Fred

Honingerdijk 263-265 3063 AM Rotterdam Nederland Kaart
31-102120110

Over het restaurant Fred

Klassiek Rotterdam

Doe maar gewoon, dan doe je gek genoeg. De Rotterdamse uitdrukking is van toepassing op restaurant Fred. Eigenaar en chef-kok Fred Mustert combineert de no-nonsense instelling met zijn liefde voor de keuken. Het resultaat is een gemoedelijk restaurant met heerlijke klassieke Franse gerechten. Een Rotterdams feestje.

Menuprijzen

Charissa T.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
Erikgen G.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Op vrijdag 27 januari 2017 hebben mijn vrouw en ik de "DWTS" luch genoten bij FRED en zoals al aangekondigd bij FRED blijf je in je handen klappen, wat een geweldige gerechten en perfecte service.
Gestart met de Billecart champagne gevolgd door de mousse met paling, gember en macadamianoot.
Daarna een perfecte steak tartaar met ui, fruit en mosterd-majo.
Dan de Langoustine met ravioli en topinamboer en hoofdgerecht was de Tarbot met truffel, voortreffelijk.
Desssert was het bitterkoekjesijs met peer en veel noten.
Zoals gezegd geweldig gegeten, topklasse!
Klein minpuntje: waarom is het water zo achterlijk duur bij FRED?
wallydoc .
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Nadat ik eind 2015 een kleine teleurstelling in de bediening en ambiance ervoer rond een diner bij Fred, schreef ik een mail aan de manager. Daags daarop werd ik uitgenodigd voor een gesprek en heb ik mijn opbouwende kritiek kunnen delen met Axel Rogier, de manager van Restaurant Fred. Zonder op de details in te gaan, had ik het gevoel serieus genomen te worden en dat er goed geluisterd werd. Het 'ontwapende' voor zover nodig. Heel professioneel en betrokken vooral.
Omdat wij wél meer dan voortreffelijk hadden gegeten spraken we af dat we Fred een herkansing zouden geven.
Welnu, eind januari was het dan zover! Met vrienden hebben we nog een keer Fred bezocht.
Voortschrijdend inzicht waarschijnlijk en misschien ook wel mijn opmerkingen van destijds maakten dat we hartelijk werden ontvangen, gekend werden en vooral alle aandacht kregen die een gast in een zaak van deze klasse mag verwachten.
We zijn verwend met gastvrijheid, aandacht -niet overdreven, maar lekker Rotterdams gewoon- en een subliem 8-gangen diner met bijpassende overheerlijke wijnen. Alles keurig uitgelegd door een gretige deskundige 'sommelière' in wording, de gerechten allemaal plaatjes en wat mij vooral opviel bij deze gerechten waren de heerlijke geuren van de gerechten die me bij eten in vergelijkbare restaurants nooit zo opgevallen zijn. Kan zijn dat ik in de juiste stemming verkeerde, maar misschien lag het echt aan de bereidingen.
We aten een grote variëteit aan vis, schaaldieren en vlees, voorafgegaan door heerlijke en mooie amuses, alles schitterend opgediend, en afgesloten met een prachtig dessertgerecht.
Een klein puntje van kritiek, dat voor veel van deze improviserende en van de-vangst-van-de-dag-afhankelijke kookkunstenaars en hun restaurants geldt is dat je na de maaltijd bijna niet meer weet wat je gegeten hebt. Te veel kunsten? Door de veelheid aan benoemde ingrediënten? Er stond nu overigens wel een mini-menukaartje op tafel waardoor we een beetje 'dienstregeling' ter beschikking hadden.
Een erg positief punt t.o.v. mijn vorige diner was dat de 'zwarte brigade' nu bestond uit voor het grootste deel jonge, gretige, gedreven en enthousiaste gastheren en -vrouwen. Attent, vriendelijk, adequaat!
We hebben het prachtige pand om diverse redenen met een geluksgevoel verlaten, met dank aan Axel Rogier en natuurlijk aan Fred Mustert zelf.
Hier gaan we zeker nog eens terug komen. Het voelt al een beetje als 'thuis'. Hoewel..... Fred kookt toch wel beter dan ikzelf.
André T.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
Voor de tweede keer hier gegeten, de eerste was op de dag dat Fred de tweede ster kreeg. De vijf gerechten menu waren lekker en verfijnd. Vriendelijke bediening en mooi sfeer. Bedankt voor de menu beschrijving.
Adriana- .
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
Maandag avond heerlijk gegeten bij Fred!

Alles klopte; het schitterende interieur, het warme welkome gevoel namens de bediening, het lekkere eten en de waanzinnige kaaswagen.
De coquilles met biet en truffel als voorgerecht en het malse hert als hoofdgerecht waren absoluut favoriet, maar als ik dan terug denk aan de zachte griet met citrus door de beurre blanc, kan ik toch eigenlijk niet kiezen...
Heel graag komen wij terug, ook vooral voor de zorgvuldig uitgekozen wijnen die prettig en vriendelijk werden toegelicht.

Tot snel team Fred! En nogmaals bedankt voor een fantastische avond.
En dames.... jullie zien er fantastisch uit in jullie zwarte La Dress jurkjes! Love it!
Daniël H.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2016
Ronduit geweldig! Fijne sfeer, bevlogen personeel en het eten is weergaloos
Ferry W.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
We hebben heerlijk gegeten maar ik miste het WOW gevoel dat ik bij andere (Brabantse) restaurants wel heb gehad. Het was geen feestje. Daardoor loopt de prijskwaliteit verhouding behoorlijk scheef. Minpuntjes. Timing van de gerechten was niet best. De eerste 5 heel snel achter elkaar om vervolgens erg land te moeten wachten op gerecht 6. Draai niet ongevraagd een fles water open, zeker niet voor die prijzen. Wijn was exorbitant duur. En....die vreselijke jurkjes voor de dames kunnen écht niet.
Mark C.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
Met het eten is op zich niks mis alleen vind ik het allemaal een beetje heel erg traditioneel overkomen en kwam ik weinig smaak explosies tegen. Paling, gegrilde vis, allemaal ontzettend lekker gemaakt, maar ik miste net even dat extra's. Bediening is adequaat maar daar betaal je ook wel voor.
Mark C.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Al meerdere keren bij Fred gegeten en iedere keer is het een geweldige ervaring. Van de ontspannen sfeer tot de geweldige wijn-spijs combinatie. Een absolute aanrader!
Frank Herreveld .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Briljante lunch bij Fred, prachtige gerechtjes, we begonnen met paling in het groen, maar dan op z'n Fred, daarna king crab , niet alleen erg lekker, maar ook een kunststuk qua presentatie, als piece gegrilde griet, voortreffelijk, maar er was gelukkig nog enige ruimte voor de kaaswagen, wat een feest is dat, ik denk de beste van Nederland, je moet diep de sterren in Frankrijk in wil je on de buurt komen. De sommelier liet zich wederom van zijn beste kant zien, uitgedaagd kwam hij met een Duitse chardonnay, prachtige wijn die perfect combineerde met de gerechten, chapeau!
Wij komen graag weer terug!!
Jofie .
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Zaterdag 12 november gedineerd. We hadden dit restaurant al
lange tijd op ons lijstje staan, maar de reservering lukte telkens niet.
Dus nu maar geruime tijd geleden de reservering gemaakt..
Hoewel alleen dineren minder leuk is ben ik er toch graag voor
uit 020 gekomen en heb ik genoten. . Excuus
dat ik alleen was in tegenstelling tot de aanvankelijk gedane reservering.
Wij hadden iets te vieren wat helaas niet doorging.!
Een smaakervaring die ik nog niet eerder heb meegemaakt.
Het was fantastisch en heerlijk, evenals de bijpassende wijnen.
Dank voor het voortreffelijke diner en de genoten gastvrijheid.
Dit is echt een TOP restaurant. Aan de lezers mijn advies dit zelf eens
te gaan ervaren… Daar krijgt u geen spijt van..! Ik rijd er nog wel
een keertje voor uit Amsterdam, want ik kom zeker nog eens.
doperwt .
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Helaas kan ik mij niet vinden in alle lovende recensies hieronder. Ik heb een prima avond gehad en heb ok gegeten maar, met uitzondering van het eerste gerechtje, vond ik het regelmatig veel te zoet of veel te vlak van smaak. Een zaak met twee sterren moet beter kunnen presteren!
Bediening was hartelijk maar een van onze tafeldames was duidelijk nog niet zo ervaren.
Niels W.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2016
Een heerlijk uitgebreid diner van diverse kleinere gerechten gegeten. Zowel het eten, de beleving als de bediening was smetloos en professioneel. Hierdoor ook zakelijk een zeer goed gesprek kunnen voeren. Zeker een aanrader!
Tanja G.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2016
Na onze vorige ervaring, die in alles klopte, gingen we vol verwachting weer bij Fred eten. We twijfelden nogal of we de 8 gangen van het Menu Inspiration aan konden, maar de gastheer adviseerde ons om de proef op de som te nemen, we konden altijd zien hoever we kwamen. De kwaliteit van de gerechten is natuurlijk fantastisch, en de porties zijn normaliter niet zo groot, dus we hadden goede hoop. Echter, tijdens de 5e gang, Bresse kip met buikspek, werd ons duidelijk dat we de eindstreep niet zouden bereiken. We gaven aan bij de gastheer, dat we alleen nog koffie zouden nuttigen. Zuur is het dan wel om te constateren, dat niet alleen het complete menu is doorberekend, maar ook dat voor de koffie het volle pond gevraagd wordt. Het was op zich een aardige geste geweest om in plaats van de gemiste 3 gangen dan de koffie in het menu te betrekken. Let wel, het gaat hier dus om het gevoel dat er iets van service verleend wordt.
Gebrek aan service ook bij de sommelier, die met een minimum aan inspanning of advies ons van (halve flessen) wijn voorzag, terwijl hij bij een andere tafel tijdens de hele sessie niet weg was te slaan.
Nee, dit was een bitter tegenvaller deze keer, ondanks de perfectie van de gerechten.
Lotmc .
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2016
Met ons vaste groepje hebben we een perfecte ervaring gehad bij Fred.

Het 5 gangen all-in arrangement via Heerlijk.nl, was heeeeeerlijk. Hoge kwaliteit van de gerechtjes, schitterende opmaak, mooie bijpassende wijnen, deskundige en aardige bediening en een goede service. We zijn dan ook enorm in de watten gelegd.

We komen hier zeker vaker terug!
Henny S.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2016
De alcoholvrije 'bubbels' waren een heerlijke verrassing. De gerechten waren heerlijk; prima smaakcombinaties. De bediening was attent zonder opdringerig te zijn. Kortom, een perfecte avond.
leomarkwat .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Gisteren gegeten bij Fred. Wat een mooie ervaringen. Vanaf de eerste amuse tot de kaas PERFECT.
Mooie variatie tussen vis- en vleesgerechten, stuk voor stuk perfect vormgegeven en opgemaakt. Lekkere wijnen. In één woord top!
Louise V.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Inmiddels de derde keer dat we bij Fred zijn gaan eten. Zoals alle vorige keren waren alle gerechten heerlijk. Het mooie aan de gerechten van Fred is dat ze je altijd verrassen. Verschillende texturen, temperaturen en mooie balans tussen zoet, zuur, zout en bitter zorgt voor de perfecte smaak beleving.

In de bediening werken spontane mensen, de manier van bedienen is goed verzorgd en niet te stijf, altijd fijn als er ruimte is voor de grapje. Hier en daar kan de kennis over wat men serveert nog wat worden bijgeschaafd, maar ik vermoed dat er 1 of 2 nieuwe medewerkers waren. Ook het spreektempo ligt soms wat hoog waardoor je niet altijd goed kan volgen wat er gezegd wordt.

Een min puntje vond ik de hoeveelheid. Ik ben zelf best een grote eter maar na de 4 de gang was ik al aardig verzadigd en heb ik in de volgende gangen niet alles opgekregen.

Omdat we niet van te voren een menukaart kregen was het lastig in te schatten hoeveel het aanbevolen menu zou zijn. Ik ben er vanuit gegaan dat er door de chef rekening gehouden wordt met de hoeveelheden. Dus was verrast dat de gerechten zo groot waren.

Maar zeker wederom voor herhaling vatbaar en wat mij betreft de beste zaak van Rotterdam!
Liesbeth V.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Aardige mensen, lekker en mooi eten, helemaal goed. Het zou veel drukker moeten zijn, maar ja, het is zomer. Ik ben er gek op in elk geval.
Marco B.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Wederom een nagenoeg perfecte ervaring gehad bij Fred.
Het 5 gangen all-inclusive arrangement genomen, welke een zeer goede prijs-kwaliteit verhouding heeft. Met de twee sterren in het achterhoofd komen de gerechten op tafel. Hoge kwaliteit, schitterende opmaak, kundige, maar zeer toegankelijke bediening en sommelier uit duizenden. Toppers waren "de paling in het groen op Fred's eigen wijze, en de Coquille met macadamia.

Dit was zeker niet de laatste keer!