Freud

Spaarndammerstraat 424 1013 SZ Amsterdam Nederland Kaart
31-206885548

Over het restaurant Freud

Liefde voor eten en gastvrijheid

Combineer liefde voor lekker eten met aandacht voor mensen en je hebt Restaurant Freud; een leer-werkbedrijf voor mensen met een achterstand op de arbeidsmarkt. Het keukenteam haalt inspiratie uit de mediterrane keuken, maar de kruidige smaken uit het Midden-Oosten zijn ook favoriet. Dit levert een speelse, veelzijdige menukaart op. Naast overheerlijke én betaalbare gerechten, is de aandacht hartverwarmend. Een avond bij Freud is anders dan gewoon.

Wel reserveren, anders wordt het een gekkenhuis.

Meer informatie over restaurant Freud

Dinsdag t/m Zondag 17:30 - 23:00

Rombom .
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2014
Een prettig restaurant waar we zo nu en dan komen. Deze keer met de Albert Heijn-restaurantspaaractie. Vooraf hadden we een combinatie van kleine gerechten (vegetarische variant). Als hoofdgerecht kozen we vis: zeebaars met venkelrisotto, antiboise, bietjes en gegrilde paprika. Erg lekker, precies goed gekruid, uitgebalanceerde smaken. De witte wijn was fruitig en paste er goed bij. Daarna nog een toetje en koffie.
enitadevries .
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2014
Vriendelijke bediening, die ons echt goed in de gaten had. De voorgerechtjes waren bijna vegetarisch, dus heel veel groenten . De biefstuk was perfect gebakken , de frieten waren zoals frieten moeten zijn. het toetje was zalig. Kortom een perfecte avond in een rustige , warem omgeving.
Jozef_von_Thueringen .
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2014
Zeer vriendelijke bediening. We kwamen met de Albert Heijn bon (2e driegangen menu gratis) en kregen een enigszins beperkte keuzemogelijkheid. Nog steeds prima opties. We namen allebei de bio-biefstuk. Lekker mals, precies goed. Toe de port met kaasplateau (grappig, waar de kaart het een puur hollandse kaasplateau noemt leken alle kaasjes erg frans te zijn) en de citroen cake. Het bier is een beetje aan de prijs, alleen Vedett voor 3,25 per glas. Akoestiek in het restaurant is ook goed, er zaten mensen pal naast ons maar we hoefden geen moeite te doen om niet te horen waar zij over spraken, en vice versa. Al met al (weer) een goede avond.
T0b1as .
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2014
Op moment van schrijven al meer dan vier keer bij Freud gegeten. Heerlijke gerechten, bediening die netjes en correct werkt. Van tevoren reserveren is zeker een must, vooral in het weekend! Ik zie graag meer van deze initiatieven, waarbij mensen met b.v. een psychiatrische achtergrond d.m.v. werk weer onderdeel worden van de maatschappij.
dolfjacobse .
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2014
Afgelopen zaterdag weer heerlijk gegeten bij Freud. Het is voor ons zo langzamerhand een vertrouwd adres geworden. Deze keer had ik de bio-biefstuk (perfect!) en mijn vrouw een heerlijke zeebaarsfilet. De bediening zoals altijd uiterst vriendelijk. Alles zeer schappelijk geprijsd. Ik kijk nu al uit naar de volgende keer!
HeleenP .
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2014
De kaart van Freud was in het kader van de Dinerdagen versmald, maar voor hoofdgerecht en dessert bleef er toch keuze. Bij een glaasje wijn vooraf verschenen een paar smakelijke stengels en wat verfijnd zuur. De mezze die het voorgerecht vormden, waren verrassend lekker van compositie en smaak. Als hoofdgerecht voor mij vis van de dag, zeebaarsfilet, geserveerd met geurige risotto en kleurige groentes. De andere kant van de tafel werd verblijd met een royale malse biefstuk, zoals gevraagd goed rood, ook met een prima garnituur. We sloten af met chocoladetaart en citroenmousse, beide met bessenomlijsting, die het beter deed bij de chocola dan bij de citroen, en een goede koffie. De droge witte en ongecompliceerde rode huiswijn waren goede begeleiders, maar de beste begeleider van de avond was onze ober, Rhadjinder. De tien voor service heeft hij verdiend, want zonder enige opdringerigheid kwam hij aan al onze uitgesproken en onuitgesproken wensen tegemoet.
S. K.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2014
Erg lekker gegeten! Alles was even lekker: de mezze voor twee, de eendeborst en de biefstuk, goed gekruid en goede garing. Bediening was leuk en goed.
Marianne H.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2014
gisteren met AH actie gegeten bij Freud
als voorgerecht geen keuze kikkererwten mooi gekruid,lamsvlees,aubergine gefrituurd alles smaakvol met een broodje een beetje boter of olie had wel lekker geweest
hoofdgerecht eendenborst (pressies goed gebakken) met zoete aardappel en witlof een mooi gerecht met lekkere saus
nagerecht een Nederlands kaasplateau waar we 4 euro extra voor betaalden 3 soorten mindere kaas en een citroen toetje met weinig of geen smaak
alles bij elkaar niet slecht maar geen wauw factor
de bediening is aardig maar komt niet echt spontaan over en te veel gevraag of het heeft gesmaakt
een wel heel bescheiden wijnkaart te weinig keuze wel aardig maar had wel wat voller bij mijn eendenborst willen drinken dus wijn spijs ?
de inrichting is informeel maar ook hier iets gemaakt
zal wel aan onze "smaak " liggen maar alles hier was het net niet
mirjamamsterdam .
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2014
Afgelopen vrijdag heb ik voor het eerst bij Freud gegeten en ik vind het een absolute aanrader. Het eten vond ik erg lekker; het was goed bereid en de producten waren van goede kwaliteit. De porties waren van een goed formaat, zodat aan het einde van de avond ik een verzadigd gevoel had, maar niet te vol was. De bediening is erg vriendelijk en behulpzaam. We moesten wel eventjes wachten op ons eerste drankje, maar toen we hierom vroegen, werd dit meteen opgepakt. Het plezier bij het bedienend personeel is zichtbaar en dat is leuk om te zien.
Ik ga er zeker weten nog een keer eten!
Mercy .
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2014
Bij Freud gegeten met een spaaractiekaart van AH en Iens. Deze x een drie-gangenmenu waarbij alleen het voorgerecht (heerlijke, frisse mezze) vast stond. Er was een keuze in hoofd- en nagerecht, ook vegetarische keuze. We hadden daar al eerder gegeten tot volle tevredenheid en ook deze x was het fijn eten. Citroenmousse was niet zo sterk, maar de variatie op een crême brûlée daarentegen was perfect. Service prettig, decor licht, vakantie-achtig chic. Echt een relaxed avondje lekker eten.
h M.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2014
We hebben heerlijk gegeten
Super bediening! Een aanrader en onderschat restaurant in spaarndammerstrAat. Eten ook goed.
Kees V.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2014
Heerlijk gegeten én bovenal gezond. Er worden subtiele smaken gebruikt. Bediening was heel vriendelijk en aandachtvol, niets op aan te merken.
Jerpos .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2014
DiningCity actie meegepakt bij Freud. Wisten van tevoren niets over het concept, maar wat een positieve verrassing!
- Het eten: heerlijk. Als voor de mezze van 3 mooie gerechtjes, als hoofd de eendenborst (echt héél goed), en de citroenmousse om het af te leren. Gewoon prima.
- De bediening: foutloos. Gewoon zoals het eigenlijk hoort, attent en uitermate vriendelijk.
- Qua inrichting: een leuke tent om te zitten, waar het al snel gezellig oogt. Enig minpuntje: een licht wiebelend tafeltje.
Al met al een absolute aanrader, wij komen zeker nog eens!
31031950 .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2014
In het kader van de Iens-AH actie bij Freud gegeten. Wij zijn verrast door de gastvrije ontvangst, de professionele en vriendelijke bediening en het heerlijke eten. Wij zullen zeker weer bij Freud gaan eten. Een echte aanrader!
Louise Groosman
N. van den Brink V.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2014
Gisteren hier voor het eerst gegeten. De bediening is uitermate vriendelijk en adequaat. Het eten was erg goed. Alles smaakte even lekker. De wijn was ook prima. De prijs/kwaliteit verhouding is ook goed. Dit restaurant is echt een aanrader.
Adriana- .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2014
Heerlijk met zn 6en gegeten voor de verjaardag van mijn schoonvader bij Freud.
Leuk om alle voorgerechtjes met zn allen te delen.
Niet veel keus in hoofdgerechten maar de smaken ervan maken dit goed.
De borden zijn mooi opgemaakt en alles wat er op ligt is smakelijk!
De bediening heeft alles goed in de gaten; de hele avond geen leeg glas gehad!
Wij komen zeker terug!
lottesansen .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2014
Als je Freud binnenstapt dan kom je in een heerlijk relaxte sfeer. De bediening is ongekunsteld, vriendelijk en gemoedelijk. Je krijgt er ook absoluut waar voor je geld! Op weekendavonden is reserveren wel aan te raden.
Claudia L.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2014
Bij Freud kom je niet voor de verfijnde keuken, maar voor lekker eten in ruime porties. Het dessert delen we daarom. De bediening neemt zijn taak serieus en schudt zelfs onze handen voor vertrek. Een aardige plek voor een spontaan avondje uit.
Rachel E.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2014
Van te voren wist ik niets over Freud. Door de Ah aktie kwamen we daar terecht. De ene kant van het restaurant zat vol en de andere kant was leeg wat een minder leuk uitzicht gaf. De bediening was zo vriendelijk dat we er af en toe een onbehagelijk gevoel doorkregen. Het was toen dat mijn oog viel op het boek Freud wat op onze tafel lag. Het restaurant is een plek waar mensen met een psychische beperking werken en opgeleid worden. Bijzonder en een mooi initiatief. Een tip zou zijn om de gasten niet aan een kant in te delen maar verdeeld in het restaurant. Het eten was lekker alleen wat meer keuze bij het voorgerecht zou fijn zijn. I.p.v 3 vaste amuzes bv 3 kiezen uit de vijf.
restaurant10 .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2014
Het was dinsdagavond dat we er met 6 vrouwen hebben gegeten. Niet druk. Maar heel erg gezellig om te zitten! De bediening is geweldig. Gewoon meteen kannetjes water die aangevuld worden, verukkelijk eten. De lamsbout smelt op je tong en is fantastisch, net als de scholfilet. Ook het vegetarische gerecht is zeer smaakvol. Fantastische chocoladetaart als dessert! We hadden de rode huiswijn er bij. Zalig! Twee flessen buit gemaakt. Dit restaurant is een absolute aanrader voor een heerlijk avondje tafelen. Ik ga zeker nog een keer terug!