Franklin Bar & Kitchen

Zondag Gesloten

Voordelig
Pieter K.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Franklin's is zeer goed bevallen. De cote de beuf was zeer mals. De maïskolf was smaakvol in boter geroosterd, de groenten (als side dish) waren krokant gebakken en de friet was erg lekker. Ik kom hier zeker terug!
DionneB .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Afgelopen zaterdag een heerlijke avond gehad bij Franklin! Bij de reservering hadden we aangegeven dat één van ons een strikt dieet volgt en zowel de gastheer als de chef hebben enorm hun best gedaan om ons hierin tegemoet te komen. De gerechten waren smaakvol en hadden een goede bereiding. De fantastische service en het heerlijke eten maken dat wij hier graag nog eens terug komen!
Stephanieh.markus .
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2016
Goede ontvangst, vriendelijke bediening. Lekkere snacks voor bij de borrel en leuke sfeer! Kom zeker eens terug om uitgebreider te eten!
Nicos-LJ .
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2016
Geweldige atmosfeer, uitstekende voorgerechten en hoofdge4echten en nog betere cocktails. Probeer de Dark and Stormy cocktail, crab cakes en Pulpo!
Jan R.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Vanwege een voorstelling later op de avond, gingen we al aan het einde van de middag weer eens naar Franklin. We werden hartelijk ontvangen en op onze wenken bediend. Net als de vorige keer de twee tartaren als voorgerecht. Als hoofdgerecht namen we de heerlijke en haast overdadige longhaas. De kaasplank is ondertussen weer op de kaart gezet, dus dat was een makkelijke keuze. De ongedwongen sfeer maakt het tot een van onze favoriete restaurants.
Robert H.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
26 maart gegeten met 2 pers. bij Franklin Bar & Kitchen. Goed ontvangen, heel ontspannen sfeer. Voorgerecht overgeslagen: in plaats daarvan gekozen voor een aantal barhapjes (chicken wings, krab koekjes). Heel goede keuze! Hoofdgerechten waren super: vlees van beide gerechten was uitermate mals, bijgerechten (meer dan) voldoende. Wijnen (pinot en tempranillo) waren ook goed. Zaak zat goed vol maar geen last van de gesprekken van de buren (en vice versa hoop ik). Alles samenvattend: een aanrader voor een ontspannen diner met een goed optie op uitloop: cocktails aan de bar beneden!
Mavdv V.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
Menu genomen. Zag er leuk uit maar weinig mee gedaan. Kleine porties. Dessert was niet meer voorradig dus iets anders gekregen. Viel tegen. Het was erg druk. Lang moeten wachten. Telkens excuses van de bediening. Meer aandacht voor de drinkende klanten dan voor de etende. Lekkere wijn. Irisch koffie besteld. Verbrande koffie, met smerige whisky en melkschuim. Het was een verjaardags dinertje. Al met al een grote tegenvaller. Vaker bij Franklin gegeten. Was toen prima. Jammer dat het juist deze keer zo tegenviel.
Agreeth .
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2016
Superleuk restaurantje met kleine kaart met goed eten. Veel leuke cocktails en goede wijn ook per glas. De bediening was supergoed en heel attent!
Laurensdejong .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
Hier vanavond gegeten en dit was erg goed! Hadden eerst de zalm en steak tartaar en daarna chessecake en een kaasplankje. Allemaal even lekker! De bediening is heel vriendelijk en weet hoe het werkt! Ook de cocktails zij zeker een aanrader! Ik kom hier zeker terug!!
Stefan V.
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2016
Heerlijk gegeten en leuke vriendelijke bediening, ik kom hier vaker en de kwaliteit is tot nu toe altijd goed. Ook de wijnadviezen van de bediening vielen in de smaak.
Eveline B.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2015
Heerlijke bondige kaart met eten van oa de green egg. Vlotte en relaxte bediening en heerlijke cocktails. De sfeer op vrijdag avond is goed
Sofie001 .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
Samen met mijn vriend hier op een drukke vrijdagavond gegeten.
We begonnen met een allebei een gin tonic. Op kaart moeten ze wel alle ingredienten van de GT's vermelden want niet iedereen vind korrels zwarte peper in zijn gin tonic lekker.
Dat het druk was, bleek voor de keuken geen enkel probleem. Het eten was op tijd klaar en heerlijk. Ik had de ribeye en mijn vriend de picanha, beiden van de green egg. Heerlijke bbq smaak en goede garing. De garnituur was wel behoorlijk karig: ik heb nog nooit zo'n kleine jacket potato gezien. Het desert (allebei de cheesecake) was heerlijk.
Bij de bediening hadden ze meer moeite met de drukte. Er was gewoon te weinig personeel en het meisje dat er wel rondliep ging niet efficient met haar aandacht en energie om: heen en weer lopen zonder om zich heen te kijken. Niet even langslopen om te vragen of het eten naar wens is et cetera. Dit resulteerde in lege borden die heel lang voor onze neus bleven staan en we moesten echt schreeuwen om aandacht om ons toetje en koffie te kunnen bestellen. We wilden dit graag tegelijkertijd (koffie en dessert), maar de bar was te langzaam en dus kwam de koffie pas na het toetje. Wel netjes opgelost door deze van de rekening te halen.
Kortom: aan de keuken ligt het niet, maar een extra persoon achter de bar of in de bediening is geen overbodige luxe!
Ruben S.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Leuk gezellig restaurant met goede bediening voor het eerst dat de serveerster alle remarks bij de bestelling wist en hebben daar goed op ingespeeld! Eten was lekker en hoeveelheid was goed. Een aanradder en top voor de buurt
Tim V.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2015
Lekkere ribeye van de Green Egg; sliptongetje uit dagmenu wel erg weinig...
Op drukke vrijdagavond met veel cocktail drinkende klanten is 1 extra medewerker in de bediening voor de tafels geen overbodige luxe.
Verder prima tentje!
Mmmsmullen .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
We hebben een steak besteld, surf & turf. De ingrediënten waren heel smaakvol en vers. Het vlees was erg rauw nog, dat was even wennen maar dat wisten we van te voren. De reuze garnalen waren heerlijk. Alles was in een green egg bereid, het eten was totaal niet vet. Echt heel lekker allemaal. Mijn vriendin mistte wel een lekkernij bij de koffie. De ambiance was sfeervol, het liep snel vol. Kleine eetruimte maar geen last van het geluid van anderen. Zeker de moeite waard om daar nog een keer te eten.
Jphoogstrate .
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2015
Vriendelijke bediening. Gerechten kwamen op tijd en zagen er heel mooi uit. De steak tartare was erg grof van structuur en één van beide hoofdgerechten kon iets meer smaak gebruiken. Het andere voor- en hoofdgerecht waren zeer goed. Erg prettige ontspannen sfeer.
Narell N.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
Het eten was goed. Ik vind zelf een beetje prijzig voor wat je terug krijg. De service en personeel was goed. Die ene meneer die achter de bar stond was heel aardig. Cocktail was lekker maar duur. Decor was ook ok.
Sanne D.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2015
Toevallig hier terecht gekomen omdat we in de buurt moesten zijn. Zeker de moeite waard en een aanrader. Super service die je bijna nergens in Amsterdam meer vindt. Het eten (steak en kreeft) was top. Fijn dat er een bijpassende wijn geserveerd werd (die eigenlijk niet per glas te krijgen was).
Ga hier zeker eens naar toe!
Kaskawal .
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2015
Kwaliteit van het eten was goed. Ik vond het wel aan de prijzige kant voor wat je krijgt. De service was gelukkig wel prima. Snel en vriendelijk geholpen.
May B.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2015
Gisteravond een zeer leuke avond gehad in dit fijne restaurant aan de Amstelveenseweg. We kregen een knus tafeltje beneden in het souterrain waar een gezellige sfeer hing. Grappige details aan de muur en plafond.

De carpaccio van zeeduivel met watermeloen en asperges was een heerlijke start. En ook het hoofdgerecht, de steak en de Picanha (die mijn tafelgenoot had besteld) waren goed op smaak en hadden een lekkere bite. De coleslaw (bijgerecht) is verslavend lekker...
De hele avond zijn we op ons wenken bediend door een heer die een perfecte kennis van bijpassende wijnen had!

Zeker een aanrader deze parel in Amsterdam Zuid!