Over het restaurant Fris

Bij Fris heb je keuze uit een 5-6-7 of 8-gangenmenu. Een modern restaurant met een klassieke Franse keuken met hier en daar verrassende wereldwijde invloeden. Passie en respect voor het product staan bij dit restaurant voorop en dat proef je. Niet al te veel poespas, maar juist pure smaken. Smaken die passen bij het seizoen. De kaart wisselt dan ook om de acht weken zodat iedere keer weer nieuwe, verrassende gerechten op het menu staan. Of je nu komt voor lunch of diner, je kunt er altijd op rekenen dat het dynamische en enthousiaste team je geheel in de watten legt en zorgt voor een onvergetelijke culinaire belevenis.

Eigenaar en chef-kok Rick May werkte jarenlang bij restaurant De Leuf** in Ubachsberg. Restaurant Fris bestaat inmiddels alweer tien jaar en Rick May heeft sinds 2014 de leiding over de keuken. Sinds september 2016 is hij niet alleen meer chef-kok maar ook eigenaar van dit pareltje in Haarlem.

Meer informatie over restaurant Fris

Dinsdag - zaterdag 18:00 - 22:00

9,1

Jouw recensie over het restaurant Fris

Sandra N.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2018
Voortreffelijk gegeten met goed gecombineerde wijnen in een fijne ambiance. Wij komen graag nog een keer terug
Rebecca D.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2018
Complete avond uit gehad bij Fris! Zowel de gerechten als de wijnen waren voortreffelijk; zeer mooie combinaties van smaken. Het personeel is zeer bekwaam en vriendelijk. Daardoor heb je het gevoel dat je echt welkom bent. De sfeer is luxe maar ongedwongen. 'Fris' staat bovenaan onze lijst van favoriete restaurants!
Sandra V.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2018
Prima restaurant, heerlijk eten, goed en vriendelijk personeel.
Elly M.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2018
Zeer fijne smaken!
Weinig eten voor dat geld!
Prima bediening!
Jens V.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2018
#Superfantastischgegetenmetheerlijkewijn
Titia V.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2018
We hebben na lange tijd weer bij Fris gegeten en het viel ons tegen. De gerechten zien er prachtig uit maar bestaan uit zoveel verschillende ingrediënten dat deze 'vechten' om op de voorgrond te komen en het basiselement vis, kreeft of kip volledig overstemmen. Jammer. Het vlees van de steak tartaar was niet meer te proeven door een overdaad aan smaken van dressing en specerijen. De wijnen waren wel heerlijk en goed bij de gerechten.
Bert V.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2018
Heerlijk gegeten met lekkere bijpassende wijnen
Harold T.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2018
Wat een geweldig eten! Super enthousiast en procfesionele bediening. Meer dan bijzondere gerechten en goed afgepaste hoeveelheden. Zeer leuke wijnkaart. Absoluut een aanrader.
PDF .
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2018
Fris, Trots, Puur, Groen... Ik heb een gezonde allergie ontwikkeld voor dat soort zaken. En, helaas, blijkt dat meestal terecht. Voor Fris ging die vlieger echter niet op. Een bediening die echt uitzonderlijk is en gerechtjes die niet alleen verrassend en smakelijk zijn, maar puur kunst zijn qua aanzien. En mocht je denken: Het zijn wel kleine hoeveelheden, dan kan ik je geruststellen. Gang zes konden we praktisch niet meer wegwerken! Wat de drank betreft: voor diegenen die geen wijn willen of mogen drinken zijn er verrassende alternatieve . En de wijn zelf is ook prima!
Kortom: Fris is een verrassing, qua smaken en qua bemensing, we hebben het op onze lijst gezet van restaurant waar we beslist nog eens terug moeten komen.
Rob M.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2018
Eten bij Fris vind ik een feest. Niet alleen vanwege de uitstekende keuken o.l.v. Rick May maar ook door een top bediening. De veelkoppige brigade doet zijn werk met zichtbaar plezier. Persoonlijk en zeer gericht op het welzijn van de gast. De kennis van gerechten en wijnen wordt niet gerobotiseerd gereproduceerd maar ongedwongen authentiek en zonder poespas gebracht. Zo heb ik het graag. De wijnkaart is no-nonsense met een uitgelezen lijstje van juweeltjes. Bij de kalfsentrecôte krijg ik zowaar een echt en vlijmscherp LaGuiole mes mee geserveerd. Geweldig! Had ik dat van mij dus gewoon thuis kunnen laten. De rekening van het "geniet en beleef menu" (7 gangen met bijpassende wijnen, champagne, kaas en koffie) is redelijk fors. Wat je daarvoor krijgt is een ervaring op Michelinster niveau. En dan valt de prijs eigenlijk weer reuze mee..
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2018
erg lekker gegeten , rekening wel erg enthousiast
Ren D.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2018
Heerlijk gegeten , bijpassende mooie wijnen met deskundige vriendelijke toelichting
Lotte M.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2018
Het 6 gangen arrangement via Heerlijk.nl, was heerlijk. Hoge kwaliteit van de verschillende gerechtjes: een frisse steak tartaar; verschillende bereidingen van pompoen; zeebaars en aardpeer; stoofvlees met parelgort; wagyu beef en pastinaak en als afsluiter een mooi dessert met honing, groene thee, ananas en passievrucht. De bijpassende wijnen zorgen voor een fijne wijn-spijscombinatie. Ook leverde de jonge, maar toch deskundige en aardige bediening goede service. Al met al een uitmuntende avond gehad bij Fris.
Carla A.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2017
Heerlijk gegeten in een sfeervolle ambiance. Aardige bediening met kennis van zaken.
Zeer de moeite waard. 20% iens korting was wel zeer welkom!
Evelien S.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2017
Na lange tijd weer eens bij Fris gegeten. Heel erg lekker, mooi opgediend en vriendelijke service. Precies goede tijd tussen de gangen, waardoor er een ontspannen sfeer ontstaat.
Geertruid V.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2017
Het is gewoon een erg goed restaurant. Alleen vond ik het niet prettig dat de gastvrouw het aan tafel had over de kortingsactie in aanwezigheid van onze gast.
Don V.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2017
Wij hebben vanaf de eerste stap binnen allemaal genoten. De manier waar op wij geholpen werden paste precies bij ons. Het 5-gangen wild menu smaakte heerlijk en de uitleg over de wijnen maakte het af. Wij zouden zo weer bij Fris gaan eten en het iedereen aan raden.
Maria V.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2017
Lekker gegeten in een prettige sfeer en vriendelijke bediening.
Andre N.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2017
Fris... Het was vooral weer eens fris om te ervaren dat het eten in een restaurant in Nederland ook gewoon goed kan zijn. Het wild menu overtrof onze verwachtingen met bijzondere smaak ervaringen en prachtige presentaties. Om het af te maken is de bediening keurig, efficiënt en uitermate alert. Alle ingrediënten voor een geweldige avond.
Bertus B.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Op uitnodiging van onze zoon en schoondochter gingen wij dineren bij Restaurant Fris. Toevallig stond er een recensie in de weekendbijlage UIT van de Telegraaf van 28 oktober 2017. Toen wij deze (nogal matige) ervaring gelezen hadden moesten we toch wel een beetje slikken.... Maar...... schuif deze recensie in UIT maar gelijk aan de kant. Wat een geweldige plek om te dineren. Wat een creatieve gerechten. Zo mooi opgemaakt en een streling voor de tong. Geweldige wijnen erbij; prima service en bediening. Helemaal van deze tijd en niet oubollig. Je voelt je bij Fris helemaal thuis. Een geweldige aanrader voor een culinair avondje uit. Gewoon er naar toe en ervaar het ook!