Freud

Spaarndammerstraat 424 1013 SZ Amsterdam Nederland Kaart
31-206885548

Over het restaurant Freud

Liefde voor eten en gastvrijheid

Combineer liefde voor lekker eten met aandacht voor mensen en je hebt Restaurant Freud; een leer-werkbedrijf voor mensen met een achterstand op de arbeidsmarkt. Het keukenteam haalt inspiratie uit de mediterrane keuken, maar de kruidige smaken uit het Midden-Oosten zijn ook favoriet. Dit levert een speelse, veelzijdige menukaart op. Naast overheerlijke én betaalbare gerechten, is de aandacht hartverwarmend. Een avond bij Freud is anders dan gewoon.

Wel reserveren, anders wordt het een gekkenhuis.

Meer informatie over restaurant Freud

Dinsdag t/m Zondag 17:30 - 23:00

stephanl .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Zoals gewoonlijk weer helemaal goed. Hele leuke bediening, het eten is ook altijd goed, nu een beetje erg pittig voorgerecht, maar gelukkig is de huiswijn ook altijd lekker, wit of rood, dus dat was zo weggespoeld!
Altijd leuk om naar Freud te gaan.
cvdwijst .
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
We hebben hier heerlijk gegeten, de bediening was goed en het interieur sprak ons ook aan. Enige minpuntje is dat de tafeltje dicht op elkaar staan, het staat een beetje vol gepropt.
Kerstin W.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Met de AH actie bij Freud gegeten. Ik had Dorade met een eenvoudige, maar lekkere salsa. Alles prima, alleen de service was raar. Ik voelde mij daardoor niet helemaal op mijn gemak.
timmers.oostendorp .
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Heb gisteren met een vriendin heerlijk gegeten bij Freud. Het vegetarisch hoofdgerecht was heerlijk terwijl ik absoluut geen principiële vegetariër ben. Verder lekkere wijn en ontzettend aardige bediening in een ontspannen omgeving. Zeker gaan!!. Frank.
Freetje .
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Gegeten met AH restaurantactie, erg leuk en lekker! Voorgerecht was mooi en 3 erg lekkere hapjes. Vis van de dag dorade heerlijk. De cappucino pavlova met aarbeien was ook een succes.
Echt een aanrader! Aardige en vriendelijke bediening
Jacco C.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
Met AH actie een zeer smakelijke maaltijd ( perfecte dorade ) met een gekoelde Barolo en zeer attente, uiterst vriendelijke bediening.
piet.trienekens .
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
we hebben heerlijk gegeten, bijzonder lekker allemaal.. erfijnd, en goed gepresenteerd.. complimentten aan de kok.
we komen terug!
Wilma F.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
Heerlijk gegeten. We werden vriendelijk geholpen en het eten was boven verwachting lekker.
Het stiltontaartje was met de vele verse groente en appel super lekker. Ook voorgerecht en nagerecht waren om te smullen.
Bas H.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
Het was de tweede keer via het Ah restaurant menu dat we bij Freud aten. Nu was de biefstuk van mijn dochter iets te droog. Voortje heerlijk. De dorade was ook erg lekker. Twee maal in één week is was wat veel vond ik. Erg gelachen met de dame van de bediening. Het concept vind ik erg leuk.
mg.dooper .
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
Een gezellige en ongedwongen sfeer. Er werd ook gevraagd hoeveel tijd we tussen de verschillende gerechten wilden. Eten was gevarieerd en smaakvol, precies goed.
Cosmicity108 .
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
Ik kom de afgelopen tijd regelmatig bij Freud omdat ik in de buurt woon. Zoals gebruikelijk lekker gegeten, in een prettige atmosfeer, met vriendelijke bediening.
r.iterson .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
De bediening was allerliefst en vrolijk, ook heel behulpzaam als we vragen hadden over het menu, of iets anders nodig hadden.
Het eten was lekker en heel goed bereid, b.v. de biefstuk ,die ik koos omdat de vis al op was,
en die perfect was gebakken; de créme brulée was heerlijk!
IensElly .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Olijven werden meteen op tafel gezet. Zonder erom te hoeven vragen werd er een fles kraanwater neergezet. Het voorgerecht bestond uit 3 gerechtjes, makreelkoekje, bieten-avocadosalade en een tortilla met feta en paprika en voor allebei een broodje. Als hoofdgerecht hebben wij gekozen voor dorade en een stiltonkwarktaart. Dessert: crèmebrûlée vanille en citroencheesecake. Bij de koffie een klein stukje brownie. Alles was verrukkelijk. Het was prachtig weer dus hebben wij buiten gezeten. Heel goed geholpen met dank aan Elias. Wij komen zeker terug.
marionhilhorst .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
We hebben heerlijk gegeten bij Freud. Met eenvoudige combinaties van pure ingrediënten werden subtiele smaken gecreëerd. Alle gerechten waren precies goed gegaard en perfect op rijpheid. Chapeau voor de kok. Het personeel is heel aardig en vriendelijk. Kortom, we komen terug.
Loes D.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Lekkere gerechtjes, vooral aan het voorgerecht was erg lekker, apart en werd leuk opgediend.
Hoofdgerechten smaakte allemaal even heerlijk. Met zijn drieën hebben we allemaal wat anders genomen en iedereen werd blij van hetgeen we gekozen hadden.
De bediening was allervriendelijks en behulpzaam.
fnvogel .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Freud is een "bijzonder" restaurant, kijk op hun website maar waarom dit is http://www.restaurantfreud.nl/freud/.
Mijn ervaring is dat er zeer enthousiaste mensen werken, die een avond uit eten net even anders maakt, maar zeker niet minder leuk.
Daarnaast is het ook nog eens heel lekker, kwalitatief uitstekende producten.
Gewoon een keer doen en genieten van dit fijne restaurant met bijzondere, enthousiaste en leuke medewerkers.

Frans Vogel
shar84 .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Heerlijke biefstuk en cheesecake! Aardige bediening. Chardonnay lekkerste die ik heb gehad. Mezze leuk in van alles te proberen.
wendyams .
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
Met vijf personen heerlijk buiten gegeten. Drie gangen, allemaal even lekker. Al was het vegetarische hoofdgerecht onovertroffen. Bediening verdient ook een pluim. Wij komen graag terug.
Quasimodo .
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
Het was fijn, gezellig en de bediening zou als voorbeeld kunnen gelden, om menig hippe nieuw eettent in Amsterdam te laten zien hoe het ook kan. Die was namelijk fantastisch! Met zijn tweetjes aten we het Albert Heijn menu, en passant melde de serveerster ons dat nagenoeg alle tafels bezet waren met AH-klanten.. Het voorgerecht bestond uit drie kleine maar lekkere mezzes (hapjes), een makreel(taartje), salade van rode biet, die heerlijk op smaak was en een best wel aardig stukje quiche, waarvan niet echt duidelijk was wat er in zat... ik denk aardappel. Als hoofdgerecht namen we biefstuk. Mijn tafeldame bestelde eerst de Dorade, maar toen de lieve serveuze, waarschuwde dat het een hele ongefilleerde vis was,
haakte die af en vroeg om een bloedige steak. Die kreeg ze zoals gewenst. Ik had al een medium rare besteld die, ondanks dat die perfect gegaard en op smaak was, me toch benieuwd maakte naar die Dorade. Tant Pis.
Ik ben geen grote eter en zeker geen romige, dus het toetje; aardbeientaartje met slagroom en aardbeien was - hoe smakelijk ook - niet echt aan mij besteed. Te veel, te groot en te machtig. Mijn tafeldame - die al heel tevreden was met haar kaasplankje - heeft echter met knorrend genoegen het toetje opgesoupeerd. Zoals beloofd aan de bediening komen we zeker terug!
Joke G.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
Heerlijk gegeten bij Freud. En niets was teveel gevraagd. Voor iedereen die op een mooie zomeravond buiten wilde eten, werd een tafeltje buiten gebracht. Super!