Speciale aanbiedingen zijn enkel geldig door online te reserveren op IENS.
Speciale deals

-30% op de Rekening

-20% op de Rekening

Over het restaurant Fozzies

Eerst woonhuis, toen hotel, herberg en nu.....Restaurant Fozzies.

Op de bekende splitsing van de Groenelaan en de Zeestraat staat al langer dan een eeuw het prominente horecapand, waar je nu terecht kunt voor een heerlijk diner of een klein hapje. Onze menukaart is opgebouwd uit koude, warme en zoete gerechten, dus geen standaard 3-gangen menu. De gerechten zijn allemaal ter grootte van een “voorgerecht” en u kiest gewoon waar u trek in heeft. Een aantal wijnen op onze wijnkaart zijn per glas te bestellen, zodat u niet verplicht ben een fles te bestellen. Op de tap hebben wij “Hertog Jan” pils en op fles diverse seizoenspecialiteiten.

Meer informatie over restaurant Fozzies

9,3
9,2
Rob D.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2017
Fijne bediening die ons hielp aan een andere plek op ons verzoek. Vooral de prijs / kwaliteit verhouding is erg goed. Lekkere zeer betaalbare wijnen en een heerlijk voordeelmenu met veel keuze.
Andrea G.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2017
Wederom geweldig gegeten bij Fozzies! Uitstekende gerechten en service. Alles wat op tafel komt, is super vers en de patat is de lekkerste ooit gegeten...
Iedere keer als wij hier gaan eten, verwachten we dat het wel een minder goed zou kunnen zijn maar dat is zeker niet het geval, altijd top kwaliteit. Complimenten aan de keuken brigade!
Hou dit niveau vast!
Klaas N.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
Zaterdag 12 augustus hier heel erg lekker gegeten. Mijn partner en ik waren beiden zeer dik tevreden. We maakten gebruik van een IENS-deal.
Van binnen ziet alles er keurig uit. Voornamelijk witte wanden en plafond met een donkerbruine tot zwarte lambrisering. Alle armaturen waren zwart, hetgeen mooi afsteekt tegen het wit van het plafond. De wanden zelf straalden rust uit met slechts een reuze groot bestek aan een daarvan en een (replica?) van een schilderij met ook een bestek daarop aan een andere. Uit het midden stond een piano die als een soort scheidingswand voor het eetgedeelte en de keuken fungeerde.
De ontvangst was keurig. Mijn regenjack werd in ontvangst genomen en weggehangen. We konden een tafeltje kiezen. De stoelen zagen er chic uit met een zwarte drapering en een rugleuning die helemaal doorloopt tot aan het zitgedeelte. Hierdoor kreeg mijn onderrug voldoende steun, zodat mijn ischias weinig problemen opleverde.
Dit restaurant werkt met een wat afwijkend concept. Alle gerechten zijn ter grootte van een voorgerecht. Vier gerechten komen ongeveer overeen met een 3-gangen maaltijd met een voor-, hoofd- en nagerecht. Er kan uiteraard à la carte worden gegeten, maar ook kan worden gekozen voor het voordeelmenu waarbij voor de eerste t/m de vierde ronde steeds vier keuzemogelijkheden zijn. Mijn lief koos voor het laatste en daarmee ik ook, want het voordeelmenu moet per tafel worden gekozen. Met vier mogelijkheden per ronde zijn er voldoende keuzes te maken.
Uiteraard begonnen we met een drankje. Mijn lief bestelde een zoete witte wijn, maar die kon haar niet echt bekoren. Ze bestelde er een ijsthee bij. Vanzelfsprekend nam ik weer een speciaal bier. Dat was dit keer een Leffe Tripel, een oude bekende voor mij. Het was al een tijdje geleden dat ik de tonen van sinaasappel tot mij had genomen.
We openden het diner met lekker warm bruin brood met aïoli en kruidenboter. Op tafel stonden olijven en zoutjes. Dan voor de eerste ronde koos mijn lief voor de Spread van gestoomde makreel met blini en imitatie kaviaar. Dit gerecht vond ze heel erg lekker. Als hamliefhebber nam ik de Serranoham met watermeloen. Dat op zich was al een aardige twist ten opzichte van de gebruikelijke galia meloen. De ham was gewikkeld om zeer fijn gesneden slasoorten, waaronder rucola, en kiemgroente. De rolletjes ham waren met prikkers bevestigd op de meloen. Verder een garnering met een notenmelange (amandelen, walnoot en cashew) en manchego  kaas met een zeer geprononceerde heerlijke smaak. Het geheel zag er prachtig uit en smaakte meesterlijk.
De tweede ronde werd voor mijn gezellin gevormd door een kerriekokos soep met groentenloempia. Vond ze heel smakelijk. Voor mij werd het de Vitello tonnato die gewoon goed te noemen was.
Vóór de derde ronde nam zij nog een ijsthee en ik uiteraard zo’n tripel. Die derde ronde (“hoofdgerecht”) was voor ons beiden gelijk: een ossenhaasbiefstukje met een cakeje uit de oven van aardappelpuree. Daarbij een uitgebreide garnering met sperziebonen, paprika en ui. De biefstuk was zeer goed medium gebakken, buitengewoon mals en sappig. Eigenlijk is dit het formaat dat ik graag altijd zou willen zien. Precies goed. Een grote eter ben ik nu eenmaal niet, dus zijn deze afmetingen voor mij ideaal als hoofdgerecht.
Tot slot nog het dessert. Mijn disgenote nam de oublie met sorbetijs en fruitsalade. Vond ze heerlijk. Als typische liefhebber liet ik mij een Irish Coffee smaken. Die speciale koffie was uitstekend gemaakt. Precies de juiste hoeveelheid whiskey. Daar laten anderen nogal eens steken vallen. Hierdoor ontstond de juiste smaakbalans.
Over de bediening niets dan goeds. Een drietal leuke blonde jongedames die hun vak goed verstonden. Tja, ik zie nu eenmaal liever leuke meiden in de bediening. Of dat seksistisch is, weet ik niet, het is nu eenmaal mijn “feel good” factor.
Een laatste opmerking betreft het toilet. Zag er zeer proper uit en met de geurkaarsen rook het heerlijk fris.
Gerard M.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2017
Heerlijk gegeten, kwaliteit hoog dus fantastisch .
Gina H.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2017
was voor 3 keer geweest bediening was vriendelijk en leuk Eten was zeer goed ,komen graag daar weer terug .Hoeft niet lang te wachten op eten .
HENK L.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2017
We hebben alle vier heerlijk gegeten en werden zeer vriendelijk bediend.
Het is voor herhaling vatbaar en zullen FOZZIES bij onze bekenden aanbevelen.
Natasja H.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2017
Het eten was perfect. 4 rondes waren genoeg om je lekker vol te laten zitten. Service was prima. We hebben er zeker van genoten
mcmduin .
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2017
Heerlijk gegeten! Prachtige presentatie op het bord ook, niet Beverwijks, eigenlijk. 120 leestekens is wel heel veel.xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Kees D.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2017
Geweldige presentatie van erg lekker eten.
4 gangen keuzemenu is leuk en lekker om te doen. Lekkere frisse Grille witte wijn.
gilder .
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2017
Zoals gebruikelijk een zeer vriendelijke ontvangst en bediening. Heerlijk eten, vier gangen, alle vier van hoge kwaliteit. Heerlijk.
verhoefesther .
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2017
Fijne, rustige sfeer zodat je gezellig met elkaar kunt praten (ondanks dat het vol zat) vriendelijk personeel en heerlijk gegeten!
AfroJack S.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2017
Verruit een van de betere restaurants in de IJmond! Alles wordt met passie en vakmanschap klaargemaakt.Daarna wordt het met veel liefde opgediend! Het zijn steeds kleine kunstwerkjes; makreelsalade in een visblikje met overheerlijke blini's en zelfs de carpaccio komt nu eens als een rolletje tevoorschijn!De sashimi van tonijn werd ook prachtig geserveerd en smaakte prima. 1 heeeeeel klein dingetje : als de friet ook nog zelf gemaakt zou worden,dan is het met de wel homemade mayo,een groot feest bij Fozzies! Maar dat is het nu al hoor! De wijnen en speciaalbiertjes zijn ook dik in orde! Dit was onze 5e keer en kijken nu al uit naar het volgende feestje!
Bart K.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2017
Heerlijk gegeten in dit mooie restaurant op een gezellig drukke woensdagavond.
ccmartinrm .
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2017
En weer heerlijk gegeten bij Fozzies. Alles even lekker en goed. Ondanks de drukte prima service. Kortom een echte aanrader
Aad V.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2017
Wij kwamen een half uur later dan afgesproken, maar was geen enkel probleem.
Prima ontvangen en voortreffelijk gegeten, we komen zeker nog een keer terug.
Piet G.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2017
We komen al jaren bij Fozzies.wat je krijgt is in overeenstemming met de prijs. Dit in tegenstelling tot Restaurant Miguel in Beverwijk! Bij het afrekenen wordt enorm met de prijzen gegoocheld. Gaan daar geen tweede keer naar toe.
keessanny .
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2017
Voor de zoveelste keer in successie heerlijk gegeten. Bediening prima, wij komen zeker terug. Prijs-kwaliteit is perfect en de grootte van de keuzegerechten perfect.
margreetvdbosch .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2017
Een avondje eten bij Fozzies is elke keer weer geweldig, wij zijn zeer tevreden.
De bediening is charmant en vriendelijk, het eten erg lekker en het ziet er ook nog eens prachtig uit!
paulenlia .
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2017
Heerlijke gerechten keuze uit 4 voorgerechten vis of vlees ook zo bij de hoofdgerechten waarbij je voor 2 euro erbij friet erbij kan bestellen ook keuze uit 4 tussen gerechten en ook bij de nagerechten keuze uit 4 je betaalt voor een drie gangen 29.95 dus de keuze is aan jezelf of je er met bijbetaling 4 gangen eet.
pollweber .
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2017
heb weer,ik denk voor de vijfde of zesde keer via ah-actie,naar volle tevredenheid bij FOZZIES gegeten.Prettige ongedwongen sfeer en prima bediening.Absoluut een aanrader,ook zonder ah-actie voor herhaling vatbaar.