Fred

Honingerdijk 263-265 3063 AM Rotterdam Nederland Kaart
31-102120110

Over restaurant Fred

Klassiek Rotterdam

Doe maar gewoon, dan doe je gek genoeg. De Rotterdamse uitdrukking is van toepassing op restaurant Fred. Eigenaar en chef-kok Fred Mustert combineert de no-nonsense instelling met zijn liefde voor de keuken. Het resultaat is een gemoedelijk restaurant met heerlijke klassieke Franse gerechten. Een Rotterdams feestje.

Menuprijzen

• Datum van je bezoek: 19 sep. 2016
- Recensie wordt momenteel bewerkt -
Leomarkwat . Fijnproever (7 recensies) 9,8 /10
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Gisteren gegeten bij Fred. Wat een mooie ervaringen. Vanaf de eerste amuse tot de kaas PERFECT.
Mooie variatie tussen vis- en vleesgerechten, stuk voor stuk perfect vormgegeven en opgemaakt. Lekkere wijnen. In één woord top!
Louise V. 1e beoordeling (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Inmiddels de derde keer dat we bij Fred zijn gaan eten. Zoals alle vorige keren waren alle gerechten heerlijk. Het mooie aan de gerechten van Fred is dat ze je altijd verrassen. Verschillende texturen, temperaturen en mooie balans tussen zoet, zuur, zout en bitter zorgt voor de perfecte smaak beleving.

In de bediening werken spontane mensen, de manier van bedienen is goed verzorgd en niet te stijf, altijd fijn als er ruimte is voor de grapje. Hier en daar kan de kennis over wat men serveert nog wat worden bijgeschaafd, maar ik vermoed dat er 1 of 2 nieuwe medewerkers waren. Ook het spreektempo ligt soms wat hoog waardoor je niet altijd goed kan volgen wat er gezegd wordt.

Een min puntje vond ik de hoeveelheid. Ik ben zelf best een grote eter maar na de 4 de gang was ik al aardig verzadigd en heb ik in de volgende gangen niet alles opgekregen.

Omdat we niet van te voren een menukaart kregen was het lastig in te schatten hoeveel het aanbevolen menu zou zijn. Ik ben er vanuit gegaan dat er door de chef rekening gehouden wordt met de hoeveelheden. Dus was verrast dat de gerechten zo groot waren.

Maar zeker wederom voor herhaling vatbaar en wat mij betreft de beste zaak van Rotterdam!
Marco B. Gastronoom (22 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Wederom een nagenoeg perfecte ervaring gehad bij Fred.
Het 5 gangen all-inclusive arrangement genomen, welke een zeer goede prijs-kwaliteit verhouding heeft. Met de twee sterren in het achterhoofd komen de gerechten op tafel. Hoge kwaliteit, schitterende opmaak, kundige, maar zeer toegankelijke bediening en sommelier uit duizenden. Toppers waren "de paling in het groen op Fred's eigen wijze, en de Coquille met macadamia.

Dit was zeker niet de laatste keer!
Frans V. Fijnproever (6 recensies) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
De smaakpapillen zijn enorm verwend. We hebben ons laten verrassen met een acht gangendiner. Geweldige gerechten, te verrassend om in detail te treden. Moet je echt zelf beleven. Goed wijnadvies. Kortom geweldige avond gehad.
Gerrit D. Bourgondiër (3 recensies) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Een unieke ervaring. Natuurlijk al de voorpret omdat er sprake is van 2 Michelin-sterren, die ook in alle aspecten is nagekomen. In eigenlijk alle facetten is de beleving 2 stappen beter dan je gewend bent bij een normale restaurant-ervaring. Het levendige verhaal bij de wijn. De extra toelichting bij de gerechten. Jong, divers en oprecht vriendelijk personeel, ondanks het feit dat we toch nog wat extra eisen hadden. Ik ben fan, en zodra de nieuwe kaart verschijnt dan ga ik zeker nog een keer voor deze **-treatment.
Foodchucky . Bourgondiër (4 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
lWij hebben hier lang naar uitgekeken naar 2 michelinsterren! En het eten was zalig, vooral de amuses. Leuke gerechten waaronder coquilles, buikspek (heerlijk!) en prima wijnadviezen. Dit is eten op hoog niveau met heerlijke desserts.
MvanLeyenhorst . Gastronoom (16 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Ik ben op de terugweg van mijn eerste keer FRED. Wat overheerst? De overheerlijke amuse van komkommer gelei en paling? Het werkelijk fantastische gerecht van coquille, Japanse kruiden en buikspek (hoewel mss iets te weinig buikspek). De goed op elkaar afgestemde wijn-spijs combo's?

Of de wat mindere bediening (op blonde vrouw na)? Waar voor me uit werd geserveerd? De wijn geregeld op het tafelkleed terecht kwam en net iets te veel personeel uitstraalde alsof het hun 1e dag was. Of de wat saaie en stugge tartaar van baars? Of de wat kunstmatig aandoende nagerechten (ik ben sowieso moeilijk te porren voor lekkere toetjes maar toch....)?

Ik denk beiden. Ik kan een Tweesterrenzaak echter niet los zien van verwachte volmaakte perfectie. En zo bezien zijn er wat mij betreft te veel imperfecties bij FRED. Ondanks enkele sublieme gerechten..... Alles bij ellaar: heerlijk eten en idd een toptent! Reis ik hier nog eens voor om in de sfeer van Michelin? Ik denk het niet..
Very_Delicious . Bourgondiër (4 recensies) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2016
Het eten was voortreffelijk. Bijzondere, verassende en gedurfde smaakcombinaties. De bediening was super. Tafels werden goed in de gaten gehouden. Een team van vier personen die heel veel plezier samen en in hun werk hebben. Ook is er genoeg ruimte voor een gesprek en een grap.

Ik zeg op naar Fred. Je smaakpupillen zullen je bedanken voor de pret.
Conny N. Gastronoom (30 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2016
Het eten is zeer goed. Elke gerecht was wederom verrassend. We zijn er voor de 2e keer nu geweest en weer een hoogstaande kwaliteit en smaakcombinaties. Leuk team die goed met elkaar samenwerkt, echte Rotterdamse mentaliteit! We kwamen helaas pas later achter dat je ook a la carte kan bestellen. Het interieur is helaas echt niet onze smaak. Verder niks op aan te merken.
Wilson100 . 1e beoordeling (1 recensie) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Een prettige ontvangst. relaxte stoelen.Fijne ambiance champagnebar iets overdone.
na het vermelden van het menu door de bediening onze aanpassingen aangegeven.(vegetarisch voor 1 person, een ander geen rauwe vis). Heerlijke smaken, mooie gerechten. Zeer uitgebreide kaasbar.
Henny-b . 1e beoordeling (1 recensie) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2016
Lunchen bij Fred was zeer aantrekkelijk. Mooie smaken, beginnend met een rijdend champagnebuffet. Alle gerechten mooi verzorgd. Heerlijke smaken. Bijpassend wijnarrangement voor bob was een waardevolle bijpassende smaaksensatie. Koffie met friandises was snoepen! Terugkomen een must!
Rasputin . Gastronoom (10 recensies) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2016
Eten bij Fred is altijd weer een cadeautje voor je mond.
Bediening perfect en ambiance prachtig. De damestoiletten zijn een lust voor het oog.
Gerechten zijn niet alleen heerlijk, maar ook met veel zorg opgemaakt.
Sommelier kwam met heerlijke wijnen en goede uitleg erover.
En de kaas............. Ik zou het liefst de hele tray opeten.
Mark B. Gastronoom (45 recensies) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Als we iets bijzonders te vieren hebben, gaan we naar Fred; we weten dan zeker dat het een feestje wordt. Ook deze keer was het weer geweldig. Mooie gerechten met heerlijke wijnen geserveerd door fantastisch personeel. We gaan snel weer.
Hobbykok71 . Gastronoom (32 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Mooie twee sterrenzaak met goede bediening, professioneel en adequaat. We namen 4 gangen en kregen mooie amuses geserveerd. De gerechten zijn zeer mooi opgemaakt en we concludeerden dat het wel een redelijk klassieke keuken is maar toch met een vlotte twist. Natuurlijk betaal je ook voor deze kwaliteit, maar eerlijk is eerlijk we hadden een mooie avond.
Chantal B. Gastronoom (27 recensies) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2016
Gisteren samen genoten van het 8-gangenmenu, inclusief 3 amuses. Alles smaakte voortreffelijk. Wij waren met name enthousiast over de tonijn tartaar, het lamsvlees en het gerecht met king crab. Maar ook complimenten voor het heerlijke verse brood en de friandises. Heel leuk dat ze een vitrine voorrijden en je deze zelf uit kunt kiezen!

De service was top. Een hand bij binnenkomst en bij het weggaan, deuren voor je openhouden, stoel aanschuiven, thee inschenken, alles werd voor ons gedaan. Toch was de bediening wel benaderbaar en gezellig en daardoor voelden wij ons snel 'thuis'. De professionaliteit van de bediening viel erg op. Zij wisten alles over het eten, de bereiding en herkomst en de wijnen. Je kon merken dat ze er plezier in hadden. Ze waren op de hoogte van wat wij niet wilden eten en wat de reden was dat wij kwamen eten. Erg leuk!

Decor is prachtig, met name de 'sterrenhemel' op het plafond. De stoelen zitten erg comfortabel en de tafels zijn ver genoeg uit elkaar geplaatst zodat je wel voldoende privacy hebt. Toiletten zien er overigens prachtig uit!
Enige minpunt voor mij: De geur van de kaastafel (voor als gasten ook een kaasdessert willen) vond ik erg aanwezig in het restaurant. Wellicht hadden ze deze beter ergens anders neer kunnen zetten.

Al met al gewoon een geweldige avond gehad! Zeker de moeite waard om heen te gaan!
Sjannaz . Bourgondiër (2 recensies) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Mijn man en ik zijn stonden op de reservelijst, doordat het restaurant was volgeboekt. Gelukkig was er een afmelding waardoor wij netjes werden gebeld met de vraag of de reservering nog kon plaatsvinden. Wat een heerlijke avond was het! Het eten..speciaal..uniek en lekker, het personeel netjes, hoffelijk, grappig en toch professioneel... Het restaurant schoon en chique!!! Een aanrader!! Zelfs het toilet was prachtig. De cocosmacroon (zie eerdere recensie van een ander) smaakte zoals het hoort..lekker..alles was lekker..wij gaan weer terug. Prijs kwaliteit is perfect!
Peter800 . Bourgondiër (2 recensies) 9,8 /10
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Inmiddels 2x bij Fred gegeten. Beide keren een echte super ervaring! Het eten, drinken, van begin tot eind is het helemaal top!
De rijdende kaas-bar moet je ook zeker niet aan je voorbij laten gaan. De lekkerste kazen helemaal op maat voor jou uitgezocht. En als je dan denkt dat je alles gehad hebt, krijg je bij de koffie nog de lekkerste madeleine koekjes die je ooit gegeten hebt.
De bediening doet het ook echt heel leuk. Ze verstaan hun vak, maar weten bovendien precies hoe ze hun gasten kunnen vermaken en in de watten kunnen leggen.
Wij komen hier zeker weer terug!
Antony V. Gastronoom (28 recensies) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2016
Gisteren hier gegeten met proefclub met heerlijke wijn uit de Savennieres. In vogelvlucht; Koningskrab en kaviaar, Tonijn en sesam, tarbot met morieljes en na "Lambada"aarbeien. De Brut bubbels van 100% Chenin Blanc bij de krab en overige combinaties waren uitstekend. Bediening ( zeer goed gekleed en keurig een hand bij binnekomst ) en service zeer goed en layed back zonder poespas. Eten eigenlijk een vette negen-en-een-half ;-). Inrichting is top en fauteuils zitten heerlijk.
MvG,
Marianne V. Bourgondiër (2 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2016
We hebben erg lekker gegeten, bijzondere combinaties van smaken en lekkere wijntjes erbij (maar niet teveel). Zag er ook mooi uit: het tonijngerecht leek wel een kleine verjaardagstaart. Maar één klein dingetje dat tegenviel: bij de koffie een naar zeep smakend cocosmacroontje. Service erg goed, niet meer zo formeel/arrogant als ik me van vroeger herinner, juist beetje relaxed. Wel jammer dat het zo leeg was deze maandagavond...