Fred

Honingerdijk 263-265 3063 AM Rotterdam Nederland Kaart
31-102120110

Over restaurant Fred

Klassiek Rotterdam

Doe maar gewoon, dan doe je gek genoeg. De Rotterdamse uitdrukking is van toepassing op restaurant Fred. Eigenaar en chef-kok Fred Mustert combineert de no-nonsense instelling met zijn liefde voor de keuken. Het resultaat is een gemoedelijk restaurant met heerlijke klassieke Franse gerechten. Een Rotterdams feestje.

Menuprijzen

9,1
Duur
Mark C.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
Met het eten is op zich niks mis alleen vind ik het allemaal een beetje heel erg traditioneel overkomen en kwam ik weinig smaak explosies tegen. Paling, gegrilde vis, allemaal ontzettend lekker gemaakt, maar ik miste net even dat extra's. Bediening is adequaat maar daar betaal je ook wel voor.
Mark C.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Al meerdere keren bij Fred gegeten en iedere keer is het een geweldige ervaring. Van de ontspannen sfeer tot de geweldige wijn-spijs combinatie. Een absolute aanrader!
Frank Herreveld .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Briljante lunch bij Fred, prachtige gerechtjes, we begonnen met paling in het groen, maar dan op z'n Fred, daarna king crab , niet alleen erg lekker, maar ook een kunststuk qua presentatie, als piece gegrilde griet, voortreffelijk, maar er was gelukkig nog enige ruimte voor de kaaswagen, wat een feest is dat, ik denk de beste van Nederland, je moet diep de sterren in Frankrijk in wil je on de buurt komen. De sommelier liet zich wederom van zijn beste kant zien, uitgedaagd kwam hij met een Duitse chardonnay, prachtige wijn die perfect combineerde met de gerechten, chapeau!
Wij komen graag weer terug!!
Jofie .
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Zaterdag 12 november gedineerd. We hadden dit restaurant al
lange tijd op ons lijstje staan, maar de reservering lukte telkens niet.
Dus nu maar geruime tijd geleden de reservering gemaakt..
Hoewel alleen dineren minder leuk is ben ik er toch graag voor
uit 020 gekomen en heb ik genoten. . Excuus
dat ik alleen was in tegenstelling tot de aanvankelijk gedane reservering.
Wij hadden iets te vieren wat helaas niet doorging.!
Een smaakervaring die ik nog niet eerder heb meegemaakt.
Het was fantastisch en heerlijk, evenals de bijpassende wijnen.
Dank voor het voortreffelijke diner en de genoten gastvrijheid.
Dit is echt een TOP restaurant. Aan de lezers mijn advies dit zelf eens
te gaan ervaren… Daar krijgt u geen spijt van..! Ik rijd er nog wel
een keertje voor uit Amsterdam, want ik kom zeker nog eens.
Doperwt .
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Helaas kan ik mij niet vinden in alle lovende recensies hieronder. Ik heb een prima avond gehad en heb ok gegeten maar, met uitzondering van het eerste gerechtje, vond ik het regelmatig veel te zoet of veel te vlak van smaak. Een zaak met twee sterren moet beter kunnen presteren!
Bediening was hartelijk maar een van onze tafeldames was duidelijk nog niet zo ervaren.
Niels W.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2016
Een heerlijk uitgebreid diner van diverse kleinere gerechten gegeten. Zowel het eten, de beleving als de bediening was smetloos en professioneel. Hierdoor ook zakelijk een zeer goed gesprek kunnen voeren. Zeker een aanrader!
Lotmc .
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2016
Met ons vaste groepje hebben we een perfecte ervaring gehad bij Fred.

Het 5 gangen all-in arrangement via Heerlijk.nl, was heeeeeerlijk. Hoge kwaliteit van de gerechtjes, schitterende opmaak, mooie bijpassende wijnen, deskundige en aardige bediening en een goede service. We zijn dan ook enorm in de watten gelegd.

We komen hier zeker vaker terug!
Henny S.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2016
De alcoholvrije 'bubbels' waren een heerlijke verrassing. De gerechten waren heerlijk; prima smaakcombinaties. De bediening was attent zonder opdringerig te zijn. Kortom, een perfecte avond.
Leomarkwat .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Gisteren gegeten bij Fred. Wat een mooie ervaringen. Vanaf de eerste amuse tot de kaas PERFECT.
Mooie variatie tussen vis- en vleesgerechten, stuk voor stuk perfect vormgegeven en opgemaakt. Lekkere wijnen. In één woord top!
Louise V.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Inmiddels de derde keer dat we bij Fred zijn gaan eten. Zoals alle vorige keren waren alle gerechten heerlijk. Het mooie aan de gerechten van Fred is dat ze je altijd verrassen. Verschillende texturen, temperaturen en mooie balans tussen zoet, zuur, zout en bitter zorgt voor de perfecte smaak beleving.

In de bediening werken spontane mensen, de manier van bedienen is goed verzorgd en niet te stijf, altijd fijn als er ruimte is voor de grapje. Hier en daar kan de kennis over wat men serveert nog wat worden bijgeschaafd, maar ik vermoed dat er 1 of 2 nieuwe medewerkers waren. Ook het spreektempo ligt soms wat hoog waardoor je niet altijd goed kan volgen wat er gezegd wordt.

Een min puntje vond ik de hoeveelheid. Ik ben zelf best een grote eter maar na de 4 de gang was ik al aardig verzadigd en heb ik in de volgende gangen niet alles opgekregen.

Omdat we niet van te voren een menukaart kregen was het lastig in te schatten hoeveel het aanbevolen menu zou zijn. Ik ben er vanuit gegaan dat er door de chef rekening gehouden wordt met de hoeveelheden. Dus was verrast dat de gerechten zo groot waren.

Maar zeker wederom voor herhaling vatbaar en wat mij betreft de beste zaak van Rotterdam!
Liesbeth V.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Aardige mensen, lekker en mooi eten, helemaal goed. Het zou veel drukker moeten zijn, maar ja, het is zomer. Ik ben er gek op in elk geval.
Marco B.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Wederom een nagenoeg perfecte ervaring gehad bij Fred.
Het 5 gangen all-inclusive arrangement genomen, welke een zeer goede prijs-kwaliteit verhouding heeft. Met de twee sterren in het achterhoofd komen de gerechten op tafel. Hoge kwaliteit, schitterende opmaak, kundige, maar zeer toegankelijke bediening en sommelier uit duizenden. Toppers waren "de paling in het groen op Fred's eigen wijze, en de Coquille met macadamia.

Dit was zeker niet de laatste keer!
Frans V.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
De smaakpapillen zijn enorm verwend. We hebben ons laten verrassen met een acht gangendiner. Geweldige gerechten, te verrassend om in detail te treden. Moet je echt zelf beleven. Goed wijnadvies. Kortom geweldige avond gehad.
Gerrit D.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Een unieke ervaring. Natuurlijk al de voorpret omdat er sprake is van 2 Michelin-sterren, die ook in alle aspecten is nagekomen. In eigenlijk alle facetten is de beleving 2 stappen beter dan je gewend bent bij een normale restaurant-ervaring. Het levendige verhaal bij de wijn. De extra toelichting bij de gerechten. Jong, divers en oprecht vriendelijk personeel, ondanks het feit dat we toch nog wat extra eisen hadden. Ik ben fan, en zodra de nieuwe kaart verschijnt dan ga ik zeker nog een keer voor deze **-treatment.
Foodchucky .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
lWij hebben hier lang naar uitgekeken naar 2 michelinsterren! En het eten was zalig, vooral de amuses. Leuke gerechten waaronder coquilles, buikspek (heerlijk!) en prima wijnadviezen. Dit is eten op hoog niveau met heerlijke desserts.
MvanLeyenhorst .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Ik ben op de terugweg van mijn eerste keer FRED. Wat overheerst? De overheerlijke amuse van komkommer gelei en paling? Het werkelijk fantastische gerecht van coquille, Japanse kruiden en buikspek (hoewel mss iets te weinig buikspek). De goed op elkaar afgestemde wijn-spijs combo's?

Of de wat mindere bediening (op blonde vrouw na)? Waar voor me uit werd geserveerd? De wijn geregeld op het tafelkleed terecht kwam en net iets te veel personeel uitstraalde alsof het hun 1e dag was. Of de wat saaie en stugge tartaar van baars? Of de wat kunstmatig aandoende nagerechten (ik ben sowieso moeilijk te porren voor lekkere toetjes maar toch....)?

Ik denk beiden. Ik kan een Tweesterrenzaak echter niet los zien van verwachte volmaakte perfectie. En zo bezien zijn er wat mij betreft te veel imperfecties bij FRED. Ondanks enkele sublieme gerechten..... Alles bij ellaar: heerlijk eten en idd een toptent! Reis ik hier nog eens voor om in de sfeer van Michelin? Ik denk het niet..
Very_Delicious .
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2016
Het eten was voortreffelijk. Bijzondere, verassende en gedurfde smaakcombinaties. De bediening was super. Tafels werden goed in de gaten gehouden. Een team van vier personen die heel veel plezier samen en in hun werk hebben. Ook is er genoeg ruimte voor een gesprek en een grap.

Ik zeg op naar Fred. Je smaakpupillen zullen je bedanken voor de pret.
Conny N.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2016
Het eten is zeer goed. Elke gerecht was wederom verrassend. We zijn er voor de 2e keer nu geweest en weer een hoogstaande kwaliteit en smaakcombinaties. Leuk team die goed met elkaar samenwerkt, echte Rotterdamse mentaliteit! We kwamen helaas pas later achter dat je ook a la carte kan bestellen. Het interieur is helaas echt niet onze smaak. Verder niks op aan te merken.
Wilson100 .
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Een prettige ontvangst. relaxte stoelen.Fijne ambiance champagnebar iets overdone.
na het vermelden van het menu door de bediening onze aanpassingen aangegeven.(vegetarisch voor 1 person, een ander geen rauwe vis). Heerlijke smaken, mooie gerechten. Zeer uitgebreide kaasbar.
Henny-b .
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2016
Lunchen bij Fred was zeer aantrekkelijk. Mooie smaken, beginnend met een rijdend champagnebuffet. Alle gerechten mooi verzorgd. Heerlijke smaken. Bijpassend wijnarrangement voor bob was een waardevolle bijpassende smaaksensatie. Koffie met friandises was snoepen! Terugkomen een must!