Freud

Spaarndammerstraat 424 1013 SZ Amsterdam Nederland Kaart
31-206885548

Over het restaurant Freud

Liefde voor eten en gastvrijheid

Combineer liefde voor lekker eten met aandacht voor mensen en je hebt Restaurant Freud; een leer-werkbedrijf voor mensen met een achterstand op de arbeidsmarkt. Het keukenteam haalt inspiratie uit de mediterrane keuken, maar de kruidige smaken uit het Midden-Oosten zijn ook favoriet. Dit levert een speelse, veelzijdige menukaart op. Naast overheerlijke én betaalbare gerechten, is de aandacht hartverwarmend. Een avond bij Freud is anders dan gewoon.

Wel reserveren, anders wordt het een gekkenhuis.

Meer informatie over restaurant Freud

Dinsdag t/m Zondag 17:30 - 23:00

9,1
Olga V.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2014
Heerlijk gegeten hier. De gerechten waren goddelijk, hele verfijnde smaken! De kok van dit restaurant weet wel raad met zijn ingrediënten. In tijden niet zo lekker uit eten geweest. Van binnen zag het er erg leuk en gezellig uit. We voelden ons thuis en de service was uitstekend. Heel beleefd personeel. We voelden ons helemaal voldaan! Top restaurant! Dit is voor herhaling vatbaar
Valerie G.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2014
Vandaag heerlijk gegeten bij Freud. Vooral de lamsbout was erg lekker. De bediening is vriendelijk en doet echt zijn er best. Gelijk bij binnenkomst een karaf water gekregen. De inrichting is mooi en creatief. Wat een goed concept dit restaurant. Wij komen er heel snel weer terug
Marijke V.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2014
Bij binnenkomst valt meteen de mooie inrichting op. Het ziet er redelijk modern uit, maar tegelijkertijd erg gezellig en er zijn veel leuke details. Ze hebben een kleine kaart, maar dat is hier niet erg, aangezien het eten allemaal heerlijk smaakt. Als voorgerecht kregen we mezze die bestond uit een venkelsalade, falafel van rode biet en een aardappelsalade met gerookte haring. Voor die laatste was erg lekker. Als hoofdgerecht nam ik de lamsbout met zoete aardappel en spinazie met een korianderyoghurtsaus en mijn tafelgenote koos de biefstuk met gnocchi en spinazie. Beide waren erg lekker en het vlees was heerlijk mals. Aan de vriendelijkheid van het personeel kan menig horecapersoneel een puntje zuigen!
ankechico .
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2014
Heerlijk gegeten in dit fijne restaurant. Bij aankomst eerst even een drankje buiten gedaan, waar een paar tafeltjes staan. Helaas voor mij (zwanger) verkopen ze geen alcoholvrij bier, maar ja...je kan niet alles hebben. We hebben binnen gegeten. Het was er gezellig druk. Het personeel is vriendelijk en er hangt een prettige, ongedwongen sfeer.

Wij zijn begonnen met de mezze voor 2 personen, een goed begin! We kregen 3 gerechtjes: inktvis met antiboise, falafel van biet en een venkelsalade met avocado en grapefruit. Heerlijk! Ik had vervolgens de zalm met asperges en krieltjes genomen. Lekker gerechtje, had van mij klein beetje meer pit mogen hebben. Mijn vriend had een vegetarisch gerecht, heerlijke zachte, romige aubergine met parelgort en crunchy bloemkool.
Daarna hebben we een grand desert gedeeld met een kopje thee en glaasje port. Fijne zoete afsluiting.

Ik vind het bijzonder dat het ze naar mijn idee goed gelukt is om mensen uit de psychiatrie een leerzame werkplek te bieden, zonder dat de aandacht hier teveel naar uit gaat. Het is in de eerste plaats gewoon een goed restaurant met erg lekkere gerechten. Daarbij zie je hier en daar terug dat het ook een "speciaal"restaurant is. Op een mooie manier neergezet, met bijvoorbeeld op de toilet bijzondere uitspraken op de muur. Absoluut een aanrader!
Ruud O.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2014
Afgelopen dinsdag tijdens de IENS DinerDagen met 3 personen gegeten bij dit restaurant. De ruimte is groot, hoog en licht en daar houden wij wel van. Vooraf al 3 verschillende gerechtjes: venkelsalade, bietenfalafel en calamaris. Verschillende hapjes maken van het eten al meteen een feest en alles was heerlijk vers en de smaken van de ingrediënten waren goed behouden. Als hoofdgerecht had mijn zoon asperges met en mooi geroosterd stuk zalm en de rest een heerlijk mals stuk rundvlees met verrassend smakelijke gebakken spinazie. De hierbij aanbevolen wijn paste er inderdaad uitstekend bij. Ook het toetje verraste door de smakelijke aardbeien verstopt in poedersuiker en de citroenmousse. Daarbij is de bediening attent, meedenkend, zeer vriendelijk en vooral ook: niet bezig met producten aansmeren. Niet verpest door professionaliteit zoals wij zeggen. Absoluut een aanrader.
jsa .
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2014
Met de iensdagen gedineerd, dus een vastgesteld 3 gangen menu gekregen (25 euro pp) waarbij wel bij hoofd- en nagerecht keuze was uit 2 gerechten. Kwalitatief heel goed, zonder tierelantijn! De biefstuk was zeer mals en de zalm met asperges heerlijk. Nagerechten beide ook toppertjes (chocolademousse en citroenmouse). Bediening uitstekend, heel servicegericht, voorkomend en zeer vriendelijk. We konden het niet nalaten ook het jubileumboek te kopen om thuis nog eens na te kijken en wellicht wat recepten zelf te gaan maken.
shirley19 .
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2014
Je voelt je daar een prinses je wordt op je wenken bediend..
Eten wordt mooi opgediend en smaakt heerlijk ..biologisch
Ze hebben lekkere aparte bieren ook..
Echt een aanrader
Joukje J.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2014
Heerlijk gegeten en zeer goede en attente service die goed in de gaten houden wat je nodig hebt en een leuk sociaal praatje maken. Het chocoladetaartje als toetje is huisgemaakt en een absolute aanrader!!
jweeteling .
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2014
De zalm vooraf was heerlijk mooie combinatie met de bietjes. Hoofdgerecht eenvoudig maar bijna perfect. Meestal wil ik mayonaise bij mijn gebakken aardappeltjes maar deze keer helemaal niet aan gedacht. De huiswijn past goed bij de aangeboden gerechten. Ieder keer werd ons karafje water zonder te vragen bijgevuld. Obers zijn zeer vriendelijk en service gericht. Nagerecht (chocolade taart) zo onbeschrijfelijk lekker evenals de citroen dessert. Wel een beetje teveel gegeten ik kon niets laten staan.
Davidu .
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2013
Zondagavond gegeten. Gereserveerd: dat is handig hier want het is vaak vol.
Voorgerecht prima. De mix van drie. Hoofdgerecht biefstuk en de schol. Prima ook weer. Mooi gaar, lekker, misschien wat weinig zout maar dat kun je zelf toevoegen nietwaar. Nagerechtje perentaart en kaasplankje. Ook goed, misschien wat weinig peer..
Bediening was uitstekend! Zo zie je dat zelden nog in den lande... Uitermate correct en toch persoonlijk...die vriendelijke kelner miste niets. Scherp!
Decor is mooi. Goed bedacht, leuke sfeer. Tenslotte de prijs. Voor/Hoofd/Nagerecht, 6 rode wijn (Bardolino) voor twee personen 75 €. Heel goede prijs kwaliteit verhouding.
Kom zeker terug....
Mlouk .
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2013
Waarom een 7? Omdat de houten bank wel wat hard was. Maar de rest maakte alles goed. De Mezze en Couscous waren heerlijk. Verrassende rillette, smakelijk en weinig vet. Groenten geroosterd, maar niet te zwart. De bediening is vriendelijk en attent. Er werd gevraagd of de volgende gang uitgeserveerd kon worden. Dan mag je het dus ook even uitstellen. Het is grappig ingericht.
Joke B.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2013
Hoewel Freud een kleine kaart heeft, is deze wel met zorg en kakelverse ingredienten samengesteld. We hadden een heerlijk haantje en idem scholfilet. Lekkere toetjes ook met uitbundige smaken. Probeer de meze, samengesteld uit kleine porties van alle voorgerechten, bv met een piepklein glaasje soep, erg lekker allemaal.
RoderickvD .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2013
Freud is een leuk restaurant op de Spaardammerstraat. Het was goed dat we gereserveerd hadden, op vrijdagavond zat de zaak helemaal vol. De bediening was erg goed, de ober (Samir) kwam precies langs als we hem nodig hadden en deed echt zijn best om bij te dragen aan onze avond, zonder dat hij te aanwezig werd.
Het eten werd steeds beter. Voorgerecht (mezze: drie verschillende hapjes) was smakelijk. De hoofdgerechten (steak en de haan) waren erg goed. De taart van de dag was dat ook, maar de chocolade-truffeltaart was meer dan goed, echt heerlijk.
Een aanrader dus.
Soraya C.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2013
Restaurant uitgezocht op Iens en hier terecht gekomen. Wat een leuke verrassing! Met zijn drieën hier lekker gegeten. De prijs/kwaliteit verhouding is meer dan goed. Heerlijke fles wijn bij het menu genomen en ondanks het voornemen alleen koffie na te nemen toch nog een dessert genomen. Speciaal complimenten voor de fijne bediening. Persoonlijk en zeer vriendelijk en attent. Hier komen wij graag nog eens terug!
Laura J.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2013
Een fantastische avond gehad! De mezze vooraf was heerlijk net als het haantje als hoofdgerecht. Goede en bijzondere smaakcombinaties en perfecte bereiding. De bediening is supervriendelijk en er hangt een goede sfeer. De inrichting is hip en toch warm, sfeervol! Echt een aanrader!
corrie K.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2013
We vierden ons 36-jarig huwelijksfeest speciaal in restaurant Freud. Zelf werk ik met psychiatrische patienten, dus het leek ons logisch om het in Freud te vieren. We kregen voor de gelegenheid vuurwerk aan tafel. Een leuke geste. De bediening was erg vriendlijk en behulpzaam. We hadden een drie gangen menu van Iens. We zijn gestart met ontzettende lekkere en verrassende hapjes. Bij ieder gerecht kregen we een andere wijn. Dat kostte maar 10 euro. De wijn was erg goed. Vooraf een glaasje pro seco. Dat accentueerde de feestelijke gebeurtenis helemaal. Als hoofdgerecht namen we beiden biefstuk. Daar hebben we geen spijt van gekregen. Mijn man nam well done en ik medium. De biefstuk was heerlijk mals. Als toetje dan nog sorbetijs met citroen. Een perfecte afsluiting van een fantatsiche maaltijd. Nee, we komen er zeker nog eens terug.
roel D.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2013
Hier met vrienden gegeten. Een heel gezellige en leuk ingerichte locatie. Uitstekend gegeten voor weinig geld. De mezze was heerlijk. Evenals de bio biefstuk. Bediening heel vriendelijk (soms iets "overdone"). Een restaurant om terug te komen. Ook al vanwege de sympathieke doelstelling.
timo10 .
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2013
Zelden zó lekker gegeten, en zó fijn bediend, in een hele prettige sfeer!
De kipstukjes met marrokaanse kruiden en yoghurtsaus, als onderdeel van het voorgerecht waren verukkelijk, en ook de citroenrisotto was geurig en heerlijk! Alles supervers en met veel zorg en aandacht klaargemaakt.
En waar vind je een restaurant waar de bediening gesteld is op écht contact? Wij werden er in elk geval gelukkig van...je zou wel gek zijn als je er niet ging eten!
Ikbenloesje .
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2013
Lekker gegeten. Fijn dat we mochten kiezen uit meerdere gerechten. Vooraf een heerlijk voorgerecht voor 2 personen met 3 verschillende hapjes. Het haantje als hoofdgerecht was erg lekker.
De biologische biefstuk was goed medium gebakken maar erg taai.
Helaas niet helemaal opgegeten. Het nagerecht was uitstekend. Kortom lekker gegeten, maar niet bijzonder. Zeer fijne bediening.
Andries G.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2013
De aanleiding om bij Freud was (hoe Hollands) een kortingsbon. Maar eenmaal binnen werden we aangenaam getroffen door de fijne sfeer en de vriendelijke bediening. Dat de kaart beperkt is, vinden wij alleen maar prettig. Wat ons vooral trof (en wat we tevoren niet wisten), was/is dat Freud werkt met bijzondere mensen voor wie dit werk een meer dan belangrijke betekenis heeft. We komen stellig ook daarom weer.