Freud

Spaarndammerstraat 424 1013 SZ Amsterdam Nederland Kaart
31-206885548

Over het restaurant Freud

Liefde voor eten en gastvrijheid

Combineer liefde voor lekker eten met aandacht voor mensen en je hebt Restaurant Freud; een leer-werkbedrijf voor mensen met een achterstand op de arbeidsmarkt. Het keukenteam haalt inspiratie uit de mediterrane keuken, maar de kruidige smaken uit het Midden-Oosten zijn ook favoriet. Dit levert een speelse, veelzijdige menukaart op. Naast overheerlijke én betaalbare gerechten, is de aandacht hartverwarmend. Een avond bij Freud is anders dan gewoon.

Wel reserveren, anders wordt het een gekkenhuis.

Meer informatie over restaurant Freud

Dinsdag t/m Zondag 17:30 - 23:00

Harrie W.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2013
We aten buiten, op gezellig terrasje en hebben enorm genoten. We aten mezzes vooraf, gevolgd door zeewolf met linguine en taart van venkel en zoete aardappelen. Toe: pecannoottaart en merengue met sorbet en bosvruchten. Voorafje redelijk, toetje goed (bosvruchten uit blik??), hoofdgerecht voortreffelijk. De bediening is ontroerend hartelijk en oprecht zorgzaam. Waar vind je dat nog! Enig minpuntje: de banken/stoelen buiten zaten niet erg comfortabel Wellicht is dat binnen beter. We komen zeker terug!
NB: Bekijk voor je gaat ook even de eigen website voor meer info over de achtergrond van dit sympathieke restaurant.
Noortje W.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2013
Met de IENS Dinerdagen gegeten bij Freud. De bediening deed erg zijn best. Dat er een enkele keer een steekje viel, vond ik gezien de achtergrond van dit restaurant helemaal niet erg. Integendeel, eigenlijk wel charmant. Het eten was heerlijk (tapas, biologische biefstuk, rabarbertaart en tapas, vis en chocoladetaart). Ik kom zeker een keer terug!
Fimmie D.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2013
Wat een leuke inrichting!
Wat een heerlijk eten!
Wat een geweldige bediening!
En dat allemaal bij restaurant Freud in de Spaarndammerstraat in Amsterdam.
Daar ga ik beslist vaker eten.
Fimmie de Vries.
corrie S.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2013
j.l.zondag na de heropening heerlijk gegeten bij Freud.Met zo'n lieve en betrokken bediening kan er niets mis zijn met het eten.Nou dat was inderdaad voortreffelijk. Vooraf de mezzes, een schot in de roos, gezellig met elkaar van de hapjes genieten en er lekker de tijd voor nemen.De rode mul en het haantje als hoofdgerecht waren ook zeer smakelijk, toe de chocoladetaart en koffie.Wat een goede opzet van dit restaurant. Iedereen is zo betrokken bij het reilen en zeilen en wil hier graag iets moois van maken. Een tip: knoop een gesprekje aan met de bediening.Je krijgt zulke leuke en dankbare antwoorden terug!Echt een topper met heerlijk en eerlijk eten.Tot snel.
Eva V.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2013
Toevallig liep ik vorige week binnen bij restaurant Freud aan de Spaarndammerstraat. Ik werd blij verrast: Een hippe inrichting, een warm welkom en gewoon een fijne sfeer. De proeverij aan voorgerechtjes maakt moeilijke keuzes overbodig en nodigt uit tot lang tafelen. Wat we ook hebben gedaan. Na de voorgerechtjes kozen we voor het zacht gestoven haantje en de Italiaanse vegetarische schotel... mmm! De creme brulee tot slot smaakte zoals het hoort: romig van binnen, knapperig van boven en helemaal dagvers. I'll be back!
William V.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2013
Ik schrijf niet gauw een recensie maar omdat ik mij niet herken in de beoordeling van het menu tijdens de restaurantweek, wil ik graag mijn ervaring delen. Het menu was verassend met voor mij niet alledaagse gerechten als knolselderijsoep en eend met linzen. Maar het smaakte voortreffelijk. Vooral de combinatie met het wijnarrangement was uitstekend. De zalige Black Muscat dessertwijn uit Californië gaat prima samen met de broodpudding.
Freud zal ik zeker vaker bezoeken. Het achterliggende concept roept veel sympathie op en doet gelukkig niets af aan de kwaliteit.