Freud

Spaarndammerstraat 424 1013 SZ Amsterdam Nederland Kaart
31-206885548

Over het restaurant Freud

Liefde voor eten en gastvrijheid

Combineer liefde voor lekker eten met aandacht voor mensen en je hebt Restaurant Freud; een leer-werkbedrijf voor mensen met een achterstand op de arbeidsmarkt. Het keukenteam haalt inspiratie uit de mediterrane keuken, maar de kruidige smaken uit het Midden-Oosten zijn ook favoriet. Dit levert een speelse, veelzijdige menukaart op. Naast overheerlijke én betaalbare gerechten, is de aandacht hartverwarmend. Een avond bij Freud is anders dan gewoon.

Wel reserveren, anders wordt het een gekkenhuis.

Meer informatie over restaurant Freud

Dinsdag t/m Zondag 17:30 - 23:00

Bernadette W.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2017
Gisteravond heel gezellig met mijn vader genoten van een heerlijk 3 gangenmenu (met de AH actie) bij Freud. Prima aardige en rustige bediening en heerlijk eten. Bijzondere voorgerechten, daarna hadden we biefstuk en kabeljauw en toe mochten we kiezen van de kaart. Voor herhaling vatbaar !
pietmartie .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2017
We waren aan de vroege kant, en het was stil in het restaurant. Dat kan de afwezigen heel erg spijten, want we hebben uitstekend gedineerd. Het trio voorgerechtjes was meteen al een feestje, en de kabeljauw en de saignante biefstuk waren ronduit geweldig. Het originele kaasplankje maakte het helemaal af. Een restaurant dat meer klandizie verdient dan wij meemaakten!
Peter W.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2017
Prima. Bediening is voorkomend. Eten is goed.
Peter B.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2017
Lekker gegeten en goede, vriendelijke en gezellige bediening. Verrassende gerechten op de kaart.

Goede ligging in een leuke buurt
karla M.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2017
Heerlijke gerechten,vriendelijke, attente bediening en gezellige sfeer. Akoestiek goed vanuit het hoekje waar we zaten,waardoor ook mensen met slechter gehoor het gesprek aan tafel kunnen blijven volgen. Voor herhaling vatbaar!
Lelebele .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2017
Alles was prima behalf de koffie... Die was te zuur van de sterkte, maar misschien ligt dat op de Barista apparaat .
Eten was verrassend en lekker,
Maria S.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2017
Het eten was heerlijk. We hebben de huiswijn genomen en deze was ook heel goed. De bediening was goed en vriendelijk. Ik kom hier graag.
Laura S.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2017
Heerlijk gegeten, alles klopte. Vooraf 3 gerechtjes om te delen, lekker broodje erbij. Als hoofd de zeebaars met spek en linzen, erg smaakvol. De witte wijn had een lekker botertje, chardonnay. Als dessert hadden we een creme brulee en citroenmousse. We gaan zeker weer!
Kees T.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2017
Goed eten met AH actie en een zeer behulpzame bediening. Wel een beetje lawaaiig als er restaurant vol zit. De akoestiek moet verbeterd worden
Nathalie B.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2017
Een mooie zaak, goede bediening, fijn dat er tussen de gerechten pauzes zaten, we konden prima gesprekken voeren. Bijzondere inrichting met een knipoog ;) Voor herhaling vatbaar!
Lieke W.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2017
Wij hebben hier met de ah aktie gegeten, dat is prima te doen. Anders is het best een prijzig tentje.
De mensen die hier werken zijn ontzettend aardig en behulpzaam.
Wij komen hier zeker nog een keer terug.
De inrichting is zeer smaakvol.
Patricia K.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2017
Het was bij Freud weer als altijd: vriendelijke bediening, leuke omgeving en super lekker eten. Wij komen hier vaker en vinden het altijd helemaal OK.
teresa K.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2017
We hebben op zondag 28 mei 2017 met 7 vriendinnen bij freud gegeten. De bediening was super-aardig. Het eten was heerlijk. We konden allemaal apart betalen. Alles wat we vroegen werd goed uitgevoerd (iemand moest eerder weg. Zij kon haar 2 gerechten tegelijk met het voorgerecht van de anderen krijgen bijv.).
Hele lekkere frietjes trouwens!
Ik heb dus eigenlijk geen enkel commentaar, dus ook geen constructieve feedback. We komen zeker terug.

Groeten,
Teresa Klerkx
Adrienne G.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2017
De
gerechten waren smakeljk royaal en mooi opgediend. De bediening was vriendelijk attent en we zijn echt verwend.
De sfeer was vriendelijk en warm. We voelden ons hier echt op gemak en ontspannen.
Ook attent was de bediening en de vraag naar onze wensen.
We komen terug naar dit leuke restaurant en de vriendelijke mensen.
We waren dik tevreden en alles was dik voor mekaar in in kruiken en kannen.
Een dikke 10 is hier wel verdiend en op zijn plek.
Freud is lang niet gek.
Rowin A.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2017
Heerlijk gegeten in dit mooie restaurant. Heerlijke gerechten, goede smaken en erg vriendelijke bediening. Een aanrader!
Urmie C.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2017
Ik had zeebaars in een bedje van gekookte groene linzen en wat aubergine. Mijn gezelschap had biefstuk.
Wij hebben genoten!!!. in plaats van bitter lemon kon ik kiezen voor limonaide. Een gedeelte van de opbrengst gaat naar een goed doel. Kortom wij hebben een leuke en ontspannen avond beleefd bij Freud.
Stientje L.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2017
Altijd een klein feestje om te eten bij Freud. Fijne bediening, nog steeds een mooi initiatief. Eten en wijn altijd heerlijk. We komen gauw weer.
RikiSmits .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2017
Het personeel is super vriendelijk, open en zorgzaam. We wisten niet welke wijn we moesten kiezen, dus we mochten eerst proeven. Al een aantal keer geweest en de kwaliteit, het eten, de service is altijd zeer goed, erg tevreden over dit restaurant!
Henk S.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2017
Te perfecte vis-soep.

Wij bezochten als een ongeregeld stelletje Freud. Een ronde tafel waar misschien zes of zeven hadden kunnen zitten.

Ondanks onze problemen met wat nu eigenlijk een voorgerecht, een hoofdgerecht, of bijgerecht is, kwam alles min of meer in orde.

Mijn keuze was de vissoep;, ravioli, patatjes en salade. Volgorde maakte me eigenlijk niet veel uit.

De vis-soep was perfect. Daar zit een heel rare paradox in. Je wilt graag een 'hand-tekening' van de kok. Snibbel stoof-aal voor iets lobbig,s, wat anchovis voor iets pittiger, desnoods een makreelkop om een accent te zetten.

Potverdorie, de rest was ook geweldig (deze ravioli zit in mijn top-drie).

De bediening was geweldig. Ons groepje kan nog wel eens lastig zijn. Mag ik zeggen 'als thuis' .

Groetjes, Henk Smid
Dieter M.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2017
Freud is een restaurant wat je verrast op een positieve manier, wanneer je er voor het eerst komt. De achtergrond van Freud doet vermoeden dat het een goed restaurant is, maar niet bijzonder. Freud excelleert echter in alles: op het gebied van vriendelijkheid en oprechtheid van bediening, de aantrekkelijke verfrissende aankleding en natuurlijk ook de kwaliteit en intensiteit van het eten - mooi om te zien, smaakvol en verwonderingsvol voor de tong. Prachtig initiatief - wat trouwens al zeker10 jaar bestaat - met een haute cuisine allure zonder snobistisch te zijn. WOW.