Fratino Bar & Keuken

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 16:00 - 22:00
Sesp .
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2016
Vanavond voor het eerst bij Fratino gegeten en we komen zeker terug. Heerlijke gerechten, prettige sfeer. Toch ook twee minpuntjes; de muziek staat redelijk hard, waardoor we elkaar soms niet goed konden verstaan. En wat jammer dat ik geen kraanwater kon bestellen. Daar wil ik gerust voor betalen, het Roosendaalse water is lekker en een stuk duurzamer dan bronwater in een flesje. Het zou een prima klantvriendelijk gebaar zijn als het een volgende keer wel kan.
Jaap M.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Afgelopen vrijdag met mijn vrouw gaan eten bij Fratino's. Omdat we allebei eigenlijk alles wel lusten hebben we gekozen voor het shared diner principe. Het shared diner menu kost 25 euro per persoon, niet veel voor een restaurant waar je erg goede verhalen over het eten hoort.
Mijn vrouw begon met een lekkere droge witte wijn en ik kon kiezen uit een behoorlijk uitgebreide bierkaart. Geen spannende bieren, maar wel genoeg keuze voor de bierliefhebber.
We begonnen met een charcuterie en paté, zeer lekker en leuk om lekker te pitsen om ontspannen te beginnen. Daarna een bonbon van zalm die opgevolgd werd door 3 verschillende hoofdgerechten. Tussendoor was de bediening vlot en waren de wijnen echt om over naar huis te schrijven. Het nagerecht, cheescake én zelfgemaakte spekkoek waren erg lekker, maar dat kregen we niet meer op.
Onder aan de streep was de rekening voor 3 uur heerlijk tafelen met 6 glazen wijn en een glas Omer, 86 euro. Hier komen we zeker nog eens terug!
Chris V.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2015
Gastvrij ontvangen in een gezellige sfeer. Eten van goede kwaliteit en mooi aangekleed. En dit alles voor een redelijke prijs. Ik kom niet vaak ik Roosendaal, maar als ik in de buurt ben, dan ga ik zeker nog een keer!
Piet V.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2015
We hebben hier met onze twee zonen een heel gezellige vrijdagavond doorgebracht met heerlijke drankjes en super bereide gerechten. We kozen wederom voor een shared diner, bedacht door de chef. Geen moment spijt van gehad, want alles was heerlijk, goed bereid met verse producten. Vandaag serveerde hij bijvoorbeeld kip madras met rijst. Heerlijk van zacht van smaak. Ook de vispakketjes met zalm, rivierkreeftjes en garnalen waren erg lekker. Zo ging het heel de avond door in een gemoedelijke sfeer en dito tempo. Een aanrader vind ik zelf de kaasplank die men hier serveert. Heerlijke niet alledaagse kaasjes met vijgenbrood en noten. Super! We hebben hier weer een heerlijke avond gehad, van voorgerecht tot en met de aangeklede koffie. Alles begeleid door heerlijke wijnen per glas. Het is niet goedkoop maar daarvoor krijg je wel een hoge kwaliteit en een prettige professionele bediening. Kortom een topavond.

Ronald N.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2015
Deze week gegeten bij Fratino. We hadden al veel positieve geluiden gehoord en wilden het zelf ook wel eens ervaren. Niets te veel gezegd, lekkere goed bereide kleine gerechtjes. Zalmbonbon is een aanrader, evenals de garnalenkroketten en de notenburger. Voldoende variatie en zeker een aanrader.
Piet V.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2015
met zijn 3en hebben we hier heerlijk relaxed gegeten. Het concept lijkt op dat van tapa's, maar men geeft er hier een originele draai aan. We kozen voor het shared diner met dessert. Een selectie van allerlei gerechtjes van de chef. Daar hebben we geen spijt van gekregen. Als start kregen we brood met heerlijke olijfolie, boter en tapenade. Daarbij een flinke houten plank vol met Serrano ham, paté, pittige augurkjes en Spaanse worst. Heerlijk met een lekker drankje. Hierna een pittige kippensoep met daarbij een rucola salade met kalkoenfilet. Heerlijk van smaak. Ook de daarna geserveerde huisgemaakte burger op een klein broodje, de smakelijke lasagne en het rosé gebakken kalfsvlees waren perfect van smaak. Niets op aan te merken, goed op smaak en met zorg bereid.
Als dessert werd een cheesecake met bovenop een kletskop gebracht. We hebben hier heerlijk gegeten. De zaak straalt een hele relaxte, intieme sfeer uit. Mensen zitten hier lekker op hun gemak aan een drankje en een hapje. Super. Ideaal voor een vrijdagavond om de week door te nemen of om zomaar bij te praten. Je moet er wel de tijd voor nemen. Enig nadeeltje vond ik dat niet alle krukken waarop je zit een leuning hebben. Dat vond ik niet zo comfortabel zitten.
Chris V.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2014
Op de plaats waar vroeger restaurant Zus zat is nu Fratino gekomen (Esperanto voor 'Zus' naar het schijnt). Het interieur is helemaal naar deze tijd getrokken; fris en modern.

Geen 'normale' menukaart, maar een kaart met vele goed gesorteerde kleine gerechten, tapas formaat zullen we maar even zeggen. Jammer dat niet alles op de kaart staat en dat je op sommige plaatsen een wandeling door de zaak moet maken om te kijken op de schoolborden wat de specials zijn; zeer irritant altijd.

Maar goed. De gerechtjes zijn dus gevarieerd en smaken uitstekend. Vooral de plateaus met gevarieerde vis- (staat dus niet op de kaart) en vleessoorten zijn voortreffelijk.

De bediening is vlot, maar wordt m.i. iets te snel 'familiair', iets wat je wel meer ziet in deze contreien. Niets mis met een vlotte, open en informele houding van personeel maar maar het kan ook tè vriendelijk worden, dat ge-je en ge-jou direct vanaf het begin hoeft van mij niet.

De prijzen zijn redelijk, maar zoals wel meer in dit soort zaken, de rekening kan flink oplopen met al de kleine gerechten.

Samengevat: veelbelovend, een aanwinst voor Roosendaal.