Over het restaurant Fris

Bij Fris heb je keuze uit een 5-6-7 of 8-gangenmenu. Een modern restaurant met een klassieke Franse keuken met hier en daar verrassende wereldwijde invloeden. Passie en respect voor het product staan bij dit restaurant voorop en dat proef je. Niet al te veel poespas, maar juist pure smaken. Smaken die passen bij het seizoen. De kaart wisselt dan ook om de acht weken zodat iedere keer weer nieuwe, verrassende gerechten op het menu staan. Of je nu komt voor lunch of diner, je kunt er altijd op rekenen dat het dynamische en enthousiaste team je geheel in de watten legt en zorgt voor een onvergetelijke culinaire belevenis.

Eigenaar en chef-kok Rick May werkte jarenlang bij restaurant De Leuf** in Ubachsberg. Restaurant Fris bestaat inmiddels alweer tien jaar en Rick May heeft sinds 2014 de leiding over de keuken. Sinds september 2016 is hij niet alleen meer chef-kok maar ook eigenaar van dit pareltje in Haarlem.

Meer informatie over restaurant Fris

Dinsdag - zaterdag 18:00 - 22:00

9,2

Jouw recensie over het restaurant Fris

Rob M.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2018
Eten bij Fris vind ik een feest. Niet alleen vanwege de uitstekende keuken o.l.v. Rick May maar ook door een top bediening. De veelkoppige brigade doet zijn werk met zichtbaar plezier. Persoonlijk en zeer gericht op het welzijn van de gast. De kennis van gerechten en wijnen wordt niet gerobotiseerd gereproduceerd maar ongedwongen authentiek en zonder poespas gebracht. Zo heb ik het graag. De wijnkaart is no-nonsense met een uitgelezen lijstje van juweeltjes. Bij de kalfsentrecôte krijg ik zowaar een echt en vlijmscherp LaGuiole mes mee geserveerd. Geweldig! Had ik dat van mij dus gewoon thuis kunnen laten. De rekening van het "geniet en beleef menu" (7 gangen met bijpassende wijnen, champagne, kaas en koffie) is redelijk fors. Wat je daarvoor krijgt is een ervaring op Michelinster niveau. En dan valt de prijs eigenlijk weer reuze mee..
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2018
erg lekker gegeten , rekening wel erg enthousiast
Ren D.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2018
Heerlijk gegeten , bijpassende mooie wijnen met deskundige vriendelijke toelichting
Lotte M.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2018
Het 6 gangen arrangement via Heerlijk.nl, was heerlijk. Hoge kwaliteit van de verschillende gerechtjes: een frisse steak tartaar; verschillende bereidingen van pompoen; zeebaars en aardpeer; stoofvlees met parelgort; wagyu beef en pastinaak en als afsluiter een mooi dessert met honing, groene thee, ananas en passievrucht. De bijpassende wijnen zorgen voor een fijne wijn-spijscombinatie. Ook leverde de jonge, maar toch deskundige en aardige bediening goede service. Al met al een uitmuntende avond gehad bij Fris.
Carla A.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2017
Heerlijk gegeten in een sfeervolle ambiance. Aardige bediening met kennis van zaken.
Zeer de moeite waard. 20% iens korting was wel zeer welkom!
Evelien S.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2017
Na lange tijd weer eens bij Fris gegeten. Heel erg lekker, mooi opgediend en vriendelijke service. Precies goede tijd tussen de gangen, waardoor er een ontspannen sfeer ontstaat.
Geertruid V.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2017
Het is gewoon een erg goed restaurant. Alleen vond ik het niet prettig dat de gastvrouw het aan tafel had over de kortingsactie in aanwezigheid van onze gast.
Don V.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2017
Wij hebben vanaf de eerste stap binnen allemaal genoten. De manier waar op wij geholpen werden paste precies bij ons. Het 5-gangen wild menu smaakte heerlijk en de uitleg over de wijnen maakte het af. Wij zouden zo weer bij Fris gaan eten en het iedereen aan raden.
Maria V.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2017
Lekker gegeten in een prettige sfeer en vriendelijke bediening.
Andre N.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2017
Fris... Het was vooral weer eens fris om te ervaren dat het eten in een restaurant in Nederland ook gewoon goed kan zijn. Het wild menu overtrof onze verwachtingen met bijzondere smaak ervaringen en prachtige presentaties. Om het af te maken is de bediening keurig, efficiënt en uitermate alert. Alle ingrediënten voor een geweldige avond.
Bertus B.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Op uitnodiging van onze zoon en schoondochter gingen wij dineren bij Restaurant Fris. Toevallig stond er een recensie in de weekendbijlage UIT van de Telegraaf van 28 oktober 2017. Toen wij deze (nogal matige) ervaring gelezen hadden moesten we toch wel een beetje slikken.... Maar...... schuif deze recensie in UIT maar gelijk aan de kant. Wat een geweldige plek om te dineren. Wat een creatieve gerechten. Zo mooi opgemaakt en een streling voor de tong. Geweldige wijnen erbij; prima service en bediening. Helemaal van deze tijd en niet oubollig. Je voelt je bij Fris helemaal thuis. Een geweldige aanrader voor een culinair avondje uit. Gewoon er naar toe en ervaar het ook!
Jeroen A.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2017
Alle tafel genoten waren het er over eens dat het eten uitstekend was en de zwarte brigade ons goed adviseerde.
A. H.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2017
duurde lang tussen de gangen van een 5 gangen verrassingsmenu. binnenkomen om 6.30 en 4 uur later pas vertrekken vinden wij echt te lang
de Bruijn G.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2017
De huiskamer inrichting is smaakvol en geeft een intieme sfeer. Je zit goed en ruim. De bediening is los en joviaal. Wij hadden het 5 gangen feest menu. De opmaak van alle gangen waren conform de huidige eisen, strak en modern. De smaken verschilden nogal. Soms wel erg uitgesproken. De eerste amuse sloeg in als een bom van smaak. Niet echt subtiel te noemen. Wel lekker, maar ietsje te. Topstuk was de scholfilet, die overtrof de andere gangen qua smaak. Subtiele smaken en tonen. Over het algemeen tevreden over het geserveerde. Persoonlijk vond ik de verschillen in smaak (zeer pittig, tot zacht) in sommige gerechten te groot. Kost een paar puntjes.
Eugène P.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2017
Wij hebben echt genoten, zowel het eten als de service was uitstekend. Wij komen zeker terug.
Peggy M.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2017
Heerlijk gegeten, prachtige gerechten!
koos H.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2017
Goede ontvangst, prettige bediening. Smakelijke gerechten; wat mij betreft kan de kok wat spaarzamer omgaan met het toevoegen van zout. Prijs wijn per glas aan de hoge kant. De prijs van de kreeft rouleau absoluut te hoog, gezien de minieme hoeveelheid kreeft in het gerecht.

Zou ik terugkomen? Ik aarzel; er moet wel heel iets bijzonders aan de hand zijn om 93€ per couvert uit te geven.
AAn de andere kant was het zeker een plezierige eetomgeving in een plezierige omgeving.
Selena D.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2017
Al een paar keer gegeten, toen tevreden. Prijs gerechten nu flink toegenomen. Prijs 5 gangendiner 59 euro. Prijs-kwaliteit en kwantiteitverhouding onvoldoend. Service onder de maat. Hadden 4 oesters besteld, moesten daar 3 kwartier op wachten. Kregen toen 6 oesters geserveerd ( en moesten die betalen) Duurde ook bij de andere gerechten te lang. Koffie helemaal vergeten te serveren. Wel aanbieden excuses dat koffie vergeten was, geen tegemoetkoming. Bij betaling gemeld dat we vonden erg lang te hebben gewacht op gerechten. Werd ons toen verteld dat er maar 2 koks waren en ons gevraagd of dat het kon ' verzachten'? Onbegrijpelijk. Wij komen niet meer terug. Jammer, want altijd goed restaurant gevonden.
Martin H.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2017
Heerlijk gegeten, lekkere wijnen erbij. Mooie service en een prettige atmosfeer. Qua prijs niet iets om elke week te doen...
Ron B.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
Super gegeten Zeker ster waard.Mooie balance in t eten. En heel prettige bediening.