Freud

Spaarndammerstraat 424 1013 SZ Amsterdam Nederland Kaart
31-206885548

Over het restaurant Freud

Liefde voor eten en gastvrijheid

Combineer liefde voor lekker eten met aandacht voor mensen en je hebt Restaurant Freud; een leer-werkbedrijf voor mensen met een achterstand op de arbeidsmarkt. Het keukenteam haalt inspiratie uit de mediterrane keuken, maar de kruidige smaken uit het Midden-Oosten zijn ook favoriet. Dit levert een speelse, veelzijdige menukaart op. Naast overheerlijke én betaalbare gerechten, is de aandacht hartverwarmend. Een avond bij Freud is anders dan gewoon.

Wel reserveren, anders wordt het een gekkenhuis.

Meer informatie over restaurant Freud

Dinsdag t/m Zondag 17:30 - 23:00

9,1
Hedwich B.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2015
Een heerlijk lamsgerecht gegeten, maar het allerlekkerste waren de frieten met mayonaise. Het nagerecht, een chocoladetaart was ook ongelooflijk lekker!
AnneVermeulen .
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2015
Lekker om olijven te krijgen bij aankomst. Weer eens iets anders dan dat eeuwige stokbrood. De vissoep was lekker, jammer dat de vis er gemalen in zat, niets herkenbaars, wel goed van smaak, en lekkere bijgerechten. De huiswijn was prima.
De frites was uitzonderlijk lekker, goed doorgebakken, en knapperig. De salade was heerlijk aangemaakt, en rijk bedeeld met verse tuinkruiden. De biefstuk was gewoon zoals een goeie biefstuk behoord te zijn. Wij waren verrast meiknolletjes aan te treffen, heerlijk! Rustige, aardige bediening, goed op de hoogte!
Restaurant heeft een warme, ongedwongen uitstraling. Met een enorm terras aan de straatkant.
Sonja F.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2015
Lekker gegeten in Restaurant Freud. Geen uitgebreide menukaart maar een leuke variatie die ook voor de twee vegetariërs iets "anders" kon bieden. Smaakvol stoofpotje met vis van de dag (was kabeljauw). De lamsfilet werd ook goedgekeurd. Chocolade truffeltaart was super en ook van de lemon cheesecake werd genoten. Bediening was lief en vroeg regelmatig of alles naar wens was. Alles samen een leuke plek om uit eten te gaan!
Calamity .
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2015
De mezze bestaande uit 3 verschillende voorgerechten was al meteen verrukkelijk. Leuke smaakfusies! Hoofdgerecht (1x lamsfilet en 1x biologische biefstuk) ook heerlijk... de borden gingen leeg terug naar de keuken.
En dan nog ruimte zien te houden voor de huisgemaakte chocoladetaart als toetje, dat viel niet mee want ook die was zoooo lekker.
Kortom: we hebben gesmuld in een prettige omgeving en met vriendelijke, attente bediening.
Marijke W.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2015
Voor de eerste keer bij Freud gegeten. Wat een leuke tent. Leuk ingericht en we hebben heerlijk gegeten. Vriendelijke bediening en een gemoedelijke sfeer. Ik ga hier zeker vaker naar toe en kan het iedereen aanraden.
fdiamand .
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2015
Goede sfeer en lekker eten in Restaurant Freud.. Toevallig waren we op de hoogte van het feit dat het Restaurant vrijwel uitsluitend gerund wordt door mensen met een handicap - die hun werk uitmuntend doen - hetgeen ons buitengewoon sympathiek is. Kansen bieden, mensen met een handicap au sérieux nemen en daarbij uitstekende resultaten behalen verdient alle lof. Bijdeze!
Manuel V.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2015
Afgelopen vrijdag hier met 6 personen gegeten. Vooraf had ik een mailtje gestuurd waar ik kon parkeren omdat wij zelf niet uit Amsterdam komen. Snel en keurig antwoord met de vermelding dat ze mijn naam niet konden vinden. En dat ze uiteraard graag voor mij willen reserveren. Top dus!
Een zeer vriendelijke en warme ontvangst. We hebben zeer genoten van ons diner bij Freud en komen zeker terug!
De service uitstekend, de mensen zeer attent, lekker eten en dat allemaal in een ongedwongen sfeer. Prima prijs / kwaliteit verhouding met een geweldige missie!
Absoluut een aanrader!
@Iens: besteed aandacht aan dit restaurant; met een dergelijke missie en uitvoering hebben zij dit zeker verdiend.
Lidy V.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2015
Gezellig restaurant, ongedwongen sfeer, heel aardige ober die erg zijn best deed om het ieder naar het zin te maken.
Zeker een aanrader
Heleen B.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2015
Het fijne aan Freud is de ontspannen sfeer, zowel bij bediening als de gasten die er komen. Er was goed nagedacht over ons tafeltje, met de rolstoel heb je toch iets meer ruimte nodig, daar was prima in voorzien. Vlotte bediening, verder wel zakelijk. Het voorgerecht was heerlijk, drie flinke porties mezes, met verassende combinaties. Als hoofdgerecht namen wij vis, erg lekker, opmerkelijk vers bereid, geserveerd in een warm schaaltje uit de oven. Het nagerecht was werkelijk goddelijk. Veel blijdschap met het feit dat we fooi gaven, dat maak je wel anders mee... Prima genieten dus bij Freud.
Mirla M.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2015
We arten het speciale Iens menu, het voorgerecht was heerlijk en creatief, ik hou niet van vis. was geen probleem om het daarzonder te doen, hoofdgerecht was ook lekker, zonder sausjes en zo, eerlijk voedsel.
de service was voortreffelijk, het werd later erg druk en toch was de service niet gehaast of zo.
Willem L.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2015
Heerlijke voorgerechten, prima vlees.
Grote porties.
Mooi opgemaakt.
De bediening was goed en erg vriendelijk.
Heel erg geschikt om met een grotere groep om hier te eten.
De prijs/kwaliteitsverhouding is uitstekend.
Jelle Z.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2015
Gisteravond genoten van de Iens Dinnerdeal bij Freud. Absoluut de moeite waard! Een leuke inrichting, zeer vriendelijk personeel en gewoon goed, lekker eten. Jammer dat er deze avond maar enkele tafeltjes bezet waren; dit restaurant gun je een drukke zondagavond.
judithhessels .
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2015
Met zijn vieren het Iens dinnerdeal genomen. Vooraf drie verschillende tapa's. allen zeer smakelijk en apart, hoewel de venkelsalade met fetah en granaatappel wat te sterk was bij de andere smaken. We namen lamsfilet en biefstuk voorjaarsgroenten en aardappelpuree of gratin. Goed en degelijk. De toetjes waren zeker niet het sluitstuk. We namen vier verschillende en allemaal waren ze echt lekker.
Debby G.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2015
Met 4 vriendinnen hadden we een iens dinnerdeal. De mezzes als voorgerecht waren verrassend en heel lekker! Ik had als hoofdgerecht de vis, wat goed op smaak was. Ook het nagerecht, de parfait, was heerlijk. Goede grote porties want we zaten goed vol na de 3 gerechten! Bediening is erg attent en houdt de tafel goed in de gaten. En plek om terug te gaan!
Karen S.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2015
Heerlijk gegeten, alleen voor ons iets te weinig. Het voordeel was dus wel dat we nog heerlijk van een dessert konden genieten. Service was fantastisch en we konden fijn voor de deur parkeren. Zeker voor herhaling vatbaar!
JEM K.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2015
Wij hebben via een iensDinnerdeal gegeten. We gingen van start met een prosecco. Het voorafje zag het menu er op de kaart niet aantrekkelijk uit, maar dat was het wel degelijk. Drie heerlijke hapjes en die met de spekbokking was een goede combinatie. Het hoofdgerecht was een biefstuk en een lam. Beide waren goed en zeker geen lappen vlees zoals een recensie aangaf. De groenten en de saus/jus waren een prima combinatie. Het bakje friet had net wat minder lang in de frituur gemogen en de mayo had wat sprekender mogen zijn. De rode huiswijn Granache was zeer goed te drinken. Het dessert was limoencake en soort van schelp met frambozen. Ook die waren heel lekker, maar ook wel (te) grote porties.

De bediening kon beter, was niet echt attent, maar was niet slecht. Twee gerechten kun je best onthouden en hoef te niet op te schrijven! Jammer dat we zelf twee keer naar de wijn moesten vragen. Het komt ook niet goed over als de ene collega de andere iets (nadrukkelijk) komt vragen/meedelen als die juist met ons in gesprek is. Het waren alle drie lieve mensen, maar ze kunnen nog wel wat bijles en scherpte gebruiken. Zeker niet de gezelligheid en jolijt die uit de andere recensies blijkt. Vandaar de 6 score.

De ambiance was wel leuk. De designer had zijn best gedaan en leuke en aparte keuzen gemaakt, waardoor het meer een eetlokaal was dan een restaurant. Past misschien wel goed in die wijk.

Samenvattend: de iensdinnerdeal was met recht een goede deal voor € 25,- en de huiswijn deed daar qua smaak én prijs ook goed aan mee. De gerechten bij Freud zijn niet erg verfijnd, maar wat je krijg is en smaakt wel eerlijk. Freud houdt het midden tussen een eetcafe en een restaurant, met een eigen formule. Hier gaan we nog wel een keer weer komen.
Coen V.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2015
Lekker gegeten en goed geholpen in dit gezellige restaurantje. De missie spreekt ons ook erg aan. De ober was erg vriendelijk en deed goed zijn werk. De mezze vooraf waren gemixed van kwaliteit maar over het algemeen lekker. De lamsfilet en biefstuk waren goed op smaak en het parfait als dessert erg goed. Het restaurant heeft verder een leuk en bijzonder interieur en heeft een gezellige sfeer.
Lieke W.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2015
Ik vond het een geweldig restaurant. Het interieur is super gezellig, de bediening is ook zeer vriendelijk en het het eten is heerlijk. Ga er zeker nog een keer naar toe.
Een echte aanrader dus.
Rianne V.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2015
De kleine maar diverse kaart wordt regelmatig vernieuwd met leuke, innovatieve maar oer-hollandse producten. Leuke prijs, goed doel, heerlijk gegeten!
Lily P.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2015
Eten bij Freud is altijd een feestje!! Het eten is heerlijk en de bediening correct en bijzonder vriendelijk!!
En ik bepaal zelf wel hoeveel tekens ik gebruik!!! Ik was eigenlijk al van plan géén recensie meer te schrijven hierdoor!!!!