Fresh Food Friends

Vrijdag 10:00 - 21:00
Zaterdag 10:00 - 20:00
Marthaboven .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Vandaag Fresh Food Friends gekozen om te lunchen vanwege de goede beoordelingen. Wat een teleurstelling, twee broodjes crab en tonijnsalade besteld, de salade waarvan we betwijfelden of het " hausgemacht" was boven op een wit punt broodje " gekwakt". En de ober had er ook duidelijk weinig zin in! Volgende keer ander adres!!!
Angelique D.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
Wij zijn hier al twee keer wezen eten en zijn voldaan weggegaan. Het eten is vers, presentatie is goed en het personeel is top!
L. V.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Met 4 personen een snelle lunch genomen. Gebakken mosselen in de schelp (13,50 voor lunch portie) werden zeer gewaardeerd. Het vocht werd met het (weinige !!) brood tot ons genomen. Dat was smullen.
De sushi en sushimi (13,50) had wat meer aangekleed mogen zijn (de "look" wil ook wat) maar verder prima. Open wijnen voor 3,95 rood en 4,40 voor de witte waren goede begeleiders. Bediening vriendelijk en als je zorgt dat je bij de opening om 12.00 gelijk naar binnen gaat heb je boven nog leuke tafeltjes. De natte groep is centraal geregeld en dat vind ik toch behelpen (stond een lange rij !!) 75,00 voor 4 gerechtjes en 4 glazen wijn incl fooi is wellicht geen koopje maar de kwaliteit was prima en de pacht van zo'n plaats in de "Markthallen" zal niet goedkoop zijn. Wij komen nog eens terug.
Mondgevoel .
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Het terrasje boven de verswinkel geeft een mooi uitzicht over het inwendige van de Rotterdamse Markthal. We kiezen sashimi met twee oesters en een glas Chardonnay. De smaak van de wijn is goed, maar 4,50 euro voor een glas is aan de prijs. De oesters zijn heerlijk koel en vers, geserveerd met een schijfje citroen en zelfs een pipetje frambozenvinaigrette. De sashimi bestaat uit zalm en tonijn, waarvan de plakjes wat ongelijkmatig zijn gesneden. Er is ook een schaaltje met zeewier, een petieterig toefje wasabi en sojasaus. De zalm smelt op de tong en levert een wow-momentje op. De tonijn heeft een wat meliger structuur, maar glijdt ook gemakkelijk naar binnen. De leverancier van dit lekkers is Schmidt Zeevis die op de begane vloer zijn winkel heeft. Opvallend en jammer dat de haring daar in een bakje met een folietje ligt en niet ter plekke wordt schoongemaakt, anders hadden we ook nog even geproefd. Het restaurantje is een nieuw bezoek waard.
Edwin1979 .
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Na diverse bezoeken aan de Markthal, een paradijsje voor iedereen van koken en/of eten houdt, hebben we ons nu eens gewaagd aan een verdieping hoger: het restaurant. De lunch daar was erg lekker. Truffel kwam vaak terug in de smaken maar dat vond ik niet erg. Het eten was vers, veelzijdig en goed op smaak. Ondanks de drukte was het personeel rustig en vriendelijk. De porties vond ik wel wat aan de kleine kant. Maar ook dit was niet erg, omdat je je na afloop nog tegoed kunt doen aan alles wat de Martkhal nog meer te bieden heeft.
Liesbeth V.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2016
Super lekker gelunched! Aanrader boven alle heerlijke spullen van vis vlees gevogelte en heerlijke kant en klaar Culi gerechten te gaan lunchen. Steak tartaar en de San danielle ham met vijg en mascarpone zijn een aanrader. Ook de mosselen! Spaanse verdejo is heerlijk! Qua prijs hoef je het zeker niet te laten. Bediening vriendelijk en eten snel op tafel en het uitzicht over de markthal blijft fenomenaal. Topper aanrader!
Lyanne R.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
Vandaag voor het eerst bij FFF gegeten in De Markthal. Het 'terras' is sfeervol aangekleed en het uitzicht in en over de hal is geweldig. We hebben genoten van een glas goede cava en vervolgens heerlijke -goed gevulde- vissoep en een selectie van lekkere vis. Toen we om ons heen veel bestellingen van gehaktballetjes voorbij zagen komen hebben wij ook de tuffel balletjes besteld en ook deze zijn een aanrader. Bij de goede koffie wilde ik wat zoets; toen we de selectie van prachtige luxe taartjes (van De Pattisier, ook Markhal) zagen waren we beide meteen verkocht, vooral de hazelnoot versie. De bediening was attent en goed. Hier komen we terug.
Peter Paul V.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2015
Tussen al het (gevarieerde) eetaanbod in de Markthal besloten we dit keer eens te gaan lunchen bij FFF (Fresh Food Friends, beroerde naam overigens) op het 'dak' van de winkel op de begane grond. De kaart van FFF zag er aantrekkelijk uit, met een gevarieerde keuze uit vis (van Schmidt) en vlees, wat in het winkeltje ook gewoon gekocht kon worden.
We namen plaats en werden zeer vriendelijk geholpen door de (jonge) ober en besloten de proeverij vlees en een proeverij vis te nemen (à €14,50). Al vrij gauw stonden er een paar schalen met lekkernijen op tafel: buikspek, wildpaté, chorizo, garnaaltjes, zalm, paling, tonijn, etc. en werd geserveerd met brood, olie en boter. Alles was smakelijk!
Ook het gebakje, citroen met kletskop, (van De Patissier) bij de koffie was lekker.
De reden dat ik een ietwat lage waardering geef is dat ik vind dat de porties echt aan de kleine kant waren, zowel voor de proeverij als het gebakje, voor wat je er voor betaalt.
Voor de rest: tip!
Putters010 .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2015
Locatie helemaal top in de markthal, fantastisch. Uitstekende kleine gerechtjes en top sashimi. Kortom een top plek, uitstekend eten en een goede service !
Jeroen B.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2015
Na een aantal maanden weer eens even geluncht bij Fresh Food Friends. Je ziet en proeft de ervaring. Wat een mooie locatie om een blik te werpen in de Mart-Hal Rotterdam. Dit is een uniek concept binnen het Rotterdamsche. #LekkerT
Nellos .
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2015
Eten is er erg lekker met mooie kleine gerechtjes, en de bediening zeer vriendelijk.
Maar de locatie in de Markthal is helemaal top!
Jasper D.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2015
Klein lunchje gedaan bij FFF in de Markthal. De ambiance is ok , er is een goede buzz, maar het personeel leek en keek ietwat verveeld (jammer)

Ik koos voor een broodje livar beenham met een chardonnay " on the site" , mijn tafelgenote had een vissoep met eveneens een chardonnay.

Eigenlijk had ik meer van verwacht van de beenham, maar het waren vlakke smaken en qua opmaak zeker geen winnaar. De vissoep was wel bijzonder lekker net zoals de wijn die ook prima was.

overall een 6+
Marco425160 .
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2015
Een heerlijke plek om bij te komen van de drukte op de vloer van de markthal. Te gek uitzicht over de mensen en zicht op het prachtige kunstwerk op het plafond. De kaart is beperkt maar de producten zijn goed en smakelijk. Een fijne plek voor een tussendoortje.
Marcella L.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2015
We hebben heerlijk geluncht in de Rotterdamse Markthal, op een terras boven de kramen van Schmidt Zeevis en topslager Piet van den Berg. Zij leveren ook het vlees en de vis voor de gerechten. Dat kon niet mis gaan. Het uitzicht is echt fenomenaal en je zit er heerlijk, door de heaters ook gewoon zonder jas als het een beetje fris is.

Een vriendelijke ontvangst beneden aan de trap naar het restaurant. We kregen te horen hoe lang het ongeveer nog zou duren (10 minuten). Eerst maar even een drankje beneden met likkebaardend uitzicht op de kramen. Al snel was er een tafel beschikbaar.

Het eten is uitstekend, maar wat wil je. De onderliggende kramen leveren aan de top van culinair Nederland. Het moet dat nog wel ff(f) goed uit de keuken komen, maar dat was prima in orde. Leuk hoor een proeverij van vlees of vis als voorgerecht. Daarna ook prima gerechten, waarbij vooral de steak tartaar en de tonijn eruit sprongen.

Kortom: een uitstekend adres voor een luxe hapje in een prachtige ambiance!
Tom S.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2015
De plek bij uitstek om met mooi uitzicht te genieten van een glas wijn en wat lekkernijen.
De verlichting, de verwarming en de attente bediening maken het geheel compleet.
Genoten van sashimi en een proeverij vis, gecombineerd met een witte wijn.
Merkwaardig alleen dat de rauwe coquilles meer naar zout smaken dan naar coquilles. Die hebben we wel eens beter gehad. Maar voor de rest was het genieten.
De volgende keer wellicht een vlees- of een wildproeverij.
Niels K.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2015
Mooiste stekkie van de markthal, dicht onder de 'sterrenhemel'. Het eten is werkelijk heerlijk. Een leuk concept met gemengde gerechten uit de onderliggende 'kramen'. Dus veel lekkere vis en goed vlees.
Ideaal voor een aangeklede lunch in een vlotte sfeer. Bediening mag nog wat scherper en attenter.
Hoeck .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2015
Afgelopen dinsdag voor de tweede keer gelunched bij Fresh Food Friends. De keuken verdient een dikke 10. Echt een aanrader! De service bij Fresh Food Friends kan jammer genoeg beter. De serveerster die ons de vorige keer hielp (Aziatisch uiterlijk) was erg attent, had oog voor detail en maakte ondanks de drukte een praatje met ons. De serveerster die wij dit keer hadden (Spaans uiterlijk) was ronduit slecht te noemen. Wel netjes gegroet bij binnenkomst, maar reageert bot en is verder niet geinteresseerd in de gasten. Erg jammer, want het concept op zich is erg goed.
Patrick V.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2015
Van de week wezen lunchen en heerlijk genoten. Wat is er mooier als lunchen met uitzicht op het plafond van de Markthal met allerlei mooie producten op de kaart.
Zelf de eendenborst met breekbrood en een vriend van mij had de sashimi.
Service was prima, je zit heerlijk onder de heaters en als je klaar bent kun je gelijk onderaan de trap je vlees of vis voor je diner bestellen en meenemen. Kortom een aanrader wat mij betreft.