V.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2015
Heerlijke friet in gezellige omgeving. Mooi opgediend. Aardige bediening. Ik kom zeker terug om de Holtkamp kroketten te proeven. Zo gezellig zou elke frietkot moeten zijn.
RDonkers .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2015
Hele hippe 'friettent' met lekkere patat en goede kroketten. Met bijna de dubbele prijs van een normale snackbar wel aan de prijzige kant. Maarja, dan eet je wel frites in een toffe tent. Leuk voor af en toe, maar niet voor de wekelijkse afhaal.
Anneke .
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2015
Leuk concept en al veel over gehoord. Leuke zaak en geinig indeling van de luxe snackbar en restaurant. Ik vond het eten ok. Fish en chips was erg vet. Groot nadeel vond ik de frituur lucht die echt in je kleren en haar gaat zitten. Personeel is erg aardig en snel. Even beter afzuiger aanschaffen en dan is dat probleem opgelost.
Martijn O.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2015
Dat slappe dunne excuus wat je bij sommige fastfood “restaurants” krijgt voorgeschoteld wel eens zat en uit bittere weemoed trek naar dikke Belgische frieten? Dan ben je hier aan het goede adres. Hier worden de piepers, bekeken, bevoeld en besnuffeld eer ze tot patatten worden gesneden en gefrituurd. ’s Morgens staan ze hier al te snijden en voor te bakken zoals het eigenlijk hoort. Niet alleen de friet maar ook de bij behorende sauzen worden in eigen huis gefabriceerd net zoals bijvoorbeeld de frikadellen, rundvlees croquetten en hamburgers. Verder staan er ook nog andere lekkere dingen op het menu. Gemarineerde kippendijen om er een te noemen. Daar wordt ik gelukkig van, dijtjes in plaats van die smakeloze filets.
De friet wordt in een puntzak geserveerd en ik zeg met klem geserveerd en niet overhandigt. Hier hebben ze het gastheerschap niet uit het oog verloren. De bijbehorende mayo is ook verrukkelijk en heeft net dat beetje meer wat je mist bij die fabrieksrommel. Daarbij kon de frikadel niet ontbreken en ik heb nooit geweten dat de buitenkant krokant kon zijn. Heerlijk! We kozen voor model “Open ruggetje” met curry en uiteraard mayonaise. Nou ben ik eigenlijk geen fan van curry ketchup want de chemische toevoegingen schreeuwen je doorgaans tegemoet maar deze was ook huisgemaakt en dat proef je, gewoon lekker dus.
De frituur loopt bijna naadloos over in een restaurant waar ze onder andere Zuurvlees (Zoervleis) serveren. Ik deed daar navraag over en kreeg gelijk een klein bakje om te proeven. Deze blijkt door de moeder van de eigenaar elke week te worden gemaakt en vanuit Limburg naar Amsterdam te worden gebracht. Authentieker en beter kan het dus echt niet want bij moeders smaakt immers alles het lekkerst, laten we nou eerlijk wezen.
Henry S.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2014
Door mijn limburgse moeder en vele bezoeken aan Limburg ben ik een enorme fan van limburgs zuurvlees geworden. Ik heb het een levenlang (64 jaar) veel gegeten: zelfgemaakt, bij mijn moeder en bij veel verschillende frituren in Limburg. Dus ik verheugde me zeer op een lunch met frites en zuurvlees bij Frites uit Zuyd toen ik daar met lunchtijd in de buurt was. Maar helaas, dit was het slechtste zuurvlees dat ik ooit heb gegeten: voor 2 euro een klein bakje met 3 kleine textuurloze en smakeloze dobbelsteentjes vlees (?) in een vlakke smakeloze saus. Hier was echt geen rib-, runder- of sucadelap aan te pas gekomen. 2 euro is natuurlijk niet veel, maar als je voor die prijs alleen maar smakeloze rotzooi kan leveren, doe het dan niet. Mensen willen echt wel wat meer betalen voor iets waar echt vlees en liefde aan te pas is gekomen.
De eerste frietjes smaakten heel behoorlijk, maar niet uitzonderlijk. Ze waren krokant gebakken en de meegeleverde mayonaise was ook ok. Maar naarmate het eten van de frietjes vorderde werden ze steeds slapper tot ze zelfs spontaan in 2-en braken. Na enig nadenken ben ik tot de conclusie gekomen dat dit wordt veroorzaakt door een nogal stomme manier van uitserveren. De frietjes worden geserveerd in een gezellige ruitjeszak die plat op een blaadje ligt. De frietjes bij de opening van de zak zijn ok, de frietjes in de zak worden gestoomd doordat de damp die na het bakken vrijkomt niet weg kan en ze worden dan slap.
Dit is echt treurig. Een willekeurige frituur in een willekeurig dorp in Limburg doet dit 10 x beter. Zelfs de toeristententen in Maastricht in de buurt van het Vrijthof zijn de hemel vergeleken bij deze zuurvleeshel.
Marieke M.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2014
Leuk concept, alleen het eten viel wat tegen. De garnalenkroket was bij ons alle drie niet goed gevallen. De friet was lekker, maar alle gerechten hadden net iets te weinig zout. Een leuk concept, maar het blijft een snackbar..
Henry O.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2014
De frites is hier tamelijk krokant en donker, wat ik wel lekker vind. Heerlijke mayonaise. De croquetten komen van Holtkamp vandaan, dus die zijn gewoon prima. De hamburger is gemaakt van MRIJ-rund, maar er zit te veel saus op en zo'n klef wit bolletje (sommigen houden hier misschien van) verpest het voor mij wel een beetje. Ik werd vriendelijk en snel geholpen, maar het was dan ook vrij rustig toen ik er was.
Khanh L.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2014
Vandaag voor de tweede keer Frites uit Zuyd. Heerlijk smullen geblazen. We zaten buiten onder genot van een biertje, de bediening was erg vlot en vriendelijk en hield alles nauwlettend in de gaten.

De frietjes zijn heerlijk krokant, maar misschien iets aan de droge kant naar mijn smaak. De huisgemaakte snacks zijn voortreffelijk, de vega burger die we hadden genomen is misschien wel de beste die we ooit hebben gehad. Daarnaast hadden we ook nog de huisgemaakte frikadel speciaal, dit is absoluut de beste frikadel die ik ooit heb gegeten.

Ik kom hier zeker nog vaker terug om meer van de kaart te proberen.
Amster12 .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2014
Hier gisteren wat gaan afhalen, om eerlijk te zijn viel het erg tegen! Tentje zag er leuk uit, maar moest erg lang wachten. Garnalenkroket van Holtkamp was heerlijk, hoe kan het ook anders. Friet was donker maar erg slap, niet krokant en geen smaak. Voor frietjes, kroket en drankje 9 euro kwijt, dat doe ik dus niet nog n keer.
Ron D.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2014
Hier op donderdag 28 augustus 2014 op het mooie terras geluncht.
Gekozen voor een Pan Bagnat met tartaar. Een broodje met tartaar.
Het moet mij echt van het hart dat wat je hier krijgt ver beneden mijn verwachting was: twee halve delen van een klein bolletje; de ene helft was belegd met een flinterdun laagje tartaar. Deze tartaar was vlak van smaak en een beetje meer kruiden / smaak zou best op zijn plaats zijn en geen overdaad zijn. De andere helft van het bolletje was belegd met wat sla. Dat was echt alles en daar moet je dan wel € 9,50 voor betalen.
Gelukkig had ik ook nog een portie frites met mayonaise/ piccalilly genomen. Deze was lekker, maar er zaten wel erg veel hele kleine stukjes aardappel in. Wel lekker krokant gebakken en daar houd ik van. De mayonaise/piccalilly was echt verrukkelijk.
Dat dit restaurant voor zo'n kaal en vlak broodje met weinig beleg € 9,50 vragen is echt veel te hoog voor wat je krijgt. Als de andere gerechten ook zo'n prijs kwantiteit / kwaliteit / verhouding hebben, ben ik bang dat dit restaurant geen lang leven is beschoren, vooral niet in een omgeving waar erg veel erg goede horeca bedrijven zijn gevestigd. Dit kan alleen als je je onderscheid van de rest en dat doen ze zeker niet. Dat ik toch een 6 heb gegeven voor het eten komt grotendeels uit het feit dat de frites en de mayonaise goed zijn.
Ik denk dat ik niet snel terug ga naar Frites uit Zuyd. Jammer.
Misslizz .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2014
Zaterdag even snel frietjes gaan eten hier. Het is een leuke friterie met daarbij een ruim maar donker restaurant. Helaas viel de frites tegen, wel bruin maar slappe hap, ik heb ze liever krokant. De kroket erbij was wel erg lekker. Iedereen in de bediening leek z'n dag niet te hebben, waardoor ze nogal arrogant overkwamen. Toen we in plaats van meenemen toch besloten om het daar op te eten mochten we aan de bar van het restaurant zitten en kregen we er direct een glaasje kraanwater bij, dat was dan wel weer sympathiek.
Antonie E.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2014
We zaten voor de lunch op het terras van de friterie en dat was uitstekend (hoe het binnen is kan ik niet goed zeggen). Prima patat met verschillende mayonaises naar keuze, met een garnalenkroket van Holtkamp. Het blijft uiteindelijk een soort snackbar, maar wel een heel goeie met echt vriendelijke bediening. Ik ga zeker nog een keer dineren in het restaurant-gedeelte Par Hasard.
Paulien K.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2014
De friet smaakt hier uitstekend! Bovendien ben ik dol op de garnalenkroketjes van Holtkamp, dus heerijk dat je deze hier kan krijgen. Ik heb het tasje meegenomen om thuis te genieten, ik had zuurvlees saus voor bij de friet, zoals je dat ook in Limburg zou krijgen. Fijn!
De inrichting en sfeer in de zaak is zo leuk, dat ik mij ook voor kan stellen dat ik de volgende keer hier zou blijven om de frietjes op te eten. Gevaarlijk, zo'n lekkere "snackbar" om de hoek ;-)
Jasper K.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2014
Frites was waar ik zin in had dus besloot deze maar bij 'Frites uit Zuid' af te halen. Het ziet er wel grappig en goed uitgevoerd uit; een veredelde snackbar met een restaurant er aan vast.
Eenmaal thuis smaakten de frites erg goed, goed krokant en met een goede structuur van binnen. Ook de oude kaas croquette beviel me prima dus zeer tevreden met deze nieuwe aanwinst in de buurt.
Beste Jasper,
Vriendelijk dank voor je leuke reactie, we zien je graag weer snel terug bij onze friterie :)

Vr.gr Xander Hasaart