Freud

Spaarndammerstraat 424 1013 SZ Amsterdam Nederland Kaart
31-206885548

Over het restaurant Freud

Liefde voor eten en gastvrijheid

Combineer liefde voor lekker eten met aandacht voor mensen en je hebt Restaurant Freud; een leer-werkbedrijf voor mensen met een achterstand op de arbeidsmarkt. Het keukenteam haalt inspiratie uit de mediterrane keuken, maar de kruidige smaken uit het Midden-Oosten zijn ook favoriet. Dit levert een speelse, veelzijdige menukaart op. Naast overheerlijke én betaalbare gerechten, is de aandacht hartverwarmend. Een avond bij Freud is anders dan gewoon.

Wel reserveren, anders wordt het een gekkenhuis.

Meer informatie over restaurant Freud

Dinsdag t/m Zondag 17:30 - 23:00

Lieke W.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2017
Wij hebben hier met de ah aktie gegeten, dat is prima te doen. Anders is het best een prijzig tentje.
De mensen die hier werken zijn ontzettend aardig en behulpzaam.
Wij komen hier zeker nog een keer terug.
De inrichting is zeer smaakvol.
Patricia K.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2017
Het was bij Freud weer als altijd: vriendelijke bediening, leuke omgeving en super lekker eten. Wij komen hier vaker en vinden het altijd helemaal OK.
teresa K.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2017
We hebben op zondag 28 mei 2017 met 7 vriendinnen bij freud gegeten. De bediening was super-aardig. Het eten was heerlijk. We konden allemaal apart betalen. Alles wat we vroegen werd goed uitgevoerd (iemand moest eerder weg. Zij kon haar 2 gerechten tegelijk met het voorgerecht van de anderen krijgen bijv.).
Hele lekkere frietjes trouwens!
Ik heb dus eigenlijk geen enkel commentaar, dus ook geen constructieve feedback. We komen zeker terug.

Groeten,
Teresa Klerkx
Adrienne G.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2017
De
gerechten waren smakeljk royaal en mooi opgediend. De bediening was vriendelijk attent en we zijn echt verwend.
De sfeer was vriendelijk en warm. We voelden ons hier echt op gemak en ontspannen.
Ook attent was de bediening en de vraag naar onze wensen.
We komen terug naar dit leuke restaurant en de vriendelijke mensen.
We waren dik tevreden en alles was dik voor mekaar in in kruiken en kannen.
Een dikke 10 is hier wel verdiend en op zijn plek.
Freud is lang niet gek.
Rowinda A.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2017
Heerlijk gegeten in dit mooie restaurant. Heerlijke gerechten, goede smaken en erg vriendelijke bediening. Een aanrader!
Urmie C.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2017
Ik had zeebaars in een bedje van gekookte groene linzen en wat aubergine. Mijn gezelschap had biefstuk.
Wij hebben genoten!!!. in plaats van bitter lemon kon ik kiezen voor limonaide. Een gedeelte van de opbrengst gaat naar een goed doel. Kortom wij hebben een leuke en ontspannen avond beleefd bij Freud.
Stientje L.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2017
Altijd een klein feestje om te eten bij Freud. Fijne bediening, nog steeds een mooi initiatief. Eten en wijn altijd heerlijk. We komen gauw weer.
RikiSmits .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2017
Het personeel is super vriendelijk, open en zorgzaam. We wisten niet welke wijn we moesten kiezen, dus we mochten eerst proeven. Al een aantal keer geweest en de kwaliteit, het eten, de service is altijd zeer goed, erg tevreden over dit restaurant!
Henk S.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2017
Te perfecte vis-soep.

Wij bezochten als een ongeregeld stelletje Freud. Een ronde tafel waar misschien zes of zeven hadden kunnen zitten.

Ondanks onze problemen met wat nu eigenlijk een voorgerecht, een hoofdgerecht, of bijgerecht is, kwam alles min of meer in orde.

Mijn keuze was de vissoep;, ravioli, patatjes en salade. Volgorde maakte me eigenlijk niet veel uit.

De vis-soep was perfect. Daar zit een heel rare paradox in. Je wilt graag een 'hand-tekening' van de kok. Snibbel stoof-aal voor iets lobbig,s, wat anchovis voor iets pittiger, desnoods een makreelkop om een accent te zetten.

Potverdorie, de rest was ook geweldig (deze ravioli zit in mijn top-drie).

De bediening was geweldig. Ons groepje kan nog wel eens lastig zijn. Mag ik zeggen 'als thuis' .

Groetjes, Henk Smid
Dieter M.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2017
Freud is een restaurant wat je verrast op een positieve manier, wanneer je er voor het eerst komt. De achtergrond van Freud doet vermoeden dat het een goed restaurant is, maar niet bijzonder. Freud excelleert echter in alles: op het gebied van vriendelijkheid en oprechtheid van bediening, de aantrekkelijke verfrissende aankleding en natuurlijk ook de kwaliteit en intensiteit van het eten - mooi om te zien, smaakvol en verwonderingsvol voor de tong. Prachtig initiatief - wat trouwens al zeker10 jaar bestaat - met een haute cuisine allure zonder snobistisch te zijn. WOW.
Karin W.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Hier afgelopen week heerlijk gegeten! Het restaurant bleek 10 jaar te bestaan dus wij hadden het jubileummenu met een bijpassend wijnarrangement. Alles smaakte ontzettend lekker en heel aardige, gastvrije en attente bediening. Wij komen zeker nog eens terug!
Joke G.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2017
Ons tweede bezoek aan Freud was heel ontspannen. We hebben ons weer laten verwennen met heerlijk eten en goede wijn. De menukaart is niet uitgebreid, dat maakt het kiezen gemakkelijker. Maar de gerechten worden met liefde bereid en dat proef je meteen. En dan worden ze bovendien geserveerd door lieve mensen. Binnenkort maar weer een vervolgafspraak bij Freud!
Betty V.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2017
Ontzettend lekker 4 gangen menu gegeten, mooi uitgeserveerd. Met bijpassende wijn. Vooraf een drankje van het huis, top.
Ook ontzettend aardige bediening, voorkomend en met humor. Wij komen zeker terug.
Ene P.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
We hebben genoten!
Elmieke B.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
Goede sfeer, prima eten, kom ik zeker nog es terug. Bediening was op vrolijke manier warrig, maar het was ook vrij druk. Terecht dat dit restaurant met mooie concept inmiddels zijn 10-jarig bestaan kan vieren!
Nik S.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2017
Roberta en derest waren top! Liefs de belgen (3x) + hollander (1x)
Els G.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2017
Heerlijk eten, goede wijn, snelheid van bediening goed aangepast aan onze wensen, genoten!
soeteklaas .
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2017
Heerlijk gegeten van het nieuwe menu! De chef houdt ook goed rekening met vegetariërs. Leuke, attente bediening! Aanrader!
Marion W.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
We hebben heerlijk gegeten. Mooie verfijnde gerechten met prachtige smaken.
Bediening heel attent en aardig. Kortom, een aanrader.
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
geweldig restaurant, zowel het eten (mezzes, zee baars, vissoep),drinken prima huiswijnen, heel prettige bediening van personeel met een psychiatrisch verleden (of heden), zeer ontwapenend.
Waar doen ze net van !