Fratelli D'italia

Nieuwstraat 98 8011 TS Zwolle Nederland Kaart

Over het restaurant Fratelli D'italia

Het beste uit de Italiaanse keuken

Viva Italia! Wie houdt er niet van de goudeerlijke smaken van de Italiaanse keuken? Mediterrane gerechten zijn allemansvrienden die door bijna de hele wereld wel worden gewaardeerd! Geniet bij Fratelli D’Italia van specialiteiten uit dit fantastische land en proef de zon op je bord!

Meer informatie over restaurant Fratelli D'italia

Maandag t/m zondag 16:00 - 22:00

7,1

Jouw recensie over het restaurant Fratelli D'italia

Job S.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2018
Het eten was heerlijk! Simpel maar vers en van hoge kwaliteit, een echte authentieke Italiaanse smaaksensatie. Door de inrichting en de warme, lieve gastvrouw, waanden wij ons voor even in Italië!
Ricardo D.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2018
Ontzettend vriendelijke eigenares, zeer behulpzaam. Personeel ook erg vriendelijk. Eten ook van goede kwaliteit tegen een prima prijs Dat was de reden om nog eens terug te komen. De tweede keer heeft ook zeker niet teleur gesteld! Wat ons betreft een aanrader.
Lucie J.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2017
Samenvatting van ons bezoek op 23 december om ongeveer half acht.
Papieren tafellaken. Elke vocht- of oliedruppel maakte meteen een donkere vlek. Toiletbezoek. Geen handdoekjes. Gemeld en het antwoord was: 'Zal ik dadelijk vervangen.'
Menukaarten werden eerder gegeven aan klanten die later binnenkwamen dan wij. Cola. Glas dat ruikt naar zure theedoek. Driegangenmenu gekozen van 17,50: prima uitleg erbij. Voorgerecht: Bruschetta. 4 lekkere knisperige stokbroodplakjes uit de oven met cherrytomatenmengsel op een bedje van rucola. Heerlijk. Bestek netjes vork en mes op het bord gelegd, zoals ik dat geleerd heb als je uitgegeten bent met die gang. Bestek werd van het voorgerechtbordje afgehaald en teruggelegd op tafel voor de tweede gang. Hoofdgerechten: 2x spaghetti en een pizza. Spaghetti's kwamen al, pizza nog niet. Gevraagd om lepel bij de pasta en twee nieuwe drankjes. De drankjes kwamen eerst, daarna de lepel en daarna pas de pizza (5 minuten na de pasta). Knapperige bodem, maar zeer waterige tomatensaus. Smakeloos door ontbreken van zout. Bodem werd heel snel ook zacht door de watersaus. Bij de vraag of alles naar wens was, meldde ik de teleurstelling over de pizza. Antwoord: de dunne saus komt omdat we echte mozzarella gebruiken. Hmmm. Bijzonder. Betekent dit volgens jullie dat elke pizza met mozzarella van die dunne tomatensaus heeft?
Tiramisu: prima. Tweede toiletbezoek: geen handdoekjes, terwijl het niet stervensdruk was, want personeel stond achter de bar steeds met telefoon te spelen.
Rekening: duurt lang. Handgeschreven bon. Pinnen? Nee, onze pinautomaat is kapot en weg en we hebben nog geen nieuwe maar gelukkig zitten we vlakbij ee pinautomaat. Goh, waarom vertel je dat niet bij binnenkomst? Dan reageren klanten zo zuchtend. (!! Echt!! Dat zei ze) Terwijl de eerste van het gezelschap al weg moest en de andere twee op hete kolen zaten wegens openbaar vervoer, werd er naar de pinautomaat gerend en ondertussen bekeek ik de bon eens goed. Drie drankjes teveel! Kort overleg tussen personeel wie de drankjes had geserveerd en wie ze had genoteerd. Tweede uit het gezelschap ging vast naar buiten om de bus te halen. Nieuwe bon. Weer met de hand en de rekenmachine op haar mobiel (ah, daarom waren ze zo druk met dat ding) terwijl de kassa er ongebruikt naast bleef staan. Nieuwe bon betaald en vertrokken.
Mijn advies: ga niet naar Fratelli D'Italia in Zwolle in de Nieuwstraat.
Judith C.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2017
Wat erg! We hebben ons zo gestoord aan de bedoening, dat we geen dessert meer genomen hadden en eerder weggegaan zijn. De serveerster (jonge dame) liep in een spijkerbroek met gaten en de telefoon nog op zak. Daar wil ik nog wel doorheen kijken. Maar toen ze ook nog eens ongeïnteresseerd bij ons tafeltje kwam staan en tegelijkertijd met gasten van een andere tafel kletste was bij ons de maat vol. Ik vond de menukaart er onverzorgd uitzien, het eten redelijk. (Dit kan ik thuis ook maken) en de sfeer niet gezellig.
Henry H.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
Beetje Italiaanse Chaos. Sommige ingedienten zijn niet op voorraad en de PIN werkt ook niet. Het eten is goed en de gast vrijheid is ook italiaans.
Melissa G.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Vreselijk restaurant! Op de vraag of de ham uit het spaghetti gerecht gelaten kon worden, kregen wij als antwoord dat het 's ochtends al gemaakt wordt en we hier anders 30 uur zouden zitten. Door het personeel in de keuken, wat blijkbaar niet te doen had, werden wij non-stop aangestaard. We vroegen of we misschien aan een ander tafeltje konden zitten, hierop antwoordde de serveerster half schreeuwend of ik wel wist hoeveel dat kostte. Dit omdat ze nu twee papieren tafelkleedjes moest weggooien in plaats van een. Wij verdedigen onszelf met of dit niet gewoon een standaard service van het restaurant was waarop ze snauwend zegt 'nou doe maar dan' 'ja doe maar.' Aangezien wij via Social Deal al betaald hadden voor een drie dagen menu zijn we blijven zitten tot en met het hoofdgerecht. Daarna zijn we weg gegaan. Heel slechte sfeer om in te eten als de serveerster haar klanten zo respectloos behandelend.

Het streven om via Social Deal naamsbekendheid te krijgen is een totale mislukking. De meest slechte bediening die ik ook heb meegemaakt.
Pauline W.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Op het met veel planten en bloemen ingerichte terras vingen we het avondzonnetje. Pizza Napoletana en Quattro Stagioni smaakten ons goed, huiswijn ook. Omdat de salade die we besteld hadden, niet kwam, nog maar eens besteld. Gezellig sfeertje in zomers Zwolle.
Bloemetje23 .
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Lekkere en leuke italiaan met goed eten. De bediening was vriendelijk en attent en we zaten erg leuk in dit gezellige restaurant. De avond was prima verzorgd
Catherine76 C.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2016
Op zoek naar een Italiaans restaurant in Zwolle kwamen we, mede door de reviews op Iens, bij Fratelli D'italia terecht. Bij binnenkomst wordt gevraagd of we brood met kruidenboter willen. Dat willen we wel, naar we krijgen (lekker en warm) brood met mayonnaise uit een pot. Brood met mayonnaise? Dit is een Italiaans restaurant, waarom niet gewoon wat goede olijfolie? We vragen of we misschien spaghetti bolognaise kunnen bestellen voor een van onze kinderen, en krijgen als antwoord: " Nee sorry, dat is echt heel ouderwets". Terwijl de hele kaart vol staat met Italiaanse klassiekers zoals lasagne, ravioli en cannelloni. Dan maar pizza's besteld. Deze zijn prima. De gegrilde zalm is ook lekker, alleen ligt deze bedolven onder een enorme hoop dikke, vette, zoute saus die er totaal niet bij past. Graag voortaan de saus apart. Erbij gegrilde tomaatjes die koud zijn, en een salade. Geen aardappeltjes, frietjes o.i.d, die moet je er apart bij bestellen. Toetje is doorsnee roomijs van de groothandel.
Het meisje dat ons bedient is in eerste instantie weinig toeschietelijk, later wordt ze wat vriendelijker, maar ze lijkt er niet heel veel zin in te hebben. Over het decor kan ik kort zijn: zelden zoveel lelijks bij elkaar gezien.
Dan nog het volgende: op de tafels staan open waxinelichthoudertjes met brandende waxinelichtjes en er liggen papieren servetjes. Tot twee keer toe vliegt er bij ons aan tafel een servet in brand, terwijl we echt geen gekke dingen doen. We denken nog dat het aan ons ligt, tot bij de dames aan het tafeltje naast ons het hele broodmandje in brand vliegt. Gelukkig kan mijn man het brandje blussen met een glas water voordat deze overslaat naar het papieren tafelkleed. Misschien een idee om de open kaarsenhoudertjes te vervangen door dichte en/of de papieren servetjes door stoffen exemplaren, voordat er een keer echt brand uitbreekt!

Anne-Marie B.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
De lasagne die we kregen was koud. Zonder excuses werd alles van het bord weer in de schaal gedaan, hup minuutje in de magnetron en we kregen dezelfde lasagne weer terug op tafel. Pizza was slap en smakeloos. Pizza die ik besteld had was niet te verkrijgen, ze waren vergeten kip te kopen. Er stond drinken op de rekening wat niet besteld was. Aangegeven, wederom zonder excuses, verwijderd van de rekening. Met hoge verwachtingen heen gegaan, maar voor ons een typisch gevalletje "eens, maar nooit weer"
Chantal S.
  • Datum van je bezoek: 29 feb. 2016
Ik heb hier nu 3 x gegeten en t is erg goed eten ! De bediening is super aardig en snel. Het complete plaatje is gewoon goed , goede prijs kwaliteit verhouding . Lasagne heerlijk en de limoncello super lekker !! Eigenlijk alle gerechten zijn goed ! Wij komen snel weer terug .
Leen S.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Twee dagen, 26 en 27-2 achtereen gegeten bij deze sympathieke Napolitaanse Italiaan. Tweede avond waren we laat, tegen 21:00 uur. Elders waren we niet meer welkom. Naar dezelfde zaak als gisteren dachten we toen. Geen probleem. We konden nog heerlijk eten. Mooie huiswijn Pinot grigio en een Wijn uit de Piëmonte. Geserveerd in prachtige glazen. Eerste avond twee voortreffelijke visschotels, zeebaars (hemels lekker) en kabeljauw. Na voorgerecht met ansjovisbruscetta. Spaghetti A.O.P. erbij. Mocht wat warmer en meer. Kleinigheid. Zelfgemaakte limoncellocrème van de zaak was een zeer aangename verrassing. Nagerecht met zelfgebakken chocoladetaart en ijs was een feest. Tweede avond twee vleesschotels. Eerst zelfgemaakte en geroosterde dunne broodpunten met aioli. De tournedos was mals. De ossenhaas smolt op de tong. Mooie combinatie met enkele grote gamba's. Net als de vorige avond waren het ook nu de sauzen met kleine tomaatjes en andere lekkere verse ingrediënten die de maaltijden allure gaven. We kregen een flesje met die heerlijke limoncellocrème mee. Twee voortreffelijke, gastvrije en smakelijke ervaringen. Voor een schappelijke prijs. Aanrader dus.
Paul T.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Wat een mooi familie-restaurant; heerlijke sfeer die deze Italiaanse (Napoli) familie uitstraalt. het eten is goed en er zijn een aantal toppers. De spaghetti Parmigiano is mijn favoriet, al is het alleen al door het klaar maken aan tafel. Maar alles samen maakt dit een heerlijk avondje uit.
Floris B.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2016
Prima Italiaan, lekkere vis, goede espresso, aardige en snelle bediening. Misschien wat aan de dure kant, maar niet onoverkomelijk.
alessandra.ligi .
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2016
Heerlijk gegeten: branzino all'acqua pazza. De service aan de tafel was heel snel en sympatiek. Ik heb een lage score aan de service gegeven omdat wij 2 gerechten die op de menu waren niet besteld konden worden: A zupp a fasull (blijkbaar alleen in het week-end te krijgen) en de tagliolini all'aragosta (telefonisch te reserveren). Het restaurant kan dit makkelijk oplossen door het te melden in de menukaart op internet. Dit is geen reden om er niet naar toe te gaan ... maar het is wel jammer
Harriet W.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2016
Op een doordeweekse avond hebben wij heerlijk gegeten in dit Italiaanse restaurant. Bij binnenkomst zat het beneden helemaal vol en weken wij uit naar boven. Op zich zaten we daar prima, maar om het moment dat er alsnog een tafel vrij kwam beneden, kregen we de keus alsnog te verhuizen. Deze attente manier van benadering bleef de gehele avond voortduren. Lange tijd waren wij de enige overgebleven gasten, maar wij hadden het gevoel dat zij het gezellig vonden dat wij er nog waren! Wij werden bediend door de vrouw des huizes, die alleraardigst en zorgzaam was. Ja, misschien zijn de prijzen aan de hoge kant, maar onze gerechten waren daar ook naar (bruschetta romana, insalata di mare, spaghetti met pesto, risotto, een pizza Parma, een menu van de chef, een terra e mare en een verzameling desserthapjes) Omdat ik langere tijd in Rome heb geleefd proef ik het verschil tussen willekeurig Italiaans en echt Italiaans eten. Dit is er één van de laatste variant, inclusief de gastvrijheid die daarbij hoort.
Moira1 .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2016
Alsof je je in Italië waant.

Gister er heerlijk gegeten, voorgerecht Spaghetti Parmigiano en hoofd Ribeye steak. Niks te klagen! Een heerlijke Barolo besteld zeker waar voor je geld een super lekkere wijn! Als eind nog 1 van de lekkerste Espresso's gedronken met een fragolino. Lieve mensen en een top restaurant. Vergis je niet dit restaurant is zoals het in Italië ook is. Heerlijke sfeer!
Rutger Z.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2016
kwalitatief redelijk eten, maar relatief duur.
2 groepen voor ons, kleine pizza oven werd verteld.
resultaat: 1 uur wachten op 4 pizza s en een gebakken vis
bijgerechten kwamen te laat
Citroen24 .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
De ontvangst was knullig: heeft u gereserveerd? Ja via Iens. Dan mag u boven zitten. Sta je te kijken, keuze uit tafel van 8, 4 en 2. Uiteindelijk heeft een man ons aan de tweepersoons geplaatst. Drankje vooraf hadden wij zin in een Prosecco. Helaas helemaal plat. Menu kaarten worden op tafel gelegd zonder tekst en uitleg. Moeten later zelf vragen naar menu van de chef! Uiteindelijk bestelling opgenomen door een meisje wat niks wist en er drie dagen werkte. Keuze viel antipasto misto, tussen met fagottini geflambeerd in een grote kaas en twee keer chefs menu met vlees en vis. De antipasto was echt goed alleen de verhouding tussen hoeveelheid en prijs is zoek. Gegrilde garnalen erbij maar geen doekje of bakje water voor de vette vingers. Na lang wachten werd ons hoofdgerecht geserveerd. Tussengerecht was men vergeten. Garnituren waren koud. Halverwege het hoofdgerecht kwam een dame aan met het tussengerecht. Dit nadat eerder was afgesproken met een collega dat dit zou wachten tot na het hoofdgerecht. Dame was verbolgen dat wij het niet wilden hebben. Na het hoofdgerecht werd met grote snelheid nog ons lauwe koudê tussengerecht geserveerd. Bij het afrekenen stond ook nog koffie op de kaart welke wij niet hadden genuttigd.
Kortom: chaotisch bediening, geen onderlinge communicatie en geen communicatie met de keuken. Ongeschoold en ongeïnteresseerd personeel. Prijs t.o.v. hoeveelheid is discutabel.
Smaken zijn goed. Wijnen zijn mooi.
Lucas W.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Dit restaurant is een verassing! eerste indruk doet vermoeden dat dit een simpel pizza-restaurant is, maar de het eten en de mensen maken zorgen voor een prachtige ervaring. Genieten!