Over het restaurant Fris

Bij Fris heb je keuze uit een 5-6-7 of 8-gangenmenu. Een modern restaurant met een klassieke Franse keuken met hier en daar verrassende wereldwijde invloeden. Passie en respect voor het product staan bij dit restaurant voorop en dat proef je. Niet al te veel poespas, maar juist pure smaken. Smaken die passen bij het seizoen. De kaart wisselt dan ook om de acht weken zodat iedere keer weer nieuwe, verrassende gerechten op het menu staan. Of je nu komt voor lunch of diner, je kunt er altijd op rekenen dat het dynamische en enthousiaste team je geheel in de watten legt en zorgt voor een onvergetelijke culinaire belevenis.

Eigenaar en chef-kok Rick May werkte jarenlang bij restaurant De Leuf** in Ubachsberg. Restaurant Fris bestaat inmiddels alweer tien jaar en Rick May heeft sinds 2014 de leiding over de keuken. Sinds september 2016 is hij niet alleen meer chef-kok maar ook eigenaar van dit pareltje in Haarlem.

Meer informatie over restaurant Fris

Dinsdag - zaterdag 18:00 - 22:00

Uitmuntend
9,2
9,1

Jouw recensie over het restaurant Fris

Marc R.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2018
Dat is echt een plek om avondvullend te genieten van de heerlijkste gerechtjes, een fantastische ambiance en uitmuntende service.
Brenda V.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2018
3 keer gegeten bij Fris en ook deze keer was het een super avond. Kwaliteit van eten en service was vanavond echt buitengewoon.
GerdaBr B.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2018
Wat een fijn restaurant. Precies op de juiste, vriendelijke, manier aanwezig personeel. De gerechten waren plaatjes en smaaksensaties. Grappig hoe oude smaken een culinaire remake kregen; sucadelappen als rosbief bereid spanden de kroon.
Rian R.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2018
In 1 woord fantastisch!
Carla P.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2018
Eigenlijk kan ik heel kort zijn, want het is in één woord subliem!
Een aanrader
Paul T.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2018
Wildmenu was zeer goed, zeker met het wijnarrangement. Verrassende smaken en perfecte bediening. Ook het vegetarische/vis-menu werd zeer gewaardeerd. Wachttijden tussen de gerechten mocht van ons iets korter, zeker indien de wijn voor een gang al werd ingeschonken. Maar zeer zeker een aanrader.
Lynn H.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2018
Gisteravond voor het eerst bij Fris gegeten. Wat een goed restaurant! We gingen voor het wild menu en alle gerechten waren heerlijk! Bijna sterren niveau. De bediening is ook uiterst vriendelijk. We hebben een heerlijke avond gehad!
Sandra N.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2018
Voortreffelijk gegeten met goed gecombineerde wijnen in een fijne ambiance. Wij komen graag nog een keer terug
Rebecca D.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2018
Complete avond uit gehad bij Fris! Zowel de gerechten als de wijnen waren voortreffelijk; zeer mooie combinaties van smaken. Het personeel is zeer bekwaam en vriendelijk. Daardoor heb je het gevoel dat je echt welkom bent. De sfeer is luxe maar ongedwongen. 'Fris' staat bovenaan onze lijst van favoriete restaurants!
Sandra V.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2018
Prima restaurant, heerlijk eten, goed en vriendelijk personeel.
Elly M.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2018
Zeer fijne smaken!
Weinig eten voor dat geld!
Prima bediening!
Jens V.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2018
#Superfantastischgegetenmetheerlijkewijn
Titia V.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2018
We hebben na lange tijd weer bij Fris gegeten en het viel ons tegen. De gerechten zien er prachtig uit maar bestaan uit zoveel verschillende ingrediënten dat deze 'vechten' om op de voorgrond te komen en het basiselement vis, kreeft of kip volledig overstemmen. Jammer. Het vlees van de steak tartaar was niet meer te proeven door een overdaad aan smaken van dressing en specerijen. De wijnen waren wel heerlijk en goed bij de gerechten.
Bert V.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2018
Heerlijk gegeten met lekkere bijpassende wijnen
Harold T.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2018
Wat een geweldig eten! Super enthousiast en procfesionele bediening. Meer dan bijzondere gerechten en goed afgepaste hoeveelheden. Zeer leuke wijnkaart. Absoluut een aanrader.
PDF .
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2018
Fris, Trots, Puur, Groen... Ik heb een gezonde allergie ontwikkeld voor dat soort zaken. En, helaas, blijkt dat meestal terecht. Voor Fris ging die vlieger echter niet op. Een bediening die echt uitzonderlijk is en gerechtjes die niet alleen verrassend en smakelijk zijn, maar puur kunst zijn qua aanzien. En mocht je denken: Het zijn wel kleine hoeveelheden, dan kan ik je geruststellen. Gang zes konden we praktisch niet meer wegwerken! Wat de drank betreft: voor diegenen die geen wijn willen of mogen drinken zijn er verrassende alternatieve . En de wijn zelf is ook prima!
Kortom: Fris is een verrassing, qua smaken en qua bemensing, we hebben het op onze lijst gezet van restaurant waar we beslist nog eens terug moeten komen.
Rob M.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2018
Eten bij Fris vind ik een feest. Niet alleen vanwege de uitstekende keuken o.l.v. Rick May maar ook door een top bediening. De veelkoppige brigade doet zijn werk met zichtbaar plezier. Persoonlijk en zeer gericht op het welzijn van de gast. De kennis van gerechten en wijnen wordt niet gerobotiseerd gereproduceerd maar ongedwongen authentiek en zonder poespas gebracht. Zo heb ik het graag. De wijnkaart is no-nonsense met een uitgelezen lijstje van juweeltjes. Bij de kalfsentrecôte krijg ik zowaar een echt en vlijmscherp LaGuiole mes mee geserveerd. Geweldig! Had ik dat van mij dus gewoon thuis kunnen laten. De rekening van het "geniet en beleef menu" (7 gangen met bijpassende wijnen, champagne, kaas en koffie) is redelijk fors. Wat je daarvoor krijgt is een ervaring op Michelinster niveau. En dan valt de prijs eigenlijk weer reuze mee..
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2018
erg lekker gegeten , rekening wel erg enthousiast
Ren D.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2018
Heerlijk gegeten , bijpassende mooie wijnen met deskundige vriendelijke toelichting
Lotte M.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2018
Het 6 gangen arrangement via Heerlijk.nl, was heerlijk. Hoge kwaliteit van de verschillende gerechtjes: een frisse steak tartaar; verschillende bereidingen van pompoen; zeebaars en aardpeer; stoofvlees met parelgort; wagyu beef en pastinaak en als afsluiter een mooi dessert met honing, groene thee, ananas en passievrucht. De bijpassende wijnen zorgen voor een fijne wijn-spijscombinatie. Ook leverde de jonge, maar toch deskundige en aardige bediening goede service. Al met al een uitmuntende avond gehad bij Fris.