Freud

Spaarndammerstraat 424 1013 SZ Amsterdam Nederland Kaart
31-206885548

Over het restaurant Freud

Liefde voor eten en gastvrijheid

Combineer liefde voor lekker eten met aandacht voor mensen en je hebt Restaurant Freud; een leer-werkbedrijf voor mensen met een afstand op de arbeidsmarkt. Het keukenteam haalt inspiratie uit de mediterrane keuken, maar de kruidige smaken uit het Midden-Oosten zijn ook favoriet. Dit levert een speelse, veelzijdige menukaart op. Naast overheerlijke én betaalbare gerechten, is de aandacht hartverwarmend. Een avond bij Freud is anders dan gewoon

Meer informatie over restaurant Freud

Dinsdag t/m Zondag 17:00 - 23:00

9,1
Maria A.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2014
Wij waren bij Freud om de verjaardag van één van ons te vieren en dat is heel goed gelukt! Heerlijk gegeten (de mezze zijn verrukkelijk!) en de hele avond echt verwend. Vooral Roberta verdient een applaus!
Sharline C.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2014
Lekker gegeten, zeer vriendelijke gastheren en een zeer aan te bevelen chocoladetaart met rode vruchtensaus.
Echt een verwennerij!.
Rombom .
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2014
Een prettig restaurant waar we zo nu en dan komen. Deze keer met de Albert Heijn-restaurantspaaractie. Vooraf hadden we een combinatie van kleine gerechten (vegetarische variant). Als hoofdgerecht kozen we vis: zeebaars met venkelrisotto, antiboise, bietjes en gegrilde paprika. Erg lekker, precies goed gekruid, uitgebalanceerde smaken. De witte wijn was fruitig en paste er goed bij. Daarna nog een toetje en koffie.
enitadevries .
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2014
Vriendelijke bediening, die ons echt goed in de gaten had. De voorgerechtjes waren bijna vegetarisch, dus heel veel groenten . De biefstuk was perfect gebakken , de frieten waren zoals frieten moeten zijn. het toetje was zalig. Kortom een perfecte avond in een rustige , warem omgeving.
Jacob V.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2014
Zeer vriendelijke bediening. We kwamen met de Albert Heijn bon (2e driegangen menu gratis) en kregen een enigszins beperkte keuzemogelijkheid. Nog steeds prima opties. We namen allebei de bio-biefstuk. Lekker mals, precies goed. Toe de port met kaasplateau (grappig, waar de kaart het een puur hollandse kaasplateau noemt leken alle kaasjes erg frans te zijn) en de citroen cake. Het bier is een beetje aan de prijs, alleen Vedett voor 3,25 per glas. Akoestiek in het restaurant is ook goed, er zaten mensen pal naast ons maar we hoefden geen moeite te doen om niet te horen waar zij over spraken, en vice versa. Al met al (weer) een goede avond.
S. K.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2014
Erg lekker gegeten! Alles was even lekker: de mezze voor twee, de eendeborst en de biefstuk, goed gekruid en goede garing. Bediening was leuk en goed.
Marianne H.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2014
gisteren met AH actie gegeten bij Freud
als voorgerecht geen keuze kikkererwten mooi gekruid,lamsvlees,aubergine gefrituurd alles smaakvol met een broodje een beetje boter of olie had wel lekker geweest
hoofdgerecht eendenborst (pressies goed gebakken) met zoete aardappel en witlof een mooi gerecht met lekkere saus
nagerecht een Nederlands kaasplateau waar we 4 euro extra voor betaalden 3 soorten mindere kaas en een citroen toetje met weinig of geen smaak
alles bij elkaar niet slecht maar geen wauw factor
de bediening is aardig maar komt niet echt spontaan over en te veel gevraag of het heeft gesmaakt
een wel heel bescheiden wijnkaart te weinig keuze wel aardig maar had wel wat voller bij mijn eendenborst willen drinken dus wijn spijs ?
de inrichting is informeel maar ook hier iets gemaakt
zal wel aan onze "smaak " liggen maar alles hier was het net niet
Mirjam V.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2014
Afgelopen vrijdag heb ik voor het eerst bij Freud gegeten en ik vind het een absolute aanrader. Het eten vond ik erg lekker; het was goed bereid en de producten waren van goede kwaliteit. De porties waren van een goed formaat, zodat aan het einde van de avond ik een verzadigd gevoel had, maar niet te vol was. De bediening is erg vriendelijk en behulpzaam. We moesten wel eventjes wachten op ons eerste drankje, maar toen we hierom vroegen, werd dit meteen opgepakt. Het plezier bij het bedienend personeel is zichtbaar en dat is leuk om te zien.
Ik ga er zeker weten nog een keer eten!
Mercy C.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2014
Bij Freud gegeten met een spaaractiekaart van AH en Iens. Deze x een drie-gangenmenu waarbij alleen het voorgerecht (heerlijke, frisse mezze) vast stond. Er was een keuze in hoofd- en nagerecht, ook vegetarische keuze. We hadden daar al eerder gegeten tot volle tevredenheid en ook deze x was het fijn eten. Citroenmousse was niet zo sterk, maar de variatie op een crême brûlée daarentegen was perfect. Service prettig, decor licht, vakantie-achtig chic. Echt een relaxed avondje lekker eten.
Helma M.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2014
We hebben heerlijk gegeten
Super bediening! Een aanrader en onderschat restaurant in spaarndammerstrAat. Eten ook goed.
Kees V.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2014
Heerlijk gegeten én bovenal gezond. Er worden subtiele smaken gebruikt. Bediening was heel vriendelijk en aandachtvol, niets op aan te merken.
N. van den Brink V.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2014
Gisteren hier voor het eerst gegeten. De bediening is uitermate vriendelijk en adequaat. Het eten was erg goed. Alles smaakte even lekker. De wijn was ook prima. De prijs/kwaliteit verhouding is ook goed. Dit restaurant is echt een aanrader.
Adriana- .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2014
Heerlijk met zn 6en gegeten voor de verjaardag van mijn schoonvader bij Freud.
Leuk om alle voorgerechtjes met zn allen te delen.
Niet veel keus in hoofdgerechten maar de smaken ervan maken dit goed.
De borden zijn mooi opgemaakt en alles wat er op ligt is smakelijk!
De bediening heeft alles goed in de gaten; de hele avond geen leeg glas gehad!
Wij komen zeker terug!
Rachel E.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2014
Van te voren wist ik niets over Freud. Door de Ah aktie kwamen we daar terecht. De ene kant van het restaurant zat vol en de andere kant was leeg wat een minder leuk uitzicht gaf. De bediening was zo vriendelijk dat we er af en toe een onbehagelijk gevoel doorkregen. Het was toen dat mijn oog viel op het boek Freud wat op onze tafel lag. Het restaurant is een plek waar mensen met een psychische beperking werken en opgeleid worden. Bijzonder en een mooi initiatief. Een tip zou zijn om de gasten niet aan een kant in te delen maar verdeeld in het restaurant. Het eten was lekker alleen wat meer keuze bij het voorgerecht zou fijn zijn. I.p.v 3 vaste amuzes bv 3 kiezen uit de vijf.
Ye Jun W.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2014
De bediening was super vriendelijk en snel. Het zomermenu is echt een aanrader. Vooral het aubergine gerecht en de citroenmousse met aardbeien!
Marianne W.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2014
Na een miskleum qua restaurant tijdens ons vorige uitje in Amsterdam, had ik dit keer eerst wat voorwerk gedaan en was daardoor bij Freud uitgekomen. Ik hou wel van dergelijke initiatieven, mits het eten ook naar behoren is en volgens de recensies van IENS was dat dik in orde. Nou daar was geen woord van gelogen!
Mijn man en ik hebben op het terras heerlijk genoten van het 3-gangen zomermenu. Vooraf de mezzes met de rosé van Astrid & Therese. Drie sublieme smaakcombinaties geserveerd met lekker knapperig brood. Het hoofdgerecht was waanzinnig. Supermalse biefstuk voor mijn man en hoewel mijn scholletje heerlijk was, werd ik zelf vooral blij van de variatie en smaak qua bijgerechten. Zowel de geadviseerde rode als witte wijn maakten het af.
De bediening was vriendelijk en correct. Een wijnglas waar iets inzat werd door haarzelf opgemerkt en keurig vervangen door een nieuw glas. Bij het afruimen werd elke keer netjes gevraagd of we gelijk de volgende gang wilden of dat we even wilden wachten. Het meeste horeca personeel van tegenwoordig kan hier nog veel van leren!
De kaart is (erg) beperkt, maar wat ze serveren is van topklasse - helemaal voor die prijs.
Paul S.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2014
Een dinerbon van Restaurant Freud Amsterdam. Wow! Wat zit hier een liefde voor vriendelijkheid, smaak en leiding achter. Een verademing in de HORECA dienstverlening. Hulde aan de initiatiefnemers en hen die dit uitdragen. Een ware vreugde.
Frits S.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2014
Het was een tijd geleden dat we zo lekker in een restaurant hebben gegeten. Vooral vanwege de verrassende combinaties en de overheerlijke bereidingen van verscheidene groentes. Vele restaurants zouden hier een voorbeeld aan kunnen nemen. Meer doen met groente !
Deze zaak is een pareltje om te koesteren. Voor een zeer redelijke prijs serveren ze hier een heerlijk 3 gangen menu.
Olga V.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2014
Heerlijk gegeten hier. De gerechten waren goddelijk, hele verfijnde smaken! De kok van dit restaurant weet wel raad met zijn ingrediënten. In tijden niet zo lekker uit eten geweest. Van binnen zag het er erg leuk en gezellig uit. We voelden ons thuis en de service was uitstekend. Heel beleefd personeel. We voelden ons helemaal voldaan! Top restaurant! Dit is voor herhaling vatbaar
Valerie G.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2014
Vandaag heerlijk gegeten bij Freud. Vooral de lamsbout was erg lekker. De bediening is vriendelijk en doet echt zijn er best. Gelijk bij binnenkomst een karaf water gekregen. De inrichting is mooi en creatief. Wat een goed concept dit restaurant. Wij komen er heel snel weer terug