Freud

Spaarndammerstraat 424 1013 SZ Amsterdam Nederland Kaart
31-206885548

Over het restaurant Freud

Liefde voor eten en gastvrijheid

Combineer liefde voor lekker eten met aandacht voor mensen en je hebt Restaurant Freud; een leer-werkbedrijf voor mensen met een achterstand op de arbeidsmarkt. Het keukenteam haalt inspiratie uit de mediterrane keuken, maar de kruidige smaken uit het Midden-Oosten zijn ook favoriet. Dit levert een speelse, veelzijdige menukaart op. Naast overheerlijke én betaalbare gerechten, is de aandacht hartverwarmend. Een avond bij Freud is anders dan gewoon.

Wel reserveren, anders wordt het een gekkenhuis.

Meer informatie over restaurant Freud

Dinsdag t/m Zondag 17:30 - 23:00

Joke S.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Gezellige uitstraling. Zeer vriendelijk en attent personeel. Diverse aparte voorgerechtjes heel verrassend lekker. Hoofdgerecht keuze uit dorada filet bio biefstuk en vegetarisch taart super lekker en de nagerechten geweldig van smaak en alles mooi opgediend. De Spaanse wijn door de ober geadviseerd was heerlijk. Een dikke 10 voor dit super team. Wij komen zeker snel weer terug.
aad B.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Mijn criterium is: kan ik dit zelf ook in mijn eigen keuken klaarmaken en hoe delicaat en verfijnd is de smaak van het gerecht.
Aan dat criterium voldoet Freud volledig. Zeer verfijnd en delicaat. Gewoon heerlijke gerechten en alles klopt. Bediening is ook top. Ze zijn gewoon superlief voor de gasten.
Freud is een toprestaurant !!
Ans V.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Verrassende inrichting. Zeer attente bediening. De frietjes maar vooral de merenque met pavlova was heerlijk. Qua hoofdgerechten is de keuze niet groot maar een ieder vindt er wel iets tussen. Erg netjes dat er zonder een prijskaartje aan te hangen, een fles water op tafel komt!
e.kamphuis6478 .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
De sfeer en het eten waren prima. Het interieur, waarvan een wand bestond uit halve pallets met een soort schoenendozen, vonden we onrustig.
Rowin A.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Wat een prettige sfeer, heerlijk intiem en zulk aardig personeel. Eten is goed, het decor ontzettend leuk met kleine Freud grapjes. We komen zeker terug!
astridvandort .
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
De voorafjes waren heerlijk, super makreelballetje, het had qua grootte portie wel wat minder gemogen.
Het Stilton taartje was zeer gevarieerd qua smaak. Bediening los en gezellig!
Amsteldijk G.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
We hadden een 3 gangenmenu, alles was heerlijk.De 3 voorgerechtjes alledrie zeer verschillend van smaak, maar goed bij elkaar passend.De biefstuk van het hoofdmenu was supermals en zeer goed gebakken en lekker die venkel en courgettes erbij. Het nagerecht van honingparfait met gebrande suiker en nootjes erbij was ook heerlijk. Dit alles tegen een redelijke prijs.De bediening was correct, vriendelijk en niet opdringerig. De entourage was eenvoudig maar gezellig . Dit restaurant is een aanrader!
Hannah B.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Het driegangen diner van de AH restaurantactie was erg lekker. Een smakelijk voorgerecht dat uit drie verschillende gerechtjes bestond. Ik had het vegetarische hoofdgerecht, een zalig stilton taartje met lekkere groenten en hazelnoten eromheen gedrapeerd. Smakelijk, maar wel wat zwaar op de maag. Ontspannen sfeer, erg vriendelijke bediening. Ik vond het wat donker binnen, vooral door de zwarte zonneschermen.
solidgrey .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Betreft een restaurant met personeel dat een tikje anders is. Het biedt mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt zinvol werk en een opleiding. De dame die ons bediende was inderdaad een tikje anders, maar buitengewoon vriendelijk, behulpzaam en terzakekundig. Inrichting is prettig modern, met o.a. pallets als wijnopslag langs de muur. Het eten voldeed aan onze verwachtingen wat betreft kwaliteit en kwantiteit. Geen Michelinklasse, maar ruim voldoende. Menu wordrt vlot uitgeserveerd. We komen hier nog eens terug!
saxlesson .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Lekker eten, bediening was perfect, aanrader! Goede keuze uit de AH menu en leuke sfeer maken de rest. Mogelijk buiten of binnen eten ook fijn.
65Lilian .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Alles wat aan positieve dingen over Freud in de vorige recensies wordt gezegd bleek waar te zijn:). We hebben er gister met zes dames gegeten. Het eten, we hadden dorado en lam was meer dan heerlijk, het toetje met merengue was zalig, de wijn fantastisch, de sfeer heel licht en prettig. En de bediening was top! Flessen water vernieuwen zonder dat we erom moesten vragen bijvoorbeeld, echt goed! Dank jullie wel voor een fantastische avond, Lilian
nicolettebesemer .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Wij gingen eten om mijn vriendin te feliciteren met haar 85e verjaardag. Zij heeft deze felicitatie als zeer bijzonder ervaren. Zelf eet ze meestal toch in een ander soort restaurants en ze vond de servers heel erg bijzonder. De hulp heel attent want ik ben rolstoelgebonden. Het eten was van een hoge kwaliteit en erg origineel.
TessaS92 .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Erg goed verzorgd drie gangen menu, zeer smakelijk! Origineel ingerichte zaak met vriendelijk personeel. We hebben een zeer leuke avond gehad met een groep van 9 personen! Als enige negatieve puntje kan ik zeggen dat de stilton taartjes (overigens heerlijk) niet meer voor iedereen die dat wilde beschikbaar waren. Gelukkig smaakten de andere gerechten ook heel lekker. Bedankt Freud!
Paul B.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Gedineerd met AH kaart.
Goede onvangst, vriendelijke bediening.
Prijs in verhouding tot kwaliteit uitstekend.
Over het 3 gangen diner verklap ik niets anders, dan dat de ingredienten goed waren bereid
Eenvoudige huiswijn.
Marijke V.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Wij hebben gisteravond een zeer genoeglijke avond beleefd bij dit restaurant met een uitdaging. Wij hebben genoten van het AH/Iensmenu. Het voorgerecht stond vast (makreelkoekje, tortilla en avocado met bieten en pistache, voor het hoofgerecht waren er drie opties, vegetarisch, vis en vlees. En voor de toet kon je kiezen uit het reguliere menu. De overall kwaliteit was erg goed. Menig ander restaurant zou hier lessen kunnen nemen qua bediening. Zeer attent en behulpzaam en aardig. Bij het bestellen van de cheese cake liet de dame van de bediening weten dat het bereid was met gelatine en daarom niet geschikt voor een vegetarier. Een resto om aan te bevelen en zeer zeker om nog een keertje met een bezoek te vereren. Grote Dank dames en heren Freud!
mvdm86 .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Nu 2 keer gegeten bij Freud. Het heeft een kleine en simpele kaart maar alles wat er op staat maken ze fantastisch klaar. Personeel is vriendelijk en behulpzaam en de sfeer heel ontspannen
sylvia155 .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Het lekkerste van vandaag was wel het stiltontaartje, zeer verrassend en oh zo smakelijk, had er wel de hele avond over willen doen zo lekker. Verder rest van het eten ook lekker, naast een bijzonder vriendelijk onthaal, zeer gastvrij. Kortom van harte aan te bevelen!!
Michel F.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Zeer vriendelijke bediening, heerlijk gegeten. Ik bewonder het initiatief en humane concept van Freud. Well done. Eten was verfijnd en eerlijk. Aanrader!
wagoossens .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
we hebben erg lekker gegeten en zijn geweldig goed (en leuk) bediend. Het eten was goed verzorgd en de vegetarische variant was heerlijk.
m.berg8450 .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
geweldig lekker gegeten super vriendelijke bediening komen hier zeker terug was geweldig mooie zaak in een leuke omgeving met een gezellig buitenterras