Freud

Spaarndammerstraat 424 1013 SZ Amsterdam Nederland Kaart
31-206885548

Over het restaurant Freud

Liefde voor eten en gastvrijheid

Combineer liefde voor lekker eten met aandacht voor mensen en je hebt Restaurant Freud; een leer-werkbedrijf voor mensen met een achterstand op de arbeidsmarkt. Het keukenteam haalt inspiratie uit de mediterrane keuken, maar de kruidige smaken uit het Midden-Oosten zijn ook favoriet. Dit levert een speelse, veelzijdige menukaart op. Naast overheerlijke én betaalbare gerechten, is de aandacht hartverwarmend. Een avond bij Freud is anders dan gewoon.

Wel reserveren, anders wordt het een gekkenhuis.

Meer informatie over restaurant Freud

Dinsdag t/m Zondag 17:30 - 23:00

Lydwin V.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2014
De mezze waren bijzonder lekker. Het hoofdgerecht (vegetarisch) was prima, deed Ottolenghi-achtig aan. Het dessert vonden we niet zo bijzonder.
Al met al een gezellige avond, prima prijs-kwaliteit-verhouding.
smetsol .
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2014
Wij hebben heerlijk gegeten bij Freud. Het voorgerecht een Metze van allerlei hapjes was echt heel lekker en ook best uitgebreid. Het hoofdgerecht, wij hadden beiden de biefstuk was ook lekker en als toetje hadden we de citroenmousse en het kaasplankje tegen bijbetaling. Dit was beide heerlijk! De bediening was heel vriendelijk en niet opdringerig. Omdat ik slechthorend ben, hadden we om een rustige tafel gevraagd. Hier was echt rekening mee gehouden. De sfeer was goed en bijzonder. Wij gaan zeker nog eenkeer terug en kunnen het van harte aanbevelen.
Netty D.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2014
Met z'n zessen gezellig aan de ronde tafel bij Freud. De bediening door Roberta was heel vriendelijk en correct en de gerechten (zeebaars met een krokant velletje, een kruidige risotto en drie verschillende groentegerechtjes of een sappige biefstuk in jus met rode en gele biet en frietjes) waren echt super lekker. Ook de huiswijnen smaakten prima. Het interieur is spannend, er is overal wat te zien. Absoluut een aanrader!
Kevin R.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2014
Heerlijk gegeten; de mezzo als voor gerecht werd leuk gepresenteerd op verschillende schaaltjes, een lekkere smaakcombinatie Deze liet nog meer te wensen over. Wij hadden beide het eendmenu, wat echt super lekker was en in combinatie met heerlijk bijpassend wijntje. De akoestiek is bijzonder prettig en het restaurant is behaagelijk door zijn fantastische ambiance. Goede en vlotte bediening. Zeker de moeite voor een herhaling!
Iris D.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2014
Heerlijk eten, neem vooral het menu, dat zit goed in elkaar, vriendelijk geprijst en perfecte bediening. Plezierige ambiance.
Els N.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2014
De auberginekroketjes waren heerlijk. biefstuk en vis ook. alles was met zorg klaargemaakt. de bediening was een beetje langzaam.
Steek .
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2014
Met de Iens AH actie voor Freud gekozen, een gezellig en bijzonder ingericht restaurant. We hebben hier al vaker gegeten en iedere keer weer even lekker. De starter was Mezze Freud: aubergine kroketjes met dragon aioli, lauwwarme kikkererwtensalade en en crudité van verse erwten, blokjes aardappel, munt en lamsvlees. Stuk voor stuk heerlijk! Vervolgens hadden twee van ons de bio biefstuk, supermals, met huisgemaakte frites en twee, perfect klaargemaakte, zeebaars met een zeer smakelijke risotto.
Cheesecake en citroenmousse toe, een feestje!
Dit alles gecombineerd met een uitstekende service en vriendelijk personeel maakt dat dit een van onze favoriete restaurants blijft.
Jeanne K.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2014
Wat een verrassing dit restaurant! Wij hebben ons bezoek als een warm bad ervaren. Veel aandacht voor de klant en heerlijk eerlijk eten. Een aanrader.
AMJO .
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2014
Super eten! Bijzonder. Wij gaan zeker hier nog een keer eten. Ik was vooral onder de indruk van de attent bediening. Best zeldzaam in Amsterdam. ;)
Leen123 .
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2014
Met zn tweetjes met de AH actie bij Freud gaan eten. We kregen een aangepast menuutje waar we mochten kiezen uit drie hoofd en drie nagerechten, voor was een proeverijtje. Eten was goed, niet heel speciaal maar lekker. Bediening was erg goed, attent en vriendelijk. Zaak ziet er ook mooi uit!
Matilde N.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2014
Samen met een vriendin heb ik deze week meegedaan aan de restaurantactie van AH. We hadden een vooraf geselecteerd driegangenmenu voor de prijs van 27,50, 2e menu gratis. Vooraf mezzes van dun gesneden lamsvlees met een crudité, deze laatste was meer een in blokjes gesneden salade van courgette en verse kruiden zoals munt. Zeer smakelijk en duidelijk vers. Verder kikkererwten met zachte geitenkaas, munt en een beetje uit. Prima en goed op smaak. De derde waren auberginekroketjes met een heerlijke saus. Uitstekend begin!
Hoofdgerecht een biobiefstuk en de dagvis (zeebaars). Allebei goed bereid, de zeebaars kwam met een citroenrisotto die goed bij de vis paste maar iets vlak van smaak was, courgetterolletjes met rucolo (heerlijk vers!) en een kruidensalsa. Ontzettend smakelijk allemaal. De biobiefstuk was eveneens goed bereid maar iets minder rijkelijk in garnituur op het bord, slechts wat geroosterde bietjes en pastinaak. Wel kwam het met patat en salade. Prima maar niet even overtuigend als de zeebaars.
Het dessert was een citroenmousse die overschaduwd werd door de dagtaart - chocoademousse op een bodem van speculaastaart. Wat een zoete heerlijkheid! Helaas smaakte het zo goed dat de citroenmousse volledig wegviel.
De service kon wat beter, niet altijd even snel. Wel heerlijke wijn gedronken en erg vriendelijk.
Uiteindelijke oordeel? Dikke duimen omhoog, mede door het duurzame karakter en de sociale functie die het restaurant heeft. Ik kom hier graag vaker!
oehoeboeroe .
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2014
erg lekker gegeten, ik at het vegetarische menu. De kroketjes waren heerlijk (en als vegetariër eet ik zelden kroketjes, dus ik genoot er ontzettend van). De bediening was erg vriendelijk.
winkerrrt .
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2014
Afgelopen zondag, in het kader van de Restaurantactie van AH, met twee personen gegeten bij Freud. Na een hartelijk en warm welkom (de thermometer stond op 26 graden) mochten we plaatsnemen in dit sfeervol ingerichte restaurant. De bediening was zeer attent en ook op het eten was niets aan te merken. Echter zou ik Freud niet aanraden voor een avondje lang tafelen. De gerechten werden vrij snel na elkaar uitgeserveerd, wat een beetje voor een opgejaagd gevoel zorgde. Ook met de vooraf aangegeven allergieën (gluten) werd vrij weinig tot niets gedaan, in de zin dat er geen vervangende producten werden geleverd. Maar afgezien daarvan toch een gezellige en smakelijke avond gehad.
Jolanda K.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2014
We hebben heerlijk gegeten. We hebben de mezza's genomen en twee verschillende soepen, biefstuk die super mals was, eendeborst heerlijk en de venkelgratin heel origineel.
Als nagerechten hebben we alle vier de gerechten uitgeprobeerd. Ze waren alle vier lekker, maar de chocoladetaart was wel heel erg lekker en de bodem super!
Henri S.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2014
meer dan uitstekende bediening, alert, vriendelijk, charmant, voor alle duidelijkheid, volgens mij iemand van allochtone (marokkaanse origine), en ik wil dit uitdrukkelijk gezegd hebben, wij gingen met een heel prettig gevoel de deur uit.het was het A&H/Iens menu, het aanbod was uitstekend, hoe er verrekend werd , is ons duidelijk verteld. kortom, het blijft een aanrader vanuit divers opzicht.
Marianne A.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2014
Wij waren bij Freud om de verjaardag van één van ons te vieren en dat is heel goed gelukt! Heerlijk gegeten (de mezze zijn verrukkelijk!) en de hele avond echt verwend. Vooral Roberta verdient een applaus!
Sharline C.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2014
Lekker gegeten, zeer vriendelijke gastheren en een zeer aan te bevelen chocoladetaart met rode vruchtensaus.
Echt een verwennerij!.
Rombom .
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2014
Een prettig restaurant waar we zo nu en dan komen. Deze keer met de Albert Heijn-restaurantspaaractie. Vooraf hadden we een combinatie van kleine gerechten (vegetarische variant). Als hoofdgerecht kozen we vis: zeebaars met venkelrisotto, antiboise, bietjes en gegrilde paprika. Erg lekker, precies goed gekruid, uitgebalanceerde smaken. De witte wijn was fruitig en paste er goed bij. Daarna nog een toetje en koffie.
enitadevries .
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2014
Vriendelijke bediening, die ons echt goed in de gaten had. De voorgerechtjes waren bijna vegetarisch, dus heel veel groenten . De biefstuk was perfect gebakken , de frieten waren zoals frieten moeten zijn. het toetje was zalig. Kortom een perfecte avond in een rustige , warem omgeving.
Jacob V.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2014
Zeer vriendelijke bediening. We kwamen met de Albert Heijn bon (2e driegangen menu gratis) en kregen een enigszins beperkte keuzemogelijkheid. Nog steeds prima opties. We namen allebei de bio-biefstuk. Lekker mals, precies goed. Toe de port met kaasplateau (grappig, waar de kaart het een puur hollandse kaasplateau noemt leken alle kaasjes erg frans te zijn) en de citroen cake. Het bier is een beetje aan de prijs, alleen Vedett voor 3,25 per glas. Akoestiek in het restaurant is ook goed, er zaten mensen pal naast ons maar we hoefden geen moeite te doen om niet te horen waar zij over spraken, en vice versa. Al met al (weer) een goede avond.