Frascati Café

Dinsdag t/m Zaterdag 17:30 - 21:00
Zondag Gesloten

Gent6 .
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
Met 3 personen gegeten. De vigroentesoep (2x) was lekker van smaak maar lauw van temperatuur. Het spinazietaartje was verrassend lekker. Datzelfde gold alle hoofdgerechten: falefelschotel, de gevulde aubergineschotel, en de lamsschenkelstoof. Teleurstellend was dan ook de temperatuur van de opgediende gerechten: in het midden van het bord prima, aan de randen lauw. Daar moet iets aan gedaan kunnen worden.
Verrassend was te moeten ontdekken dat de bestellingen zelf moesten worden gedaan aan de bar die vanaf de entresol slechts via een nauwe trap kon worden bereikt, en dat het eten zelf bij een doorgeefluik bij de keuken moest worden afgehaald na het afgaan van een pieper. Uitleg bij dit "systeem" ontbrak en navraag over hoe en wat leverde een weinig geïnteresseerd antwoord van een leidinggevende gezeten in een luie stoel naast de ingang. Conclusie: wat betreft service gerichtheid is er nog wat werk aan de winkel.
Het decor is speels-strak-modern en doet wat kil en onpersoonlijk aan.
Conclusie van het totaal. Ondanks veelbelovend eten kunnen wij dit niet aanraden voor een ontspannen etentje waar je je welkom voelt.
L S.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2015
Het eetcafé Frascatie bezoek je niet voor hoog-culinaire gerechten in een chique ambiance. Maar wel, als je voor een zeer schappelijke prijs gezond en origineel, verrassend zelfs, in een artistieke, alternatieve sfeer even ver van de toeristen wil eten in hartje centrum. De sympathieke Koerdische kok tovert ruim gevulde borden met boeiende smaken op tafel. Wij hadden een fallafelgerecht, met allerlei groentes, friet en vier sausjes. Het andere gerecht was een lamsstoofschotel met rijst, om je vingers bij op te eten zo lekker. De huiswijn is eenvoudig, de witte vooral fris, de rode vooral kruidig. Maar prima bij dit soort eten, waar je eerder bier bij verwacht. Maar deze wat boerige wijnen kunnen het gevecht met de kruidigheid van de gerechten makkelijk aan. Jammer is de akoestiek. Er was een borrel wegens een promotie. Op de entresol, waar de maaltijden worden geserveerd, kan je dan een eigen conversatie vergeten. Zwijgend eten met veel aandacht voor het smaakpalet, dat dan weer wel. Gelukkig vertrok het vrolijke stel jinge academicie halverwege. Werd het toch nog gezellig.
L S.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2014
Leuk theatercafé-restaurant, met prettig relaxed sfeertje. Gastvrije en vriendelijke dames achter de bar. Leuk, artistiek en overwegend jong publiek. Eenvoudig, maar goed en lekker eten voor een kleine prijs. Zeer goede prijs-kwaliteitverhouding. We hadden een krachtige, dikke linzensoep, een lasagna met gehakt en een flinke portie sla, een vegatarische groentenschotel met camembertcroquet en sla. Van gesmuld. De rode Spaanse wijn drinkt soepel weg. Aanrader.
Ilari H.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2014
Prima eten voor een dito prijs met vlotte bediening en een afroepbuzzer op tafel. Handig en lekker voordat je naar een voorstelling gaat. Goede, niks-aan-de-hand-soepen en kip die ik zelf nog nooit zo mals heb gekregen.
Pieter B.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2013
Was al lang niet meer geweest in wat voorheen de Blincker was. Interieur was wel even wennen. Ze hebben de boel helemaal omgegooid en al het zink en de planten zijn verdwenen. Maar ik moet het bekennen het is bepaald een verbetering en al helemaal als ik het over de keuken heb. Eenvoudige kaart met aangenaam geprijsde gerechten. Net als vroeger eigenlijk maar de kwaliteit is echt flink verbetert. Lang niet geweest omdat mijn laatste ervaring in de Blincker niet bepaald smakelijk was. Maar hier ga ik terugkomen. Tent was in de vooravond nog wat rustig maar rond zevenen stroomde het vol. Zal te maken hebben met vooorstellingsbezoekers die arriveerden. Eten lekker en snel bereid. Heb de falafel schotel gekozen. Lekker met kleine salade (kon geleverd worden op verzoek zonder koriander!) pitabroood, tzatziki, humus babaganus. Ze serveren selchts een soort wijn (wit of rood) maar de Spaanse rode wel zeer smaakvol.

Enfin, even wennen aan het nieuwe interieur (hoewel nieuw, heb mij laten vertelllen dat de verbouwing al weer 2 jaar geleden is gedaan) maar de keuken smaakt naar meer!