Fred

Honingerdijk 263-265 3063 AM Rotterdam Nederland Kaart
31-102120110

Over het restaurant Fred

Klassiek Rotterdam

Doe maar gewoon, dan doe je gek genoeg. De Rotterdamse uitdrukking is van toepassing op restaurant Fred. Eigenaar en chef-kok Fred Mustert combineert de no-nonsense instelling met zijn liefde voor de keuken. Het resultaat is een gemoedelijk restaurant met heerlijke klassieke Franse gerechten. Een Rotterdams feestje.

Menuprijzen

Zaterdag vanaf 18:00
- Diner vanaf 18:00
Zondag gesloten

9,1

Jouw recensie over het restaurant Fred

Eveline S.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2017
Na alle lovende recensies te hebben gelezen en al vele (Michelin) restaurants geproefd te hebben in vooral Amsterdam (onze woonplaats) en het buitenland, wilden we verder kijken wat ons land te bieden had en kwamen we al snel uit bij Fred. Bij binnenkomst wordt de deur voor je geopend, de jas aangenomen en naar de plaats gebracht. Vervolgens komt er een soort prachtige glazen bak met alle champagnes naar je toe gereden waar je uit met kiezen met passende uitleg van de sommelier. Super fijn begin van de avond.

De sfeer is prima, formeel maar tegelijkertijd ook informeel. De bediening was allemaal vriendelijk en kundig. Er liep een dame rond die de dingen wat binnensmonds zei en er niet veel plezier in te hebben, maar de mannen maakten dit allemaal goed.
De prijs voor dit sterrenrestaurant is voordeling in vergelijk met andere restaurants met een ster (of 2).

Dan het eten; helaas is de conclusie dat ons dit ontzettend tegenviel. We vonden het absoluut niet tweesterren-waardig. Zeker in vergelijk met eerdere restaurants waar we gegeten hebben. We gingen voor het 9 gangen menu. De amuses waren prima, niet bijzonder maar wel lekker. De rest van de gerechten begonnen we bij het opnoemen van het menu al te watertanden, maar vielen ook allemaal tegen. De voorgerechten waren vooral vis: de zeebaars vond ik persoonlijk niet lekker, mijn partner vond het oke. Als tussengang kregen we foie gras met honing op een stokje. Heel mooi verpakt, maar echt niet lekker. Veel te zoet en de structuur van de foie gras was niet lekker. De rest van het eten was oké, maar niet erg smaakvol. De ingrediënten die naast het hoofdingrediënt waren toegevoegd droegen niets bij. Nergens konden wij de wow-factor bespeuren, die je wel hoopt te krijgen bij een sterrenrestaurant. De lekkerste gang vond ik persoonlijk de buikspek, geserveerd als een soort hamburgertje. Maar ook hier gold voor mij weer: lekker, maar niet een sterwaardig.
Wat ons overigens ook op viel: we zaten vrij vol na 6 gangen, terwijl we altijd voor de meeste gangen gaan en nooit vol zitten. De porties waren vrij groot.

Wat betreft de winepairing: we lieten ons met bijpassende wijnen verrassen. Deze waren allen erg lekker en passend bij de gerechten. Bij de 9 gangen werden 5 glazen geserveerd, halve glazen waren ook mogelijk.

Het zou een kwestie van smaak kunnen zijn, maar wat ons betreft in vergelijk met andere Michelin restaurants waar we zijn geweest, was dit wel echt een tegenvaller en niet bijzonder.
Ricardo B.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2017
Gisteren 25 augustus 2017 samen met mijn vrouw heerlijk gegeten, het menu was uitgebalanceerd het is officieel 8 gangen maar er kwamen nog wat extra verassingen bij. De wijnen waren allen goed en uitmuntend gecombineerd. Bediening is top en de leuke vrouwelijke sommelier legde de wijnen goed uit. Een advies de bon bon van Foi gras zou iets meer zout mogen hebben iets meer crunch van hazelnoten en minder zoet de gekaremelisseerde honing zou minder moeten overheersen en zou ik vervangen voor mapple siroop dat is zoet met een heel licht bittertje.
De entourage bij Fred blijft bijzonder inclusief het toilet en mijn a vergeten de afsluiter op klassieke manier met de kaaswagen is en blijft top.

We komen zeker nog vaak terug bij Fred
Ricardo B.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2017

We komen zeker nog vaak terug bij Fred
Sophie59 .
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2017
Samen bij Fred gaan eten met 'Dining with stars'. Elke gang was een streling voor de tong en iedere hap bevatte meerdere smaaksensaties. Personeel is vriendelijk en voorkomend, maar prettig informeel. Interieur is mooi en apart zonder opdringerig aanwezig te zijn. Leuk detail: naast mijn stoel stond een krukje waar ik mijn handtas op kon zetten.
mignon V.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2017
Afgelopen zaterdag werd ik door mijn man meegenomen naar dit super restaurant. Wist helemaal niet dat het daar zat ..... Interieur bijzonder, bediening niet formeel, lekker rotterdams. En de samenstelling van het diner met wijnarrangement overheerlijk! Enig klein minpuntje: naar verhouding waren de nagerechten iets minder bijzonder, maar misschien kwam dat ook door de verbluffende mogelijkheden op de kaas"kar".
Aad D.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2017
In Rotterdam hebben we in de afgelopen jaren diverse sterrenrestaurants bezocht; onze huidige favoriet Ivy/FG heeft echter een zware concurrent gekregen. Met drie personen bezochten we dit restaurant dat al een tijdje op onze wenslijst stond. Na een hartelijk welkom kregen we in de mooi ingerichte zaak een tafel op een prettige plek. We kozen voor een meergangen verrassingsmenu met bijpassende wijnen. Na een aantal heerlijke amuses kwamen de gangen in een prettig tempo op tafel, alles - zoals je mag verwachten - met fijne smaakcombinaties en mooie opmaak. Een favoriet was zeker de langoustine met onder andere kleine bolletjes van diverse soorten meloen; heerlijk! Het bedienend personeel deed op een opgewekte en kundige manier hun werk; altijd goed om te zien dat ze opmerken dat wij geen knipmessen aan tafel wensen maar dat ook zij bijdragen aan de sfeer aan tafel. We sloten af met een keuze van de kaaswagen die uitzonderlijk goed gevuld was.
Een fijn restaurant met heerlijke gerechten en heel prettige sfeer.
cornoor .
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2017
De maestro had zelf een papa-dag maar de gerechten bereid door zijn mede en opgeleide koks waren van zeer hoog niveau.
Het is altijd een feest bij Fred binnen te stappen, niet in de laatste plaats door de uitermate vriendelijke bediening o.l.v. de fromager en ober Sven.
De grote onbeschrijfelijke variëteit aan gerechten, is inmiddels een succes formule.
Wijnen ook van zeer goede kwaliteit.
Wij hebben gemerkt dat men bij z.g. aanbiedingen geen enkele concessie doet en.... het hoge niveau blijft gehandhaafd!
Kleine tip; Fred maakt vermoedelijk gebruik van BUMA vrije achtergrond geluiden, op den duur een irritant gebonk, dit kan veel beter.
Tot besluit; Hulde hulde!
John F.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2017
zaterdag 10 juni had ik m'n beste vriend met zijn vrouw uitgenodigd om hier met zijn drietjes te dineren, Indische mensen. Hoewel zij zeker fijnproevers van de Indische keuken zijn waren ze van het diner heel erg onder de indruk. Fantastisch vonden ze de gerechten. Het was een belevenis en een prima sfeervolle avond. Dit was dineren op het hoogste niveau zeiden mijn gasten, iets wat ik volledig onderschrijf. De zorgvuldigheid waarmee elke gang wordt bereid en geserveerd is helemaal TOP. Het was geweldig. Een openbaring voor mijn vrienden die zeer onder de indruk afscheid namen aan 't eind van de avond.. Zij waren er speciaal voor uit België gekomen en waren mij dankbaar voor de uitnodiging. Dank voor deze hoogstaande culinaire avond, geweldig...
Marco J.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2017
Met zn 5en genoten van het heerlijk arrangement. Lekkere amuses genoeg brood en mooie wijnen. Bediening had wat vriendelijker mogen over komen. Hoofdgerecht eendenborst het minst spannende gerecht. Al met al een leuke avond gehad.
Wimpo .
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2017
Prachtig restaurant met een schitterend interieur. Aan de gerechten wordt heel erg veel aandacht besteedt en die waren heel erg smaakvol, maar de wijnen vielen tegen. De 2 sterren restaurant onwaardige pinot noir werd helaas te warm geserveerd en het glas werd onvoldoende gevuld en dat is jammer (want het kost genoeg). De kaaswagen is een aanrader, er is veel expertise over maar helaas werd tijdens de restaurantweek de kaas extra berekend, naast het feit dat het dessert ook al in de rekening zat.
Sandra K.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2017
Hier tweemaal gegeten in 2016 (lunch & diner)
Beide keren uitstekende service, geweldige gerechtjes en werkelijk kunstwerken qua smaak.

Ik denk wel dat het interieur gedeeltelijk iets moderner/vernieuwender zou mogen. Maar dat is uiteraard weer een kwestie van smaak :)
Bramsche66 E.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2017
In het kader van de restaurantweek dineren we bij Fred. We komen graag bij Fred vanwege het uitstekende eten. Als we aan tafel zitten, komt de sommelier langs met de champagnewagen. We maken een keus en buigen ons over het menu. We besluiten het menu uit te breiden met een extra gang. Heerlijke tartaar, zeebaars en tarbot komen langs. Elk bord is een plaatje, de smaken fantastisch.
Bij de koffie blijkt dat de wagen met friandises niet meer rijdt in het restaurant, jammer! De friandises die bij de koffie worden geserveerd zijn echter heerlijk en ruimschoots voldoende.
Bij het afrekenen blijkt dat de champagne voor bijna €25,00 per glas op de rekening staat. Voor ons gaat de lol er dan een beetje af. We zijn bereid om de portemonnee te trekken in een sterrenzaak maar de prijs-kwaliteit verhouding is op deze manier wel uit balans.
Meulenmathij .
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2017
Wij komen al jaren bij Fred en het is mijn favoriete restaurant. Dit was het al voordat ze sterren kregen. Ik was benieuwd of het alles nog zo was en dit was het zeker. Het was een mooie ervaring. Dezelfde vlotte Rotterdamse zakelijkheid maar correct, van de bediening. Wij namen het menu. En niets viel tegen. Vooral het voorafje van tartaar met vele toevoegingen stak uit. Mijn zoon nam de vis ipv de eend en dit had ik zelf ook beter kunnen doen. Hoewel ik minder van eend houd wilde ik het bij Fred toch weer een kans geven. Verder heerlijke amuses en veel. Het is niet goedkoop maar zeker krijg je waar voor je geld. Het blijft een aanrader! Mathij van der Meulen
Willy T.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2017
Heerlijk gegeten bij Fred.

We werden vriendelijk ontvangen en kregen al gauw ons tafel aangewezen.
Er werd gestart met een amuse dat bestond uit 3 verschillende 4 verschillende hapjes: aardappel/kaas hapje, luchtig appelgebak met haring, een zelfgemaakte bapao en een taco. Allen erg verschillend en lekker van smaak.
Fred heeft een wijnexpert aanwezig die goed luistert naar de wensen en passende aanraders heeft voor het gehele maaltijd.
Als voorgerecht hadden wij een tartaar met mosterd en sjalot. Een mooie combinatie van smaken.
Vervolgens kregen wij een zeebaars met langoustine en kerrie. Heerlijk van smaak waar je niet genoeg van kon krijgen. We namen nog een extra gerecht: Tarbot met asperges en morielle. Dit was een echte aanrader voor een kleine meerprijs. Als hoofdgerecht hadden wij eendenfilet met duindoornbest en wortel. Ik heb weinig zo'n heerlijk stuk vlees gegeten als deze eendenfilet. Hierbij heb ik nog een extra glas rode wijn gedronken op aanraden van de wijnexpert. Ik heb hier echt van genoten.
Als afsluiter hadden wij een rijstpudding met sinaasappel en basilicum. Niet te zoet, maar precies goed.

Al met al heb ik volop genoten van mijn diner in Fred en zal ik het ook iedereen aanraden om hier te eten. Geweldig personeel. Ik zal ik vaker komen.
R. V.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Door een toevalligheid zijn wij bij "Bij Fred" wezen dineren, een toevalligheid wij zeker geen spijt van hebben.
Wij hebben van de eerste tot de laatste minuut genoten. De gastvriendelijkheid staat hier hier zeer hoog in het vaandel. De gerechten die wij kregen waren prima en mn. de opmaak, de smaak variatie en de het verhaal wat er bij verteld werd.
Twee dingen die dit restaurant voor ons bijzonder maakten zijn het prachtige kaas assortiment en de sommelier ons op zijn heel eigen wijze zijn liefde en kennis van zijn vak op ons over wist te brengen. Wij waren niet de eersten die kwamen, maar die het restaurant verlieten. Wij hebben een "TOP" avond gehad.
Vriendelijk dank, wij komen zeker nog een keer terug

Te
Thijs O.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2017
Zaterdag 28 januari. Eten voortreffelijk, service slecht en after sales abominabel. Advies: qua service een voorbeeld nemen aan restaurant Joelia en de meneer die verantwoordelijk is voor de after sales aub zsm vervangen want deze meneer heeft het spreekwoord 'klant is koning' niet begrepen. Derhalve ben ik genoodzaakt deze recensie te plaatsen.
Wil V.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2017
Zaterdag 25 februari 2017 hadden wij een reservering bij Fred's.
Vanaf het moment dat de taxi ons afzette, begon het feestje.
Wij hebben een super avond gehad met vele heerlijke gerechten.
De Franse sommelier is een charmeur met verstand van wijnen.
De waanzinnige kaaswagen met super uitleg.
Een super avond. Bedankt. Fam. Van den Berg
Charissa T.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
Ontzettend genoten van onze avond bij Fred! Waanzinnig gegeten, prachtige presentatie en mooie combinaties. Voor onze tafelgenoot die niet alles kan eten waren de vervangende gerechten soms wat eenzijdig. Na 5 gangen tonnetje rond naar buiten. Vriendelijk en kundig personeel. Ietswat stijve sfeer (maar na een paar wijntjes wordt dat al losser :) ) Restaurant ziet er prachtig uit!
Erikgen G.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Op vrijdag 27 januari 2017 hebben mijn vrouw en ik de "DWTS" luch genoten bij FRED en zoals al aangekondigd bij FRED blijf je in je handen klappen, wat een geweldige gerechten en perfecte service.
Gestart met de Billecart champagne gevolgd door de mousse met paling, gember en macadamianoot.
Daarna een perfecte steak tartaar met ui, fruit en mosterd-majo.
Dan de Langoustine met ravioli en topinamboer en hoofdgerecht was de Tarbot met truffel, voortreffelijk.
Desssert was het bitterkoekjesijs met peer en veel noten.
Zoals gezegd geweldig gegeten, topklasse!
Klein minpuntje: waarom is het water zo achterlijk duur bij FRED?
wallydoc .
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Nadat ik eind 2015 een kleine teleurstelling in de bediening en ambiance ervoer rond een diner bij Fred, schreef ik een mail aan de manager. Daags daarop werd ik uitgenodigd voor een gesprek en heb ik mijn opbouwende kritiek kunnen delen met Axel Rogier, de manager van Restaurant Fred. Zonder op de details in te gaan, had ik het gevoel serieus genomen te worden en dat er goed geluisterd werd. Het 'ontwapende' voor zover nodig. Heel professioneel en betrokken vooral.
Omdat wij wél meer dan voortreffelijk hadden gegeten spraken we af dat we Fred een herkansing zouden geven.
Welnu, eind januari was het dan zover! Met vrienden hebben we nog een keer Fred bezocht.
Voortschrijdend inzicht waarschijnlijk en misschien ook wel mijn opmerkingen van destijds maakten dat we hartelijk werden ontvangen, gekend werden en vooral alle aandacht kregen die een gast in een zaak van deze klasse mag verwachten.
We zijn verwend met gastvrijheid, aandacht -niet overdreven, maar lekker Rotterdams gewoon- en een subliem 8-gangen diner met bijpassende overheerlijke wijnen. Alles keurig uitgelegd door een gretige deskundige 'sommelière' in wording, de gerechten allemaal plaatjes en wat mij vooral opviel bij deze gerechten waren de heerlijke geuren van de gerechten die me bij eten in vergelijkbare restaurants nooit zo opgevallen zijn. Kan zijn dat ik in de juiste stemming verkeerde, maar misschien lag het echt aan de bereidingen.
We aten een grote variëteit aan vis, schaaldieren en vlees, voorafgegaan door heerlijke en mooie amuses, alles schitterend opgediend, en afgesloten met een prachtig dessertgerecht.
Een klein puntje van kritiek, dat voor veel van deze improviserende en van de-vangst-van-de-dag-afhankelijke kookkunstenaars en hun restaurants geldt is dat je na de maaltijd bijna niet meer weet wat je gegeten hebt. Te veel kunsten? Door de veelheid aan benoemde ingrediënten? Er stond nu overigens wel een mini-menukaartje op tafel waardoor we een beetje 'dienstregeling' ter beschikking hadden.
Een erg positief punt t.o.v. mijn vorige diner was dat de 'zwarte brigade' nu bestond uit voor het grootste deel jonge, gretige, gedreven en enthousiaste gastheren en -vrouwen. Attent, vriendelijk, adequaat!
We hebben het prachtige pand om diverse redenen met een geluksgevoel verlaten, met dank aan Axel Rogier en natuurlijk aan Fred Mustert zelf.
Hier gaan we zeker nog eens terug komen. Het voelt al een beetje als 'thuis'. Hoewel..... Fred kookt toch wel beter dan ikzelf.