Fresh 'n Fast

• Pin , Visa card
  • Af te huren , Terras
CuliCaster S.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Aanrader. Ongedwongen, bij elkaar geraapt sfeertje. Simpele gerechten, maar allemaal goed uitgevoer. Geweldige burgers, ook de vegetarische optie zeer smaakvol. Aardig personeel, leuke drankenkaart met veel biologische dranken, zelfgemaakte Ice Tea met bijvoorbeeld gember en Gulpener bier uit de fles. Bij zomerdrukte op (het erg mooie) buitenterras wel vaak wat chaotische bediening, maar dat past ook wel weer bij de laidback uitstraling. Bediening is wel altijd erg vriendelijk. Alleen de huiswijn (Syrah) vond ik helaas ondermaats.
Elise V.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Dit is één van onze favoriete plekken in Leiden om even te ontspannen en lekker te eten. Voor vegetariërs is er voldoende keuze en de smaken zijn heel puur. De Quessedilla, indiase curry, het groentebord, wortel/brieburger, champignonburger en de kaasfondue behoren tot onze favoriet. Het personeel is soms wat rommelig maar dat hangt af van de avond. Het buitenterras is zeer stijlvol en romantisch.
Anoniem1976 .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
We hebben erg lekker en gezellig gegeten. Eerst buiten in de zon geborreld en toen aan mooie lange tafel bij het raam. De muziek en de sfeer is erg gemoedelijk en de bediening erg aardig. Voor de kinderen waren er spelletjes en kleurplaten. Absolute aanrader, laat je niet afschikken door het eten van Bamboe bordjes en graffiti (ik zou dat als ik de eigenaar was wijzigen)
AGJochemsen .
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Wij waren met een groep van ongeveer 17 mensen; best veel maar was gereserveerd. Vanwege de groep een relatief beperkte keuze, maar dat kan ik begrijpen. Voorgerechtjes was geen keuze: stokbrood en papadums met dips. Prima. Maar, onze glutenvrije collega moest al wat langer wachten...
Hoofdgerecht: ik had FF burger. Niet gaar, bijzonder weinig mosterdmayonaise en sowieso tamelijk smakeloos. Heeft me de hele avond en halve nacht buikproblemen gegeven. Onze glutenvrije collega, kreeg uiteindelijk iets te eten..ruim nadat wij allen ons hoofdgerecht al op hadden. Terwijl het wel bij de reservering overlegd was. Echt zeer matig.
Na gerecht: ik had een mango sorbetijs gekozen: nog niet de helft opgegeten. Echt gewoon niet lekker. Mijn collega naast mij had na 3 happen genoeg. De framboos alternatief schijnt iets beter te zijn.
De bediening is heel aardig, maar een paar keren werden bestelde drankjes gewoon niet geleverd; onbegrijpelijk.

conclusie: Restaurant met goede bedoelingen waar ik in principe achtersta maar ze moeten echt de kwaliteit van het voedsel en van de bediening ernstig omhoog schroeven.

Het beste van alles was het feit dat we op het plein bij de Pieterskerk konden zitten..en de biertjes waren heel lekker hoewel tamelijk prijzig.
Philip V.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2016
Voor een eetcafé is dit echt top: schappelijke prijzen en prima eten zonder veel franje, maar wel alles met goed gekozen ingrediënten, ik heb echt zitten smullen van de quesadillas. Lekker biertje van de IJ-brouwerij erbij, en mijn avond was helemaal goed.
Philip .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2016
Zondagavond, zo rond 18u is het er nog niet druk, plek genoeg dus een mooi tafeltje uitgezocht. De sfeer is gemoedelijk, het interieur oogt als een hangplek voor jongeren incl graffiti aan de muren. Een kwestie van mooi vinden maar het past bij het totaalplaatje. Als je hier voor het eerst komt leest de menukaart wat onwennig maar al puzzelend kom je er wel uit. De homemade icetea die ik tijdens het puzzelen dronk was aan de zure kant, de volgende keer neem ik hem uit een fles. Ik bestelde hierna de trio burger met rund, vis en lam en een portie gewone en Spicey wedges. We bestelden het eten om 18.35u, het tijdstip waarop het flink drukker werd. We kregen ons eten om 19.20u, dat is met 45 min wachten aan de lange kant, zeker als je honger hebt. De serveersters hebben het druk en hebben er duidelijk zin in. De zichtbare koks ook maar lijken zich niet druk te maken, maar ik heb nu toch echt wel trek jongens. Gelukkig maakte het eten alles goed..tjemig wat lekker allemaal, en wat veel. Buikje rond gegeten en de rekening betaald en daar hoef jij je dan niet druk om te maken, lekker eten voor weinig geld! Oja, achteraf verontschuldigde de serveerster zich voor het lange wachten, het was wat druk voor een zondagavond.
Sebastiaan_wijnands .
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
Het is altijd druk en daardoor moeilijk om een plek te scoren. Toen we plaats namen kregen we geen menukaart, dat moesten we zelf regelen. Der is GEEN standaard pils te krijgen, alleen BIO etc. Na bestellen moesten we aardig lang wachten en in die tijd dat je wacht kan je daar een spelletje pakken om de tijd te doden. Binnen in het restaurant ziet het er "handmade goedkoop" uit en ze hebben een mooie, vrijlopende poes ;) Eten compenseert alles, super dikke (200g vlees of vis) hamburgers in zelfgemaakte broodjes, verse originele sausen, met lekkere verse slaatje der bij. Heerlijk!! Is mogelijk extra aardappel wedges bestellen, ook met extra kruiden. HELAAS laatste keer spicy wedges, hebben wij met heel weinig kruiden gekregen. In de zomer is het mogelijk om buiten te zitten in een romantische tuintje naast de grote, oude kerk. Voor de rest gaan wij daar zeker weer naar toe.
Hugo_de_Kok .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Erg lekker gegeten! Als je het moeilijk vindt om te kiezen, is de Trio Burger een aanrader (voor grote eters). Sfeer is heerlijk ongedwongen en gezellig. Ik vond de prijs alleen eigenlijk te laag voor de kwaliteit van het eten.
Chantalle W.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2015
Burgers zijn hun specialiteit en zeker de moeite waard! Zelf de broccoli burger geprobeerd, lekker maar net iets te droog. De reguliere en spicy aardappelwedges waren erg lekker. Sfeer is een beetje studentikoos, maar daardoor ook heel relaxed. Kaart bevat vooral locale biertjes, ook is het merendeel van de kaart biologisch.
Patricia D.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2015
Het lekkerst? Heel moeilijk! We hadden proeverij van 3 mini burgers:, zalm; geitenkaaskroket; lam met marmelade en galapenios en 2 vega burgers, allemaal te lekker. We hadden hierbij een portie "wedges" gebakken aardappelpartjes.
De dames van de bediening waren gezellig, attent en efficiënt. De aankleding was zoals je van een studenten grand café verwacht kan worden. Trouwens wel heel erg gezellig, door de drukte waande je in een kroegje op place Monmartre.
Pjotr V.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2015
Een eetgelegenheid die je in een andere stad dan Leiden doet wanen. Geen culinair hoogstandje, maar dat beloven ze ook nergens. Goed eten voor een goede prijs. Ruwweg: hamburgers, curries, quiches, lasagnes. Veel vegetarische mogelijkheden. Ook nog wat vooruitgegaan na de eerste jaren, waarin de porties wel erg groot waren. En, boven alles, wat zijn ze er aardig. Wat een fijne plek.
Guusenmarja .
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2015
Wij hebben met zeven personen gegeten bij restaurant FF in Leiden. De gedachte achter FF is, voor zover ik heb meegekregen dat er zoveel mogelijk met eerlijke grondstoffen gewerkt wordt. Dit was ondermeer te zien aan de bieren die afkomstig zijn van een kleine brouwerij uit Amsterdam. Het voorgerecht bestond uit verschillende dips met brood en papadum. De hoofdgerechten bestonden voornamelijk uit hamburgers die zelf samengesteld kunnen worden. De hamburgers waren in mijn beleving net aan gaar en de toppings waren echt nodig om smaak aan de burgers te geven. De nagerechten waren heel verrassend en ik was zelf gecharmeerd van de broodpudding. De inrichting van het restaurant is wat rommelig; er is niet echt een thema te ontdekken.De bediening was vriendelijk en goed.
Loekepoek .
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2015
Gisteren kwam ik voor het eerst bij Fresh 'n Fast, na goede verhalen gehoord te hebben over de hamburgers en de prijs-kwaliteit verhouding. Vooral voor het laatste moet je hier zijn. De hamburgers zijn prima voor wat je ervoor betaalt. Goede porties.
We hadden twee porties met een trio aan miniburgers, leuk dat je dan kunt kiezen tussen allerlei varianten en toppings. En een runderburger met ketchup en geraspte kaas. Mijn hamburger (standaard formaat) had wel ietsjes meer doorbakken mogen zijn. De miniburgers van mijn tafelgenoten waren wel goed gaar. Ook hadden we twee porties potato wedges erbij (azijn en pittig), die waren erg lekker. De broodjes waren wel wat aan de taaie kant, dat kan ook liggen aan de broodsoort, denk aan de korst die bv. Turks brood heeft. Een wat zachter broodje met een knapperigere korst had me wat lekkerder geleken.
Dit is een heel leuk eettentje als je wil gaan voor 'fastfood' maar geen zin hebt in de prut van de snackbar of de bekende hamburgerketens. Het eten is vers, gevarieerd, en biologisch. Voor wat je betaalt is dit een prima alternatief.
Leuk ingerichte zaak ook, lekker casual, vriendelijke bediening.
Patty Z.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2014
Al aantal keer hier gegeten. Sfeer is erg gezellig en bediening vlot en vriendelijk. De laatste keer gekozen voor het groentebord, duo quiche en yoghurt na. Allemaal prima op smaak. Het zijn geen culinaire hoogstandjes en dat pretenderen ze ook niet. Ik probeer bewust te eten en dit is een van de weinige restaurants waar dit kan. Een avondje uit eten hoeft niet altijd uit grote hompen vlees en suiker te bestaan. Ook leuk dat er voor de vegetarische eters zoveel keuze is.
Lekkor E.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2014
Gegeten met een groepje van 9. De bediening was erg traag en kon de onverwachte drukte volgens mij niet helemaal aan. Eten stond daarentegen na de bestelling wel snel op tafel, de Griekse burger met feta was erg droog en het brood oud en niet lekker. De aardappeltjes doordrenkt met olie en ook niet goed. Zelfs voor deze lage prijs mag je iets meer verwachten.
Laura G.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2014
Met een vriendin uit Amsterdam kom ik hier vaak eten. Waarom? Het is super betaalbaar, biologisch/duurzaam en hartstikke lekker. We hadden een huis Chardonnay, ook biologisch, uit Frankrijk, langue doc; was lekker appelfris. Ik kon maar niet kiezen tussen de bladerdeeg boot brie/kers en lasagne prei/geitenkaas. Gekozen voor de lasagne en mijn vriendin voor de crispy cherry burger. We zijn geen grote eters, maar ons bord was helemaal leeg. Het leuke is dat ze iedereen keer weer een stuk of tien wisselende gerechten hebben. Dan kom je terug! Ze hebben ook een leuke mascotte, Simba de pluizige rode kat, en allerlei verschillende soorten stoelen. Geeft een beetje studentenkamersfeertje. Ik had veel om over bij te kletsen met die vriendin en vond het fijn dat de bediening dat een beetje aanvoelde en ons lekker door liet kletsen.
C R.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2014
Dit eettentje in Leiden kende ik nog niet en ik besloot het dus eens te proberen. Het zag er erg gezellig uit, maar helaas bleek dit ook een van de weinige positieve dingen aan dit restaurantje. Het heeft bijvoorbeeld heel erg lang geduurd voordat het personeel de bestelling op kwam nemen. De hamburger die ik besteld had, was veel te doorbakken. De burger werd geserveerd op een broodje die ontzettend taai was en niet te snijden was. Het personeel was moeilijk aan te schieten omdat ze nauwelijks de zaak in keken en veel met elkaar aan het kletsen waren. Mijn ervaringen bij Fresh 'n Fast waren dus niet heel positief. Ik zal hier niet snel terugkeren.
Tonnetjerond .
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2014
Ik heb ongeveer een jaar geleden bij Fresh and Fast gegeten en had het onlangs aangeraden aan een groep mensen. Hier heb ik echter erg veel spijt van. Ik vind het onbegrijpelijk, maar het was ontzettend slecht. Ik heb dit keer de vega burger (prei) geprobeerd, maar het was niet te eten. De burger werd koud geserveerd, waarschijnlijk vanwege de grote van de groep maar dan moet je geen groepsreserveringen aannemen. De burger was groot en hompig, maar smaakloos en eentonig. Ik was erg teleurgesteld. Ook het voorgerecht en toetje hadden lang op zich laten wachten. Wij schoven aan in het restaurant om 19 uur, maar het voorgerecht kwam pas om 20.30 uur. Tegen de tijd dat het hoofdgerecht werd geserveerd was het donker buiten en werd geen moeite genomen om nog wat kaarsjes aan te steken of om ons binnen te laten plaats nemen. De service was langzaam en bij afrekening ook niet in staat te rekenen. Erg jammer allemaal. Dit had ik zeker niet verwacht en ik ben dan ook niet van plan nog snel langs te komen.
Vincent V.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2014
Dit biologisch / organisch georiënteerd etablissement serveert voornamelijk hamburgers. We hebben hier gegeten met een groep van 9 personen ter gelegenheid van een afscheid. De bediening was hierbij dik in orde, en het personeel was relaxed (op de goede manier). De setting is een beetje donker en kan wat aan de krappe kant zijn.

Helaas waren de hamburgers minder lekker dan dat ze eruit zagen. De burger zelf is groot, maar mist smaak. Verder was de garing tussen de verschillende burgers erg verschillend (van rare tot well-done). Het overig beleg op de hamburger, zoals bacon, kaas, ui etc, was aan de minimale kant. Het taaie broodje voegde niets toe aan de al zo matige hamburger.

Een pluspunt is dat er bier van Brouwerij 't IJ geserveerd word!
Emveebee _.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2014
Leuk concept van een eetcafé met als specialiteit hamburgers. Een trio van malse burgers geproefd die prima bereid waren. Het broodje waar het op geserveerd werd was aan de taaie kant. De keuze aan burgers is groot. Eenvoudige inrichting maar zeker niet stijlloos.
Voor het eten zou ik een 6 geven maar gezien de prijzen voor de gerechten ontstijgt de prijs/kwaliteit het cijfer 8. Net wat duurder dan een snackbar maar veel beter eten!