Freud

Spaarndammerstraat 424 1013 SZ Amsterdam Nederland Kaart
31-206885548

Over het restaurant Freud

Liefde voor eten en gastvrijheid

Combineer liefde voor lekker eten met aandacht voor mensen en je hebt Restaurant Freud; een leer-werkbedrijf voor mensen met een afstand op de arbeidsmarkt. Het keukenteam haalt inspiratie uit de mediterrane keuken, maar de kruidige smaken uit het Midden-Oosten zijn ook favoriet. Dit levert een speelse, veelzijdige menukaart op. Naast overheerlijke én betaalbare gerechten, is de aandacht hartverwarmend. Een avond bij Freud is anders dan gewoon

Meer informatie over restaurant Freud

Dinsdag t/m Zondag 17:00 - 23:00

9,1
Matilde N.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2014
Samen met een vriendin heb ik deze week meegedaan aan de restaurantactie van AH. We hadden een vooraf geselecteerd driegangenmenu voor de prijs van 27,50, 2e menu gratis. Vooraf mezzes van dun gesneden lamsvlees met een crudité, deze laatste was meer een in blokjes gesneden salade van courgette en verse kruiden zoals munt. Zeer smakelijk en duidelijk vers. Verder kikkererwten met zachte geitenkaas, munt en een beetje uit. Prima en goed op smaak. De derde waren auberginekroketjes met een heerlijke saus. Uitstekend begin!
Hoofdgerecht een biobiefstuk en de dagvis (zeebaars). Allebei goed bereid, de zeebaars kwam met een citroenrisotto die goed bij de vis paste maar iets vlak van smaak was, courgetterolletjes met rucolo (heerlijk vers!) en een kruidensalsa. Ontzettend smakelijk allemaal. De biobiefstuk was eveneens goed bereid maar iets minder rijkelijk in garnituur op het bord, slechts wat geroosterde bietjes en pastinaak. Wel kwam het met patat en salade. Prima maar niet even overtuigend als de zeebaars.
Het dessert was een citroenmousse die overschaduwd werd door de dagtaart - chocoademousse op een bodem van speculaastaart. Wat een zoete heerlijkheid! Helaas smaakte het zo goed dat de citroenmousse volledig wegviel.
De service kon wat beter, niet altijd even snel. Wel heerlijke wijn gedronken en erg vriendelijk.
Uiteindelijke oordeel? Dikke duimen omhoog, mede door het duurzame karakter en de sociale functie die het restaurant heeft. Ik kom hier graag vaker!
oehoeboeroe .
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2014
erg lekker gegeten, ik at het vegetarische menu. De kroketjes waren heerlijk (en als vegetariër eet ik zelden kroketjes, dus ik genoot er ontzettend van). De bediening was erg vriendelijk.
winkerrrt .
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2014
Afgelopen zondag, in het kader van de Restaurantactie van AH, met twee personen gegeten bij Freud. Na een hartelijk en warm welkom (de thermometer stond op 26 graden) mochten we plaatsnemen in dit sfeervol ingerichte restaurant. De bediening was zeer attent en ook op het eten was niets aan te merken. Echter zou ik Freud niet aanraden voor een avondje lang tafelen. De gerechten werden vrij snel na elkaar uitgeserveerd, wat een beetje voor een opgejaagd gevoel zorgde. Ook met de vooraf aangegeven allergieën (gluten) werd vrij weinig tot niets gedaan, in de zin dat er geen vervangende producten werden geleverd. Maar afgezien daarvan toch een gezellige en smakelijke avond gehad.
Jolanda K.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2014
We hebben heerlijk gegeten. We hebben de mezza's genomen en twee verschillende soepen, biefstuk die super mals was, eendeborst heerlijk en de venkelgratin heel origineel.
Als nagerechten hebben we alle vier de gerechten uitgeprobeerd. Ze waren alle vier lekker, maar de chocoladetaart was wel heel erg lekker en de bodem super!
Henri S.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2014
meer dan uitstekende bediening, alert, vriendelijk, charmant, voor alle duidelijkheid, volgens mij iemand van allochtone (marokkaanse origine), en ik wil dit uitdrukkelijk gezegd hebben, wij gingen met een heel prettig gevoel de deur uit.het was het A&H/Iens menu, het aanbod was uitstekend, hoe er verrekend werd , is ons duidelijk verteld. kortom, het blijft een aanrader vanuit divers opzicht.
Maria A.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2014
Wij waren bij Freud om de verjaardag van één van ons te vieren en dat is heel goed gelukt! Heerlijk gegeten (de mezze zijn verrukkelijk!) en de hele avond echt verwend. Vooral Roberta verdient een applaus!
Sharline C.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2014
Lekker gegeten, zeer vriendelijke gastheren en een zeer aan te bevelen chocoladetaart met rode vruchtensaus.
Echt een verwennerij!.
Rombom .
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2014
Een prettig restaurant waar we zo nu en dan komen. Deze keer met de Albert Heijn-restaurantspaaractie. Vooraf hadden we een combinatie van kleine gerechten (vegetarische variant). Als hoofdgerecht kozen we vis: zeebaars met venkelrisotto, antiboise, bietjes en gegrilde paprika. Erg lekker, precies goed gekruid, uitgebalanceerde smaken. De witte wijn was fruitig en paste er goed bij. Daarna nog een toetje en koffie.
enitadevries .
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2014
Vriendelijke bediening, die ons echt goed in de gaten had. De voorgerechtjes waren bijna vegetarisch, dus heel veel groenten . De biefstuk was perfect gebakken , de frieten waren zoals frieten moeten zijn. het toetje was zalig. Kortom een perfecte avond in een rustige , warem omgeving.
Jacob V.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2014
Zeer vriendelijke bediening. We kwamen met de Albert Heijn bon (2e driegangen menu gratis) en kregen een enigszins beperkte keuzemogelijkheid. Nog steeds prima opties. We namen allebei de bio-biefstuk. Lekker mals, precies goed. Toe de port met kaasplateau (grappig, waar de kaart het een puur hollandse kaasplateau noemt leken alle kaasjes erg frans te zijn) en de citroen cake. Het bier is een beetje aan de prijs, alleen Vedett voor 3,25 per glas. Akoestiek in het restaurant is ook goed, er zaten mensen pal naast ons maar we hoefden geen moeite te doen om niet te horen waar zij over spraken, en vice versa. Al met al (weer) een goede avond.
T0b1as .
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2014
Op moment van schrijven al meer dan vier keer bij Freud gegeten. Heerlijke gerechten, bediening die netjes en correct werkt. Van tevoren reserveren is zeker een must, vooral in het weekend! Ik zie graag meer van deze initiatieven, waarbij mensen met b.v. een psychiatrische achtergrond d.m.v. werk weer onderdeel worden van de maatschappij.
dolfjacobse .
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2014
Afgelopen zaterdag weer heerlijk gegeten bij Freud. Het is voor ons zo langzamerhand een vertrouwd adres geworden. Deze keer had ik de bio-biefstuk (perfect!) en mijn vrouw een heerlijke zeebaarsfilet. De bediening zoals altijd uiterst vriendelijk. Alles zeer schappelijk geprijsd. Ik kijk nu al uit naar de volgende keer!
HeleenP .
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2014
De kaart van Freud was in het kader van de Dinerdagen versmald, maar voor hoofdgerecht en dessert bleef er toch keuze. Bij een glaasje wijn vooraf verschenen een paar smakelijke stengels en wat verfijnd zuur. De mezze die het voorgerecht vormden, waren verrassend lekker van compositie en smaak. Als hoofdgerecht voor mij vis van de dag, zeebaarsfilet, geserveerd met geurige risotto en kleurige groentes. De andere kant van de tafel werd verblijd met een royale malse biefstuk, zoals gevraagd goed rood, ook met een prima garnituur. We sloten af met chocoladetaart en citroenmousse, beide met bessenomlijsting, die het beter deed bij de chocola dan bij de citroen, en een goede koffie. De droge witte en ongecompliceerde rode huiswijn waren goede begeleiders, maar de beste begeleider van de avond was onze ober, Rhadjinder. De tien voor service heeft hij verdiend, want zonder enige opdringerigheid kwam hij aan al onze uitgesproken en onuitgesproken wensen tegemoet.
S. K.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2014
Erg lekker gegeten! Alles was even lekker: de mezze voor twee, de eendeborst en de biefstuk, goed gekruid en goede garing. Bediening was leuk en goed.
Marianne H.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2014
gisteren met AH actie gegeten bij Freud
als voorgerecht geen keuze kikkererwten mooi gekruid,lamsvlees,aubergine gefrituurd alles smaakvol met een broodje een beetje boter of olie had wel lekker geweest
hoofdgerecht eendenborst (pressies goed gebakken) met zoete aardappel en witlof een mooi gerecht met lekkere saus
nagerecht een Nederlands kaasplateau waar we 4 euro extra voor betaalden 3 soorten mindere kaas en een citroen toetje met weinig of geen smaak
alles bij elkaar niet slecht maar geen wauw factor
de bediening is aardig maar komt niet echt spontaan over en te veel gevraag of het heeft gesmaakt
een wel heel bescheiden wijnkaart te weinig keuze wel aardig maar had wel wat voller bij mijn eendenborst willen drinken dus wijn spijs ?
de inrichting is informeel maar ook hier iets gemaakt
zal wel aan onze "smaak " liggen maar alles hier was het net niet
Mirjam V.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2014
Afgelopen vrijdag heb ik voor het eerst bij Freud gegeten en ik vind het een absolute aanrader. Het eten vond ik erg lekker; het was goed bereid en de producten waren van goede kwaliteit. De porties waren van een goed formaat, zodat aan het einde van de avond ik een verzadigd gevoel had, maar niet te vol was. De bediening is erg vriendelijk en behulpzaam. We moesten wel eventjes wachten op ons eerste drankje, maar toen we hierom vroegen, werd dit meteen opgepakt. Het plezier bij het bedienend personeel is zichtbaar en dat is leuk om te zien.
Ik ga er zeker weten nog een keer eten!
Mercy C.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2014
Bij Freud gegeten met een spaaractiekaart van AH en Iens. Deze x een drie-gangenmenu waarbij alleen het voorgerecht (heerlijke, frisse mezze) vast stond. Er was een keuze in hoofd- en nagerecht, ook vegetarische keuze. We hadden daar al eerder gegeten tot volle tevredenheid en ook deze x was het fijn eten. Citroenmousse was niet zo sterk, maar de variatie op een crême brûlée daarentegen was perfect. Service prettig, decor licht, vakantie-achtig chic. Echt een relaxed avondje lekker eten.
Helma M.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2014
We hebben heerlijk gegeten
Super bediening! Een aanrader en onderschat restaurant in spaarndammerstrAat. Eten ook goed.
Kees V.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2014
Heerlijk gegeten én bovenal gezond. Er worden subtiele smaken gebruikt. Bediening was heel vriendelijk en aandachtvol, niets op aan te merken.
Jerpos .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2014
DiningCity actie meegepakt bij Freud. Wisten van tevoren niets over het concept, maar wat een positieve verrassing!
- Het eten: heerlijk. Als voor de mezze van 3 mooie gerechtjes, als hoofd de eendenborst (echt héél goed), en de citroenmousse om het af te leren. Gewoon prima.
- De bediening: foutloos. Gewoon zoals het eigenlijk hoort, attent en uitermate vriendelijk.
- Qua inrichting: een leuke tent om te zitten, waar het al snel gezellig oogt. Enig minpuntje: een licht wiebelend tafeltje.
Al met al een absolute aanrader, wij komen zeker nog eens!