Freya De Texelse Bodega

Gravenstraat 4 1791 Den Burg (Texel) Nederland Kaart

Over het restaurant Freya De Texelse Bodega

Huiskamergevoel op Texel

Voel je thuis op Texel. Je zit nog net niet onder een dekentje, maar het scheelt weinig bij Freya De Bodega. Zo knus is het woonkamerrestaurant in het centrum van Den Burg. Warm en aangenaam genieten van Franse gerechten en Texelse producten.

Meer informatie over restaurant Freya De Texelse Bodega

Dinsdag t/m Zaterdag 18:00 - 21:30
Zondag Gesloten

• Af te huren
Uitmuntend
9,3
Mistery-Guest .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2017
Op basis van recensies gekozen voor een reservering bij Freya De Texelse Bodega. Absoluut een aanrader als je van lekker eten houdt. Bescheidenheid siert de mens. Echte horecamensen, oprecht, gastvrij, vriendelijk en heerlijke gerechten. Mooi gebruik van lokale producten die passen bij het seizoen. Pure ingrediënten, met liefde bereid en dat proef je in het eindresultaat. De kaart heeft een beperkt aantal keuzes in een menuvorm, maar biedt voor een ieder een passend gerecht per gang. Tempo is prettig, relax en ongedwongen. De sfeer is authentiek, sfeervol en past in het complete plaatje. Een fijne locatie voor een mooie, sfeervolle avond.
Verva .
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2017
Soort huiskamerrestaurant, heel gezellig, zeer gastvrij onthaal en heerlijk eten. Zeer betaalbaar, zowel het eten als de wijn. Gratis water wat al voor je klaar staat. Beslist naar toe gaan als je op Texel bent.
Michiel A.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2017
Voor de tweede keer bezochten we restaurant Freya in Den Burg op Texel. De eerste keer hadden wij al een zeer goed ervaring met dit gezellige en kleine restaurant. Ook dit keer viel ons de prettige ontvangst en service van de uiterst vriendelijke en attente gastvrouw op. Het menu had een welhaast ideale prijs/kwaliteitsverhouding. Voor 26,50 Euro krijg je hier een verrassend en heerlijk 3 gangen keuzemenu. De salade van lams ham met daarbij een lamskroketje een eitje en croutons was voortreffelijk en zo hoort het natuurlijk op Texel. De kalf-schnitzeltjes met een zomertruffelsaus waren zeer mals en smakelijk. De hangop met een saus van kastanje en cashewnoten was buitengewoon lekker. Alle porties zijn adequaat. De open huiswijnen (Italiaans, € 3,75 per glas) waren prima. Daarnaast is een uitgebalanceerde keuze aan diverse betaalbare wijnen per fles. Kortom allemaal superlatieven. Bezoek je Texel, ga hier dan eten. Reserveren is welhaast een must.
simone V.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Prima eten, gezellige huiselijke sfeer en uitstekend gastvrouwschap. Klein, maar fijn! Mag blijven op Texel! We komen nog 's.
Kevin Z.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Leuk huiselijk restaurant. Vrienden waren hier al eerder geweest, al wat dit voordat het werd overgenomen door huidige eigenaren.

Nog steeds hanteren zij een zelfde stijl met een krijtbord met hierop per gang 3 keuzes. Leuk gedaan en zeker voor ieder wat wils.

Salade eend was heerlijk, met overvloedig eend. Zowel lamsbiefstuk als kogelbiefstuk waren smaakvol en erg goed gebakken. Enkel de aardappeltjes die hierbij geservereerd werden waren niet helemaal gaar. Desserts vielen ook bij iedereen in de smaak.

Zeker voor het geld 1 van de betere restaurants op texel.
Rowin B.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
We hebben een topavond gehad bij Freija. Het keuzemenu was gevarieerd en de gerechten erg smaakvol. We hebben beiden van begin tot eind met volle teugen genoten van de ontzettend vriendelijke en alerte bediening van de gastvrouw en de kwaliteit van het eten. Reserveren is aan te raden want deze bistro loopt terecht erg goed.
L. M.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
30 december met 4 personen bij Freya gegeten. Eten was uitstekend, net als de bediening. Goede gastvrouw die alles onder controle heeft.
wjkooij .
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2016
Op basis van de positieve recensies hadden wij op 14 december gereserveerd bij Freya. Van tevoren doorgegeven dat een van ons vegetarisch wilde eten. Dat was geen probleem, er zou buiten de menukaart om iets lekkers worden gemaakt. En inderdaad, het vegetarische hoofdgerecht was origineel en heel lekker!
Ook de zeeduivel met kreeftensaus viel zeer in de smaak. De bediening is attent en vriendelijk. Dit restaurant is zeer aanbevelenswaardig!
Manon L.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2016
Heel huiselijk en gezellig. Erg vriendelijke gastvrouw en heerlijk eerlijk eten...ongekend en dat voor deze prijs.
Echt een aanrader maar reserveren moet ,altijd vol!!
Dennis V.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2016
Het restaurant is overgenomen door een jong stel. De formule is ongewijzigd, 3 gangen voor 26.5. Wel wat meer keuze per gang. De vorige eigenaren kunnen trots zijn want dit stel weet hoe je een restaurant moet runnen. De gastvrouw is alleraardigst en vrolijk, de gerechten zijn heerlijk en de wijnen passen perfect bij de gerechten. Onze complimenten!!
Jeannette H.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
Ik vind de prijs kwaliteit verhouding echt geweldig bij Freija. Heerlijk gegeten voor 26.50, een driegangen menu. De bediening is allervriendelijkst. We gaan zaterdag nog een keer!
Sgroot .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Uit eten bij Freija is een feestje! Wel van te voren reserveren!!
Drie gangen (vier keuzes per gang) voor 26,50 is ene hele goede prijs voor de kwaliteit van het restaurant.
Freija is sfeervol en gezellig, een top gastvrouw die het hele restaurant in haar eentje bediend. Al met al fantastisch en zeker om terug te komen!
Wichers1612 .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Nieuwe eigenaar. Maar kwaliteit van het eten is onveranderen goed. Heerlijk voorgerecht, schnitzel als hoofdgerecht en truffelsaus was top. Absolute aanrader!
Anneke D.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Restaurant ca 3 maanden geleden overgenomen door een jong stel, die ernaar streven de goede reputatie die het restaurant had hoog te houden. Vonden het bij binnenkomst nogal rumoerig; het restaurant zat vol en doordat het plafond van hout is, is er weinig geluidsdemping, maar het went.....Uiterst vriendelijke bediening, goede en smakelijke salades als vooraf en mooie, hoofdgerechten ( 3 x vlees en 1 x vis). Lekkere, betaalbare wijnen, lekker toetjes en goede prijs-kwaliteit, verhouding, kortom een aanrader. Komen zeker terug.
Pietersma .
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Gisterenavond met z'n tweeën knus gedineerd bij Freya!
Gelukkig hadden we een reservering want alle tafeltjes waren bezet.

Bij binnenkomst merk je meteen de fijne en rustige sfeer. De gastvrouw verwelkomde ons met een warm en persoonlijk onthaal en gaf ons een mooi tafeltje voorzien van koud water en olijfjes van het huis.

Een originele kaart met voor iedere eter wat wils. Heerlijk Texels biertje erbij. Ook voor de wijndrinkers goede wijn.

Wij namen de salade buffelmozzarella met artisjokcreme en rijk gevuld met andere ingrediënten. Ook de salade gerookte zalm was zalig.

Als hoofdgerecht de lamspuntjes die goed gekruid waren en de kogelbiefstuk perfect gebakken.
Verrassende garnituur, erg lekker. De smaken zijn puur en vers.

Neem als nagerecht sowieso de truffelchocoladeijs met slagroom. Om je vingers bij af te likken!

Wij hebben enorm genoten en kwamen werkelijk niets tekort. We gaan hier hoe dan ook weer eten bij ons volgende bezoek aan Texel.
Keegeltje K.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2016
Freija heeft nieuwe eigenaren. Wij waren hier nog niet eerder geweest maar vonden het menu bijzonder lekker, salade met zalm, garnalen en garnalenkroket, lamsvlees als hoofdgerecht en een toetje van chocoladeijs met slagroom . De service was heel vriendelijk en we hoefden niet lang te wachten. De prijs heel redelijk en de sfeer gezellig. Een aanrader voor wie gezellig en lekker wil eten.
CeesWijn .
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2016
Dit is wat je noemt geweldig uit eten. De service, 1 dame in de bediening maar wel 1 van goud, begrijpt wat service is en pure liefde voor het vak...leuke verrassende menu's. Een heerlijke avond mogen beleven, de volgende avond wilden we er weer eten maar helaas geen tafel meer over, dus reserveren strekt tot aanbeveling. Eigenlijk is dit nu een restaurant waar je heen gaat om gewoon echt te genieten.
kleij1 .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Heerlijk gegeten met 6 personen en twee kleine kinderen. Het was zoals de recensies al aangaven prima eten duidelijk met liefde gemaakt en geen overdreven gedoe met alleszins redelijke prijzen. Ook de bediening was prima.
Ai Lien O.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
Op aanraden van een Texelaar kwamen wij terecht bij Freija. We waren aangenaam verrast. Voor een zeer goede prijs heb je een drie gangen menu waarin de porties zeker niet klein zijn. Maar nog belangrijker, het was ook gewoon goed. Vooral het Texels lam was perfect gegaard. Freija heeft een gezellige sfeer en goede wijnen. Alleen had ik wel liever andere glazen gezien (dit waren kleine wijnglaasjes met korte hals).
JGT .
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Mooie kleine, gezellig bistro. De gastvrouw was hartelijk en erg gastvrij. We konden kiezen uit een keuzemenu. Niet veel keuze maar we vonden zeker iets van onze gading. Gestart met een salade met zalm. Goede zalm, veel sla met een lekkere dressing en toppers waren de gamba's en de kroket. Heerlijk! Daarna de heilbot met spinazie. Goed gegaarde heilbot met saffraansaus. Ik vond de saus iets te zwaar maar geen probleem omdat de vis er niet mee overgoten was. De spinazie was ook lekker. Erbij gebakken aardappeltjes in de schil. Prima! Als dessert een uitstekende creme-brulee met een lichte koffiesmaak.
Kortom een prima tent waar je voor een redelijke prijs goed kan eten. Geen poespas op het bord, what you see is what you get.