Freud

Spaarndammerstraat 424 1013 SZ Amsterdam Nederland Kaart
31-206885548

Over het restaurant Freud

Liefde voor eten en gastvrijheid

Combineer liefde voor lekker eten met aandacht voor mensen en je hebt Restaurant Freud; een leer-werkbedrijf voor mensen met een achterstand op de arbeidsmarkt. Het keukenteam haalt inspiratie uit de mediterrane keuken, maar de kruidige smaken uit het Midden-Oosten zijn ook favoriet. Dit levert een speelse, veelzijdige menukaart op. Naast overheerlijke én betaalbare gerechten, is de aandacht hartverwarmend. Een avond bij Freud is anders dan gewoon.

Wel reserveren, anders wordt het een gekkenhuis.

Meer informatie over restaurant Freud

Stientje L.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2017
RikiSmits .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2017
Het personeel is super vriendelijk, open en zorgzaam. We wisten niet welke wijn we moesten kiezen, dus we mochten eerst proeven. Al een aantal keer geweest en de kwaliteit, het eten, de service is altijd zeer goed, erg tevreden over dit restaurant!
Henk S.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2017
Te perfecte vis-soep.

Wij bezochten als een ongeregeld stelletje Freud. Een ronde tafel waar misschien zes of zeven hadden kunnen zitten.

Ondanks onze problemen met wat nu eigenlijk een voorgerecht, een hoofdgerecht, of bijgerecht is, kwam alles min of meer in orde.

Mijn keuze was de vissoep;, ravioli, patatjes en salade. Volgorde maakte me eigenlijk niet veel uit.

De vis-soep was perfect. Daar zit een heel rare paradox in. Je wilt graag een 'hand-tekening' van de kok. Snibbel stoof-aal voor iets lobbig,s, wat anchovis voor iets pittiger, desnoods een makreelkop om een accent te zetten.

Potverdorie, de rest was ook geweldig (deze ravioli zit in mijn top-drie).

De bediening was geweldig. Ons groepje kan nog wel eens lastig zijn. Mag ik zeggen 'als thuis' .

Groetjes, Henk Smid
Dieter M.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2017
Freud is een restaurant wat je verrast op een positieve manier, wanneer je er voor het eerst komt. De achtergrond van Freud doet vermoeden dat het een goed restaurant is, maar niet bijzonder. Freud excelleert echter in alles: op het gebied van vriendelijkheid en oprechtheid van bediening, de aantrekkelijke verfrissende aankleding en natuurlijk ook de kwaliteit en intensiteit van het eten - mooi om te zien, smaakvol en verwonderingsvol voor de tong. Prachtig initiatief - wat trouwens al zeker10 jaar bestaat - met een haute cuisine allure zonder snobistisch te zijn. WOW.
Karin W.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Hier afgelopen week heerlijk gegeten! Het restaurant bleek 10 jaar te bestaan dus wij hadden het jubileummenu met een bijpassend wijnarrangement. Alles smaakte ontzettend lekker en heel aardige, gastvrije en attente bediening. Wij komen zeker nog eens terug!
Joke G.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2017
Ons tweede bezoek aan Freud was heel ontspannen. We hebben ons weer laten verwennen met heerlijk eten en goede wijn. De menukaart is niet uitgebreid, dat maakt het kiezen gemakkelijker. Maar de gerechten worden met liefde bereid en dat proef je meteen. En dan worden ze bovendien geserveerd door lieve mensen. Binnenkort maar weer een vervolgafspraak bij Freud!
Betty V.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2017
Ontzettend lekker 4 gangen menu gegeten, mooi uitgeserveerd. Met bijpassende wijn. Vooraf een drankje van het huis, top.
Ook ontzettend aardige bediening, voorkomend en met humor. Wij komen zeker terug.
Ene P.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
We hebben genoten!
Elmieke B.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
Goede sfeer, prima eten, kom ik zeker nog es terug. Bediening was op vrolijke manier warrig, maar het was ook vrij druk. Terecht dat dit restaurant met mooie concept inmiddels zijn 10-jarig bestaan kan vieren!
Nik S.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2017
Roberta en derest waren top! Liefs de belgen (3x) + hollander (1x)
Els G.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2017
Heerlijk eten, goede wijn, snelheid van bediening goed aangepast aan onze wensen, genoten!
soeteklaas .
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2017
Heerlijk gegeten van het nieuwe menu! De chef houdt ook goed rekening met vegetariërs. Leuke, attente bediening! Aanrader!
Marion W.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
We hebben heerlijk gegeten. Mooie verfijnde gerechten met prachtige smaken.
Bediening heel attent en aardig. Kortom, een aanrader.
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
geweldig restaurant, zowel het eten (mezzes, zee baars, vissoep),drinken prima huiswijnen, heel prettige bediening van personeel met een psychiatrisch verleden (of heden), zeer ontwapenend.
Waar doen ze net van !
Sandra V.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2017
De tweede keer dat ik hier eet en wederom heerlijk gegeten. Dit keer op een zondag was rustig. Fijne lichte inrichting. Leuke bediening. Dit zal niet de laatste keer zijn!
Lieke T.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2017
Heerlijk gegeten. Vers gebakken frites, vlees goed medium. Goddelijke chocoladetaart.
Ontzettend Vriendelijke bediening.
HMW Z.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2017
Op een dinsdagavond hier gegeten. Het was rustig en misschien dat het mede daardoor zo goed toeven was bij Freud. Het eten (we begonnen met vegetarische mezze, gevolgd door een vegetarisch hoofdgerecht en vis van de markt) zag er prachtig uit en was ook echt heel erg lekker.
Zeer zeker voor herhaling vatbaar.