Freud

Spaarndammerstraat 424 1013 SZ Amsterdam Nederland Kaart
31-206885548

Over het restaurant Freud

Liefde voor eten en gastvrijheid

Combineer liefde voor lekker eten met aandacht voor mensen en je hebt Restaurant Freud; een leer-werkbedrijf voor mensen met een achterstand op de arbeidsmarkt. Het keukenteam haalt inspiratie uit de mediterrane keuken, maar de kruidige smaken uit het Midden-Oosten zijn ook favoriet. Dit levert een speelse, veelzijdige menukaart op. Naast overheerlijke én betaalbare gerechten, is de aandacht hartverwarmend. Een avond bij Freud is anders dan gewoon.

Wel reserveren, anders wordt het een gekkenhuis.

Meer informatie over restaurant Freud

Dinsdag t/m Zondag 17:30 - 23:00

Mlouk .
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2013
Waarom een 7? Omdat de houten bank wel wat hard was. Maar de rest maakte alles goed. De Mezze en Couscous waren heerlijk. Verrassende rillette, smakelijk en weinig vet. Groenten geroosterd, maar niet te zwart. De bediening is vriendelijk en attent. Er werd gevraagd of de volgende gang uitgeserveerd kon worden. Dan mag je het dus ook even uitstellen. Het is grappig ingericht.
Joke B.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2013
Hoewel Freud een kleine kaart heeft, is deze wel met zorg en kakelverse ingredienten samengesteld. We hadden een heerlijk haantje en idem scholfilet. Lekkere toetjes ook met uitbundige smaken. Probeer de meze, samengesteld uit kleine porties van alle voorgerechten, bv met een piepklein glaasje soep, erg lekker allemaal.
RoderickvD .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2013
Freud is een leuk restaurant op de Spaardammerstraat. Het was goed dat we gereserveerd hadden, op vrijdagavond zat de zaak helemaal vol. De bediening was erg goed, de ober (Samir) kwam precies langs als we hem nodig hadden en deed echt zijn best om bij te dragen aan onze avond, zonder dat hij te aanwezig werd.
Het eten werd steeds beter. Voorgerecht (mezze: drie verschillende hapjes) was smakelijk. De hoofdgerechten (steak en de haan) waren erg goed. De taart van de dag was dat ook, maar de chocolade-truffeltaart was meer dan goed, echt heerlijk.
Een aanrader dus.
Soraya C.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2013
Restaurant uitgezocht op Iens en hier terecht gekomen. Wat een leuke verrassing! Met zijn drieën hier lekker gegeten. De prijs/kwaliteit verhouding is meer dan goed. Heerlijke fles wijn bij het menu genomen en ondanks het voornemen alleen koffie na te nemen toch nog een dessert genomen. Speciaal complimenten voor de fijne bediening. Persoonlijk en zeer vriendelijk en attent. Hier komen wij graag nog eens terug!
Laura J.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2013
Een fantastische avond gehad! De mezze vooraf was heerlijk net als het haantje als hoofdgerecht. Goede en bijzondere smaakcombinaties en perfecte bereiding. De bediening is supervriendelijk en er hangt een goede sfeer. De inrichting is hip en toch warm, sfeervol! Echt een aanrader!
ckick K.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2013
We vierden ons 36-jarig huwelijksfeest speciaal in restaurant Freud. Zelf werk ik met psychiatrische patienten, dus het leek ons logisch om het in Freud te vieren. We kregen voor de gelegenheid vuurwerk aan tafel. Een leuke geste. De bediening was erg vriendlijk en behulpzaam. We hadden een drie gangen menu van Iens. We zijn gestart met ontzettende lekkere en verrassende hapjes. Bij ieder gerecht kregen we een andere wijn. Dat kostte maar 10 euro. De wijn was erg goed. Vooraf een glaasje pro seco. Dat accentueerde de feestelijke gebeurtenis helemaal. Als hoofdgerecht namen we beiden biefstuk. Daar hebben we geen spijt van gekregen. Mijn man nam well done en ik medium. De biefstuk was heerlijk mals. Als toetje dan nog sorbetijs met citroen. Een perfecte afsluiting van een fantatsiche maaltijd. Nee, we komen er zeker nog eens terug.
roel D.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2013
Hier met vrienden gegeten. Een heel gezellige en leuk ingerichte locatie. Uitstekend gegeten voor weinig geld. De mezze was heerlijk. Evenals de bio biefstuk. Bediening heel vriendelijk (soms iets "overdone"). Een restaurant om terug te komen. Ook al vanwege de sympathieke doelstelling.
timo10 .
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2013
Zelden zó lekker gegeten, en zó fijn bediend, in een hele prettige sfeer!
De kipstukjes met marrokaanse kruiden en yoghurtsaus, als onderdeel van het voorgerecht waren verukkelijk, en ook de citroenrisotto was geurig en heerlijk! Alles supervers en met veel zorg en aandacht klaargemaakt.
En waar vind je een restaurant waar de bediening gesteld is op écht contact? Wij werden er in elk geval gelukkig van...je zou wel gek zijn als je er niet ging eten!
Ikbenloesje .
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2013
Lekker gegeten. Fijn dat we mochten kiezen uit meerdere gerechten. Vooraf een heerlijk voorgerecht voor 2 personen met 3 verschillende hapjes. Het haantje als hoofdgerecht was erg lekker.
De biologische biefstuk was goed medium gebakken maar erg taai.
Helaas niet helemaal opgegeten. Het nagerecht was uitstekend. Kortom lekker gegeten, maar niet bijzonder. Zeer fijne bediening.
Andries G.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2013
De aanleiding om bij Freud was (hoe Hollands) een kortingsbon. Maar eenmaal binnen werden we aangenaam getroffen door de fijne sfeer en de vriendelijke bediening. Dat de kaart beperkt is, vinden wij alleen maar prettig. Wat ons vooral trof (en wat we tevoren niet wisten), was/is dat Freud werkt met bijzondere mensen voor wie dit werk een meer dan belangrijke betekenis heeft. We komen stellig ook daarom weer.
Harrie W.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2013
We aten buiten, op gezellig terrasje en hebben enorm genoten. We aten mezzes vooraf, gevolgd door zeewolf met linguine en taart van venkel en zoete aardappelen. Toe: pecannoottaart en merengue met sorbet en bosvruchten. Voorafje redelijk, toetje goed (bosvruchten uit blik??), hoofdgerecht voortreffelijk. De bediening is ontroerend hartelijk en oprecht zorgzaam. Waar vind je dat nog! Enig minpuntje: de banken/stoelen buiten zaten niet erg comfortabel Wellicht is dat binnen beter. We komen zeker terug!
NB: Bekijk voor je gaat ook even de eigen website voor meer info over de achtergrond van dit sympathieke restaurant.
Noortje W.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2013
Met de IENS Dinerdagen gegeten bij Freud. De bediening deed erg zijn best. Dat er een enkele keer een steekje viel, vond ik gezien de achtergrond van dit restaurant helemaal niet erg. Integendeel, eigenlijk wel charmant. Het eten was heerlijk (tapas, biologische biefstuk, rabarbertaart en tapas, vis en chocoladetaart). Ik kom zeker een keer terug!
Fimmie D.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2013
Wat een leuke inrichting!
Wat een heerlijk eten!
Wat een geweldige bediening!
En dat allemaal bij restaurant Freud in de Spaarndammerstraat in Amsterdam.
Daar ga ik beslist vaker eten.
Fimmie de Vries.
corrie S.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2013
j.l.zondag na de heropening heerlijk gegeten bij Freud.Met zo'n lieve en betrokken bediening kan er niets mis zijn met het eten.Nou dat was inderdaad voortreffelijk. Vooraf de mezzes, een schot in de roos, gezellig met elkaar van de hapjes genieten en er lekker de tijd voor nemen.De rode mul en het haantje als hoofdgerecht waren ook zeer smakelijk, toe de chocoladetaart en koffie.Wat een goede opzet van dit restaurant. Iedereen is zo betrokken bij het reilen en zeilen en wil hier graag iets moois van maken. Een tip: knoop een gesprekje aan met de bediening.Je krijgt zulke leuke en dankbare antwoorden terug!Echt een topper met heerlijk en eerlijk eten.Tot snel.
Eva V.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2013
Toevallig liep ik vorige week binnen bij restaurant Freud aan de Spaarndammerstraat. Ik werd blij verrast: Een hippe inrichting, een warm welkom en gewoon een fijne sfeer. De proeverij aan voorgerechtjes maakt moeilijke keuzes overbodig en nodigt uit tot lang tafelen. Wat we ook hebben gedaan. Na de voorgerechtjes kozen we voor het zacht gestoven haantje en de Italiaanse vegetarische schotel... mmm! De creme brulee tot slot smaakte zoals het hoort: romig van binnen, knapperig van boven en helemaal dagvers. I'll be back!
william V.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2013
Ik schrijf niet gauw een recensie maar omdat ik mij niet herken in de beoordeling van het menu tijdens de restaurantweek, wil ik graag mijn ervaring delen. Het menu was verassend met voor mij niet alledaagse gerechten als knolselderijsoep en eend met linzen. Maar het smaakte voortreffelijk. Vooral de combinatie met het wijnarrangement was uitstekend. De zalige Black Muscat dessertwijn uit Californië gaat prima samen met de broodpudding.
Freud zal ik zeker vaker bezoeken. Het achterliggende concept roept veel sympathie op en doet gelukkig niets af aan de kwaliteit.