Fratelli D'italia

Nieuwstraat 98 8011 TS Zwolle Nederland Kaart

Over restaurant Fratelli D'italia

Het beste uit de Italiaanse keuken

Viva Italia! Wie houdt er niet van de goudeerlijke smaken van de Italiaanse keuken? Mediterrane gerechten zijn allemansvrienden die door bijna de hele wereld wel worden gewaardeerd! Geniet bij Fratelli D’Italia van specialiteiten uit dit fantastische land en proef de zon op je bord!

Meer informatie over restaurant Fratelli D'italia

Melissa G.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Pauline W.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Op het met veel planten en bloemen ingerichte terras vingen we het avondzonnetje. Pizza Napoletana en Quattro Stagioni smaakten ons goed, huiswijn ook. Omdat de salade die we besteld hadden, niet kwam, nog maar eens besteld. Gezellig sfeertje in zomers Zwolle.
Bloemetje23 .
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Lekkere en leuke italiaan met goed eten. De bediening was vriendelijk en attent en we zaten erg leuk in dit gezellige restaurant. De avond was prima verzorgd
Catherine76 C.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2016
Op zoek naar een Italiaans restaurant in Zwolle kwamen we, mede door de reviews op Iens, bij Fratelli D'italia terecht. Bij binnenkomst wordt gevraagd of we brood met kruidenboter willen. Dat willen we wel, naar we krijgen (lekker en warm) brood met mayonnaise uit een pot. Brood met mayonnaise? Dit is een Italiaans restaurant, waarom niet gewoon wat goede olijfolie? We vragen of we misschien spaghetti bolognaise kunnen bestellen voor een van onze kinderen, en krijgen als antwoord: " Nee sorry, dat is echt heel ouderwets". Terwijl de hele kaart vol staat met Italiaanse klassiekers zoals lasagne, ravioli en cannelloni. Dan maar pizza's besteld. Deze zijn prima. De gegrilde zalm is ook lekker, alleen ligt deze bedolven onder een enorme hoop dikke, vette, zoute saus die er totaal niet bij past. Graag voortaan de saus apart. Erbij gegrilde tomaatjes die koud zijn, en een salade. Geen aardappeltjes, frietjes o.i.d, die moet je er apart bij bestellen. Toetje is doorsnee roomijs van de groothandel.
Het meisje dat ons bedient is in eerste instantie weinig toeschietelijk, later wordt ze wat vriendelijker, maar ze lijkt er niet heel veel zin in te hebben. Over het decor kan ik kort zijn: zelden zoveel lelijks bij elkaar gezien.
Dan nog het volgende: op de tafels staan open waxinelichthoudertjes met brandende waxinelichtjes en er liggen papieren servetjes. Tot twee keer toe vliegt er bij ons aan tafel een servet in brand, terwijl we echt geen gekke dingen doen. We denken nog dat het aan ons ligt, tot bij de dames aan het tafeltje naast ons het hele broodmandje in brand vliegt. Gelukkig kan mijn man het brandje blussen met een glas water voordat deze overslaat naar het papieren tafelkleed. Misschien een idee om de open kaarsenhoudertjes te vervangen door dichte en/of de papieren servetjes door stoffen exemplaren, voordat er een keer echt brand uitbreekt!

Anne-Marie B.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
De lasagne die we kregen was koud. Zonder excuses werd alles van het bord weer in de schaal gedaan, hup minuutje in de magnetron en we kregen dezelfde lasagne weer terug op tafel. Pizza was slap en smakeloos. Pizza die ik besteld had was niet te verkrijgen, ze waren vergeten kip te kopen. Er stond drinken op de rekening wat niet besteld was. Aangegeven, wederom zonder excuses, verwijderd van de rekening. Met hoge verwachtingen heen gegaan, maar voor ons een typisch gevalletje "eens, maar nooit weer"
Chantal S.
  • Datum van je bezoek: 29 feb. 2016
Ik heb hier nu 3 x gegeten en t is erg goed eten ! De bediening is super aardig en snel. Het complete plaatje is gewoon goed , goede prijs kwaliteit verhouding . Lasagne heerlijk en de limoncello super lekker !! Eigenlijk alle gerechten zijn goed ! Wij komen snel weer terug .
L S.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Twee dagen, 26 en 27-2 achtereen gegeten bij deze sympathieke Napolitaanse Italiaan. Tweede avond waren we laat, tegen 21:00 uur. Elders waren we niet meer welkom. Naar dezelfde zaak als gisteren dachten we toen. Geen probleem. We konden nog heerlijk eten. Mooie huiswijn Pinot grigio en een Wijn uit de Piëmonte. Geserveerd in prachtige glazen. Eerste avond twee voortreffelijke visschotels, zeebaars (hemels lekker) en kabeljauw. Na voorgerecht met ansjovisbruscetta. Spaghetti A.O.P. erbij. Mocht wat warmer en meer. Kleinigheid. Zelfgemaakte limoncellocrème van de zaak was een zeer aangename verrassing. Nagerecht met zelfgebakken chocoladetaart en ijs was een feest. Tweede avond twee vleesschotels. Eerst zelfgemaakte en geroosterde dunne broodpunten met aioli. De tournedos was mals. De ossenhaas smolt op de tong. Mooie combinatie met enkele grote gamba's. Net als de vorige avond waren het ook nu de sauzen met kleine tomaatjes en andere lekkere verse ingrediënten die de maaltijden allure gaven. We kregen een flesje met die heerlijke limoncellocrème mee. Twee voortreffelijke, gastvrije en smakelijke ervaringen. Voor een schappelijke prijs. Aanrader dus.
Paul T.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Wat een mooi familie-restaurant; heerlijke sfeer die deze Italiaanse (Napoli) familie uitstraalt. het eten is goed en er zijn een aantal toppers. De spaghetti Parmigiano is mijn favoriet, al is het alleen al door het klaar maken aan tafel. Maar alles samen maakt dit een heerlijk avondje uit.
Floris B.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2016
Prima Italiaan, lekkere vis, goede espresso, aardige en snelle bediening. Misschien wat aan de dure kant, maar niet onoverkomelijk.
Alessandra.ligi .
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2016
Heerlijk gegeten: branzino all'acqua pazza. De service aan de tafel was heel snel en sympatiek. Ik heb een lage score aan de service gegeven omdat wij 2 gerechten die op de menu waren niet besteld konden worden: A zupp a fasull (blijkbaar alleen in het week-end te krijgen) en de tagliolini all'aragosta (telefonisch te reserveren). Het restaurant kan dit makkelijk oplossen door het te melden in de menukaart op internet. Dit is geen reden om er niet naar toe te gaan ... maar het is wel jammer
Harriet W.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2016
Op een doordeweekse avond hebben wij heerlijk gegeten in dit Italiaanse restaurant. Bij binnenkomst zat het beneden helemaal vol en weken wij uit naar boven. Op zich zaten we daar prima, maar om het moment dat er alsnog een tafel vrij kwam beneden, kregen we de keus alsnog te verhuizen. Deze attente manier van benadering bleef de gehele avond voortduren. Lange tijd waren wij de enige overgebleven gasten, maar wij hadden het gevoel dat zij het gezellig vonden dat wij er nog waren! Wij werden bediend door de vrouw des huizes, die alleraardigst en zorgzaam was. Ja, misschien zijn de prijzen aan de hoge kant, maar onze gerechten waren daar ook naar (bruschetta romana, insalata di mare, spaghetti met pesto, risotto, een pizza Parma, een menu van de chef, een terra e mare en een verzameling desserthapjes) Omdat ik langere tijd in Rome heb geleefd proef ik het verschil tussen willekeurig Italiaans en echt Italiaans eten. Dit is er één van de laatste variant, inclusief de gastvrijheid die daarbij hoort.
Moira1 .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2016
Alsof je je in Italië waant.

Gister er heerlijk gegeten, voorgerecht Spaghetti Parmigiano en hoofd Ribeye steak. Niks te klagen! Een heerlijke Barolo besteld zeker waar voor je geld een super lekkere wijn! Als eind nog 1 van de lekkerste Espresso's gedronken met een fragolino. Lieve mensen en een top restaurant. Vergis je niet dit restaurant is zoals het in Italië ook is. Heerlijke sfeer!
Rutger Z.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2016
kwalitatief redelijk eten, maar relatief duur.
2 groepen voor ons, kleine pizza oven werd verteld.
resultaat: 1 uur wachten op 4 pizza s en een gebakken vis
bijgerechten kwamen te laat
Citroen24 .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
De ontvangst was knullig: heeft u gereserveerd? Ja via Iens. Dan mag u boven zitten. Sta je te kijken, keuze uit tafel van 8, 4 en 2. Uiteindelijk heeft een man ons aan de tweepersoons geplaatst. Drankje vooraf hadden wij zin in een Prosecco. Helaas helemaal plat. Menu kaarten worden op tafel gelegd zonder tekst en uitleg. Moeten later zelf vragen naar menu van de chef! Uiteindelijk bestelling opgenomen door een meisje wat niks wist en er drie dagen werkte. Keuze viel antipasto misto, tussen met fagottini geflambeerd in een grote kaas en twee keer chefs menu met vlees en vis. De antipasto was echt goed alleen de verhouding tussen hoeveelheid en prijs is zoek. Gegrilde garnalen erbij maar geen doekje of bakje water voor de vette vingers. Na lang wachten werd ons hoofdgerecht geserveerd. Tussengerecht was men vergeten. Garnituren waren koud. Halverwege het hoofdgerecht kwam een dame aan met het tussengerecht. Dit nadat eerder was afgesproken met een collega dat dit zou wachten tot na het hoofdgerecht. Dame was verbolgen dat wij het niet wilden hebben. Na het hoofdgerecht werd met grote snelheid nog ons lauwe koudê tussengerecht geserveerd. Bij het afrekenen stond ook nog koffie op de kaart welke wij niet hadden genuttigd.
Kortom: chaotisch bediening, geen onderlinge communicatie en geen communicatie met de keuken. Ongeschoold en ongeïnteresseerd personeel. Prijs t.o.v. hoeveelheid is discutabel.
Smaken zijn goed. Wijnen zijn mooi.
Lucas4 .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Dit restaurant is een verassing! eerste indruk doet vermoeden dat dit een simpel pizza-restaurant is, maar de het eten en de mensen maken zorgen voor een prachtige ervaring. Genieten!
Suzannezwolle .
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2015
Heerlijk gegeten! We besloten met ons 2en maar ergens te gaan eten, op Iens.nl lazen wij de goede reacties over dit restaurant. Ben blij dat we in de buurt waren! We hebben een heerlijke maaltijd gehad. Dit werd immers ook mooi berijd naast onze tafel!

Een echte aanrader! Personeel wat je een vertrouwelijk gevoel geeft, door bijvoorveeld te vragen of alles naar wens is.

Een aanrader!
Marc W.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
Fratelli maakte op 2e kerstdag op geen enkele manier de hoge waarderingen waar die op de diverse sites te vinden zijn. Het eten was extreem duur voor het gebodene.
Vooraf de bruschetta die droog was en aan de randen aangebrand. Geen mooie plakken brood maar halve stokbroden. Op zich aardig gepresenteerd op een leisteen maar die zat zo onder de stroop dat het over de gehele tafel zat.
De pasta met kreeftensaus had rijkelijk saus maar de smaak was zeker niet verfijnd en zeker niet hoog op smaak. Irritant was dat er stukken van de schaal van de rivierkreeftjes in de saus zaten waardoor je daar telkens op beet.
Het hoofdgerecht was een stukje kabeljauw rijkelijk overgoten met een roomsaus. De vis was duidelijk te hard gegaard wat de roomsaus moest verdoezelen blijkbaar. Of het kabeljauw geweest is moeten we dus maar aannemen.
De knolselderijpuree was ijskoud. De smaak van de puree was wel goed overigens.
Als vierde gang kwam een bordje met gefrituurde vis, inktvis en -ringen o.a. en twee gamba's.
Zeker niet verfijnd en te veel en niet passend in het menu.
Het nagerecht de tiramisu was matig maar verder weinig op aan te merken. Opvallend was wel dat de tiramisu dat door een van de kinderen besteld werd anders was dan dat wat degenen die het menu hadden.
De wijn was prima maar behoorlijk aan de prijs en weinig keus. Naast de huiswijn maar 1 witte wijn op de wijnkaart.
Het menu was duidelijk niet doordacht en goed opgebouwd. Naar mijn mening moesten er duidelijk nog wat restjes opgemaakt worden. Opvallend was dat iedereen hetzelfde menu kreeg behalve vrienden of kennissen die gewoon van de kaart mochten kiezen. Dat gedrag heb ik al vaker bij restaurants gezien en maakt het geheel t.o.v. andere gasten niet aangenaam.
De uitbaters van dit restaurant zijn duidelijk geen restaurateurs en hebben te weinig kennis en ervaring om een restaurant te runnen. De bediening was nogal aanwezig, verbaal luid.
Bestek werd niet gewisseld en als je toch je bestek mee gaf moest je om nieuw bestek vragen. Op een gegeven moment waren er geen messen meer in de bestekbak. Borden werden pas op tafel gezet als de gang al geserveerd was.
De rekening werd ongevraagd op tafel gezet. Na het afrekenen niet netjes uitgeleide gedaan terwijl men voor deze aanfluiting toch € 55,- durfde te vragen. De totaalrekening bedroeg voor 6 personen € 346,- met 4 volwassenen en 2 kinderen. De kinderen hebben een hoofdgerecht gehad met apart frites. Thuis bleek dat men € 9,- te veel gerekend had.
Mijn moeder is de dag erna teruggegaan om dit bedrag terug te vragen. Zij is eind 70. Zij werd uiterst onvriendelijk bejegend en door 4 personen geïntimideerd. Er werd van alles aangehaald om het verschil niet terug te betalen. Wij zouden brood vooraf gehad hebben; wat niet zo was. De friet voor de kinderen zou niet berekend zijn. Staat gewoon op de rekening. Ook zouden we ijs na gehad hebben die niet berekend zou zijn. Het ijs stond op de plank van het nagerecht waar de tiramisu op lag en was voor de personen die het menu hadden. De kinderen hadden nog niet eens het nagerecht besteld. Het ijs heeft een van de kinderen opgegeten; de ander heeft apart tiramisu besteld die kwam dus later op tafel. We zouden koekjes gekregen hebben toen we weg gingen. Niet gehad. Andere gasten overigens wel.
Het verschil heeft ze niet terug gehad en is de zaak onder voor haar bedreigende omstandigheden moeten verlaten.
Fratelli zou een aardige pizzeria kunnen zijn maar zeker niet meer dan dat. Alles daarboven is duidelijk te hoog gegrepen voor deze amateurs. Geld lijkt uiteindelijk de drijfveer om dit restaurant te runnen; bezieling en klantenbinding is ver te zoeken.
Nooit meer voor ons! Dus doe uzelf een plezier!
Bishoy12 .
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2015
Ik moet zeggen dat het eten in Italië (sorrente) niet vergelijkbaar is met het eten uit dit restaurant. Buitengewoon heerlijk! Je proeft gewoon dat de pasta vers gemaakt wordt door het restaurant zelf. Echt heerlijk! En tip, vraag is als toetje te laten verassen.. Meneer kwam terug met en ontzettend mooie en lekker versiert toetje fris fruit erin, ik vond het Toppie!!
AnnaSteeg .
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2015
We kozen voor het verrassingsmenu van 36 euro p.p.
Het menu bestond uit het volgende:
Antipasti - Bruschetta napoletana van 6,50 euro (met tomaatjes)
Primi : Fagottini - Verse gevulde pasta met peer a 11 euro
Dessert: stukje Tiramisu en stukje torta limone - staan voor 6,50 euro op de kaart.

De Antipasti en het dessert worden voor twee personen samen op 1 bord geserveerd. Geen opmaak van het bord.

Ons hoofdgerecht (in dit geval primi) werd vergeten…..We kregen dus na de anti pasti het dessert. Uiteindelijk toch nog een bordje pasta gekregen (we zaten toen al twee uur in het restaurant). Dit allemaal voor een bedrag van 36 euro per persoon.

Ik vond de kwaliteit van het eten matig. De kok liet met dit menu weinig creativiteit zien. Het was in z’n geheel niet verrassend. De pasta was gevuld met peer, dat was wel origineel. Maar de saus ontbrak (of het was zo weinig dat ik het niet kon vinden in mijn bord). En ik had voor de prijs van 36 euro een hoofdgerecht verwacht. En met zorg opgemaakte borden.

Er kwamen gedurende de avond drie mensen aan onze tafel om ons te bedienen. Wanneer men had willen luisteren naar onze klacht of excuses had gemaakt voor het vergeten hoofdgerecht hadden we ons iets meer gerespecteerd gevoeld.

Voor het eerst in mijn leven heb ik in een restaurant aangegeven dat ik niet de prijs wilde betalen voor het menu. Het voelde vreselijk om dit te zeggen. Ik wil niet onbeleefd zijn. Maar deze gang van zaken vond ik onacceptabel. Met name omdat ik het gevoel had niet gezien en gehoord te worden.
Uiteindelijk hebben we een kleine financiële compensatie gekregen (na een zeer verhitte discussie).
Sharo S.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
Gisteren gegeten in dit sfeervolle italiaanse familie restaurant. De sfeer is heerlijk ongedwongen met trotse eigenaar die vol passie zijn beroep uitoefent. Dit was de eerste indruk voordat het eten werd opgediend. We hadden allebei het 4 gangen verrassingsmenu en verrast werden we,heerlijk! De wijn was ook een aanrader. Of terwijl...hier komen wij vaker!