Friethoes

Kruisweg 43 2011 LA Haarlem Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Friethoes

Mariz S.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
De zaak is prachtig. Joost Swarte design.
De frietjes hier zijn heerlijk. Soms van biologische aardappels, soms niet.
Het belangrijkste is dat ze ook de geweldig lekkere kaas-kroketten van Holtkamp verkopen.
Enige wens is dat ze ook biologische mayonaise gaan verkopen.
E_ .
  • Datum van je bezoek: 29 feb. 2016
Eten is hier gewoon een dikke, hele dikke 10. Verse, biologische patat die gewoon ongelooflijk lekker is. Biologische spelt-rundvleeskroketten om je vingers bij af te likken. Huisgemaakte mayonaise en huisgemaakte satésaus die je doen smachten naar meer.
Het is prijzig vergeleken bij een normaal patatje, maar dit is geen normaal patatje meer te noemen, ik heb het er graag voor betaald en ik zou het direct nog eens doen.

Service is in orde, vriendelijke jongeman in de zaak die vlot en vakkundig hielp.

Decor valt niet heel veel over te zeggen, het is een ongelooflijk klein zaakje en toen in totaal 5 man besloot het daar op te eten was het echt meer dan vol. Maar eigenlijk had dat ook wel wat. De muziek was alleen vrij prominent aanwezig, maar kom, als je daar de hele dag staat wil je ook wel wat anders horen dan patat in een ketel, dus het is vergeven.

Al met al een hele dikke ja: hier moet je heen voor echt goede patat.
Sophie K.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2015
Heerlijke verse patat, met nog lekkerder zelfgemaakte vette mayonaise. Heel klein zaakje met vriendelijk personeel, vlakbij station Haarlem.
Caspar C.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2015
Heerlijke verse friet, waar de schil nog lekker op zit. Knapperig en zacht van binnen. Heerlijke zelfgemaakte mayo om het af te maken. De frikandel was misschien nog wel lekkerder.

Enige minpunt was dat ik thuis niet de bestelde ayuma mayo had, maar een gewone zelfgemaakte
Ricardo .
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2015
Lekkere dikke frieten, prijs is wellicht wat hoog maar je krijgt er een ruime zak friet voor terug. Helaas wel wat weinig saus voor 80ct, dit mag wel wat meer zijn (huisgemaakte mayo)
Linda S.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2015
Voorheen gingen we in de stad patat eten, maar sinds we friethoes hebben ontdekt, niet meer. Super lekkere patat en wij als liefhebbers van pittig eten, nemen de adjuma mayonaise erbij. Soms met 2 Surinaamse pepers gemaakt volgens de jongen die ons hielp, maar wij vonden t heerlijk .
Herman D.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2014
Onze ervaring is simpel samen te vatten als heerlijke patat in een zeer kleine ruimte waar je verder ook niet al te lang wilt (/kunt) blijven eten, zeker als het druk is.
Vera V.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2014
Heerlijke kaassouflles en friet!! Ik laat de gewone snackbar voortaan aan mij voorbij gaan en loop door naar de Friethoes! Het is een klein tentje dus meestal snel naar buiten om alles op te eten.

Verder aardige bediening ook bij een volle zaak!
Nathaly85 .
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2014
Na meerdere goede recensies en een hoge score in de AD friettest, heb ik hier een zakje friet gekocht. De friet was prima van smaak ook al zaten er wel echt teveel harde (en donkere stukjes) tussen. De verhouding van de friet/harde stukjes was 50/50. Niet zoals het hoort. Er was keuze uit een kleine of middelgrote portie. Ik nam een middelgrote en dit was meer dan genoeg. Het is een kleine zaak, waar veel klanten een frietje komen halen, de inrichting doet er daarom niet zoveel toe. Wel lange wachttijden. Met twee klanten voor mij moest ik zeker twintig minuten wachten. Vijf minuten voordat mijn bestelling werd opgenomen en vijftien minuten voordat ik mijn friet kreeg. Medewerker was vriendelijk, maar niet heel enthousiast, de dienst zat er bijna op. Vebeterpunten zijn dus meer echte frieten i.p.v. harde stukjes en kortere wachttijden. Het was lekker, maar niet speciaal. Zelf zal ik er niet voor terugkomen.
Rick1969 .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2014
Heerlijke/eerlijke friet!
En heerlijke mayo!
Mooie uitstraling van de gehele zaak.
Niet al te groot maar de aankleding is wel top!
Ga hier zeker vaker naartoe.
Ericks .
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2014
3,20 uitgegeven aan friet die niet te eten was,donkerbruin tot zwart ,bitter en volgens mij vervuild met restanten friet van de vorige bak-sessie.Kortom veel pretentie weinig tot geen vakkennis verdient geen bestaansrecht.
AnninaGroots123 .
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2014
Laatst even patatje gehaald met mijn broer. Vriendelijke jongens die daar werken. Patat was lekker, de huisgemaakte mayo was erg lekker :-) zal hier nog wel vaker patat komen eten!
Barbara V.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2013
Altijd heerlijke friet, met echt hele lekkere huisgemaakte mayo. Ikzelf bestel mijn friet bij voorkeur zonder zout, want ik vind wel dat ze er wel iets teveel opdoen.
Lyza .
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2013
Zijn enkele maanden geleden hier wezen snacken. Voor een snackbarretje oogt de inrichting erg origineel. Interessant concept van allerhande biologische producten. Smaakte ook erg goed. De bediening was echter ronduit slecht. De jongedame keek ons niet aan, liet de balie continu onbemand achter, de bestelling moesten we een aantal malen herhalen worden en er kon geen dank u of fijne avond vanaf. Reden om het zaakje wellicht volgende keer te mijden...
Thijs F.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2013
Heerlijke patat en heerlijke zelfgemaakte kaassoufllees! Kom hier wekelijks me patatje halen! Personeel is vriendelijk en relaxt en de tent straalt ambacht uit. Tot volgende week!
Fred44 .
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2013
Wat een leuk zaakje met (eindelijk) biologische patatjes!! Al een paar keer deze maand friet gehaald hier. Keuze tussen 'gewone' mayo of de huisgemaakte. De huisgemaakte is erg lekker. De jongens die er werken zijn altijd vriendelijk. Sympathiek tentje, en mooi voor een friettent!
Hwt .
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2013
Het wisselt nogal. Soms perfect, soms gewoon slecht (oude friet, te lang gebakken) en de erg hoge prijs beslist niet waard.
Personeel maakt te lange dagen ?
Tip: bij bestelling zeggen dat je het allerbeste wilt.

Jasper D.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2012
Heerlijke friet. Heel iets anders dan snackbarfriet. Niet direct heel vriendelijk, maar wel snel klaar gemaakt. Gewoon heerlijke gefrituurde aardappelen! Beetje kleine wachtruimte, vooral als het buiten koud en nat is.
Snax .
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2012
Kwaliteit van de friet kan wat wisselen, van oké tot erg goed. Bediening vriendelijk en het assortiment beperkt maar des te beter van kwaliteit. Prima 'frietkot'
Guido P.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2012
Wat een enorme teleurstelling!

Zak friet, met een deel frieten die al lagen te wachten bij binnenkomst, en een deel niet gaar genoeg gebakken nieuwe frieten, waar ik op heb staan wachten. Heel veel te kleine stukjes friet. En dan de (huisgemaakte) mayo: te dun en ik kreeg mayo genoeg voor minstens 3 puntzakken, wat de teleurstellende kwaliteit van de frieten niet verhulde. Mayo met friet dus.

Ik had het ook fijn gevonden als de verkoper even had genoemd dat de huisgemaakte mayo een zurige mayo variant was, dat heef ook niet mijn voorkeur (service?)

Speciaal een keer friet gehaald door alle goede recensies, maar dit was echt slecht: oude en nieuwe niet gare kleine stukjes frietj met 3x teveel mayo.