Freya le Bistro

Gravenstraat 4 1791 Den Burg (Texel) Nederland Kaart

Over het restaurant Freya le Bistro

Huiskamergevoel op Texel

Voel je thuis op Texel. Je zit nog net niet onder een dekentje, maar het scheelt weinig bij Freya De Bodega. Zo knus is het woonkamerrestaurant in het centrum van Den Burg. Warm en aangenaam genieten van Franse gerechten en Texelse producten.

Meer informatie over restaurant Freya le Bistro

Erg gunstig

Jouw recensie over het restaurant Freya le Bistro

Wim W.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2019
Met zijn vieren hebben we genoten van het eten. Heerlijk en smaakvolle gerechten met daarbij een goede Franse rode wijn. Ook een prima gastvrouw. We hebben hier vaker gegeten en komen zeker nog eens terug.
Josine S.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2018
Heerlijk gegeten en wat een vriendelijke gastvrouw. Knus restaurant met een voordelig 3 gangen keuze menu. Absoluut een aanrader.
Adebruin .
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2018
Samen met echtgenote hier heerlijk gegeten. We hadden niet gereserveerd maar konden toch nog plaats nemen aan een tafeltje. Er is geen kaart maar men kan kiezen uit een vooraf opgesteld 3 gangen menu waarbij je telkens de keuze hebt uit 3 gerechten. Zaak wordt gerund door een jong stel (man-vrouw) Uiterst vriendelijke bediening en goede uitleg bij de gerechten.Alles wordt echt perfect bereid. Echt genoten van de verschillende gerechten. Prima kleinschalig restaurant van top kwaliteit waarbij gebruik wordt gemaakt van verse producten. Komen hier zeker als we weer op Texel zijn nog eens terug.
Dennis V.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2018
Altijd weer een feestje! De kaart is overzichtelijk met enkele voor/hoofd/nagerechten. Echter er is 1 probleem... alles is heerlijk en dat maakt het kiezen lastig. Dat is ook wel weer een voordeel want je kan hier niet de fout in gaan. De gastdame is op en top vriendelijk en gastvrij en de prijzen zijn schappelijk. Wij komen hier zeker (nog veel) vaker!
Frank K.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2017
Heerlijk gegeten bij Freya! Wat een hartelijk ontvangst en ook voor de kinderen was het eten geweldig. Relaxte sfeer, culinair ontzettend goed en wat mij betreft aanrader en komen we hier vaker
Wim W.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
Met zijn zessen prima gegeten. Mooie bord presentatie, smaakvolle gerechten. Prijs / kwaliteit uitstekend. De huiswijn lekker. Bediening erg goed en vriendelijk. De tijd tussen de gerechten door erg prettig.
Dirk B.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2017
Een prettige formule, met 3 gangen, met in ieder gang 3 keuzes, voor een schappelijke prijs.
De gerechten die ik at waren een salade met geitenkaas, welke royaal belegd was als voorgerecht, niet verrassend maar wel lekker. het hoofdgerecht van mijn keuze was de goed gebakken kalfsschnitzel, met een fijne saus en garnituur. Wederom een ruime portie, waardoor we afzagen van het nagerecht, en dat werd door de attente gastvrouw vervangen met de koffie en een kleine versnapering. Een punt van aandacht wat ons betreft zijn de wijnglazen. Die balon-glaasjes mogen toch echt wel vervangen worden door wat mooier glaswerk. Dat verdienen de geschonken wijn ook.
Jeannette H.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2017
Altijd fijn om bij Freya te eten. Het is er gezellig, het eten is heel lekker en de bediening is uitstekend. Heerlijke salade met ganzenborst, puik Texels lam en een mooi chocolade dessert voor 26,50. Wijn is trouwens ook prima.
Kees S.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2017
Heerlijk eten en enthousiaste bediening.
Een super combi. Keuken en bediening. Wat een mooie combinatie in dit kleine, huiskamerachtige, restaurant op een mooie lokatie in Den Burg. Er is goed nagedacht over het concept. Veel passie bij het echtpaar. We hebben een prachtige avond gehad.
Mistery-Guest .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2017
Op basis van recensies gekozen voor een reservering bij Freya De Texelse Bodega. Absoluut een aanrader als je van lekker eten houdt. Bescheidenheid siert de mens. Echte horecamensen, oprecht, gastvrij, vriendelijk en heerlijke gerechten. Mooi gebruik van lokale producten die passen bij het seizoen. Pure ingrediënten, met liefde bereid en dat proef je in het eindresultaat. De kaart heeft een beperkt aantal keuzes in een menuvorm, maar biedt voor een ieder een passend gerecht per gang. Tempo is prettig, relax en ongedwongen. De sfeer is authentiek, sfeervol en past in het complete plaatje. Een fijne locatie voor een mooie, sfeervolle avond.
Verva V.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2017
Soort huiskamerrestaurant, heel gezellig, zeer gastvrij onthaal en heerlijk eten. Zeer betaalbaar, zowel het eten als de wijn. Gratis water wat al voor je klaar staat. Beslist naar toe gaan als je op Texel bent.
Michiel A.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2017
Voor de tweede keer bezochten we restaurant Freya in Den Burg op Texel. De eerste keer hadden wij al een zeer goed ervaring met dit gezellige en kleine restaurant. Ook dit keer viel ons de prettige ontvangst en service van de uiterst vriendelijke en attente gastvrouw op. Het menu had een welhaast ideale prijs/kwaliteitsverhouding. Voor 26,50 Euro krijg je hier een verrassend en heerlijk 3 gangen keuzemenu. De salade van lams ham met daarbij een lamskroketje een eitje en croutons was voortreffelijk en zo hoort het natuurlijk op Texel. De kalf-schnitzeltjes met een zomertruffelsaus waren zeer mals en smakelijk. De hangop met een saus van kastanje en cashewnoten was buitengewoon lekker. Alle porties zijn adequaat. De open huiswijnen (Italiaans, € 3,75 per glas) waren prima. Daarnaast is een uitgebalanceerde keuze aan diverse betaalbare wijnen per fles. Kortom allemaal superlatieven. Bezoek je Texel, ga hier dan eten. Reserveren is welhaast een must.
Simone V.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Prima eten, gezellige huiselijke sfeer en uitstekend gastvrouwschap. Klein, maar fijn! Mag blijven op Texel! We komen nog 's.
Kevin Z.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Leuk huiselijk restaurant. Vrienden waren hier al eerder geweest, al wat dit voordat het werd overgenomen door huidige eigenaren.

Nog steeds hanteren zij een zelfde stijl met een krijtbord met hierop per gang 3 keuzes. Leuk gedaan en zeker voor ieder wat wils.

Salade eend was heerlijk, met overvloedig eend. Zowel lamsbiefstuk als kogelbiefstuk waren smaakvol en erg goed gebakken. Enkel de aardappeltjes die hierbij geservereerd werden waren niet helemaal gaar. Desserts vielen ook bij iedereen in de smaak.

Zeker voor het geld 1 van de betere restaurants op texel.
Rowin B.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
We hebben een topavond gehad bij Freija. Het keuzemenu was gevarieerd en de gerechten erg smaakvol. We hebben beiden van begin tot eind met volle teugen genoten van de ontzettend vriendelijke en alerte bediening van de gastvrouw en de kwaliteit van het eten. Reserveren is aan te raden want deze bistro loopt terecht erg goed.
L. M.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
30 december met 4 personen bij Freya gegeten. Eten was uitstekend, net als de bediening. Goede gastvrouw die alles onder controle heeft.
Manon L.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2016
Heel huiselijk en gezellig. Erg vriendelijke gastvrouw en heerlijk eerlijk eten...ongekend en dat voor deze prijs.
Echt een aanrader maar reserveren moet ,altijd vol!!
Dennis V.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2016
Het restaurant is overgenomen door een jong stel. De formule is ongewijzigd, 3 gangen voor 26.5. Wel wat meer keuze per gang. De vorige eigenaren kunnen trots zijn want dit stel weet hoe je een restaurant moet runnen. De gastvrouw is alleraardigst en vrolijk, de gerechten zijn heerlijk en de wijnen passen perfect bij de gerechten. Onze complimenten!!
Jeannette H.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
Ik vind de prijs kwaliteit verhouding echt geweldig bij Freija. Heerlijk gegeten voor 26.50, een driegangen menu. De bediening is allervriendelijkst. We gaan zaterdag nog een keer!
Sgroot .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Uit eten bij Freija is een feestje! Wel van te voren reserveren!!
Drie gangen (vier keuzes per gang) voor 26,50 is ene hele goede prijs voor de kwaliteit van het restaurant.
Freija is sfeervol en gezellig, een top gastvrouw die het hele restaurant in haar eentje bediend. Al met al fantastisch en zeker om terug te komen!