Frietwinkel

• ...

Meer informatie over restaurant Frietwinkel

Lioneyes .
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
Bij de Frietwinkel hebben zs goeie friet, fantastische mayo. Supertip deze zaak. Volgende keer de kroketten eens uitproberen.
Ron D.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Lekkere friet, leuke ervaring!

We zijn zelf echte frietlovers. We zijn dan ook erg verheugd over de revival die dit volksvoedsel doormaakt. We bezoeken dan ook regelmatig 'hippe' frietzaken, dus zo ook de frietwinkel in Utrecht.
Het decor is echt hipster, een zijde oude tegels ander kan kale muur en een geoliede houten vloer die al flink doorleeft is eronder.
Het menu is simpel, friet groot of klein, aantal sauzen en verschillende kroketten, geen pretenties verder. (In het weekend is ook stoofvlees beschikbaar, maar die hebben we niet genomen.)

De friet is heel goed, we hebben een enkele keer nog beter gehad, maar echt veel beter dan de van de gemiddelde vreetschuur. Ook de olie die men gebruikt is van goede kwaliteit waardoor het frietje niet te zwaar op de maag landt. Dit wordt vaak vergeten en heeft men hier goed begrepen.
De puntzakjes zijn grappig om te zien, maar niet per definitie handig, vooral de onderste frietjes zijn wat lastig bereikbaar, maar daar is gelukkig een handleiding voor op de muur aangebracht, weten we dat ook weer :-)
De sauzen vielen mij persoonlijk wat tegen, de mayonaise is goed maar zou wel wat uitgesprokener mogen, is toch een beetje standaard consistentie en smaak, maar dat is persoonlijk. (Wellicht een idee om de sauzen uit te breiden zoals men veel in Brussel ziet?) Pindasausje idem, ik had niet het idee een echt mooie huis gemaakte bio sate saus te eten. De sausbakjes boven op het puntzakje zijn leuk om te zien, werkt goed, maar vindt ze zelf wel een beetje klein.

Bediening vonden wij tijdens ons bezoek helemaal top. Aardige goedlachse maar zeer gemotiveerde meiden die echt hun best doen. Het snijden en bakken gaat er professioneel aan toe, het schudden van de friet in de zoutmengbak is zelfs een visuele attractie!
Toen ik nog een keer terugkwam voor extra mayo werd dat enthousiast gedaan en hoefde zelfs niet bij te betalen.
De ruimte is zoals ook al door anderen gemeld wel echt klein en er zijn erg weinig stoelen. Wellicht kan de ruimte toch nog wat slimmer ingericht worden waardoor er wat meer plaatsen gerealiseerd kunnen worden. Tijdens ons bezoek werd er zodra het even rustig was meteen de vloer vrijgemaakt van gevallen friet, wat nauwelijks hoefde want de hond die we bij ons hadden had daar al voor gezorgd!
Voldaan en een ervaring rijker keerde we weer terug naar Amsterdam . . . Tot een volgend keer frietwinkel!

Nrod .
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
In gedachten houden dat dit is geen normal restaurant... het is een friet winkel... maar de lekkerste in Utrecht. Ik heb ook in andere friet winkels gegeten maar deze zijn zeker de beste. Krokant en met de traditionele mayonnaise. Snel, vriendelijk en georganiseerde service in een mooi maar kleine ruimte dat kan snel vol worden.
Mila D.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2015
De beste stop in de binnenstad van Utrecht voor een frietje. Heerlijke vers gesneden frieten, met de schil er nog aan. Het personeel is erg vriendelijk! Het enige minpuntje is dat er weinig zitplekken zijn en de mensen die nog moeten bestellen en de mensen die al besteld hebben erg door elkaar staan, als het druk is.
Jtbeijer .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2015
De friet was lekker!
De jongeman die mij heeft geholpen was vriendelijk.
Minpunt: Het steeds ophalen van zijn broek, was geen smakelijk gezicht!!
De winkel zeker niet schoon!!
TomG88 .
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2015
Frietjes van de Frietwinkel. Als inwoner van Utrecht moest het er een keer van komen. De frieten worden van biologische aardappels voor je neus door de frietmachine gehaald. Met schil en al! En dat merk je ook als je de frietjes proeft. De meegeserveerde mayonaise is lekker en in een handige puntzak geserveerd waar saus en friet gescheiden zitten. De frieten zij echt de beste die ik ooit gegeten heb. Kruimig, volle aardappelsmaak, niet teveel zout, zelfs lichtzoetig, krokant en ruikt heerlijk. Kom zeker nog eens een frietjes halen want voor de prijs hoef je het niet te laten. Zaak is simpel en modern, maar niet op grote publieken berekend. Achja, het is ook een friettent, geen michelin zaak. Wat mij betreft een must als je de binnenstad van Utrecht komt bezoeken en trek hebt in een lekkere snack.
Wim W.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2015
Verse, biologische friet! Zeer smakelijk.
De saus zit in een bakje apart, gehecht aan het zakje friet. Leuke en handige constructie. Moet ook wel, want deze saus moet niet te warm worden. Het is een mooie biologische mayonaise die ook als een sla-dressing niet zou misstaan. Echter voor mij persoonlijk niet de lekkerste friet ooit. Maar vanwege het feit, dat men hier moeite doet om gewoon kwaliteit te brengen op zeer verantwoorde manier met biologische producten en het ook heel smakelijk weet te krijgen, geef ik het eten toch een 9.
De bediening is prima en correct. Er stond nu 1 jongen in plaats van 2 en hij moest in de drukte dubbel hard aan de bak, maar deed dat zonder probleem en met een positieve attitude. Chapeau!
De winkel zelf is klein en een paar zitplaatsen zouden niet misstaan. Nu kan dat alleen op een klein bankje of buiten op een bankje (bij mooi weer). Het heeft wel iets charmants, maar de zaak is eigenlijk te populair geworden voor zo'n kleine ruimte. Die populariteit is overigens geheel terecht.
Misskan .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2015
Biologische frietjes! Wauw! Lekker vers gefrituurd en de presentatie van de frietjes waarbij de saus apart geserveerd kan worden, altijd goed! Kom zeker nog een x een frietje halen.
Midegi .
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2015
Patat. Lekkere patat?!? Die bestaat dus toch...? Eet nooit patat, maar nu deze frietwinkel er is, dus wel.
Sinds de AD-frietprijs wel erg druk en daar is 't pand niet op berekend, dus uitbreiding naar een wat grotere locatie (waar je misschien ook nog behoorlijk kunt zitten...) zou niet gek zijn. Hopelijk dichtbij deze (vlakbij 't Neude dus ideaal gelegen).
Annemarie E.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2015
Vandaag een patatje gehaald bij de Frietwinkel. De winkel ziet er leuk uit met leuke bioscoopstoeltjes waar je je frietje kan eten en fijne muziek op de achtergrond. De meiden achter de balie waren zeer vriendelijk. De friet was echt top, maar ik vind echt dat je veel te weinig saus bij je frietje krijgt. Mayo was wel erg lekker.
Rido .
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2015
Superlekkere biologische krokante frieten waarbij de aardappels met schil dagelijks vers en ter plekke voor het raam tot friet worden gesneden. Geen ordinair snackbar, maar een gemoedelijke 'winkel' met 2 bankjes en 2 stoelen binnen en 2 bankjes buiten waar mensen relaxed hun frietje zitten/staan te eten. Fijne sfeer, leuke mensen. Alles is biologisch, ook de drankjes, maar friet is de hoofdmoot aangevuld met een biologische vlees- of garnalenkroket. Friet eten met een culinair en duurzaam gevoel ;-) DOEN!
Robert H.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2014
het is niet anders: alleen maar tienen. Wauw, wat is dit goed! De frieten zijn zoals ze moeten zijn: krokant van buiten, zacht van binnen, vol van smaak, gezout met zeezout, en de majo is absoluut top. en geen snackbar, maar een frietwinkel. Alles klopt aan deze zaak, en ook aan de mensen die er werken!!
CharlieT .
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2014
De allerlekkerste frietjes van Utrecht eet je hier! Geen vette hap. Mooie frietjes met een schilletje. De garnalenkroketten zijn ook erg smakelijk.
Di-jo .
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2014
Liepen langs dit pandje, trok onze aandacht door het hippe interieur, naar binnen gegaan, 1 grote zak friet besteld, en t was de lekkerste patat ooit, biologisch met schil en verpakt in een puntzak met apart saus bakje eraan vast, verkopen friet, kroket en salade, meer niet, maar lekker !!!