Speciale deals

-20% op de Rekening

Over het restaurant Fris

Bij Fris heb je keuze uit een 5-6-7 of 8-gangenmenu. Een modern restaurant met een klassieke Franse keuken met hier en daar verrassende wereldwijde invloeden. Passie en respect voor het product staan bij dit restaurant voorop en dat proef je. Niet al te veel poespas, maar juist pure smaken. Smaken die passen bij het seizoen. De kaart wisselt dan ook om de acht weken zodat iedere keer weer nieuwe, verrassende gerechten op het menu staan. Of je nu komt voor lunch of diner, je kunt er altijd op rekenen dat het dynamische en enthousiaste team je geheel in de watten legt en zorgt voor een onvergetelijke culinaire belevenis.

Eigenaar en chef-kok Rick May werkte jarenlang bij restaurant De Leuf** in Ubachsberg. Restaurant Fris bestaat inmiddels alweer tien jaar en Rick May heeft sinds 2014 de leiding over de keuken. Sinds september 2016 is hij niet alleen meer chef-kok maar ook eigenaar van dit pareltje in Haarlem.

Meer informatie over restaurant Fris

Dinsdag - zaterdag 18:00 - 22:00

9,1

Jouw recensie over het restaurant Fris

Don V.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2017
Wij hebben vanaf de eerste stap binnen allemaal genoten. De manier waar op wij geholpen werden paste precies bij ons. Het 5-gangen wild menu smaakte heerlijk en de uitleg over de wijnen maakte het af. Wij zouden zo weer bij Fris gaan eten en het iedereen aan raden.
Maria V.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2017
Lekker gegeten in een prettige sfeer en vriendelijke bediening.
Andre N.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2017
Fris... Het was vooral weer eens fris om te ervaren dat het eten in een restaurant in Nederland ook gewoon goed kan zijn. Het wild menu overtrof onze verwachtingen met bijzondere smaak ervaringen en prachtige presentaties. Om het af te maken is de bediening keurig, efficiënt en uitermate alert. Alle ingrediënten voor een geweldige avond.
Bertus B.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Op uitnodiging van onze zoon en schoondochter gingen wij dineren bij Restaurant Fris. Toevallig stond er een recensie in de weekendbijlage UIT van de Telegraaf van 28 oktober 2017. Toen wij deze (nogal matige) ervaring gelezen hadden moesten we toch wel een beetje slikken.... Maar...... schuif deze recensie in UIT maar gelijk aan de kant. Wat een geweldige plek om te dineren. Wat een creatieve gerechten. Zo mooi opgemaakt en een streling voor de tong. Geweldige wijnen erbij; prima service en bediening. Helemaal van deze tijd en niet oubollig. Je voelt je bij Fris helemaal thuis. Een geweldige aanrader voor een culinair avondje uit. Gewoon er naar toe en ervaar het ook!
Jeroen A.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2017
Alle tafel genoten waren het er over eens dat het eten uitstekend was en de zwarte brigade ons goed adviseerde.
A. H.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2017
duurde lang tussen de gangen van een 5 gangen verrassingsmenu. binnenkomen om 6.30 en 4 uur later pas vertrekken vinden wij echt te lang
de Bruijn G.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2017
De huiskamer inrichting is smaakvol en geeft een intieme sfeer. Je zit goed en ruim. De bediening is los en joviaal. Wij hadden het 5 gangen feest menu. De opmaak van alle gangen waren conform de huidige eisen, strak en modern. De smaken verschilden nogal. Soms wel erg uitgesproken. De eerste amuse sloeg in als een bom van smaak. Niet echt subtiel te noemen. Wel lekker, maar ietsje te. Topstuk was de scholfilet, die overtrof de andere gangen qua smaak. Subtiele smaken en tonen. Over het algemeen tevreden over het geserveerde. Persoonlijk vond ik de verschillen in smaak (zeer pittig, tot zacht) in sommige gerechten te groot. Kost een paar puntjes.
Eugène P.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2017
Wij hebben echt genoten, zowel het eten als de service was uitstekend. Wij komen zeker terug.
Peggy M.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2017
Heerlijk gegeten, prachtige gerechten!
koos H.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2017
Goede ontvangst, prettige bediening. Smakelijke gerechten; wat mij betreft kan de kok wat spaarzamer omgaan met het toevoegen van zout. Prijs wijn per glas aan de hoge kant. De prijs van de kreeft rouleau absoluut te hoog, gezien de minieme hoeveelheid kreeft in het gerecht.

Zou ik terugkomen? Ik aarzel; er moet wel heel iets bijzonders aan de hand zijn om 93€ per couvert uit te geven.
AAn de andere kant was het zeker een plezierige eetomgeving in een plezierige omgeving.
Selena D.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2017
Al een paar keer gegeten, toen tevreden. Prijs gerechten nu flink toegenomen. Prijs 5 gangendiner 59 euro. Prijs-kwaliteit en kwantiteitverhouding onvoldoend. Service onder de maat. Hadden 4 oesters besteld, moesten daar 3 kwartier op wachten. Kregen toen 6 oesters geserveerd ( en moesten die betalen) Duurde ook bij de andere gerechten te lang. Koffie helemaal vergeten te serveren. Wel aanbieden excuses dat koffie vergeten was, geen tegemoetkoming. Bij betaling gemeld dat we vonden erg lang te hebben gewacht op gerechten. Werd ons toen verteld dat er maar 2 koks waren en ons gevraagd of dat het kon ' verzachten'? Onbegrijpelijk. Wij komen niet meer terug. Jammer, want altijd goed restaurant gevonden.
Martin H.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2017
Heerlijk gegeten, lekkere wijnen erbij. Mooie service en een prettige atmosfeer. Qua prijs niet iets om elke week te doen...
Ron B.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
Super gegeten Zeker ster waard.Mooie balance in t eten. En heel prettige bediening.
Paul S.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2017
Al eerder waren we bij Restaurant Fris. De laatste keer in 2011 waren we niet echt onder de indruk, maar nu Rick May (voorheen De Leuf) al sinds 2014 als chefkok werkt en sinds september 2016 ook de eigenaar van Fris is geworden vonden we het tijd er weer eens te gaan eten. Dat kwam goed uit want via de Heerlijk-site konden we gebruik maken van een aantrekkelijk geprijsd 6-gangen verrassingsmenu.
De binnenkant van de zaak is onveranderd.
Meteen bij binnenkomst wat bruisend water en een fles Zuid-Afrikaanse Elgin, Paul Cluver Sauvignon Blanc besteld.
Daarna kwamen er al snel wat knabbels op tafel.
Pane Carasau (flinterdun dubbel gebakken Sardijns brood) met een dip van kikkererwten, een hoorntje met makreel en wat kuit en een oude kaaskoekje.
Daarna volgde lekker brood met olijfolie en gezouten boter.
Amuse.
Een onder een laagje schuim van bleekselderij verborgen Waldorfsalade met rozijnen en appel en ijs van bleekselderijblad.
Verrassend, dat ijs en erg lekker.
1e gerecht.
Wilde Alaskazalm, ijs van basilicum, mierikswortelschuim op een salade van aardappel en paling en een vinaigrette van dille en karnemelk.
Alweer heerlijk!
2e gerecht.
Een mousse van geitenkaas met diverse soorten ingelegde radijsjes, pittige papaja, gepofte wilde rijst en een vinaigrette van komkommer.
Goede smaakcombinaties.
3e gerecht.
Een stukje gebakken schol, met mini courgette en mini artisjok, gepofte paprika, een mousseline van aardappel en schuim van parmezaan.
Jammer dat de kok een beetje met het zout was uitgeschoten bij de mousseline, voor de rest wel lekker.
4e gerecht.
Eendenborst met schuimige pompoenbereidingen en stukjes ananas, kousenband en een Thaise curry panang-saus.
Wat ons betreft het minste gerecht van de avond, want er zat wat zeen in het ietwat taaie stukje eendenborst.
5e gerecht.
Kalfssukade, akkerpaddenstoelen, tartaar van rode ui, doperwten(mousse), mousse van peterseliewortel en een bordelaisesaus.
Heerlijk mals vlees met een heel erg lekker saus.
6e gerecht.
Het dessert van spekkoek met VOC-kruiden, ijs van bloedsinaasappel, wortelsliertjes en panacotta van roze bessen.
Alweer prima.

Alles bij elkaar kunnen we, ondanks de iets te lange wachttijden tussen sommige warme gerechten gerechten (2x 45 minuten), wel stellen dat de kwaliteit van Restaurant Fris er duidelijk op vooruit is gegaan onder leiding van Rick May.
Alles prima van smaak en met deskundige en vriendelijke bediening.
Annelies E.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2017
Prima resraurant.Alleen werden onze ienscadeUbonnen niet geaccepteerd.Dit was zeer teleurstellend!!
Het restaurant was wel bij iens aangesloten maar deed niet mee aan acties van iens.Voelt zeker niet goed.
Sander B.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
Op zaterdagavond 18 maart hebben we met ons Eetclub gegeten bij Fris. We hadden gereserveerd en aangegeven dat we het zes gangen verrassingsmenu zouden gaan nemen. Bij binnenkomst werden we gelijk netjes ontvangen en merk je al het oog voor detail. De jassen worden namelijk op tafelnr. weggehangen. We zaten aan een mooie grote ronde tafel nabij de keuken. De zes gangen waren erg verrassend en mooi opgemaakt. De smaak was voortreffelijk en ook de bijpassende wijnen complimenteerde het geheel. De bediening was netjes en opmerkzaam. De inrichting stijlvol. Al met al een hele gezellige en smaakvolle avond met zeer uiteenlopende smaaksensaties. Een aanrader en wij gaan zeker nog eens terug.
Maarten K.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2017
Op 12 maart hebben wij met twee personen bij Restaurant Fris gegeten. Een mooi restaurant net buiten het centrum van Haarlem. Parkeren is lastig, dus ik adviseer gelijk naar Parkeergarage Houtplein te rijden. 5 minuten lopen en na de maaltijd heb je dus meteen een kleine wandeling door een (iets te donker) park. Allebei kozen we voor het 5 gangen verrassingsmenu. Alle gerechten waren zeer smakelijk, zoals Skrei ( gewoon Kabeljauw, maar Skrei klinkt interessanter), de Schelvis (met een heerlijk Citroengrassausje), het Sucadevlees, en de heerlijke kazen van Bourgondisch lifestyle.
Het personeel is zeer vriendelijk en kundig, al gaat de uitleg vaak net iets te snel.
Alle gerechten hebben een geweldige presentatie en worden ter plekke met een sausje (jus/bouillon) afgemaakt, maar niet elk gerecht heeft dat nodig. Voor 5 gangen waren de gerechten goed van portie, maar voor 4 gangen zijn ze iets te klein.
Het prijsniveau is wat hoog, maar past uitstekend bij de fantastische gerechten.
Enig minpuntje van de avond een vrouw die twee gangen lang aan tafel heeft zitten bellen met haar mobiel. Daar zou het personeel best iets van mogen zeggen.
Al met al een aanrader!
knoestertje .
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2017
Op valentijnsdag genoten van een 5-gangen menu met bijpassende wijnen.Spannende gerechten en smaken op hoog niveau. De chef kwam zelf aan tafel om de amuse uit te leggen. De Bediening was prima in orde.
Nicole T.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2017
Hebben een waanzinnige avond gehad bij Fris! Elke gang waren de borden als schilderijtjes en de uitleg erbij kort maar duidelijk. Wat ons erg opviel was de losse bediening, zeer vriendelijke dames waarvan de sommelier uitblonk in kennis, uitleg én begrip had voor onze vraag naar halve glazen. De combinatie van bijzondere gerechten en geweldige bediening heeft ons een fantastische avond bezorgd!
Marijke N.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Het eten was goed wat smaaksensatie betreft, de combinaties van texturen had wel spannender gemogen. De vrouwelijke sommelier was hartverwarmend en zeer ter zake kundig. Maar wat een trage bediening! Wij hadden voortdurend het gevoel dat we vergeten werden, hebben er ruim 4 uur gezeten al met al. En de inrichting vonden wij erg kil. De lamp in het midden is prachtig maar de grijze muren zonder kunst doen erg kaal aan.