Freija

Gravenstraat 4 1791 Den Burg (Texel) Nederland Kaart

Over restaurant Freija

Huiskamergevoel op Texel

Voel je thuis op Texel. Je zit nog net niet onder een dekentje, maar het scheelt weinig bij Freya De Bodega. Zo knus is het woonkamerrestaurant in het centrum van Den Burg. Warm en aangenaam genieten van Franse gerechten en Texelse producten.

Meer informatie over restaurant Freija

Dinsdag t/m Zaterdag 18:00 - 21:30
Zondag Gesloten

• Af te huren
9,1
Voordelig
Manon L.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2016
Heel huiselijk en gezellig. Erg vriendelijke gastvrouw en heerlijk eerlijk eten...ongekend en dat voor deze prijs.
Echt een aanrader maar reserveren moet ,altijd vol!!
Dennis V.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2016
Het restaurant is overgenomen door een jong stel. De formule is ongewijzigd, 3 gangen voor 26.5. Wel wat meer keuze per gang. De vorige eigenaren kunnen trots zijn want dit stel weet hoe je een restaurant moet runnen. De gastvrouw is alleraardigst en vrolijk, de gerechten zijn heerlijk en de wijnen passen perfect bij de gerechten. Onze complimenten!!
Jeannette H.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
Ik vind de prijs kwaliteit verhouding echt geweldig bij Freija. Heerlijk gegeten voor 26.50, een driegangen menu. De bediening is allervriendelijkst. We gaan zaterdag nog een keer!
Sgroot .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Uit eten bij Freija is een feestje! Wel van te voren reserveren!!
Drie gangen (vier keuzes per gang) voor 26,50 is ene hele goede prijs voor de kwaliteit van het restaurant.
Freija is sfeervol en gezellig, een top gastvrouw die het hele restaurant in haar eentje bediend. Al met al fantastisch en zeker om terug te komen!
Wichers1612 .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Nieuwe eigenaar. Maar kwaliteit van het eten is onveranderen goed. Heerlijk voorgerecht, schnitzel als hoofdgerecht en truffelsaus was top. Absolute aanrader!
2015Snorri .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Restaurant ca 3 maanden geleden overgenomen door een jong stel, die ernaar streven de goede reputatie die het restaurant had hoog te houden. Vonden het bij binnenkomst nogal rumoerig; het restaurant zat vol en doordat het plafond van hout is, is er weinig geluidsdemping, maar het went.....Uiterst vriendelijke bediening, goede en smakelijke salades als vooraf en mooie, hoofdgerechten ( 3 x vlees en 1 x vis). Lekkere, betaalbare wijnen, lekker toetjes en goede prijs-kwaliteit, verhouding, kortom een aanrader. Komen zeker terug.
Pietersma .
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Gisterenavond met z'n tweeën knus gedineerd bij Freya!
Gelukkig hadden we een reservering want alle tafeltjes waren bezet.

Bij binnenkomst merk je meteen de fijne en rustige sfeer. De gastvrouw verwelkomde ons met een warm en persoonlijk onthaal en gaf ons een mooi tafeltje voorzien van koud water en olijfjes van het huis.

Een originele kaart met voor iedere eter wat wils. Heerlijk Texels biertje erbij. Ook voor de wijndrinkers goede wijn.

Wij namen de salade buffelmozzarella met artisjokcreme en rijk gevuld met andere ingrediënten. Ook de salade gerookte zalm was zalig.

Als hoofdgerecht de lamspuntjes die goed gekruid waren en de kogelbiefstuk perfect gebakken.
Verrassende garnituur, erg lekker. De smaken zijn puur en vers.

Neem als nagerecht sowieso de truffelchocoladeijs met slagroom. Om je vingers bij af te likken!

Wij hebben enorm genoten en kwamen werkelijk niets tekort. We gaan hier hoe dan ook weer eten bij ons volgende bezoek aan Texel.
Keegeltje K.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2016
Freija heeft nieuwe eigenaren. Wij waren hier nog niet eerder geweest maar vonden het menu bijzonder lekker, salade met zalm, garnalen en garnalenkroket, lamsvlees als hoofdgerecht en een toetje van chocoladeijs met slagroom . De service was heel vriendelijk en we hoefden niet lang te wachten. De prijs heel redelijk en de sfeer gezellig. Een aanrader voor wie gezellig en lekker wil eten.
CeesWijn .
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2016
Dit is wat je noemt geweldig uit eten. De service, 1 dame in de bediening maar wel 1 van goud, begrijpt wat service is en pure liefde voor het vak...leuke verrassende menu's. Een heerlijke avond mogen beleven, de volgende avond wilden we er weer eten maar helaas geen tafel meer over, dus reserveren strekt tot aanbeveling. Eigenlijk is dit nu een restaurant waar je heen gaat om gewoon echt te genieten.
Kleij1 .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Heerlijk gegeten met 6 personen en twee kleine kinderen. Het was zoals de recensies al aangaven prima eten duidelijk met liefde gemaakt en geen overdreven gedoe met alleszins redelijke prijzen. Ook de bediening was prima.
Ai Lien O.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
Op aanraden van een Texelaar kwamen wij terecht bij Freija. We waren aangenaam verrast. Voor een zeer goede prijs heb je een drie gangen menu waarin de porties zeker niet klein zijn. Maar nog belangrijker, het was ook gewoon goed. Vooral het Texels lam was perfect gegaard. Freija heeft een gezellige sfeer en goede wijnen. Alleen had ik wel liever andere glazen gezien (dit waren kleine wijnglaasjes met korte hals).
JGT .
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Mooie kleine, gezellig bistro. De gastvrouw was hartelijk en erg gastvrij. We konden kiezen uit een keuzemenu. Niet veel keuze maar we vonden zeker iets van onze gading. Gestart met een salade met zalm. Goede zalm, veel sla met een lekkere dressing en toppers waren de gamba's en de kroket. Heerlijk! Daarna de heilbot met spinazie. Goed gegaarde heilbot met saffraansaus. Ik vond de saus iets te zwaar maar geen probleem omdat de vis er niet mee overgoten was. De spinazie was ook lekker. Erbij gebakken aardappeltjes in de schil. Prima! Als dessert een uitstekende creme-brulee met een lichte koffiesmaak.
Kortom een prima tent waar je voor een redelijke prijs goed kan eten. Geen poespas op het bord, what you see is what you get.
Ingrid B.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Vakantie op Texel, we MOESTEN naar Freya, dochter Isabelle ging mee.
Sfeervolle bistro, lekker donker, kaarsjes aan, vriendelijke ontvangst.
De salades vooraf waren voortreffelijk, manlief had eendeborst en dochter en ik hadden de salade met boterzachte zalm, gambaspiesje en garnalenkroketje, heerlijk! De kogelbiefstuk was perfect, het lamshaasje beetje ver doorgegaard en de schnitzeltjes klein maar fijn met een heerlijke saus. Voor dochter was de enorme truffel van chocoladeijs een hoogtepunt! Al met al een lekker etentje voor een redelijke prijs.
Anneke H.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2016
Heerlijk gegeten bij Freija, een intiem en gezellig restaurant met een huiskamer gevoel. Zowel de kok als de gastvrouw verstaan hun vak. Bij aankomst staat er al wat lekkers op tafel en standaard een kan tafelwater. Mooie gerechten a la een Franse bistro met een Texelse twist. Prijs kwaliteit verhouding is goed. Je hebt gelukkig geen keuze stress bij het kiezen van een 3 gangen menu. Kortom voor herhaling vatbaar.
Karin B.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2015
Gezellig restaurant en vriendelijke gastvrouw. Eten: goed maar wel wat wisselend van kwaliteit. Hoofdgerecht was erg goed! Voorgerecht (salade) teveel dressing, en in het keuzemenu een vreemde combi op de sla van gerookte zalm, lamssaté en kroket tezamen. Ik had de ganzenborst op de sla, deze was goed. Nagerecht eenvoudig. Wijnen redelijk. De ambiance is prettig, gezellig en 'echt frans'. Ik zou hier terugkomen vanwege de goede sfeer, goede prijs en het ondanks wat minpunten toch lekkere eten.
Oscar V.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
Gewoon goed! Wat bedoel ik daarmee?
Freija is een Bistro zoals je ze in Frankrijk kan tegenkomen als je geluk hebt.

Er wordt goed gekookt. (punt)
Niet moleculair, niet met een schuim van dit en een marshmellow van dat.
Geen druppeltje van dit, geen structuren van dat.

Wel; lekkere stukken vlees, uitstekend gebakken. Wel lekker aardappeltjes, wel salades die niet zuinig worden aangekleed, wel lekkere wijn, waarvan je gerust voor dat geld nog een glaasje kan nemen. Waar ik in de Randstad helaas te vaak een keuken tegenkom waarvan de chef een kaart en prijs voert die hij niet kan waarmaken, is dit een voorbeeld van het omgekeerde.
"waarom dingen onnodig moeilijk maken?"

De kwaliteit in combinatie met de nuchterheid van presenteren was een verademing.
Wij hadden de huisgerookte gans en het Texels lam. Beide erg sterk en een ruime portie.
De wijnkaart sloot goed aan bij onze eerste indruk; een keuze uit ongeveer 5 wijnen wit / 5 wijnen rood, maar wel juist de wijnen die je wil terugzien.

Je waant je even in een Bistro op het Franse platteland waar de kok toegang heeft tot Texelse producten. De resulteert in een avondje pretentieloos, echt lekker eten met een goed glas wijn.
En daarvoor kom je graag terug. Want ook het maken van een goede Crème Brûlée hebben ze bij Freija duidelijk onder de knie.

Monique G.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2015
Sfeervol restaurant, heerlijk eten, super bediening met oog voor de klant. Onze hond kreeg meteen aandacht , een kussentje, bakje water en koekjes. Glas leeg ? Ze vragen meteen voor bij te vullen op een niet opdringende manier. Konden we resraurant Freija maar meenemen naar Maastricht.
Robim2 .
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2015
Een intieme Franse bistro sfeer met correcte en zeer vriendelijke bediening. Voor- en hoofdgerecht van zeer grote klasse met persoonlijke aandacht van de eigenaar. Zeer aanbevelenswaardig!
Leny En Karel .
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2015
Dit is uit eten gaan zoals je het wenst en ook zoals het hoort.
Kleinschalig, volle zaak, enthousiaste bediening, heerlijk eten en dat alles bij elkaar voor (in deze situatie bescheiden) € 26,50 voor een drie gangen diner. Wat hebben wij een top-avond gehad. Geen gezeur over betalen voor gewoon water, dat staat standaard op tafel evenals een schaaltje lekkere olijven.
Reserveren is, zeker als het toeristenseizoen nog gaande is, echt nodig.
Dit restaurant verdient een grote pluim !
Nienke B.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2015
Wat had ik al veel gehoord over Freija, maar zelf was ik er nog niet geweest. Gelukkig plande mijn tafelgenote deze woensdag het diner. Het is een intiem en gezellig restaurant. De bediening is in handen van een zeer gastvrije dame die hartelijk en professioneel is. En dan het eten. Het menu staat op een groot bord, waaruit je een 3-gangen menu samenstelt. Genoeg keuze, vlees/vis/vegetarisch. Ik at de Salade met Zalm, garnaaltjes en een kroketje vooraf, de biefstuk als hoofd en de creme brulee als na. Dit alles begeleid door een vriendelijk geprijsde Pouilly Fumé. Zeer smakelijk allemaal. Ik kan Freija zeer aanbevelen, wel even van te voren reserveren om teleurstelling te voorkomen.